Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door microshit »

Nooooo :o Heb net een Traject Vrij voor Ut-Ed gekocht, volgens mij had het dus goedkoper gekund met een Regio + TV Db-Ed
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

maar op de U-OV website hebben ze niks over de nieuwe kaartautomaten geplaatst, dus hoe weten de reizigers dat die automaten bestaan
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door reisthijs »

microshit schreef:Nooooo :o Heb net een Traject Vrij voor Ut-Ed gekocht, volgens mij had het dus goedkoper gekund met een Regio + TV Db-Ed
Als deze twee abonnementen met elkaar te combineren zouden zijn.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Dat soort combinaties zijn ook wel de vage gevallen waarover slecht geïnformeerd wordt. Op de korte afstand (langste stuk in BRU) lijkt het zover ik keek sowieso duurder om met een TrajectVrij te combineren.
Het "gemak" is voor het grote aandeel treinreizigers die juist het BRU uit reizen (dat doe je per trein nogal snel immers) in elk geval ver te zoeken. Eigenlijk zou je daar een soort supplement moeten hebben om kromme situaties op te heffen, zoals dat je met dit "Gemakssabbonnement" dus wel met bus 52 naar Amersfoort kan, maar niet met de trein. Voor de leek niet echt gemakkelijk...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Tochjo »

Combineren met Traject Vrij kan niet, volgens de voorwaarden. Maar ik krijg de indruk dat combineren met overige abonnementen als Weekend Vrij wel kan. Enkele rekenvoorbeelden waren wel aardig geweest.

En inderdaad, voor mij (Utrecht-Culemborg) lijkt het niet voordeliger dan Traject Vrij op die afstand. Ben benieuwd wat de reguliere prijzen zullen worden, als het met deze introductieprijzen al niet uit kan.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Zugführer »

Ook interessant dat de trein naar Breukelen nog wel in het abonnement zit, terwijl geen enkele U-OV bus daar komt.
En Utrecht Maliebaan zit in het abonnement? Mag je met een U-OV abonnement nou gratis met de trein naar het spoorwegmuseum?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Geert »

Dat lijkt me sterk, dat mag zelfs met een OV-jaarkaart niet gratis...
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Tochjo »

Het wordt toch expliciet genoemd.
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

U-OV heeft bij het veranderen van lijn 127 in een lijn met 7-persoonsbusjes duidelijk niet stilgestaan bij het toerisme naar de Haar. Het toeristenseizoen is nog niet eens echt begonnen maar ik stond vanmiddag al met 8 toeristen op het station te wachten... Misschien tijd voor pendelbus naar De Haar? Want een bus die 1x/uur rijd en niet eens echt in de buurt komt is sowieso een beetje weinig voor het grootste kasteel van Nederland...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door reisthijs »

Geert schreef:Dat lijkt me sterk, dat mag zelfs met een OV-jaarkaart niet gratis...
Het lijkt me sterk dat het niet gratis is, nu je op Utrecht Maliebaan gewoon uit kan checken. Er is al een tijdje geen speciaal tarief meer voor reizen naar Maliebaan.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Jonkervoort schreef:U-OV heeft bij het veranderen van lijn 127 in een lijn met 7-persoonsbusjes duidelijk niet stilgestaan bij het toerisme naar de Haar. Het toeristenseizoen is nog niet eens echt begonnen maar ik stond vanmiddag al met 8 toeristen op het station te wachten... Misschien tijd voor pendelbus naar De Haar? Want een bus die 1x/uur rijd en niet eens echt in de buurt komt is sowieso een beetje weinig voor het grootste kasteel van Nederland...
Maar als je weet dat er in het hoogseizoen toeristen op af komen, dan zijn in dat geval geen 8 persoonsbussen nodig, maar de wat grotere amba's
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Busfoto.nl schreef:Foto's kaartautomaten. Er staan er twee. Opmerkelijk dat ie ook biljetten accepteert, dat is vrij uniek (maar zeer klantvriendelijk) in OV-innederland. Er moet nog even wat afgesteld worden:
- je hebt maar vijf seconde ofzo na keuze kaartje om geld in te werpen, daarna wordt transactie afgebroken.
- producten op kaart worden niet correct getoond (mijn dalvoordeel van zowel Qbuzz als NS waren niet te zien)
- volgens mij kon je er nog geen abo's op zetten.
dus jij zegt dat de abo's niet goed worden weer geven, als dat zou zijn dan heeft U-OV nog een hele klus om die ticket automaten goed in te stellen, anders lok je hier in vervolg niet meer mee, maar ik ga dat zaterdag nog wel een keer controleren, of mijn abo van connexxion er op staat
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 01 jul 2014, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote gehaald
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

Pascal1998 schreef:
Jonkervoort schreef:U-OV heeft bij het veranderen van lijn 127 in een lijn met 7-persoonsbusjes duidelijk niet stilgestaan bij het toerisme naar de Haar. Het toeristenseizoen is nog niet eens echt begonnen maar ik stond vanmiddag al met 8 toeristen op het station te wachten... Misschien tijd voor pendelbus naar De Haar? Want een bus die 1x/uur rijd en niet eens echt in de buurt komt is sowieso een beetje weinig voor het grootste kasteel van Nederland...
Maar als je weet dat er in het hoogseizoen toeristen op af komen, dan zijn in dat geval geen 8 persoonsbussen nodig, maar de wat grotere amba's
7-persoons :D , maar inderdaad gewoon niet goed bij nagedacht. Probleem is natuurlijk wel dat de rest van die lijn (en de 125) in Vleuten en Kockengen nauwelijks gebruikt wordt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Geert »

reisthijs schreef:
Geert schreef:Dat lijkt me sterk, dat mag zelfs met een OV-jaarkaart niet gratis...
Het lijkt me sterk dat het niet gratis is, nu je op Utrecht Maliebaan gewoon uit kan checken. Er is al een tijdje geen speciaal tarief meer voor reizen naar Maliebaan.
Ja, daar heb je een punt ja. Te lang niet bij het Spoorwegmuseum geweest :)
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door microshit »

Helaas, automaat verkoopt geen producten. Alleen saldo en papieren kaartjes :p
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jelmer »

heeft iemand de 4201 al gespot?
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door robertgvu »

Ik herinner mij een bericht van je op 25 juni waarin je meldde dat de 4201 zou rijden. Van een aantal anderen heb ik inmiddels gehoord dat zij de wagen hebben gezien! Hoe is het trouwens met de GVU-dubbelgelede's? Ik ben nog steeds op vakantie en lees er niets meer over. Overigens voor de liefhebbers: de 4614 is gisteren gezien bij de Remiseweg (met handelaarskenteken) op de oprit naar de A12. De ex-GVU ex-Hermes en ex CXX-Ambassadors van de 1800- en 8100-series zitten weer in de verzekering en hun kentekens zijn 27 juni overgeschreven. Misschien ook export of zijn zij daar te bejaard voor?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

In het Groningse topic is inmiddels gemeld dat de drie ex-GVU'ers die daar (tijdelijk?) heen zouden gaan er zijn aangekomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jelmer »

robertgvu schreef:Ik herinner mij een bericht van je op 25 juni waarin je meldde dat de 4201 zou rijden. Van een aantal anderen heb ik inmiddels gehoord dat zij de wagen hebben gezien! Hoe is het trouwens met de GVU-dubbelgelede's? Ik ben nog steeds op vakantie en lees er niets meer over. Overigens voor de liefhebbers: de 4614 is gisteren gezien bij de Remiseweg (met handelaarskenteken) op de oprit naar de A12. De ex-GVU ex-Hermes en ex CXX-Ambassadors van de 1800- en 8100-series zitten weer in de verzekering en hun kentekens zijn 27 juni overgeschreven. Misschien ook export of zijn zij daar te bejaard voor?
Het klopt dat ik de 4201 wel via OVAUB heb gespot, 1 dag maar overigens, daarna niet meer. Het ging me eigenlijk meer om een echte spot en het kenteken.
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

Busbaan Oudenrijn wordt geopend bij de ingang van de (hoog)zomerdienstregeling, zo blijkt uit het volgende persbericht van connexxion: http://www.connexxion.nl/dienstregeling ... htenheader
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Iemand enig idee wanneer InfoXX uit de trams gaat verdwijnen? Qbuzz is al lang bezig met een eigen systeem maar hier hoor ik helemaal niks meer over...
sealynx
Berichten: 79
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 11:17

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door sealynx »

Bumzle schreef:Iemand enig idee wanneer InfoXX uit de trams gaat verdwijnen? Qbuzz is al lang bezig met een eigen systeem maar hier hoor ik helemaal niks meer over...
Boordcomputer in de trams is van BRU. Die wordt niet vervangen.
Jonkervoort schreef:U-OV heeft bij het veranderen van lijn 127 in een lijn met 7-persoonsbusjes duidelijk niet stilgestaan bij het toerisme naar de Haar. Het toeristenseizoen is nog niet eens echt begonnen maar ik stond vanmiddag al met 8 toeristen op het station te wachten... Misschien tijd voor pendelbus naar De Haar? Want een bus die 1x/uur rijd en niet eens echt in de buurt komt is sowieso een beetje weinig voor het grootste kasteel van Nederland...
Het hele jaar met een grote bus rijden, terwijl je maar in twee maanden van het jaar meer dan 8 personen vervoert lijkt me ook zonde.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

sealynx schreef:
Bumzle schreef:Iemand enig idee wanneer InfoXX uit de trams gaat verdwijnen? Qbuzz is al lang bezig met een eigen systeem maar hier hoor ik helemaal niks meer over...
Boordcomputer in de trams is van BRU. Die wordt niet vervangen.
Daarbij moet wel gezegd worden dat er na de tramstremming in de zomer, nog wel een boordcomputer bij komt. Hiermee kunnen ze volgens zelf de wissels bedienen op afstand, mocht het niet werken. Dan hoeven ze daarvoor niet meer de tram te verlaten.

Er wordt nog wel gekeken of dit systeem misschien er bij in gebouwd kan worden, in de huidige boordcomputer.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

sealynx schreef:
Jonkervoort schreef:U-OV heeft bij het veranderen van lijn 127 in een lijn met 7-persoonsbusjes duidelijk niet stilgestaan bij het toerisme naar de Haar. Het toeristenseizoen is nog niet eens echt begonnen maar ik stond vanmiddag al met 8 toeristen op het station te wachten... Misschien tijd voor pendelbus naar De Haar? Want een bus die 1x/uur rijd en niet eens echt in de buurt komt is sowieso een beetje weinig voor het grootste kasteel van Nederland...
Het hele jaar met een grote bus rijden, terwijl je maar in twee maanden van het jaar meer dan 8 personen vervoert lijkt me ook zonde.
Inderdaad, maar je zou zeggen dat ze wel wat over zouden moeten hebben i.v.m. hoogzomerdienstregeling. Anders kan je ook nog Pouw of zo inhuren om wat extra naar het Kasteel te rijden.
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door robertgvu »

Ik val jullie allen maar weer eens lastig met een lijstje. Ik kom wat betreft de oude en de nieuwe dubbelgeledes tot het volgende lijstje (eventueel genoemde data kunnen uiteraard nog steeds aan verandering onderhevig zijn).
02/14 in dienst: 4203 (26/2).
03/14 in dienst: 4204 (11/3), 4205 (18/3), 4206 (26/3), 4207 (31/3).
04/14 in dienst: 4208 (14/4), 4209 (14/4), 4210 (28/4).
04/14 laatste dag: 4251, 4252, 4254, 4255, 4256, 4257, 4260.
05/14 in dienst: 4211 (1/5), 4212 (30/5), 4213 (30/5).
05/14 laatste dag: 4253, 4261, 4264, 4265, 4266.
06/14 in dienst: 4214 (3/6), 4215 (3/6), 4216 (5/6), 4217 (11/6).
06/14 laatste dag: 4258 (11/6), 4259 (19/6), 4262 (19/6), 4263 (26/6), 4267 (23/6), 4268 (11/6), 4269 (11/6), 4270 (19/6).
Resteert de 4201 (mogelijk 25/6, maar niemand lijkt hem in de praktijk te hebben gezien. Daar doe ik maar geen uitspraak meer over! Met ingang van 10/6 zijn overtollige ex-GVU wagens in opslag gegaan in de voormalige CXX-vestiging aan de Remiseweg in Nieuwegein. Het lijkt er op dat de 4263 nog steeds een soort reserve is en dat de 4267, 4268 en 4270 naar QBuzz in Groningen zijn. Graag commentaar en aanvullingen of verbeteringen!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten