Yanaike schreef:Waarom zou er sowieso een betere verbinding moeten komen tussen België en SRE?
Wat is precies het doel? Op welke groep mensen richt je je?
Busverbindingen SRE <-> België
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Je negeert mijn vraag gewoon?
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Les 1 over gesprekken met buschauffeurs: altijd met een kilovaat zout nemen, de roddels in het verblijf gaan altijd zeer snel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Dat altijd is zo 'altijd'... Er zijn er voldoende chauffeurs die wel weten waar ze het over hebben.
Laatst gewijzigd door Gekko123 op di 01 jul 2014, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Reden: Onnodige quote verwijderd
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Precies er zijn voldoende chauffeurs die weten waar ze het over hebben.
En die ook niet elke roddel gelijk aannemen en verspreiden.
Zelf trek ik alles wat ik van mijn collega's hoor na bij een betrouwbare bron (de persoon zelf waar het over gaat betreffende collega chauffeurs of het juiste management). En pas als ik daar bevestiging van heb, geloof ik het.
Zo weten veel chauffeurs al dat Hermes niet gaat inschrijven op de nieuwe concessie. Maar het management weet daar nog niets van.
En die ook niet elke roddel gelijk aannemen en verspreiden.
Zelf trek ik alles wat ik van mijn collega's hoor na bij een betrouwbare bron (de persoon zelf waar het over gaat betreffende collega chauffeurs of het juiste management). En pas als ik daar bevestiging van heb, geloof ik het.
Zo weten veel chauffeurs al dat Hermes niet gaat inschrijven op de nieuwe concessie. Maar het management weet daar nog niets van.
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Die heb ik al zo vaak gehoord. Dit zijn vooral chauffeurs die de marktconsultatie niet hebben begrepen of gewoon een hekel hebben aan Hermes als werkgever.Hans schreef: Zo weten veel chauffeurs al dat Hermes niet gaat inschrijven op de nieuwe concessie. Maar het management weet daar nog niets van.
Een enkeling wil als CXX gaan rijden om uiteenlopende reden zoals : Ik heb toch al een contract bij CXX,Ik ben mijn carrière begonnen CXX elders in Nederland, de Hermes en CXX klantenservice zijn toch hetzelfde dus is handiger voor de reiziger.En de kleur groen is gewoon mooier dan grijs.
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Hahaha, ik vind vooral de kleur groen is mooier dan grijs een ijzersterke onderbouwing.
Lol.
Maar verwoord wel de gedachte gang van veel collega's en die waarschijnlijk dat gerucht ook de wereld in helpen.
Lol.
Maar verwoord wel de gedachte gang van veel collega's en die waarschijnlijk dat gerucht ook de wereld in helpen.
Re: Busverbindingen SRE <-> België
:')Mr-W schreef:Een enkeling wil als CXX gaan rijden om uiteenlopende reden zoals : Ik heb toch al een contract bij CXX,Ik ben mijn carrière begonnen CXX elders in Nederland, de Hermes en CXX klantenservice zijn toch hetzelfde dus is handiger voor de reiziger.En de kleur groen is gewoon mooier dan grijs.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Grappig ik vind juist die groene bussen enorm lelijk en vind de nieuwe Hermes huisstijl wel iets hebben. Verder zal het werk of arbeidsvoorwaarden echt niet beter uit gaan pakken als ze overgaan naar Connexxion. Laat maar gewoon lekker Hermes rijden *bus* Heeft al een aardige reputatie in het gebied terwijl de naam Connexxion in mijn ogen veelal wordt verbonden aan het fiasco in Brabant in 2006.Hans schreef:Hahaha, ik vind vooral de kleur groen is mooier dan grijs een ijzersterke onderbouwing.
Lol.
Maar verwoord wel de gedachte gang van veel collega's en die waarschijnlijk dat gerucht ook de wereld in helpen.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Inderdaad vind ik de huisstijl van Hermes veel mooier dan van Connexxion. Ga voor de gein een Hermes bus eens van dicht bij bekijken. In dat gele vlak boven de achterwielen bijvoorbeeld zitten een hele hoop pijltjes verwerkt, dat soort details maken het gewoon bij mij. Zoiets geeft i.m.o. gewoon aan dat er over een huisstijl is nagedacht. Maar dat moet inderdaad niet hét doorslaggevende argument zijn om een vervoerder in een gebied te houden.
@Hans: weet je al wel onder welke naam de CXX Holding in gaat schrijven (en vooral, mag je daar iets over zeggen)? Of is dit sowieso nog niet bekend?
@Hans: weet je al wel onder welke naam de CXX Holding in gaat schrijven (en vooral, mag je daar iets over zeggen)? Of is dit sowieso nog niet bekend?
🍉
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Nog niets over bekend!Hainje schreef:Inderdaad vind ik de huisstijl van Hermes veel mooier dan van Connexxion. Ga voor de gein een Hermes bus eens van dicht bij bekijken. In dat gele vlak boven de achterwielen bijvoorbeeld zitten een hele hoop pijltjes verwerkt, dat soort details maken het gewoon bij mij. Zoiets geeft i.m.o. gewoon aan dat er over een huisstijl is nagedacht. Maar dat moet inderdaad niet hét doorslaggevende argument zijn om een vervoerder in een gebied te houden.
@Hans: weet je al wel onder welke naam de CXX Holding in gaat schrijven (en vooral, mag je daar iets over zeggen)? Of is dit sowieso nog niet bekend?
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Juist, Dat maakt het 'm !Hainje schreef:Inderdaad vind ik de huisstijl van Hermes veel mooier dan van Connexxion. Ga voor de gein een Hermes bus eens van dicht bij bekijken. In dat gele vlak boven de achterwielen bijvoorbeeld zitten een hele hoop pijltjes verwerkt, dat soort details maken het gewoon bij mij.
Overigens vond ik de wit/geel/blauwe huisstijl van voorheen ook niet verkeerd.
De "nieuwere huisstijl" is wat verder uitgewerkt op de bussen
De huisstijl van 2009 is van http://www.dinqmedia.nl. Hier wat plaatjes:
Uit 2007
Uiteraard mag daar niets over gezegd worden maar dat is eigenlijk ook wel logisch denk ik. Beter is om het daar niet over te hebben en af te wachten wat er gaat gebeuren....Hainje schreef: @Hans: weet je al wel onder welke naam de CXX Holding in gaat schrijven (en vooral, mag je daar iets over zeggen)? Of is dit sowieso nog niet bekend?
maar we wijken af van het topic.
Re: Busverbindingen SRE <-> België
fogeltje schreef:Zuidooster *bus*
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Een bedrijf heeft zelden zo treffend in een logo omreizen en onderling niet kunnen samenwerken uitgebeeld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Ik ben opgegroeid met ZuidOoster ;)
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Ik ook... voornamelijk met de 31.
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Zullen we dit topic weer gebruiken waar het voor bedoeld is: voor de verbinding tussen SRE en Belgie?
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Nou, liever niet, als je begrijpt wat ik bedoel, of er moet iets serieus te melden zijn...
De enige op dit moment enigzinds reele kans van slagen is lijn 18a of haar nevenlijnen doortrekken naar Valkenswaard, (met Belgische tickets). Meer zit er echt niet in de komende jaren.
De enige op dit moment enigzinds reele kans van slagen is lijn 18a of haar nevenlijnen doortrekken naar Valkenswaard, (met Belgische tickets). Meer zit er echt niet in de komende jaren.
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Zelfs het doortrekken van lijn 18a naar Valkenswaard zie ik voorlopig nog geen enkele potentie hebben. Hooguit een verlenging van de buurtbus naar het station mits dat past binnen de reistijd -> zorgt voor makkelijkere overstaps richting Antwerpen.
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Ja dacht ik al wel. Maar ja, als je niet schiet ken je niet scoren hé?! Nooit geschoten is altijd mis.huibf schreef:Uiteraard mag daar niets over gezegd worden maar dat is eigenlijk ook wel logisch denk ik. Beter is om het daar niet over te hebben en af te wachten wat er gaat gebeuren....
🍉
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26
Re: Busverbindingen SRE <-> België
In de toekomst wordt het denk ik gewoon een Trein Antwerpen - Weert.
Maar het vraag is wanneer het gaat komen.
Ik merk dat dat niet veel wordt gesproken.
Maar het vraag is wanneer het gaat komen.
Ik merk dat dat niet veel wordt gesproken.
Re: Busverbindingen SRE <-> België
NMBS is helemaal niet happig op het verlengen naar Nederland. Zie maar hoe de IC Brussel - Mt door hen vakkundig om zeep is geholpen, het getraineer rond de Fyra en het niet kunnen verlengen van de IC Charleroi - Essen naar Rsd :')
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Maar ik vind wel doordat er misschien toch geen trein verlengd nar Weert, een ander plan bedenken.
Een voorbeed doordat de trein van Antwerpen naar Hamont vanaf December uurdienst gaat rijden dat zal wel fijn voor als je naar Eindhoven of weert gaat. Want dan kan je 10 minuten lopen naar Budel-Schoot.
Maar vorige week zat ik met een vriend te praten over de grensoverschrijdend openbaar vervoer.
En hij had een voorbeeld. Zoals een Lijntax tussen Maarheeze Station en Hamont Station.
En dat die dan een aansluiting heeft met de trein van Maarheeze en de trein van Hamont richting Antwerpen.
(Want met koffers 10 minuten lopen is ook niet handig)
Een voorbeed doordat de trein van Antwerpen naar Hamont vanaf December uurdienst gaat rijden dat zal wel fijn voor als je naar Eindhoven of weert gaat. Want dan kan je 10 minuten lopen naar Budel-Schoot.
Maar vorige week zat ik met een vriend te praten over de grensoverschrijdend openbaar vervoer.
En hij had een voorbeeld. Zoals een Lijntax tussen Maarheeze Station en Hamont Station.
En dat die dan een aansluiting heeft met de trein van Maarheeze en de trein van Hamont richting Antwerpen.
(Want met koffers 10 minuten lopen is ook niet handig)
Re: Busverbindingen SRE <-> België
wilvanstrijp: wees nu eens realistisch. Het aantal reizigers voor een verbinding Hamont - Mz zal afgerond 0 bedragen. Hermes en daarmee SRE/ Noord-Brabant gaat daarin geen euro investeren
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten