DB IC bus

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door groningen »

Dus: Dusseldorf 8.55 (ook 12.55/16.55) Eindhoven 10.25 - 10.30 Antwerpen 11.45
Uit Antwerpen: 8.10, 12.10 en 16.10.
Met de auto: eerst 75 en dan 72 minuten. Dus zeg maar 30 minuten langzamer, maar ja; een bus rijdt geen 130.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door huibe »

Dat aflossen oo de Floralaan heeft te maken met de controle van de kaarten. Dit gebeurt tussen de Floralaan en Floralaan. Dit zou als het systeem perfect is het enige stuk van de reis zijn dat er dubbele bezetting op de bus is. (Aldus de bijrijder op de terugrit van afgelopen week)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door baladid »

Floralaan en Floralaan? En gebeurd het controleren niet bij de instap?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door huibe »

Nee. Aldus het verhaal. De aflosser stapt op bij de Floralaan richting NS, controleert de kaarten van de inzittende, wisselt op het station en dan controleert de afstapper dw nieuwe personen en stapt af op de Floralaan.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door wilvanstrijp »

Mr-W schreef:Arriva wil internationale busdiensten verder uitbreiden
Arriva is maandag gestart met het rijden van de internationale busverbinding Düsseldorf-Eindhoven-Antwerpen. Als deze internationale verbinding succesvol blijkt te zijn, dan komen er meer internationale busdiensten richting Nederland. Dat zei directeur Anne Hettinga van Arriva maandag bij de officiële aftrap. Arriva rijdt de busdiensten in opdracht van moedermaatschappij Deutsche Bahn.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QP2PzwmSc10[/youtube]
De touringcars (dubbeldekkers) hebben in totaal 60 zitplaatsen. Deutsche Bahn verwacht zo’n 25 tot 30 mensen per rit te vervoeren. Met een gemiddelde van 25 passagiers is de busverbinding al rendabel volgens Deutsche Bahn.

 Als de buslijn succesvol blijkt te zijn, dan gaat de Duitse vervoerder kijken of ze netwerk verder kan uitbreiden. Waar deze nieuwe verbindingen dan zullen komen, willen Arriva en Deutsche Bahn nog niet bekendmaken.
OVpro
60 zitplaatsen valt me tegen voor een dubbeldekkerbus,een gewone Man Lion's coach met dubbele achteras heeft zelfs meer zitplaatsen :shock:
Ik ben erg trots op hun.
Wat ik net heb gezien zei hij dat hij nog andere internationale verbindingen wilt invoeren.
Nou dan kunnen ze Hasselt-Neerpelt-Valkenswaard-Aalst-Eindhoven invoeren .
Met uurdienst tot 22:00. En als vervoersmiddel een Brabantliner bus. En je reist met OV-Chipkaart of als je dat niet hebt betaal je een ritkaartje.
Dat kunnen ze beter doen als ze mpg een internationaal verbinding willen.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door BrengMe »

Ze bedoelen meer IC-bussen en niet zulke internationale lijnen die jij voorstelt. Dat gaat em dus niet worden.
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door wilvanstrijp »

BrengMe schreef:Ze bedoelen meer IC-bussen en niet zulke internationale lijnen die jij voorstelt. Dat gaat em dus niet worden.
O oké.
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door TomSteyl »

Ik ben vorige week donderdag mee geweest en toen was de kaartjesterminal stuk. Ik kreeg toen een handgeschreven kaartje!

Afbeelding

Op de heenweg zaten er 9 mensen in de bus en terug 4... inclusief moi. Ik ben overigens wel erg te spreken over de busdienst!
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door fogeltje »

Leuk kaartje voor je verzameling :mrgreen: Veel zijn er daar niet van.
"Een touringcar is geen bus"
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door TomSteyl »

Die past zeker goed in m'n verzameling idd. *bus*
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door MrEmiel »

Kun je ook kaartjes kopen in de bus zelf?
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door TomSteyl »

Ja, die kosten dan 12 euro. Dit is tot nu toe niet gecommuniceerd (ontmoediging), maar op de haltes wordt dit wel weergegeven.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door huibf »

wilvanstrijp schreef:Ik ben erg trots op hun.
Wat ik net heb gezien zei hij dat hij nog andere internationale verbindingen wilt invoeren.
Nou dan kunnen ze Hasselt-Neerpelt-Valkenswaard-Aalst-Eindhoven invoeren .
Met uurdienst tot 22:00. En als vervoersmiddel een Brabantliner bus. En je reist met OV-Chipkaart of als je dat niet hebt betaal je een ritkaartje.
Dat kunnen ze beter doen als ze mpg een internationaal verbinding willen.
Dat zal nooit gebeuren in concessiegebonden OV.
Bus mag geen tussenliggende stopplaatsen hebben in eenzelfde concessiegebied.
Of je moet er besloten vervoer van maken.
Hermes mag als enige dergelijke lijn aanbieden.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door baladid »

Ik dacht altijd dat meerdere stopplaatsen per concesseigebied mogen, maar je niet tussen deze plaatsen mag vervoeren...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Hans »

Laatst voor de grap gekeken en kon een uur voor vertrek de IC Bus nog boeken voor 9 euro.

12 euro is inderdaad het tarief als je ter plekke instapt, maar men wil vooral kaartverkoop vooraf.
Het systeem van de aflosser controleert richting NS en de afstapper richting buitenland is op zich wel handig. Dat scheelt tijd bij het station waarschijnlijk.

Hoe dat dan bij de eerste en laatste verbindingen gaat....
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door MrEmiel »

Wel handig om te weten, maar als je uur van te voren nog kan boeken voor 9 euro dan is dat nog veel beter, beslis niet vaak binnen een uur nog naar dusseldorf of antwerpen te willen. 8-)
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door huibe »

Niet van die moeilijke dingen vragen Hans.

(1e rit kan de chauffeur waarschijnlijk zelf wel aan)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door TomSteyl »

Je kunt de kaartjes ook in de DB-automaat in Venlo kopen. -o-
Die 9 euro Sparpreis is natuurlijk geweldig als je internettoegang hebt, dan vind ik 12 euro op de bus nog niet eens zo duur (enkele reis)!

Misschien een tip om een VVV-kantoor of zoiets in te schakelen voor de kaartverkoop. De chauffeur vertelde me dat de kaartjes op termijn ook online via NMBS Europe en NS Internationaal te verkrijgen zijn. Daar zie ik nu helaas nog niets van terug...
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door michiel71 »

TomSteyl schreef:Je kunt de kaartjes ook in de DB-automaat in Venlo kopen. -o-
Die 9 euro Sparpreis is natuurlijk geweldig als je internettoegang hebt, dan vind ik 12 euro op de bus nog niet eens zo duur (enkele reis)!
LET OP: De prijs van €9 (of €6,75 met BahnCard 25) gelden de Aanbiedingsvoorwaarden van de "Europa-Spezial van Nederland naar Duitsland". Kort gezegd, deze prijs geldt voor de eerste X tickets van een bepaalde busrit.
Zodra de bus een X bezettingspercentage heeft, zullen de daarop volgende tickets duurder geprijsd zijn.
De maximumprijs is €25,90 (Bron: http://reiseauskunft.bahn.de/)

Aanbiedingsvoorwaarden Europa-Spezial Nederland:
http://www.bahn.com/i/view/NLD/nl/price ... zial.shtml
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door TomSteyl »

Ik had begrepen dat de maximumprijs van deze rit € 16,30 is.. :|

Ze hebben voor de Sparpreis van 9 euro zelfs een speciale angebotnaam in het leven geroepen : Europa-Spezial Belgien-Niederlande IC Bus. Zou dat misschien anders werken dan een normale Europa-Spezial Nederland?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door baladid »

Ik denk dat de reden is dat je bij een normale »Belgien Spezial« alleen via Aachen Süd (Gr) mag en niet via Venlo (Gr) en Mol (zo schijnt dat grenstariefpunt te heten ;-) )
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door TomSteyl »

Dat klopt, dat staat op reisplanning! Op het vervoerbewijs (van de heenweg) staat het niet vermeld. Gekocht bij een reisbureau met DB-verkoop:

Afbeelding
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Yanaike »

...plaatje erbij dat overduidelijk niet van een DB-touringcar is.

Die aansluiting in Antwerpen, is dat er eentje die DB aan reizigers belooft? En waarop is die aansluiting? Treinen naar Brussel?
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Frans F »

Ik denk dat het gaat om aansluitingen richting Zaventem, Brussel, Gent, Brugge en de kust.

Vertragingen zijn wel een beetje het grote probleem met Fernbussen. Je kunt ze in feite alleen maar voor point-to-point verbindingen gebruiken en er geen aansluitingen op plannen. Dat is ook een probleem als je bijv. van Eindhoven naar Dusseldorf boekt en vandaar verder met de trein wil. DB geeft op papier aansluitingen maar je trein is wel weg. Vandaar dat ik naar Dusseldorf toch maar liever de trein neem.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten