Trein Dordrecht-Breda e.v. bij IC op HSL

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS wil intercity tussen Dordrecht en Breda behouden

Bericht door Daniel »

BR628 schreef:De 2200 is gewoon een halfuursdienst die nu tot Ddr rijdt. Waarom zou je m dan maar 1x per uur doortrekken naar Bd? Trek m dan gewoon 2x per uur door.
Dat lijkt inderdaad wel de betere optie, vooral gezien het geen extra materieel kost. Met de rijtijd voor een IC tussen Dordrecht en Breda heb je voor de verlenging één omloop extra nodig: 18 min. rijden dus de trein die nu om .11 aankomt zou dan om .50 weer terug kunnen zijn in Dordrecht op weg naar Amsterdam (nu keert deze nog op de trein van .20).
Bij 1x/uur doorrijden zou dan echter de trein die om .41 aankomt zo'n 40 minuten staan te keren om om .20 weer te vertrekken. In die tijd kan je makkelijk nog een slagje naar Breda maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Trein Dordrecht-Breda e.v. bij IC op HSL

Bericht door Wubbo »

De kans dat tijdsliggingen van bestaande treinseries wijzigen als in het land lijnvoeringen overhoop gaan (door inpassing van de HSL en aangekondigde frequentieverhodingen uit PHS) lijkt me levensgroot, dus beoordelen op huidige tijden lijkt me niet heel zinvol.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Trein Dordrecht-Breda e.v. bij IC op HSL

Bericht door iljitsch »

Hij rijdt toch al via Dordrecht, daar wordt-ie toch niet trager van? Of moet Dordrecht sneuvelen om zo de omleiding langs Zaventem te compenseren?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Trein Dordrecht-Breda e.v. bij IC op HSL

Bericht door Z2N »

't is nog erger, de trein gaat dan over de HSL (dus niet via Dordt), maar mét stop in Breda en Noorderkempen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Trein Dordrecht-Breda e.v. bij IC op HSL

Bericht door starx »

Meest voor de hand liggende scenario lijkt mij inderdaad om de s2200 door te trekken naar Breda. Later kan er een kwartierdienst Eindhoven-Breda komen, twee series waarvan één via de HSL en één via Dordrecht doorrijdt naar Den Haag.

Ik vind het trouwens wel weer erg kortzichtig van de politiek dat ze zich zo ontzettend druk maken om Dordrecht-Breda. Het is heus wel een relatie die een IC-verbinding rechtvaardigt, maar dit heeft toch wel weer verdacht veel weg van micro management. Ze mogen zich dan ook wel eens druk gaan maken om het feit dat de s3600 een veredelde stoptrein is.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Trein Dordrecht-Breda e.v. bij IC op HSL

Bericht door iljitsch »

Z2N schreef:'t is nog erger, de trein gaat dan over de HSL (dus niet via Dordt), maar mét stop in Breda en Noorderkempen.
Gesponsord door thalys N.V....
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Trein Dordrecht-Breda e.v. bij IC op HSL

Bericht door Nitein-Repart »

starx schreef:Meest voor de hand liggende scenario lijkt mij inderdaad om de s2200 door te trekken naar Breda. Later kan er een kwartierdienst Eindhoven-Breda komen, twee series waarvan één via de HSL en één via Dordrecht doorrijdt naar Den Haag.

Ik vind het trouwens wel weer erg kortzichtig van de politiek dat ze zich zo ontzettend druk maken om Dordrecht-Breda. Het is heus wel een relatie die een IC-verbinding rechtvaardigt, maar dit heeft toch wel weer verdacht veel weg van micro management. Ze mogen zich dan ook wel eens druk gaan maken om het feit dat de s3600 een veredelde stoptrein is.
Volgens mij staat versnelling van Arnhem-Nijmegen op de planning.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Trein Dordrecht-Breda e.v. bij IC op HSL

Bericht door reisthijs »

starx schreef:(...) maar dit heeft toch wel weer verdacht veel weg van micro management. Ze mogen zich dan ook wel eens druk gaan maken om het feit dat de s3600 een veredelde stoptrein is.
Alsof dat geen micro management is...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Trein Dordrecht-Breda e.v. bij IC op HSL

Bericht door Karl »

Eh, dat staat er toch ook? Als men aan micromanagement doet, dàn (dus gevolg van) mag men zich ook wel eens druk gaan maken om...
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten