Busverbindingen SRE <-> België

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Yanaike »

Je negeert mijn vraag gewoon?
Yanaike schreef:Waarom zou er sowieso een betere verbinding moeten komen tussen België en SRE?

Wat is precies het doel? Op welke groep mensen richt je je?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Suus »

Les 1 over gesprekken met buschauffeurs: altijd met een kilovaat zout nemen, de roddels in het verblijf gaan altijd zeer snel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door huibf »

Dat altijd is zo 'altijd'... Er zijn er voldoende chauffeurs die wel weten waar ze het over hebben.
Laatst gewijzigd door Gekko123 op di 01 jul 2014, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Hans »

Precies er zijn voldoende chauffeurs die weten waar ze het over hebben.
En die ook niet elke roddel gelijk aannemen en verspreiden.
Zelf trek ik alles wat ik van mijn collega's hoor na bij een betrouwbare bron (de persoon zelf waar het over gaat betreffende collega chauffeurs of het juiste management). En pas als ik daar bevestiging van heb, geloof ik het.

Zo weten veel chauffeurs al dat Hermes niet gaat inschrijven op de nieuwe concessie. Maar het management weet daar nog niets van.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Mr-W »

Hans schreef: Zo weten veel chauffeurs al dat Hermes niet gaat inschrijven op de nieuwe concessie. Maar het management weet daar nog niets van.
Die heb ik al zo vaak gehoord. Dit zijn vooral chauffeurs die de marktconsultatie niet hebben begrepen of gewoon een hekel hebben aan Hermes als werkgever.
Een enkeling wil als CXX gaan rijden om uiteenlopende reden zoals : Ik heb toch al een contract bij CXX,Ik ben mijn carrière begonnen CXX elders in Nederland, de Hermes en CXX klantenservice zijn toch hetzelfde dus is handiger voor de reiziger.En de kleur groen is gewoon mooier dan grijs.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Hans »

Hahaha, ik vind vooral de kleur groen is mooier dan grijs een ijzersterke onderbouwing.
Lol.

Maar verwoord wel de gedachte gang van veel collega's en die waarschijnlijk dat gerucht ook de wereld in helpen.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door BrengMe »

Mr-W schreef:Een enkeling wil als CXX gaan rijden om uiteenlopende reden zoals : Ik heb toch al een contract bij CXX,Ik ben mijn carrière begonnen CXX elders in Nederland, de Hermes en CXX klantenservice zijn toch hetzelfde dus is handiger voor de reiziger.En de kleur groen is gewoon mooier dan grijs.
:')
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door fogeltje »

Hans schreef:Hahaha, ik vind vooral de kleur groen is mooier dan grijs een ijzersterke onderbouwing.
Lol.

Maar verwoord wel de gedachte gang van veel collega's en die waarschijnlijk dat gerucht ook de wereld in helpen.
Grappig ik vind juist die groene bussen enorm lelijk en vind de nieuwe Hermes huisstijl wel iets hebben. Verder zal het werk of arbeidsvoorwaarden echt niet beter uit gaan pakken als ze overgaan naar Connexxion. Laat maar gewoon lekker Hermes rijden *bus* Heeft al een aardige reputatie in het gebied terwijl de naam Connexxion in mijn ogen veelal wordt verbonden aan het fiasco in Brabant in 2006.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Hainje »

Inderdaad vind ik de huisstijl van Hermes veel mooier dan van Connexxion. Ga voor de gein een Hermes bus eens van dicht bij bekijken. In dat gele vlak boven de achterwielen bijvoorbeeld zitten een hele hoop pijltjes verwerkt, dat soort details maken het gewoon bij mij. Zoiets geeft i.m.o. gewoon aan dat er over een huisstijl is nagedacht. Maar dat moet inderdaad niet hét doorslaggevende argument zijn om een vervoerder in een gebied te houden. :P

@Hans: weet je al wel onder welke naam de CXX Holding in gaat schrijven (en vooral, mag je daar iets over zeggen)? Of is dit sowieso nog niet bekend?
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door fogeltje »

Zuidooster *bus*
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Hainje »

Afbeelding
🍉
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Hans »

Hainje schreef:Inderdaad vind ik de huisstijl van Hermes veel mooier dan van Connexxion. Ga voor de gein een Hermes bus eens van dicht bij bekijken. In dat gele vlak boven de achterwielen bijvoorbeeld zitten een hele hoop pijltjes verwerkt, dat soort details maken het gewoon bij mij. Zoiets geeft i.m.o. gewoon aan dat er over een huisstijl is nagedacht. Maar dat moet inderdaad niet hét doorslaggevende argument zijn om een vervoerder in een gebied te houden. :P

@Hans: weet je al wel onder welke naam de CXX Holding in gaat schrijven (en vooral, mag je daar iets over zeggen)? Of is dit sowieso nog niet bekend?
Nog niets over bekend!
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door huibf »

Hainje schreef:Inderdaad vind ik de huisstijl van Hermes veel mooier dan van Connexxion. Ga voor de gein een Hermes bus eens van dicht bij bekijken. In dat gele vlak boven de achterwielen bijvoorbeeld zitten een hele hoop pijltjes verwerkt, dat soort details maken het gewoon bij mij.
Juist, Dat maakt het 'm !
Overigens vond ik de wit/geel/blauwe huisstijl van voorheen ook niet verkeerd.
De "nieuwere huisstijl" is wat verder uitgewerkt op de bussen
De huisstijl van 2009 is van http://www.dinqmedia.nl. Hier wat plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Uit 2007
Afbeelding

Hainje schreef: @Hans: weet je al wel onder welke naam de CXX Holding in gaat schrijven (en vooral, mag je daar iets over zeggen)? Of is dit sowieso nog niet bekend?
Uiteraard mag daar niets over gezegd worden maar dat is eigenlijk ook wel logisch denk ik. Beter is om het daar niet over te hebben en af te wachten wat er gaat gebeuren....

maar we wijken af van het topic.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Zuidooster *bus*
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Suus »

Een bedrijf heeft zelden zo treffend in een logo omreizen en onderling niet kunnen samenwerken uitgebeeld. :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door waldo79 »

Ik ben opgegroeid met ZuidOoster ;)
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door huibf »

Ik ook... voornamelijk met de 31.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Wubbo »

Zullen we dit topic weer gebruiken waar het voor bedoeld is: voor de verbinding tussen SRE en Belgie?
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door huibf »

Nou, liever niet, als je begrijpt wat ik bedoel, of er moet iets serieus te melden zijn...
De enige op dit moment enigzinds reele kans van slagen is lijn 18a of haar nevenlijnen doortrekken naar Valkenswaard, (met Belgische tickets). Meer zit er echt niet in de komende jaren.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Yanaike »

Zelfs het doortrekken van lijn 18a naar Valkenswaard zie ik voorlopig nog geen enkele potentie hebben. Hooguit een verlenging van de buurtbus naar het station mits dat past binnen de reistijd -> zorgt voor makkelijkere overstaps richting Antwerpen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Hainje »

huibf schreef:Uiteraard mag daar niets over gezegd worden maar dat is eigenlijk ook wel logisch denk ik. Beter is om het daar niet over te hebben en af te wachten wat er gaat gebeuren....
Ja dacht ik al wel. Maar ja, als je niet schiet ken je niet scoren hé?! Nooit geschoten is altijd mis. :P
🍉
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door wilvanstrijp »

In de toekomst wordt het denk ik gewoon een Trein Antwerpen - Weert.
Maar het vraag is wanneer het gaat komen.
Ik merk dat dat niet veel wordt gesproken.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door waldo79 »

NMBS is helemaal niet happig op het verlengen naar Nederland. Zie maar hoe de IC Brussel - Mt door hen vakkundig om zeep is geholpen, het getraineer rond de Fyra en het niet kunnen verlengen van de IC Charleroi - Essen naar Rsd :')
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door wilvanstrijp »

Maar ik vind wel doordat er misschien toch geen trein verlengd nar Weert, een ander plan bedenken.
Een voorbeed doordat de trein van Antwerpen naar Hamont vanaf December uurdienst gaat rijden dat zal wel fijn voor als je naar Eindhoven of weert gaat. Want dan kan je 10 minuten lopen naar Budel-Schoot.

Maar vorige week zat ik met een vriend te praten over de grensoverschrijdend openbaar vervoer.
En hij had een voorbeeld. Zoals een Lijntax tussen Maarheeze Station en Hamont Station.
En dat die dan een aansluiting heeft met de trein van Maarheeze en de trein van Hamont richting Antwerpen.

(Want met koffers 10 minuten lopen is ook niet handig)
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door waldo79 »

wilvanstrijp: wees nu eens realistisch. Het aantal reizigers voor een verbinding Hamont - Mz zal afgerond 0 bedragen. Hermes en daarmee SRE/ Noord-Brabant gaat daarin geen euro investeren :idea:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten