Filmfoutjes

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Filmfoutjes

Bericht door MdJ »

Citaro 5432 had er wel heel erg veel zin in... Op lijn 109 (Apeldoorn) Eerbeek was het `109 bee ´ ... Op de normale plek van Eer(bee)k was het display blijkbaar uitgevallen. Het zag er wel komisch uit :neg:
Bij twijfel: gebruik beton.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Filmfoutjes

Bericht door Wubbo »

Connexxion prutste gisteren ook vrolijk verder. Op lijn 315 zag ik op het station van Lelystad een bus naar Prettige fee. Ben benieuwd waar dat ligt.

Vrijdagmiddag was de RET ook lekker bezig: op station Vlaardingen Oost kwam een lijn 16 naar Sorry, geen dienst; een lijn 16 naar Prettige kerst, en een lijn 56 naar Prettige feestdagen. Wat lijn 16 is weten we nog steeds niet, en of het handig is om op een lijn die in beide richtingen 2x station Vlaardingen Oost passeert de eindbestemming niet te zetten evenmin...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Filmfoutjes

Bericht door Meltrain »

Lijn 16 wordt bij de RET tegenwoordig vaak gebruikt als Lesbus.
Ik weet niet of er reizigers in zaten, maar als dat wel zo was, klopte het zeker niet. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Geert »

Er zaten geen reizigers in. :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daantje »

Tis geen foutje maar duidelijk is het niet: RET-buslijn 40 die sinds kort in Delft rijdt, reed vanmorgen op het station van Delft rond met bestemming 'Centraal Station'. De vermelding 'Rotterdam' had ik niet heel overbodig gevonden ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Ik kwam vanavond in Dordrecht de 2194 tegen op lijn 13, op zich al opmerkelijk. Opmerkelijker werd het toen ik nog eens goed naar de bestemming keek, het ding filmde "Sleidrecht Station" i.pv. "Sliedrecht Station" :lol:

Edit: en zie net op een van m'n foto's van vandaag dat de Volvo's van Qbuzz "Leeeuwarden" filmen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door tsov »

Vanmiddag zag ik een opmerkelijke filmstoring op de GVB 913 in de Vijzelstraat. De wagen toonde namelijk alleen de lijnkleur :roll: Ik wist dus wel dat het lijn 16 was, maar ik vraag me af hoeveel mensen dat op zou vallen :P
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Filmfoutjes

Bericht door M57 »

Wat is er mis met Infoxx de laatste tijd?
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Filmfoutjes

Bericht door mb90 »

De Wright 6249 van Arriva reed vandaag op o.a. lijn 90 en 92 in DAV rond zonder lijnnummer. Hier bijvoorbeeld allleen naar Alblasserdam Rijnstraat. Gelukkig is hier lijn 90 de enige lijn die daarheen gaat, maar dat moet je maar net weten:
Afbeelding
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Filmfoutjes

Bericht door mb90 »

Vanmiddag ging Qbuzz 1030 bij Station Lombardijen in Rotterdam op lijn 183 volgens de voordisplay naar Carnisselande via en volgens de zijdisplay naar Portland - Carn. Beide is in principe goed, alleen hoort het er denk ik niet zo op te staan:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Filmfoutjes

Bericht door Meltrain »

Was dat 'Carnisselande via' toevallig niet scrollend? Of kan Qbis dat niet?
Zelf had ik dan weer een 183 naar Kralingse Zoom gezien die 'Barendrecht via Carnissel.' toonde. Okk toen hij al bij Keizerswaard was... :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Filmfoutjes

Bericht door mb90 »

Nee, die teksten op de 1030 waren niet scrollend. Volgens mij is dat ook niet mogelijk bij Qbuzz.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Filmfoutjes

Bericht door bassie92 »

Gisterochtend in dordrecht:
De hele ochtend reed lijn 2 richting dubbeldam/parkeerterrein energiehuis op de filmbak '2 Prettige feestdagen'
Hartstikke aardig natuurlijk maar voor de minder bekenden in dordt toch niet zo handig.
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door JeePee »

meltrain schreef:Zelf had ik dan weer een 183 naar Kralingse Zoom gezien die 'Barendrecht via Carnissel.' toonde. Okk toen hij al bij Keizerswaard was... :roll:
Mja dat is bekend. Eigenlijk moet hij bij het binnenrijden van Carnisselande al op een andere bestemming springen. Op de een of andere manier werkt dat nog niet automatisch... Bestemmingen kunnen overigens wel degelijk scrollend gemaakt worden. Die optie is alleen uitgezet.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Filmfoutjes

Bericht door bassie92 »

Ja dat is niet zo handig. zeker niet als je zwijndrecht voorbij bent en dan staat er 'via Zwijndrecht'. Heb je in de omgeving Utrecht ook, vind ik persoonlijk bijzonder storend.
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Filmfoutjes

Bericht door MdJ »

Een wel heel erg vaak terugkerend filmfoutje: Lijn 7 richting Zuidbroek (in Apeldoorn, waar anders :wink: ) toont aan de voorzijde alleen 'Zuidbroek', lijn 17 alleen 'Sprenkelaar' en lijn 18 alleen ' Zonnehoeve' ipv lijn+bestemming. Aan de zijkant en achterkant wordt het nummer wel getoond.

Lijkt erop dat de nieuwe bestemmingen van de nieuwe dgrl niet heel erg goed zijn in geprogammeerd, alhoewel de koppeling 1Lukas-4Matenhoeve en 4Lukas-1Matenveld wel goed gaat.
Bij twijfel: gebruik beton.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Filmfoutjes

Bericht door Chauf21 »

Q-buzz heeft nog wat probleempjes met de aansturing van de filmkastjes, zo lijkt het:
Gisteren iets na 18 uur een bus zonder enige vorm van lijn- of bestemmingsaanduiding te Rotterdam Noord komende vanuit het centrum. Vanochtend bij het Weena, tegen 8 uur, een Q-bus met alleen '173'. JeePee!! :mrgreen:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Filmfoutjes

Bericht door mb90 »

Voor sommige bussen van TCR is de bestemming Dirksland van Qliner 396 erg lastig. De 96 (een paarse Integro, nieuw model, en nieuw voor HW/GO) filde Extra Bus en de 88 (een Citaro LE die hier al langer zit) alleen het lijnnummer. De 71 (een blauwe hoge Integro uit Waterland) kon het wel goed.

Nog meer TCR-filmproblemen, want deze TCR 90 heeft gek genoeg nog steeds niet de bestemming Oud Beijerland erin staan. Daarom kwam hij aan met Buitendienst :? :
Afbeelding
Hij reed uiteindelijk weg zonder bestemming.

Arriva deed gezellig mee, want daar heeft Irisbusje 6032 (nieuw in Heienoord) ook nog geen bestemming gevonden voor lijn 173 en reed daarom zonder bestemming rond.

Ook Qbuzz kan er wat van, want deze ex-RET 833 wist het ook even niet meer. Hij kwam aan met "143 Ridderkerk Spinozastraat" (tenminste wel een Qbuzz-bestemming), maar ging daarna naar "143 Maaswijk" en daarna naar "B25 Maaswijk". Maaswijk is een wijk in Spijkenisse. :lol: :
Afbeelding
Uiteindelijk reed hij weg met "146 Maaswijk", dus ik denk dat hij op lijn 146 zat.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Filmfoutjes

Bericht door Stefan »

Als het goed is zit de 6032 bij TCR trouwens. ;) De TCR 96 rijdt sinds 2007 al voor TCR in Waterland. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Filmfoutjes

Bericht door Karl »

Chauf21 schreef:Q-buzz heeft nog wat probleempjes met de aansturing van de filmkastjes, zo lijkt het:
Gisteren iets na 18 uur een bus zonder enige vorm van lijn- of bestemmingsaanduiding te Rotterdam Noord komende vanuit het centrum. Vanochtend bij het Weena, tegen 8 uur, een Q-bus met alleen '173'. JeePee!! :mrgreen:
Vandaag heb ik ook drie bussen gezien zonder lijn-/bestemmingsaanduiding. Verder gaat langzamerhand de informatie in de bus werken, maar bij lijn 97/98 heet elke "Krimpen aan den IJssel,", dan komt daarachter vast de straatnaam, maar als (op drie na) alle haltes in Krimpen aan den IJssel liggen is tien keer de haltenaam "Krimpen aan den IJssel," niet bijzonder informatief.
Het is een spectrum.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door JeePee »

Mja het probleem met de lijnfilm is bekend. Er wordt door het bedrijf wat dat regelt hard aan gewerkt om dit op te lossen. Steeds meer bussen doe het inmiddels wel aardig goed, alleen het automatisch verspringen werkt nog voor geen meter. Een bus gisterochtend zonder lijnfilm kan kloppen. Bij de 1014 hield het Qbis/Infoxx systeem er pardoes mee op.

De TFT schermen is ook bekend. Dit is een fout geweest bij het updaten van het reisinfosysteem. Er was aangegeven dat kolom 1 (plaatsnaam) alleen bij de eerste halte er boven gezet moest worden. Verder alleen kolom 2 weergeven (haltenaam). Dat werd in Duitsland echter iets anders begrepen blijkt helaas... Ook hier wordt aan gewerkt om het op te lossen. Het vervelende is namelijk dat ook de plaatsnaam wordt gegeven op het schermpje voor de chauffer. Ook hij weet echt wel dat hij in Krimpen rijdt ;) .

Kortom, wordt aan gewerkt, maar het is nu eenmaal niet allemaal in 1x klaar...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Geert »

Acht, het is beter dan bij Infoxx (dan zie je op de schermpjes doodleuk Busstation staan zonder plaatsnaam, erg handig in de Hanzeliner).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Of overstapmogelijkheden op een lijn die bij de betreffende halte z'n eindpunt heeft :P In lijn 74 ri. Vianen zie ik elke dag weer "Busstation Lekbrug 63+65" op het schermpje staan, terwijl de 65 z'n eindpunt op Busstation Lekbrug heeft en op 'n stukje in Nieuwegein (vóór de Lekbrug dus) na dezelfde route als 74 rijdt.

Bij Arriva natuurlijk hetzelfde liedje zonder plaatsnaam, met dus 3x "Provincialeweg N214" onder elkaar op lijn 388 :wink:

En owja, op diezelfde lijn 74 altijd "Vianen Duvenvoordestr." op het display voor om scrollen te voorkomen. Op het zijdisplay krijg je daardoor echter juist een scrollende afgekorte bestemming, net als op 't display in de bus (nouja, niet scrollend)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Geert »

Ja, inderdaad, daar is goed over nagedacht. De bestemming van de 252 (spitsbus Utrecht Uithof - Amersfoort CS vv) voor Amersfoort scrollt zelfs met beide regels over het display aan de zijkant, terwijl de voorkant in het geheel niet scrollt...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Filmfoutjes

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag toonde Qbuzz/ex-RET 816 voorop afwisselend: 'Sorry, geen' en 'IENST'. Het zag er in elk geval grappig uit. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten