Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
BR628 schreef:De 2200 is gewoon een halfuursdienst die nu tot Ddr rijdt. Waarom zou je m dan maar 1x per uur doortrekken naar Bd? Trek m dan gewoon 2x per uur door.
Dat lijkt inderdaad wel de betere optie, vooral gezien het geen extra materieel kost. Met de rijtijd voor een IC tussen Dordrecht en Breda heb je voor de verlenging één omloop extra nodig: 18 min. rijden dus de trein die nu om .11 aankomt zou dan om .50 weer terug kunnen zijn in Dordrecht op weg naar Amsterdam (nu keert deze nog op de trein van .20).
Bij 1x/uur doorrijden zou dan echter de trein die om .41 aankomt zo'n 40 minuten staan te keren om om .20 weer te vertrekken. In die tijd kan je makkelijk nog een slagje naar Breda maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
De kans dat tijdsliggingen van bestaande treinseries wijzigen als in het land lijnvoeringen overhoop gaan (door inpassing van de HSL en aangekondigde frequentieverhodingen uit PHS) lijkt me levensgroot, dus beoordelen op huidige tijden lijkt me niet heel zinvol.
Meest voor de hand liggende scenario lijkt mij inderdaad om de s2200 door te trekken naar Breda. Later kan er een kwartierdienst Eindhoven-Breda komen, twee series waarvan één via de HSL en één via Dordrecht doorrijdt naar Den Haag.
Ik vind het trouwens wel weer erg kortzichtig van de politiek dat ze zich zo ontzettend druk maken om Dordrecht-Breda. Het is heus wel een relatie die een IC-verbinding rechtvaardigt, maar dit heeft toch wel weer verdacht veel weg van micro management. Ze mogen zich dan ook wel eens druk gaan maken om het feit dat de s3600 een veredelde stoptrein is.
starx schreef:Meest voor de hand liggende scenario lijkt mij inderdaad om de s2200 door te trekken naar Breda. Later kan er een kwartierdienst Eindhoven-Breda komen, twee series waarvan één via de HSL en één via Dordrecht doorrijdt naar Den Haag.
Ik vind het trouwens wel weer erg kortzichtig van de politiek dat ze zich zo ontzettend druk maken om Dordrecht-Breda. Het is heus wel een relatie die een IC-verbinding rechtvaardigt, maar dit heeft toch wel weer verdacht veel weg van micro management. Ze mogen zich dan ook wel eens druk gaan maken om het feit dat de s3600 een veredelde stoptrein is.
Volgens mij staat versnelling van Arnhem-Nijmegen op de planning.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
starx schreef:(...) maar dit heeft toch wel weer verdacht veel weg van micro management. Ze mogen zich dan ook wel eens druk gaan maken om het feit dat de s3600 een veredelde stoptrein is.