Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door robertgvu »

Vandaag zijn volgens de RDW de kentekens van de resterende wagens van de 4601-serie voor Boedapest daadwerkelijk overgeschreven. Dat zal ongetwijfeld betekenen dat de afvoer van deze serie definitief als volgt kan worden vastgesteld:
4601 t/m 4620, 4622, 4624 t/m 4627 naar Hongarije, 4621 en 4628 naar België, en 4623 en 4629 naar Pouw Vervoer.
Weet iemand of er nog dubbelgeledes naar Groningen zijn gegaan?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door nvdw »

Op de kruising Van Zijstweg-Croeselaan zijn extra negenogen geplaatst zodat bussen vanaf de Croeselaan/Balijelaan direct het tunneltje in kunnen rijden. Dat zal voornamelijk voor de nieuwe lijn 21 van en naar Hoograven zijn, maar Arriva's 81 profiteert er natuurlijk ook van.

Onder de verkeerslichten op het kruisende fietspad bij de tunnel zijn nu een soort overweglichtjes gemaakt als er een bus wit licht krijgt (let wel: de verkeerslichten staan dan al op rood). Naar goed Utrechts gebruik worden die net zo straal genegeerd. Maakt het ook uit, als je als fietser voor een bus komt doet het vaak maar heel even zeer.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door n-evo »

donny2290 schreef:Ik las in een document op de site van het BRU dat het aantal reizigers op de tram met circa 30% is afgenomen tegenover 2009, triest dat ze het zo ver hebben laten komen. de grootste boosdoener zal ongetwijfeld de inkorting tot jaarbeurs zijn en de hoge aantal verstoringen op de 2 tramlijnen.
Vind vooral het stuk dat je moet lopen vanaf de treinen naar de tram heel reizigerontvriendelijk. Vind het normaal gezien niet erg om een stukje te wandelen, maar was bij m'n laatste bezoek aan Utrecht toen het met bakken uit de lucht kwam niet echt amused. Gevoelsmatig was het net alsof ik vanaf Amsterdam CS halverwege de Dam was voordat ik een keer de tram in kon. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

robertgvu schreef:Weet iemand of er nog dubbelgeledes naar Groningen zijn gegaan?
Ik was vandaag in Groningen en ben er geen tegen gekomen in ieder geval. Nou had ik dat ook niet helemaal verwacht omdat de vier nog aan de Europalaan aanwezige DGBs daar gisteren nog naast de werkplaats stonden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Zugführer »

Had iemand de U-OV kaartautomaat die op CS centrumzijde is verschenen al gespot? Voor zo ver ik kon zien kun je er alleen ov chip kopen en opladen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

De automaat had ik nog niet gespot, maar vroeg al langer af wat er zou komen in die kleine abritjes met een blok waar kabels uit kwamen erin op de beide busstations.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Zugführer schreef:Had iemand de U-OV kaartautomaat die op CS centrumzijde is verschenen al gespot? Voor zo ver ik kon zien kun je er alleen ov chip kopen en opladen.
Ik heb hem wel gezien gister, maar vroeg me af wat de toegevoegde waarde van die automaat is, gezien het feit dat er in de stationshal verschillende kaartautomaten te vinden zijn waar chipkaarten kunnen worden gekocht en opgeladen.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Zugführer »

NS kaartautomaten staan zelfs buiten de stationshal, praktisch tegenover de nieuwe automaat. Veel meerwaarde lijkt hij mij dus ook niet te hebben.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door microshit »

Het lijkt mij dat bij de U-OV kaartautomaat ook de U-OV producten kunnen worden gekocht, waar je normaal voor via de balie of webshop moet. Denk aan de maand voordeel, maar wellicht ook sterabonnementen. Op Busstation Jaarbeurszijde stond ook zo'n abri klaar, op zich wel handig want anders staat de eerstvolgende automaat pas in de stationshal.
Daarbij heb ik het vermoeden dat de NS automaten daar maar tijdelijk staan, verhuisd vanuit de stationshal (waar er tegenwoordig veracht minder staan dan voorheen), en dat deze daar weer een plekje krijgen na de verbouwing.
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door ICE105 »

op drukke momenten komt het regelmatig voor dat voor alle kaartautomaten te Ut een wachtrij staat. Prima idee om voor U-OV eigen automaten te plaatsen.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Zugführer »

Zou er wel beter meer dan één kunnen zijn. Op de plek van die waarschijnlijk inderdaad tijdelijke NS kaartautomaten zou een rijtje U-OV automaten zeker niet misstaan :-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Suus »

De kaartautomaten in de stationshal van Utrecht Centraal stonden hoogstwaarschijnlijk achter de grenzen van de zone die met de poortjes afgesloten gaat worden en dus moesten ze daar weg, want je moet eerst de automaat tegenkomen en dan de poortjes, niet andersom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Foto's kaartautomaten. Er staan er twee. Opmerkelijk dat ie ook biljetten accepteert, dat is vrij uniek (maar zeer klantvriendelijk) in OV-innederland. Er moet nog even wat afgesteld worden:
- je hebt maar vijf seconde ofzo na keuze kaartje om geld in te werpen, daarna wordt transactie afgebroken.
- producten op kaart worden niet correct getoond (mijn dalvoordeel van zowel Qbuzz als NS waren niet te zien)
- volgens mij kon je er nog geen abo's op zetten.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Janmetdepet
Berichten: 21
Lid geworden op: do 12 jun 2014, 11:11

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Janmetdepet »

Daniel schreef:
robertgvu schreef:Weet iemand of er nog dubbelgeledes naar Groningen zijn gegaan?
Ik was vandaag in Groningen en ben er geen tegen gekomen in ieder geval. Nou had ik dat ook niet helemaal verwacht omdat de vier nog aan de Europalaan aanwezige DGBs daar gisteren nog naast de werkplaats stonden.
Zag vandaag in totaal 5 blauwe dbg's. 2 onder de kap en 3 naast de garage.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Michael 1988 »

Die u-ov kaartautomaten lijken naar mijn mening teveel op de ns automaten. Zal me niet verbazen als veel mensen (vooral leken en toeristen) de fout zullen ingaan of er niet mee uitkomen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Geert »

Er staat toch groot U-OV op en geen NS-logo? Ik denk dat het wel los zal lopen eerlijk gezegd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Wubbo »

Ze staan ook niet naast elkaar, die van U-OV staan op het busstation.
TomSteyl
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door TomSteyl »

Iemand enig idee wat voor soort kaartjes eruit komen? Gewone papieren of wegwerpchipkaartjes?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Ik neem aan papieren kaartjes. Worden nu ook nog volop gebruikt in de bus (zeker met het winkelkaartjes)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Bee schreef:De kaartautomaten in de stationshal van Utrecht Centraal stonden hoogstwaarschijnlijk achter de grenzen van de zone die met de poortjes afgesloten gaat worden en dus moesten ze daar weg, want je moet eerst de automaat tegenkomen en dan de poortjes, niet andersom.
De automaten die nog in de hal staan staan echter juist binnen de poortjes. Alleen aan de Jaarbeurszijde staan er nog een paar binnen buiten het poortjesgebied.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Tjekken »

Daniel schreef:
Bee schreef:De kaartautomaten in de stationshal van Utrecht Centraal stonden hoogstwaarschijnlijk achter de grenzen van de zone die met de poortjes afgesloten gaat worden en dus moesten ze daar weg, want je moet eerst de automaat tegenkomen en dan de poortjes, niet andersom.
De automaten die nog in de hal staan staan echter juist binnen de poortjes. Alleen aan de Jaarbeurszijde staan er nog een paar binnen buiten het poortjesgebied.
Dat heb je toch mis, aan de centrumkant staan er een heleboel op een rijtje vlakbij de info-balie van de NS ;) Dat is zeker voor de poortjes.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Zugführer »

Eigenlijk is dat tussen de eerste en tweede rij poortjes in ;)
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

De bus-trein combiabo's zijn geintroduceerd:
http://u-ov.info/mijn-reis-betalen/abon ... no-cache=1
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door donny2290 »

Dit soort gemaks abonnementen moeten naar mijn mening eigenlijk met spoed door heel het land (stadsregio's) geïntroduceerd worden. Gewoon net als vroeger met de strippenkaart in de trein kunnen reizen.
Ov liefhebber, reizen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21336
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Hmm, om in te kunnen checken bij NS geldt geldt ook bij deze abonnementen een instaptarief van €10,-
Aan de ene kant snap ik dat wel (NS wil niet het risico lopen dat mensen gratis reizen buiten het gebied door niet uit te checken), maar ergens is het ook wel jammer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten