Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Eigenlijk ook best grappig hè dat zo'n M5 anno 2013 analoge rollen moet krijgen onder het mom van nostalgie i.p.v. een tweede LED-paneel dat kleuren kan weergeven. Dit terwijl de trapwagens uit begin jaren '90 onlangs allemaal digitale varianten hebben gekregen. En dan probeert GVB via hierzijnwij.nu ons wijs te maken dat analoge koersrollen helemaal niet storingsgevoeliger zijn dan digitale tegenhangers. Dan hadden die trams toch ook gewoon prima hun analoge rollen kunnen houden?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik heb juist altijd een perfecte aansluiting Trein->Metro 54 op Duivendrecht. Ik stap uit, loop de trap op, check om en dan is het vaak nog 1 of 2 minuutjes voor hij voor komt rijden. Perfect. Ik sta dan om 2 minuten voor het hele uur op Weesperplein waardoor ik exact op tijd voor mijn vaste afspraak daar ben ;)Jurre schreef:Momenteel zijn de metrotijden in het dal ook verre van ideaal. Meestal kom ik om .09 of .39 aan met de trein op Duivendrecht-laag. Op datzelfde moment gaat net de 54 richting Amstel weg boven. De eerstvolgende metro, de 50, gaat vervolgens pas weer om .21 of .51, gevolgd door de 54 om .22 of .52. Soms scheelt dit een minuutje maar in de praktijk gaat het eigenlijk altijd zo, en moet ik dus zo'n 10 minuten wachten op een metro. Voor een stad als Amsterdam vind ik dat nog best veel.
Maar je kunt ook cross-platform overstappen op de van der Madeweg he? Met lijn 50 en 53. De verbinding naar Amstel is in de normale dienstregeling om de 5 minuten (ene keer met ene keer zonder overstap).
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
En dat terwijl hierzijnwij.nu helemaal niet het communicatiekanaal van GVB is...n-evo schreef:...GVB via hierzijnwij.nu...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het verhaal over de lijnfilms op hierzijnwij.nu heb ik ook met verbazing gelezen. Het probleem zit hem niet zozeer in de toepassing van lijnfilms an sich (bij de Blokkendozen werkt het namelijk al jaren prima, ze staan eigenlijk nooit verkeerd), maar meer aan de techniek erachter die niet altijd even degelijk blijkt te zijn. Bij de BN-trams (11G/12G) zag je al wat vaker dat de films vastliepen (en deze zijn dan ook vervangen door digitale exemplaren) en bij het CAF-materieel is het ondertussen ook vrij dramatisch gesteld met relatief veel defecten. Ik krijg nu bij de M5 het idee dat ze het nu al hebben opgegeven wat betreft de lijnfilms doordat ze het lijnnummer nu ook op het bestemmingsdisplay tonen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Vind het schandalig om heel eerlijk te zijn.FLJ schreef:Ik krijg nu bij de M5 het idee dat ze het nu al hebben opgegeven wat betreft de lijnfilms doordat ze het lijnnummer nu ook op het bestemmingsdisplay tonen.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Scrollende eindbestemmingen, is dat ook nieuw? Zag ik gisteren toevallig.
Ik vind het nogal overdreven (en onhandig) om voor "53 Centraal Station" te moeten gaan scrollen...
Ik vind het nogal overdreven (en onhandig) om voor "53 Centraal Station" te moeten gaan scrollen...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
M53 Centraal Station past blijkbaar niet dus wordt deze bestemming nu gescrold. Vind het zelf ook nogal irritant ogen, al is het voor nu beter dan helemaal geen lijnnummer (foto).
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Om hier nog even op terug te komen:FLJ schreef:Het verhaal over de lijnfilms op hierzijnwij.nu heb ik ook met verbazing gelezen. Het probleem zit hem niet zozeer in de toepassing van lijnfilms an sich (bij de Blokkendozen werkt het namelijk al jaren prima, ze staan eigenlijk nooit verkeerd), maar meer aan de techniek erachter die niet altijd even degelijk blijkt te zijn. Bij de BN-trams (11G/12G) zag je al wat vaker dat de films vastliepen (en deze zijn dan ook vervangen door digitale exemplaren) en bij het CAF-materieel is het ondertussen ook vrij dramatisch gesteld met relatief veel defecten.
Als je zoveel slechte ervaringen hebt met analoge koersrollen bij bijv. het CAF-materieel en zelfs zo ver bent gegaan om ze bij de 11/12G trams te vervangen door volledig digitale LED-panelen. Dan heb je ze toch niet goed op een rijtje als je vervolgens metro's voor paar miljoen per stuk gaat bestellen met letterlijk tientallen digitale lichtkranten en LCD-panelen aan boord en vervolgens alsnog twee analoge rollen laat installeren? Iets met een ezel die zich geen twee keer aan dezelfde steen stoot. Volgens mij is er geen vervoersbedrijf in Nederland dat nog voertuigen nieuw besteld met dergelijke rollen, alleen Amsterdam/GVB weer. :?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dit zie ik net voorbijkomen op hierzijnwij.nu. Toch wel heel gek dat die GVB-woordvoerder blijft volhouden dat er niks aan de hand is met die koersrollen. :?
http://www.hierzijnwij.nu/nieuws/even-w ... ment-57369
http://www.hierzijnwij.nu/nieuws/even-w ... ment-57369
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik ben geen woordvoerder maar iedereen weet toch wel wat les 1 is van het handboek woordvoerderschap: je moet altijd beginnen met het ontkennen van een probleem en als de paniek heel erg groot dan hooguit toegeven dat het beter had gekund, maar nooit dat het fout is gegaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Bovendien is dit een freelance woordvoerder die gespecialiseerd is in crisissituaties. De NS heeft hem bijvoorbeeld ingehuurd toen de media was ontploft over het hacken van de OV-chipkaart (hele Brenno de Winter gedoe). ProRail tijdens die winter dat spontaan alle wissels bevroren, 2009 geloof ik. Toen werd er ook glashard ontkend
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Is het die minister van Informatie van Saddam Hussein?
Het is een spectrum.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Op dit moment wordt de Dam ontruimd wegens een bommelding. Zal waarschijnlijk feest zijn met de trams en eventuele omleidingen...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
De site van GVB meldt: ' reizen via lijn 4 en 9 rijden vanaf de munt via de vijzelstraat-weteringcircuit-wetringschans eigen route. lijn 14 via de binnenring naar de clerqstraat eigen route- lijn 16 en 24 via weteringcircuit-weteringschans-leidseplein-overtoom-van bearlestraat retour eigen route. overstappen op 1-2 en 5'.
Mag dit in het vervolg ook in begrijpelijk Nederlands alsjeblieft dankjewel
Mag dit in het vervolg ook in begrijpelijk Nederlands alsjeblieft dankjewel
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dam is 20 min geleden ontruimd, even geduld.
Komt wel goed schatje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Oh nou sorry hoor dat ik vond dat hoofdlettergebruik en interpunctie toch niet teveel gevraagd zouden moeten zijn
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ze hebben wel wat beters te doen dan interpunctie...
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
GVB goes provincie. Station Velperpoort (Arnhem).
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik heb er ook al een aantal in Arnhem gezien.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Hoeveel langer kost het om te bedenken en typen:
Stremming bij de Dam
Lijnen 4 en 9 rijden richting CS tot Munt, dan via Weteringcircuit nar eigen route
Lijn 14 van Munt via Leidseplein, Marnixstraat naar Rozengracht
Lijn 16 en 24 eindigen Weteringcircuit
Er is hues wel een 'ze' die daar trijd voor moet kunnen maken. Informatie is een essentieel onderdeel van het product, geen luxe
OV9292 heeft trouwens dezelfde tekst
Stremming bij de Dam
Lijnen 4 en 9 rijden richting CS tot Munt, dan via Weteringcircuit nar eigen route
Lijn 14 van Munt via Leidseplein, Marnixstraat naar Rozengracht
Lijn 16 en 24 eindigen Weteringcircuit
Er is hues wel een 'ze' die daar trijd voor moet kunnen maken. Informatie is een essentieel onderdeel van het product, geen luxe
OV9292 heeft trouwens dezelfde tekst
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dat is wel een hele interessante omleidingsrouteLijn 14 van Munt via Leidseplein, Marnixstraat naar Rozengracht
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Niet als de Westermarkt gestremd is, al denk ik dat het GVB er dan voor kiest om Rembrandtplein-Vijzelstraat-Spiegelgracht-Leidseplein-Rozengracht te doen, om de Leidsestraat niet al te druk te maken. :DJWM schreef:Dat is wel een hele interessante omleidingsrouteLijn 14 van Munt via Leidseplein, Marnixstraat naar Rozengracht
Maar in de Dam-stremming kwestie slaat het nergens op. Als je een beetje goed leest bedoelen ze (volgens mij) Dat lijn 4&9 worden ingekort tot Weteringcircuit en lijn 14 de Dam vermijdt. Lijn 16 + 24 rijden een grote lus vanaf Weteringcircuit naar het Leidseplein-Rijksmuseum-Museumplein en hervatten hun route.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Volgens mij ook een 9292 dingetje, ik zie bijna nooit teksten met linebreaks op http://9292.nl/meldingen ook voor andere vervoerders
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Zou niet weten wat de moeite is om shift in te drukken wanneer je een zin begint. Doe dat persoonlijk al automatisch.Thom91 schreef:Ze hebben wel wat beters te doen dan interpunctie...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ga er maar niet van uit dat er van die vlotte typers zitten als wij hier zijn...
Komt wel goed schatje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 161 gasten