Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
wilvanstrijp schreef:Maar De Lijn spartacusplan heeft nog ook goeie plannen voor een verbinding tussen Eindhoven en Neerpelt.
Ik denk dat dat hele spartacus een grote vertraging oplevert. Onlangs vlogen NMBS en De Lijn elkaar in de haren. De NMBS kwam met een totaal andere visie op het OV in Belgisch Limburg.
Volgensmij praten die partijen nog minder metelkaar dan NS<>busbedrijven.
wilvanstrijp schreef:Maar De Lijn spartacusplan heeft nog ook goeie plannen voor een verbinding tussen Eindhoven en Neerpelt.
Ik denk dat dat hele spartacus een grote vertraging oplevert. Onlangs vlogen NMBS en De Lijn elkaar in de haren. De NMBS kwam met een totaal andere visie op het OV in Belgisch Limburg.
Volgensmij praten die partijen nog minder metelkaar dan NS<>busbedrijven.
Daar hebt u wel gelijk in.
Belgische openbaar vervoer is slechter dan van Nederland.
De dienstregeling van Belgie is ook heel slecht.
Er rijden zeker niet alleen gelede bussen op de 18a, het merendeel is gewoon een standaardwagen. Meestal een Van Hool New A360H of Mercedes-Benz Citaro van VBM.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ik ken iemand die in Belgie woont en die vaak naar eindhoven gaat met de bus.
En hij wilt graag een OV-Chipkaart.
Kan hij dan een OV-Chipkaart bestellen?
En volgensmij kan dat ook via NS.nl en dan zelfs voor 2,50.
Desnoods betaal jij deze voor hem en laat je 'm op jouw adres binnenkomen.
Na binnenkomst wijzig je de adresgegevens op www.ovchipkaart.nl
Ik vind dat busconcesie Limburg wel een verbinding kan invoeren met België.
De SRE heeft veel te bezuinigen. En de concessie Limburg niet echt.
Concessie Limburg kan Weert-Budel-Hamont-Neerpelt wel uitvoeren.
Concessie Limburg heeft al paar Grensoverschrijdend bus lijnen zoals lijn 74 die van Roermond naar Molenbeersel (België) rijdt via Weert. Doordat er toch geen trein komt vind dat er een busverbinding moet komen van Neerpelt-Weert. En zo verbinding heeft de SRE niks te maken maar de concessie Limburg wel.
Wat vinden jullie daarvan.
Dus over grensoverschrijdend busverbinding gesproken dat zijn denk ik de keuzes:
Of er kan een:
Lijn 173 Weert via Hamont (doordat er geen treinverbinding kom van Weert-Antwerpen
Lijn [wiki]74 Station - Molenbeersel (B)[/wiki] via Hamont omleiden. (Dan is elke uur naar Hamont en de andere naar Molenbeersel.
Lijn 175 wordt dan een Busliner en dat kan je een SRE Kempen liner van maken die van Eindhoven naar Neerpelt met als tussenplaatsen Aalst Valkenswaard Boekel en Schaft Achel.
En lijn 172 elke uur naar Lommel Speeltuin laten rijden.
Maar ik begrijp het wel.
Maar deze toekomstige lijnen kunnen komen als De SRE geld voor heeft. Ik snap dat het bezuinigd moet worden en daardoor moet ik geduld hebben met busverbinding naar België.
Laatst gewijzigd door Gekko123 op di 01 jul 2014, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Onnodige quote verwijderd
Van jo171 via abra naar wilvanstrijp. En nog steeds met België in 't verschiet. :')
Je kan wel overal roekeloos busverbindingen naar België gaan verzinnen, maar eerst nadenken of er potentie voor zou zijn kan geen kwaad. Daarnaast zijn er al enkele verbindingen met België: zo rijdt er een buurtbus naar Achel en naar Lommel, een streekbus van Weert naar Molenbeersel (grens) en rijdt er vanaf Reusel een buslijn van De Lijn naar Turnhout. ;)
Er is vanuit Nederland ook niet direct de behoefte om daar en masse de grens over te steken, er is daar niets behalve zelfgeknutselde huizen op willekeurige plaatsen in een verwoest landschap. Voor alle voorzieningen (onderwijs, gezondheidszorg, winkels, cultuur) zijn mensen in de grensregio op Nederland aangewezen, niet op België.
Vanuit België is dat misschien anders door de aantrekkingskracht van het stampende en dampende culturele Eindhoven, maar dan moeten de Belgen zelf maar een busdienst regelen in plaats van dat er Nederlands belastinggeld tegenaan wordt gegooid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bee schreef:
Vanuit België is dat misschien anders door de aantrekkingskracht van het stampende en dampende culturele Eindhoven, maar dan moeten de Belgen zelf maar een busdienst regelen in plaats van dat er Nederlands belastinggeld tegenaan wordt gegooid.
Daar ben ik ook mee eens.
Zoals 18A die wel een stukje door kan rijden tot aan Valkenswaard.
Maar er komt een oplossing voor de grensstreken.
Dat lijkt me geen goed idee eerlijk gezegd, want als je lijn 18A naar de grens verlengt (dus naar Valkenswaard), dan rijden er tussen Achel en Valkenswaard twee buslijnen over dezelfde route. Ik denk dat een buurtbus meer dan genoeg is op dat traject. In Achel biedt de buurtbus al aansluitingen op enkele andere buslijnen van De Lijn.
Milco schreef:Dat lijkt me geen goed idee eerlijk gezegd, want als je lijn 18A naar de grens verlengt (dus naar Valkenswaard), dan rijden er tussen Achel en Valkenswaard twee buslijnen over dezelfde route. Ik denk dat een buurtbus meer dan genoeg is op dat traject. In Achel biedt de buurtbus al aansluitingen op enkele andere buslijnen van De Lijn.
Maar het zal gewoon handig zijn als de Buurtbus wordt opgehft.
En lijn 18A laten rijden naar Valkenswaard.
Want 18A rijdt elke dag tot 23:00 en de Buurtbus niet.
Want van de spartacusplan komen er twee nieuwe verbindingen naar Eindhoven.
Eindhoven - Neerpelt
Eindhoven - Turnhout
En die zouden snel uitgevoerd worden heeft een buschauffeur gezegd.
wilvanstrijp schreef:als de Buurtbus wordt opgehft.
Wat? :? Opgeheven... :')
wilvanstrijp schreef:Want van de spartacusplan komen er twee nieuwe verbindingen naar Eindhoven.
Eindhoven - Neerpelt
Eindhoven - Turnhout
En die zouden snel uitgevoerd worden heeft een buschauffeur gezegd.
Weet je dat héél zeker? Als dat zo is, dan zou het ook wel ergens te lezen moeten zijn.
Het lijkt me stug dat het klopt wat de buschauffeur jou heeft gezegd. Laat staan dat ik wil geloven dát hij dat gezegd heeft.
Maar dat is een plan van Spartacus.
Ik ken een goeie buschauffeur in Belgie en die had een gesprek gehad over Nederland Belgie Openbaarvervoer.
En op de spartacusplan zijn er toekomstige lijnen Van Neerpelt/Turnhout - Eindhoven.
Laatst gewijzigd door Gekko123 op di 01 jul 2014, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Onnodige quote verwijderd