NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
De NS begint volgende maand een proef om treinreizigers naar Schiphol de garantie te geven dat ze ook daadwerkelijk aankomen op de luchthaven.
Tegen een vergoeding van 5 euro krijgt de reiziger via een speciale app reisadvies op maat om de vlucht te halen.
''In het uiterste geval brengen we je met taxi en begeleiden je naar de balie op Schiphol, of als het dan niet lukt vergoeden we de kosten van bijvoorbeeld omboeking of je vlucht'', meldt het spoorbedrijf maandag.
Bron: NU.nl
De NS begint volgende maand een proef om treinreizigers naar Schiphol de garantie te geven dat ze ook daadwerkelijk aankomen op de luchthaven.
Tegen een vergoeding van 5 euro krijgt de reiziger via een speciale app reisadvies op maat om de vlucht te halen.
''In het uiterste geval brengen we je met taxi en begeleiden je naar de balie op Schiphol, of als het dan niet lukt vergoeden we de kosten van bijvoorbeeld omboeking of je vlucht'', meldt het spoorbedrijf maandag.
Bron: NU.nl
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Hmmm...ik ben benieuwd aan welke voorwaarden de reiziger moet voldoen.
Gisteren strandde ik al in het zicht van mijn vertrekpunt en als advies werd gegeven om maar te gaan lopen naar het volgende station :6
Gisteren strandde ik al in het zicht van mijn vertrekpunt en als advies werd gegeven om maar te gaan lopen naar het volgende station :6
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Hoe garanderen ze je dat als je trein midden in een weiland strandt? Komen ze je dan met een helikopter halen?
"Een touringcar is geen bus"
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Afhankelijk van de tijd wordt het vast "als het dan niet lukt vergoeden we de kosten van bijvoorbeeld omboeking of je vlucht"
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
extra moeten betalen voor iets wat ze sowieso al moeten doen...
en wat doet die app dan als extra wat de gewone info middelen niet doen?
die 5 euro zal misschien hooguit kunnen dienen om gemaakte kosten vanwege de vertraging te kunnen vergoeden...
maar een aantal reisverzekering dekt ook al schade opgelopen tijdens de reis naar een luchthaven...
en wat doet die app dan als extra wat de gewone info middelen niet doen?
die 5 euro zal misschien hooguit kunnen dienen om gemaakte kosten vanwege de vertraging te kunnen vergoeden...
maar een aantal reisverzekering dekt ook al schade opgelopen tijdens de reis naar een luchthaven...
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Dus de reizigers die geen SGS-service van NS hebben, worden halverwege de Schipholtunnel eruit geknikkerd en mogen gaan lopen?
Je betaalt om door de spoorwegen van A naar B te worden vervoerd. Dat ze wel iets regelen of vergoeden als je een vlucht moet halen zou vanzelfsprekend moeten zijn.
Je betaalt om door de spoorwegen van A naar B te worden vervoerd. Dat ze wel iets regelen of vergoeden als je een vlucht moet halen zou vanzelfsprekend moeten zijn.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Lijkt mij een prima idee, voor 5 euro de verzekering dat je op tijd aankomt of dat NS het omboeken van de vlucht betaalt. Dat je (een gedeelte van) het bedrag dat je voor je treinkaartje betaald hebt terug krijgt als je te laat bent is logisch. Maar voor dit soort gevolgschade vind ik het niet meer dan logisch dat alleen mensen die dat risico niet willen lopen moeten betalen.
En om even de vergelijking met de auto te trekken: ik zie Rijkswaterstaat niet snel komen met een verzekering waardoor zij de kosten van het omboeken van het ticket betalen als je met je auto in een kilometers lange file terecht komt op weg naar Schiphol. En zelfs als ik meer dan een half uur vertraging oploop krijg ik geen deel van mijn wegenbelasting terug. Wat dat betreft is het bij NS juist heel erg goed geregeld.
En om even de vergelijking met de auto te trekken: ik zie Rijkswaterstaat niet snel komen met een verzekering waardoor zij de kosten van het omboeken van het ticket betalen als je met je auto in een kilometers lange file terecht komt op weg naar Schiphol. En zelfs als ik meer dan een half uur vertraging oploop krijg ik geen deel van mijn wegenbelasting terug. Wat dat betreft is het bij NS juist heel erg goed geregeld.
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Ik denk wel dat er een minimumbuffer gaat komen,
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Uh, waar betaal ik dan voor als ik een kaartje koop?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Om vervoerd te worden. En normaal gesproken is de aansprakelijkheid van NS beperkt tot de kosten van je treinkaartje (max. 100% vergoeding bij >= 60 min. vertraging), met deze service wordt eventuele vervolgschade (in de transportkosten) dus gedekt wanneer NS je niet op tijd op Schiphol aflevert.
Natuurlijk niet.VIRM schreef:Dus de reizigers die geen SGS-service van NS hebben, worden halverwege de Schipholtunnel eruit geknikkerd en mogen gaan lopen?
Ze vergoeden ook wel iets (GtbV), maar geen vervolgschade doordat je een aansluitende vlucht mist. En voor 5 euro extra krijg je blijkbaar een soort verzekering waarin dat wél afgedekt is.Je betaalt om door de spoorwegen van A naar B te worden vervoerd. Dat ze wel iets regelen of vergoeden als je een vlucht moet halen zou vanzelfsprekend moeten zijn.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Ik vond hier trouwens de exacte voorwaarden (ik vraag me btw af of het juridisch door de beugel kan om de voorwaarden meteen aan te passen en de aansprakelijkheidsregels heb ik ook zo mijn twijfels bij, maar goed...) Er is inderdaad een marge: je moet je reis plannen met de app en die plant altijd met een aankomst 2 uur voor vertrek (Schengen) of 3 uur voor vertrek (overige landen) zodat je bij een niet al te grote vertraging geen problemen zou moeten hebben. Wanneer je zo laat aankomt dat de incheckbalie bijna dicht is wordt je opgehaald door een medewerker van Schiphol, en als je je vlucht mist zijn de kosten voor omboeken en eventuele hotelovernachting voor NS.
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Dus het is niet vanzelfsprekend dat je met dergelijke marges (twee tot drie uur) op tijd op de luchthaven kunt zijn als je klant bent van 's lands 1:1 modelbaan? Dat is kennelijk een extra service.
Ik wist niet dat het zo slecht gesteld was met de dienstverlening van NS.
Ik wist niet dat het zo slecht gesteld was met de dienstverlening van NS.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Je moet toch sowieso 2 of 3 uur van te voren op vliegveld zijn? Balies sluiten sowieso tegenwoordig al 40 min - uur voor vertrek van de vlucht.
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Moeten is een groot woord. Hangt er ook vanaf of het piekuur is op Schiphol (bij de veiligheidscontrole) en of je bagage moet inchecken.
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Ik snap het hoongelach van mensen: de NS zou immers in een utopische wereld zou de trein altijd op tijd moeten rijden. We leven echter niet in een utopie en dus moeten we geen bovenmenselijke prestaties van de NS verwachten. Zie de aankomstgarantietoeslag (voor wie van scrabble houdt) gewoon als een soort verzekering.
De mortuis nil nisi bene
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Ik vind het vooral niet zo tactisch van NS om het woord garantie te gebruiken. Dat geeft toch een verkeerd beeld.
Proef met Schiphol Garantie Service van start (NS.nl)
Proef met Schiphol Garantie Service van start (NS.nl)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Wat denk ik ook mee speelt is dat er veel mensen de trein mijden naar Schiphol omdat 'ie onbetrouwbaar is. Terwijl dat best meevalt - af en toe is het flink raak, maar meestal gaat het goed. Als je die mensen zo toch de trein in kan lokken voor als ze naar Schiphol gaan, dan ben je een heel eind.
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Alleen Hoofddorp is nog een beetje op loopafstand van Schiphol. Als je doorloopt kan het in iets meer dan een uur. Maar dan kan je beter de Zuidtangent, pardon, R-net lijn 300 of 310 pakken. Vanaf Lelylaan of Amsterdam Zuid zou wellicht ook nog kunnen, maar ook dan heb je wel aardige sportschoenen nodig :)waldo79 schreef:Hmmm...ik ben benieuwd aan welke voorwaarden de reiziger moet voldoen.
Gisteren strandde ik al in het zicht van mijn vertrekpunt en als advies werd gegeven om maar te gaan lopen naar het volgende station :6
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Rijden gewoon bussen vanaf daar, ook de 310.
Komt wel goed schatje.
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Ik hoor net op de radio dat de Tweede Kamer het hier niet mee eens is. NS zou eerst cruciale zaken op orde moeten stellen: langere treinen, meer kans op een zitplaats [en nog een factor, even kwijt]. Daarna mogen ze aankloppen voor spitstoeslagen, deze garantie etc.
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Prachtig maar daar heeft de tweede kamer in principe niets over te zeggen. NS is een autonoom bedrijf dat op basis van een contract wordt gestuurd en als daar niets over dit soort dingen in staat heb je gewoon pech.
Bovendien is het gewoon een drogredenering: Het is nou niet dat NS maar 15 poppetjes heeft die zich met verbeteringen bezig houden en dat die gedeeltelijk bezet worden met dit plan. Dit wordt gewoon door afzonderlijke afdelingen bedacht en uitgewerkt.
Bovendien is het gewoon een drogredenering: Het is nou niet dat NS maar 15 poppetjes heeft die zich met verbeteringen bezig houden en dat die gedeeltelijk bezet worden met dit plan. Dit wordt gewoon door afzonderlijke afdelingen bedacht en uitgewerkt.
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Zou het voor veel mensen geen drempel zijn dat het verplicht met die app moet?
Laatst gewijzigd door Stéphane op wo 02 jul 2014, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Geloof dat het aantal smartphonegebruikers in Nederland tot de hoogste ter wereld behoort (A)
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Helaas blijven er bedrijven die hun app alleen uitbrengen voor iOS (Apple) of Android, of met mazzel beide. Dan mis je alsnog een kwart van de smartphonemarkt (waarvan een groot deel Windows Phone, dat hard aan het opkomen is).
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Hoe wil je anders 200 reizigers een effectief reisalternatief aanbieden. Alle 500 klanten langs die ene HC sturen? You go girl! :')
Komt wel goed schatje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 179 gasten