Lijn 273 en andere Hengeloïgheidjes

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Bjarne
Berichten: 62
Lid geworden op: do 08 sep 2011, 18:18

Lijn 273 en andere Hengeloïgheidjes

Bericht door Bjarne »

Laat ik ook maar eens wat foto's neerpoten hier :wink:
Een paar weken geleden lag het goederenvervoer in het Ruhrgebied op zn gat vanwege stormschade, en dus reden behoorlijk wat treinen om via Hengelo. Ik had zaterdag 14 juni het idee opgevat om daar wat vruchten van te plukken, echter waren er werkzaamheden bij Wierden, waardoor er bijna niks kwam :roll: . Gelukkig had Syntus een leuke verrassing, want vanwege alle omreizers was de treinbalans voor Zp-Odz een beetje overhoop geraakt en dus werd Hgl-Odz de hele dag verbust na 12 uur. Toen ik dat hoorde ben ik maar even naar het station gegaan om te kijken of er toevallig een Duvedec ingezet zou worden.
Dus, ik kom aan bij het station, kijkt eens wat daar voor mijn neus staat :D :

Afbeelding
Inderdaad werd de 3402 gebruikt. Ook ingezet werden een Citea (later meer) en een gehuurde touringcar.

Afbeelding
Het was niet helemaal treinloos, want de gebruikelijke tankrit van de Arriva-Lint kwam wel gewoon langs, heb ik die ook eens :)

Afbeelding
Omdat lijn 273 ook langs Hglo moest, besloot ik even te kijken hoe deze lijn bij mij door de wijk ging. Zodoende staat hier de 3402 weer voor de lens, klaar op de Laan van Driene op te draaien, onderweg naar station Hengelo.

Afbeelding
In de tussentijd gewoon een lijn 12 achter het winkelcentrum, ook leuk :)

Afbeelding
En wat heen gaat, moet ook weer terugkomen, aldus passeert de 3402 de rotonde in de Staringstraat, onderweg naar Hglo en Odz.

Afbeelding
En zoals beloofd nog de Citea, welke tenminste nog de zeldzame bestemming displayt :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Lijn 273 en andere Hengeloïgheidjes

Bericht door Daniel »

Leuk die Duvedec!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten