Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Oost, West of beide concessies?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik vermoed enkel west. Voor oost hebben ze toch geen poot om op te staan? ze waren immers te laat met bezwaar maken
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Gepost op 9 mei.huibe schreef:Veolia Transport heeft (intern) bekend gemaakt dat:
1) Een beroepschrift is ingediend bij het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) voor zowel Oost- als West-Brabant
2) Via een voorlopige voorziening een verzoek heeft gedaan om een schorsing van de door de provincie genomen beslissingen. Wederom voor beide gebieden.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Tot eind augustus/begin september moeten wachten op een uitspraak? Dan blijft er dus geen tijd over voor implementatie. Bussen moeten nog besteld worden, dan gebouwd, getest, geleverd etc.
Wellicht dat de volgende aanbesteding in Brabant (wanneer die ook moge zijn) eens wat minder rommelig verloopt.
Wellicht dat de volgende aanbesteding in Brabant (wanneer die ook moge zijn) eens wat minder rommelig verloopt.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Zo lang ze blijven werken met de prutsers van Inno-V zal er niet veel veranderen. Die jongens misschien zowel juridische kennis als kennis van regionaal busvervoer.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Zo lang is inno-v toch nog niet actief? Maar ze timmeren op de een of aan de manier wel aardig aan de weg. de ov-klantenbarometer voeren zei ook mede uit.
Ik herinner me verder dat de provincie tot een paar jaar terug veel in zee ging met de buren van mobycon (Rosmalen), maar de laatste tijd niet meer geloof ik.
Ik herinner me verder dat de provincie tot een paar jaar terug veel in zee ging met de buren van mobycon (Rosmalen), maar de laatste tijd niet meer geloof ik.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Inno-v is al meer dan tien jaar actief, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze al tien jaar provincies als klanten hebben. Wat je vaak ziet is dat provincies raamcontracten met externen hebben, ook voor advies. Het kan dus best zijn dat er voor vijf of tien jaar adviseurs van bedrijf X en dan na tien jaar van bedrijf Y worden ingevlogen.
Het is een spectrum.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
'Busrel' in Breda op zijn laatst in september beslecht
BREDA - De strijd tussen vervoersbedrijf Veolia en de provincie Noord-Brabant over de aanbesteding van het openbaar vervoer wordt op zijn laatst op 1 september van dit jaar beslecht. Op die datum, en als het meezit zelfs eerder, doet de Commissie voor Beroep van het Bedrijfsleven een uitspraak over de vraag of het provinciebestuur terecht de concessie aan Veolia-concurrent Arriva heeft gegund. Dat is het resultaat van een zitting die de commissie gisteren in Den Haag heeft gehouden. Zowel de provincie als Veolia wachten de uitspraak af en onthouden zich tot dan van commentaar. Het conflict ontstond eind vorig jaar.
Lees verder op: http://www.bndestem.nl/regio/breda/busr ... -1.4420145
BREDA - De strijd tussen vervoersbedrijf Veolia en de provincie Noord-Brabant over de aanbesteding van het openbaar vervoer wordt op zijn laatst op 1 september van dit jaar beslecht. Op die datum, en als het meezit zelfs eerder, doet de Commissie voor Beroep van het Bedrijfsleven een uitspraak over de vraag of het provinciebestuur terecht de concessie aan Veolia-concurrent Arriva heeft gegund. Dat is het resultaat van een zitting die de commissie gisteren in Den Haag heeft gehouden. Zowel de provincie als Veolia wachten de uitspraak af en onthouden zich tot dan van commentaar. Het conflict ontstond eind vorig jaar.
Lees verder op: http://www.bndestem.nl/regio/breda/busr ... -1.4420145
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
En wederom loopt de aanbesteding in Brabant weer in de soep :(
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
En het leuke is. Mocht Veolia toch blijven, dan moeten ze ergens bussen vandaan zien te toveren. Want alle huidige Ambassadors zijn al verkocht heb ik begrepen.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Waarschijnlijk tweedehands bussen van bushandelaren zoals Womy. Daarnaast zullen o.a. Arriva en Connexxion nog wel ergens bussen over hebben. Connexxion heeft in ieder geval sowieso nog, van de concessie Zeeland die dit jaar eindigt, enkele bussen (Veolia waarschijnlijk ook) en mogelijk nog een hele reeks bussen afkomstig van concessies die afgelopen jaar afliepen (o.a. Twente). Arriva zal waarschijnlijk nog wel verschillende bussen hebben die ze tijdelijk in Friesland hebben gebruikt. Maar of dat zij die willen uitlenen aan Veolia is nog maar de vraag.
Of al de bussen van Connexxion ook genoeg zijn en/of Connexxion wel voldoende bussen nog heeft weet ik niet.
Of al de bussen van Connexxion ook genoeg zijn en/of Connexxion wel voldoende bussen nog heeft weet ik niet.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Gewoon dat bedrijf opdoeken. Tergelijkertijd met Veolia Limburg, wat allang failliet had moeten zijn.
Kunnen de gedeputeerden van Brabant en Limburg niet samen een bedrijfje starten, samen met inno-v.
Prutsers&Co.
Kunnen de gedeputeerden van Brabant en Limburg niet samen een bedrijfje starten, samen met inno-v.
Prutsers&Co.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Nee, wij "reserve Belgen" willen niet zo graag samen gaan met die "reserve Duitsers" (even offtopic).
Maar wel even over inno-v. Een van de projecten van dat bedrijf waren de elektrische bussen van Schiermonnikoog. Bij mijn weten is dat goed gegaan. Ander project is Concessie Stadsregio Arnhem - Nijmegen. En zo zijn er nog meer projecten die (deels) wel een succes waren. Althans, wel goed verliepen. Maar of dat dezelfde personen die aan die projecten hebben gewerkt ook hebben gewerkt aan de aanbesteding van Brabant is nog maar de vraag. Niet om de fouten die gemaakt zijn recht te zetten overigens. Maar je moet met zoiets niet een tunnelvisie blijven houden.
Maar wel even over inno-v. Een van de projecten van dat bedrijf waren de elektrische bussen van Schiermonnikoog. Bij mijn weten is dat goed gegaan. Ander project is Concessie Stadsregio Arnhem - Nijmegen. En zo zijn er nog meer projecten die (deels) wel een succes waren. Althans, wel goed verliepen. Maar of dat dezelfde personen die aan die projecten hebben gewerkt ook hebben gewerkt aan de aanbesteding van Brabant is nog maar de vraag. Niet om de fouten die gemaakt zijn recht te zetten overigens. Maar je moet met zoiets niet een tunnelvisie blijven houden.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Heel Utrecht stond de laatste keer dat ik er was nog vol met Connexxion en Novio bussen. Dus natuurlijk zijn die er nog...Michael 1988 schreef:Of al de bussen van Connexxion ook genoeg zijn en/of Connexxion wel voldoende bussen nog heeft weet ik niet.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Inderdaad, als er één bedrijf is in NL die nog een shitload aan bussen heeft staan dan is het CXX wel.
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Uiteraard ligt het ook aan de opdrachtgever, als de opdrachtgever zegt "We hebben 2000 uur nodig voor het begeleiden van het aanebesteden van een concessie.", dan krijg je andere aanbiedingen dan wanneer je een opdracht uitzet met "We gaan een concessie in de markt zetten, jullie zijn de experts, hebben jullie een idee hoeveel uur dat kost en wat ons dat gaat kosten?"Michael 1988 schreef:(...) Maar wel even over inno-v. Een van de projecten van dat bedrijf waren de elektrische bussen van Schiermonnikoog. Bij mijn weten is dat goed gegaan. Ander project is Concessie Stadsregio Arnhem - Nijmegen. En zo zijn er nog meer projecten die (deels) wel een succes waren. Althans, wel goed verliepen. Maar of dat dezelfde personen die aan die projecten hebben gewerkt ook hebben gewerkt aan de aanbesteding van Brabant is nog maar de vraag. Niet om de fouten die gemaakt zijn recht te zetten overigens. Maar je moet met zoiets niet een tunnelvisie blijven houden.
Het is een spectrum.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dat klopt ook weer. Niet iedere opdracht is hetzelfde. Maar er wordt hier nu met een tunnelvisie gekeken naar inno-v en dat vind ik even te ver gaan. De fout ligt namelijk ook bij de provincie. Maar dat even terzijde.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Mobycon doet vooral beleidsadvies en planvorming, de meer "softe" kant. Inno-V zit vooral op het begeleiden van de aanbestedingen zelf. Ze doen bijvoorbeeld ook de aanbesteding Limburg. Volgens mij gaat dat tot op heden goed. Veel zal afhangen van de kwaliteit van de individuele personen. Een goed gevoel voor belangen van vervoerders en juridische spelregels is essentieel. En natuurlijk controlemechanismen om te voorkomen dat je fouten niet opmerkt.MrEmiel schreef:Zo lang is inno-v toch nog niet actief? Maar ze timmeren op de een of aan de manier wel aardig aan de weg. de ov-klantenbarometer voeren zei ook mede uit.
Ik herinner me verder dat de provincie tot een paar jaar terug veel in zee ging met de buren van mobycon (Rosmalen), maar de laatste tijd niet meer geloof ik.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Het gaat om een juridische procedurefout. Als Inno-V stelt ervaring te hebben met aanbestedingen mag je toch op zijn minstens verwachten dat ze bekend zijn met de aanbestedingswetgeving en de bijbehorende jurisprudentie. Kennelijk dus niet.Michael 1988 schreef:Dat klopt ook weer. Niet iedere opdracht is hetzelfde. Maar er wordt hier nu met een tunnelvisie gekeken naar inno-v en dat vind ik even te ver gaan. De fout ligt namelijk ook bij de provincie. Maar dat even terzijde.
Daarnaast is er ook in het voortraject enorm veel tijd verloren gegaan omdat Inno-V bagger-documenten voor het kernnetwerk had geleverd die allemaal opnieuw moesten.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Volgende keer wordt de aanbesteding begeleid door Inno-Frans F? ;)
Ik heb me niet tot in detail in deze aanbesteding verdiept, maar wat ik uit mijn eigen werkervaring meemaak (in een ander vakgebied overigens) is dat de ene organisatie niet de andere is en dat er veel verschil kan zitten in de mate waarin je als externe adviseur ingehuurd wordt (zoals Karl ook al schrijft).
Wellicht had de provincie zelf wel sterke wensen om een en ander op een bepaalde manier te organiseren en zijn adviezen van Inno-V in de wind geslagen, misschien was het andersom. Misschien was Inno-V helemaal niet betrokken bij de NvI waarin de rekenformule aangepast werd, misschien juist wel. Vanaf een afstand vind ik het lastig te beoordelen, maar ik zie wel dat hier erg gemakkelijk de zwarte piet wordt toegeschoven op het ingehuurde adviesbureau zonder dat dat (met de nu bekende informatie) goed te beoordelen is. Misschien is dat het lot van een externe adviseur, maar ik vind het zelf iets te makkelijk oordelen...
Ik heb me niet tot in detail in deze aanbesteding verdiept, maar wat ik uit mijn eigen werkervaring meemaak (in een ander vakgebied overigens) is dat de ene organisatie niet de andere is en dat er veel verschil kan zitten in de mate waarin je als externe adviseur ingehuurd wordt (zoals Karl ook al schrijft).
Wellicht had de provincie zelf wel sterke wensen om een en ander op een bepaalde manier te organiseren en zijn adviezen van Inno-V in de wind geslagen, misschien was het andersom. Misschien was Inno-V helemaal niet betrokken bij de NvI waarin de rekenformule aangepast werd, misschien juist wel. Vanaf een afstand vind ik het lastig te beoordelen, maar ik zie wel dat hier erg gemakkelijk de zwarte piet wordt toegeschoven op het ingehuurde adviesbureau zonder dat dat (met de nu bekende informatie) goed te beoordelen is. Misschien is dat het lot van een externe adviseur, maar ik vind het zelf iets te makkelijk oordelen...
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Wie nu werkelijk zijn zaakjes niet op orde heeft gehad en waardoor is niet bekend.
Feit is dat veel aanbestedingen niet vlekkeloos verlopen, of gewoon niet goed zijn uitgevoerd.
En elke keer naar elkaar verwijzen, want zelf hebben ze niets fout gedaan.
Uiteindelijk betalen wij dit hele circus en de reiziger zit ermee.
Het OV wordt steeds verder belachelijk gemaakt.
Feit is dat veel aanbestedingen niet vlekkeloos verlopen, of gewoon niet goed zijn uitgevoerd.
En elke keer naar elkaar verwijzen, want zelf hebben ze niets fout gedaan.
Uiteindelijk betalen wij dit hele circus en de reiziger zit ermee.
Het OV wordt steeds verder belachelijk gemaakt.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
@Geert
ik ben destijds betrokken geweest bij de review van de documenten die Inno-V had opgesteld en de kwaliteit was bagger.
ik ben destijds betrokken geweest bij de review van de documenten die Inno-V had opgesteld en de kwaliteit was bagger.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Okay. Uit je eerdere post had ik niet meteen afgeleid dat dat ervaringen uit de eerste hand waren.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Uhm.... bewijs? Iedereen kan zoiets zomaar zeggen.Frans F schreef:@Geert
ik ben destijds betrokken geweest bij de review van de documenten die Inno-V had opgesteld en de kwaliteit was bagger.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ja duh, dat is het doel van een forum, dat iedereen iets kan zeggen. Overigens voel ik aan de manier van posten van Frans F wel aan dat hij weet waar over het gaat. Ik ga er ook min of meer wel van uit dat men hier niet maar wat uit de nekharen loopt te lullen. Het is hier geen FOK!, lijkt me.
Op papier misschien, maar zoals de vlag er nu bij hangt is de kans redelijk aanwezig dat die aanbesteding opnieuw moet of dat het een behoorlijke vertraging op gaat lopen (overigens 100% terecht...!) Er zal dan toch een tijdelijke situatie moeten worden ingericht om het komende jaar door te komen.Michael 1988 schreef:Connexxion heeft in ieder geval sowieso nog, van de concessie Zeeland die dit jaar eindigt
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten