RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Je moet ergens beginnen. Vind het helemaal geen gek idee om al het openbaar vervoer in de Randstad uiteindelijk dezelfde look 'n' feel te geven zoals je bijvoorbeeld in Londen ziet. Uiteindelijk gaan we toch naar één grote integrale regio toe met z'n allen.
Het is voor de reiziger alleen maar prettig als alles hetzelfde werkt en eruit ziet ongeacht of je nou de tram in Amsterdam, Rotterdam of Den Haag pakt. Is dat immers niet de reden waarom er in de provincie Utrecht geen zichtbaar onderscheid meer is tussen stad- en streekvervoer? Daar hebben ze het wel bergrepen wat mij betreft.
Het is voor de reiziger alleen maar prettig als alles hetzelfde werkt en eruit ziet ongeacht of je nou de tram in Amsterdam, Rotterdam of Den Haag pakt. Is dat immers niet de reden waarom er in de provincie Utrecht geen zichtbaar onderscheid meer is tussen stad- en streekvervoer? Daar hebben ze het wel bergrepen wat mij betreft.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Dat is ook geen gek idee maar dat krijg je juist niet met R-net, waar onderscheid wordtgemaakt tussen hoogwaardige en normale lijnen. De invoering duurt ook nog eens idioot lang (2028 is best ver weg).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Dit is een eerste stap. Je kan er op wachten dat uiteindelijk alle lijnen onder de R-netflag gaan rijden. Alleen al uit praktische overwegingen omdat het totaal niet handig is R-net en reguliere voertuigen in je floot te hebben.
De R-net huisstijl is uniform. Dat het afwijkend van de richtlijnen wordt toegepast door bepaalde spelers staat daar los van. (A)reisthijs schreef:Als het niet uniform wordt toegepast is het geen uniforme huisstijl. (A)
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Dat is niet eens in de gehele provincie Utrecht, maar alleen rond de stad Utrecht.n-evo schreef:Is dat immers niet de reden waarom er in de provincie Utrecht geen zichtbaar onderscheid meer is tussen stad- en streekvervoer? Daar hebben ze het wel begrepen wat mij betreft.
Verder snap ik het probleem niet, want er zijn toch metroborden in R-net stijl in Rotterdam?
Zelfs eerder dan in Amsterdam!
Verder is het grappig dat je de vergelijking met London maakt, want dat is juist wat in Rotterdam gaat gebeuren: in London heb je de Tube Roundel waarvan het gebruik is uitgebreid naar tram, DLR en bus en in Rotterdam heb je de M waarvan het gebruik nu dus ook (op beperkte schaal) wordt uitgebreid naar bus een tram.
Verder is de RET grote voorstander van onderaannemers die verschillende buslijnen rijden, terwijl de verantwoordelijkheid volledig bij de RET ligt. Zoiets gebeurt ook in London waar TfL de opdrachtgever is en verschillende bedrijven de uitvoering van de buslijnen verzorgen.
Laatst gewijzigd door Meltrain op wo 02 jul 2014, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Waar zie jij "R-net" onder die nieuwe roterende zuilen staan dan?Meltrain schreef:Verder snap ik het probleem niet, want er zijn toch metroborden in R-net stijl in Rotterdam?
Zelfs eerder dan in Amsterdam!
FYI, Amsterdam heeft ook al een aantal borden in R-net stijl in het nieuwe metrostation Centraal Station. De rest laat op zich wachten tot de renovatie van start gaat. :D
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Nope, ook dat is een melange.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Bij die roterende zuilen niet omdat het rode R-net bord daar niet past.n-evo schreef:Waar zie jij "R-net" onder die nieuwe roterende zuilen staan dan?Meltrain schreef:Verder snap ik het probleem niet, want er zijn toch metroborden in R-net stijl in Rotterdam?
Zelfs eerder dan in Amsterdam!
De statische metroborden hebben dat R-net logo wel, zoals ik al eerder aangaf in dit onderwerp.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Overground toch ook?Meltrain schreef:in London heb je de Tube Roundel waarvan het gebruik is uitgebreid naar tram, DLR en bus
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Inderdaad en zelfs bij de veerdiensten over de Thames.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
dat logo is door de opdrachtgever in gebruik en behoord niet meer specifiek toe aan de metro aldaar.
hier is de opdrachtgever nog steeds de Stadsregio en niet de RET...
maar de RET zou inderdaad graag ook die touwtjes in handen krijgen...
hier is de opdrachtgever nog steeds de Stadsregio en niet de RET...
maar de RET zou inderdaad graag ook die touwtjes in handen krijgen...
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Mij maak je echt niet wijs dat er geen mogelijkheid is om zo'n zuil te ontwerpen inclusief "R-net" eronder. Sorry. :DMeltrain schreef:Bij die roterende zuilen niet omdat het rode R-net bord daar niet past.
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Over een paar jaar komt er ongetwijfeld een geldverslindend redesign, met R-net logo. Dat dan een paar jaar later weer wordt afgeschaft.
Het is een spectrum.
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Mag dat geintje kosten? Honderdduizend euro zeker - hetzelfde bedrag dat gespendeerd zou zijn aan het nieuwe logo van de Gemeente Amsterdam? Zoek de verschillen:
Oud:
Nieuw:
(het vermelde bedrag heeft overigens betrekking op het totale redesign van alle huisstijluitingen van de gemeente, en niet alleen - zoals gepopulariseerd in de media - op het drukken op de Enter-toets...)
Oud:
Nieuw:
(het vermelde bedrag heeft overigens betrekking op het totale redesign van alle huisstijluitingen van de gemeente, en niet alleen - zoals gepopulariseerd in de media - op het drukken op de Enter-toets...)
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Dat is meer omdat het nogal lelijk wordt als bij de "M" wel een R-net bordje eronder hangt en bij de "B" en "T" niet. In het kader van uniformiteit moet wel alles hetzelfde zijn.n-evo schreef:Mij maak je echt niet wijs dat er geen mogelijkheid is om zo'n zuil te ontwerpen inclusief "R-net" eronder. Sorry. :DMeltrain schreef:Bij die roterende zuilen niet omdat het rode R-net bord daar niet past.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
R-net beperkt zich niet tot de metro. Ik kijkt alvast uit naar het volgende excuus dat je verzint.Meltrain schreef:Dat is meer omdat het nogal lelijk wordt als bij de "M" wel een R-net bordje eronder hangt en bij de "B" en "T" niet. In het kader van uniformiteit moet wel alles hetzelfde zijn.
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
In Rotterdam wel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Hm. Geen tram- en regionale buslijnen onder R-net in Rotterdam?
Overigens is in Amsterdam wel een 'mooie' oplossing bedacht voor integratie van R-net en metro:
Overigens is in Amsterdam wel een 'mooie' oplossing bedacht voor integratie van R-net en metro:
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Zo'n integratie hebben we in Rotterdam dus ook, maar dan met R-net onder de gele M. Dat lijkt me dus een prima compromis.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Vraag me af wat ze met de hangende kubussen gaan doen van de Ringlijn. Maar vind die oplossing inderdaad erg strak.Alargule schreef:Hm. Geen tram- en regionale buslijnen onder R-net in Rotterdam?
Overigens is in Amsterdam wel een 'mooie' oplossing bedacht voor integratie van R-net en metro:
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Hetzelfde, lijkt me :)n-evo schreef:Vraag me af wat ze met de hangende kubussen gaan doen van de Ringlijn.
Ik doe ook maar wat
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Voorzover ik weet, worden deze nieuwe kubussen alleen geplaatst op de Oostlijnstations en de Noord/Zuidlijnstations. Voor de Ringlijn blijft vooralsnog alles bij het oude.
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Ohja, Amsterdam zou Amsterdam niet zijn als ze alles uniform zouden doen :')
Ik doe ook maar wat
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Dat is precies de achterliggende reden. Amsterdam is weliswaar de stad waar de eenheidsprijzen en -worsten zijn uitgevonden, maar toch.
Re: RET presenteert nieuwe herkenningssymbolen
Vreemd want sommige stations hebben wel al van die nieuwe stijl GVB borden en kubussenAlargule schreef:Voorzover ik weet, worden deze nieuwe kubussen alleen geplaatst op de Oostlijnstations en de Noord/Zuidlijnstations. Voor de Ringlijn blijft vooralsnog alles bij het oude.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 164 gasten