OVer je reiservaringen in juni 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door MdJ »

Lijn 3 van 8.22 richting Apeldoorn, station vanaf de halte Kapelmeestershoeve kwam met -3 aan. In de OV-info-app stond dat deze bus nog bij de Marskramersdonk zou zijn. De bus kwam al aanscheuren en ook na de haltering bij de Kapelmeestershoeve werd er ook redelijk snel weggereden. 100 meter verdrop werd de reden duidelijk: de bus reed namelijk weer terug richting de halte Kapelmeestershoeve: de bus had het rondje Matendonk/Matenhoeve niet gedaan. Er werd dus teruggereden om 5 minuten later de halte Kapelmeestershoeve weer aan te doen. :)

Vertraging was op het station er al weer uitgereden.
Bij twijfel: gebruik beton.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Jef400 »

Ik heb al tienduizenden kilometers gereisd zonder noodrem. Vandaag is die reeks ten einde. Een ongetwijfeld zichzelf erg grappig vindend persoon vond het nodig tussen de Isolatorweg en Sloterdijk 2 (!) maal op de noodrem te drukken
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door baladid »

Hoe vond je het? ik heb een keer een noodremachtie meegekregen in een oude Duitse trein (Silberling). Ik vond het niet zo een snelle remming als ik altijd gedacht had...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Thom91 »

Ik heb hem in de Hemtunnel gehad, dat is wel kicken met al die vonken die er nog bij vrij kwamen.
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door STF »

Ik heb al minstens 50 keer een noodremming meegemaakt, vanwege uiteenlopende redenen. Zelf ook weleens aan de noodrem getrokken omdat de trein vrolijk bij het station vertrok met openstaande deuren.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13540
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Wubbo »

Toen ik van Den Haag Centraal naar huis fietste zag ik bij de Prins Clauslaan binnen 100 meter 3 bussen 24 richting Kijkduin staan. Het verkeer stond dus lekker vast.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Aking »

JeffreyMeijer schreef:Ik heb al tienduizenden kilometers gereisd zonder noodrem. Vandaag is die reeks ten einde. Een ongetwijfeld zichzelf erg grappig vindend persoon vond het nodig tussen de Isolatorweg en Sloterdijk 2 (!) maal op de noodrem te drukken

Hoe druk je op een noodrem? :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39144
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Toen ik van Den Haag Centraal naar huis fietste zag ik bij de Prins Clauslaan binnen 100 meter 3 bussen 24 richting Kijkduin staan. Het verkeer stond dus lekker vast.
Dat kan vaster... toen ik van het Eemplein in Amersfoort naar huis fietste kwam ik een lijn 296 tegen op de Stadsring en vervolgens direct om de hoek nog twee keer lijn 296 op nog geen 10 meter van elkaar op de Arnhemseweg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21309
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Meltrain »

lint41 schreef:
Erik1100 schreef:Ook maar eens naar de oudste bussen in de normale dienst geweest, zover ik weet: Almere, met Amba's uit 2003 en 2004.
Bijna, GVB Amsterdam rijdt nog met enkele Jonkheers van rond 2000.
De oudste Berkhofs uit Arnhem zijn uit 1998. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7933
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Etienne »

De t11759 zou keurig met de geplande drie stellen gaan rijden. Op vertrektijd bleek echter dat het voorste viertje defect was en nog losgekoppeld en afgerangeerd moest worden. Met +9 konden we uiteindelijk weg uit Gvc, maar doordat de t9863 al vooruit gestuurd was zaten we daar vanaf Zoetermeer achter. De vertraging was hierdoor in Gouda opgelopen tot +15 en met diezelfde vertraging kwam deze ook binnen in Utrecht.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39144
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Daniel »

Wegens onverwachte werkzaamheden (volgens de HC betrof het een defect wissel) werd de t1718 vandaag in Utrecht opgeheven, net als de s2800 die er een paar minuten later naar Rotterdam vertrekt. Die werkzaamheden waren kennelijk zo onverwacht dat er niks over op de ARGOS-borden stond en zelfs OBIS (wat er normaal snel bij is met wijzigingen) toonde nog de oorspronkelijke eindbestemming. Ook bij de storingen in de diverse apps stond hier nog niks over.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50880
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Suus »

Blijkbaar was er een concert met een hoog bakvisgehalte in het ArenA-gebied, want de normaal zo rustige t4385 werd op Duivendrecht volledig volgepropt met blonde meisjes die net de beugelleeftijd gepasseerd zijn...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door baladid »

One Direction zong in de ArenA. Volgens hun website is dat »De hotste boyband van het moment«.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13147
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Z2N »

Ik weet niet hoe het hier zat, maar de Franse media melde vorige week een verhaal over mensen die vier nachten in een tent hadden geslapen voor een goede plaats tijdens het 1D-concert in het Stade de France afgelopen vrijdag.. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50880
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Suus »

Ik denk dat ik bij zo'n concert maar een kant op wil: naar de uitgang. Heb ooit een verslag van zo'n ander tieneridool, Justin Bieber, op TV gezien en daar was echt niets van te horen door het aanhoudende gegil :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door marlies »

1D en Bieber ben ik toch echt een jaar of 15 te oud voor inmiddels... Zou daar ook niet dood gevonden willen worden. Hoewel, beter dan er levend gevonden worden ;)

edit: oh en om het ontopic te maken: mijn trein maakte een langere stop in Assen dan waar ik mij prettig bij voel.
Mr-W
Berichten: 3061
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Mr-W »

Vandaag mijn kortste ritje ooit in de trein gemaakt,nam namelijk s9600 tussen Hmh en Hmbv.
Normaal fiets ik of een enkele keer neem ik lijn 52 voor dat korte stukje.
Vandaag had ik eigenlijk het plan om van Brandevoort naar de Slegerstraat te wandelen en daar de bus naar huis te nemen,helaas liep het net iets anders omdat de laatste bus 5 minuten te vroeg langs reed :neg:. (heb ik recht op verwijtbare rituitval ?)
Toen maar naar Station Helmond 't Hout gelopen. Kwam daar een Spaanse uitwisselingsstudent tegen die werkte aan een project bij TNO en hij nam me mee met 40% korting :D
VIRM
Berichten: 7585
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door VIRM »

Vreemde bedoelingen met busvervangend vervoer. Gisteravond vertrok om 1:04 vanaf Amsterdam Sloterdijk de stopbus naar Enkhuizen (terwijl de laatste trein al 50 minuten daarvoor vertrekt). Die kwam dus op Zaandam aan op het moment dat de laatste Sprinter naar Heerhugowaard (v. 1:18 vanaf Sloterdijk) binnenreed. Is dat niet een beetje dubbelop: en een bus en een trein van NS op hetzelfde stukje?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13147
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Z2N »

Ik zit momenteel eerste klasse te reizen van Alphen naar Groningen. Net kwam de conducteur langs, die netjes controleerde. Een vrouw die echter vlak bij mij zit reist met een tweede klas kaartje. Geen boete echter vanuit de Hc: die verwijst haar naar de tweede klas drie meter verder (ze blijft lekker zitten), en loopt vervolgens het trapje omhoog. Nog even kijkt hij naar de grijsreister, en dan gaat hij gewoon verder....
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50880
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Suus »

Na een mooi rondje treinen door de Euregio in Limburg en omgeving had ik het lumineuze idee vanaf station Dalheim naar Nederland te wandelen. Ik had al enige weken geoefend dus die zes kilometer in anderhalf uur moest lukken. Dus had ik een route naar bushalte De Kievit in Vlodrop uitgestippeld. Op de site van Veolia had ik een reisadvies aangevraagd vanaf die halte naar station Roermond voor vandaag, kwam een mooi advies uit, nette aansluiting op de trein naar Amsterdam, perfect.

Dus wandelde ik vanmiddag vanaf Dalheim naar die bushalte. Ongeveer 100 meter vanaf de bushalte, 10 minuten voordat de bus moest komen zag ik dat de weg was opgebroken. Nog erger was dat de haltepaal helemaal verdwenen was. Dus ik toch maar op mijn mobiel kijken wat er aan de hand is, blijkt er dus een omleiding te zijn en de halte opgeheven. De dichtstbijzijnde halte was 1,7 kilometer lopen en de bus zou over een kwartier vertrekken. Onmogelijke missie dus.

Ondertussen begon het te regenen en te bliksemen, dus voor mijn eigen veiligheid mijn paraplu maar opgeborgen. Na bijna anderhalve kilometer gelopen te hebben stopte een man met een auto die mij naar de bushalte wou brengen, nog maar 300 meter toen maar okee. Toen ik bij de halte aankwam was deze ook opgeheven, maar een noodhalte zou om de hoek zijn. Dat klopte gelukkig wel, en toen mocht ik nog 25 minuten in de regen wachten op bus 178 want het avondnet ging in dus zou de bus later komen. De alleraardigste buschauffeur nam mij gratis mee, ik was nog op zoek naar mijn vervoerbewijs maar dat hoefde hij niet te zien. Door de omleiding reed de bus bovendien te laat maar gelukkig had de trein naar Amsterdam in Roermond ook een kleine vertraging, en daar zit ik nu op te drogen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Ronald »

Je hebt iets met regenbuien de laatste tijd lijkt het wel (A)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Thom91 »

Goed voor je haar :D
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50880
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Suus »

Juist niet, het pluist nu als de nete. Kost mij morgen minstens een uur om het weer enigszins toonbaar te krijgen :X

En wat betreft het reisadvies, ik heb het nog even opnieuw geproduceerd (als bewijs voor de klantenservice), maar ik kan hier nergens uit afleiden dat het reisadvies niet te gebruiken is.
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1967
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Anne »

Vanavond stond (iets na zeven) de IC-B in Delft op spoor 3.
Daar gestrand door de aanrijding met persoon tussen Rd-Zuid en Zwijndrecht.
Mr-W
Berichten: 3061
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Mr-W »

Vandaag 20 minuten vertraging gehad op bus 20 vanwege een aanrijding,gelukkig stonden vlakbij de bushalte kinderen met een limonadekraampje (voor de liefhebber hadden ze zelfs bier en cola :pos:) Nadat ik een heerlijk ijskoud colaatje had gekocht,bracht bus 20 me zonder uiterlijke schade naar Eindhoven,En haalde zelfs mijn overstap op lijn 7 dankzij luid toeteren :D :pos: .In bus 7 reed een nieuwe chauffeur samen met een instructeur,die al bijna 25 jaar werkte bij Hermes. De instructeur vond klantvriendelijkheid erg belangrijk en legde aan een aantal ouderen uit waar ze moesten uitstappen en hoe ze moesten lopen omdat lijn 7 een omleiding rijdt. :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten