Ideeën voor de concessie SRE

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Hainje »

Yanaike schreef:Maar als het lijnnummer op het station veranderd, hoe weet men dan dat de bus verder rijdt als lijn X naar bestemming Y in plaats van gewoon het centraal station?

En dit snap ik niet helemaal? :oops:
Dat is altijd maar afwachten.

En in Eindhoven heb je op lijn 8 en 11 varianten. Te weten:

8 naar Acht
8 naar Kapelbeemd via Acht

11 Son via Meubelplein
11 Meubelplein.
Daniel schreef:Andersom gebeurd het ook, dus iemand die in het centrum staat te wachten kan aan een bestemming als "51 Houten via Utrecht CS" zien dat die bus verder rijdt als lijn 47.
Dat moet je ook maar net weten.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Daniel »

Valt wel mee: er gaat slechts één bus van Utrecht naar Houten dus daar moet 'ie dan wel aan gekoppeld zijn. Het staat trouwens ook op de DRIPs, vertrekstaten en in de dienstregeling en is gewoon goed gecommuniceerd rond de start van de nieuwe dienstregeling.
Zoiets moet in Eindhoven dus ook kunnen werken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Hans »

In het werkoverleg hebben wij ook meermalen aangegeven.... koppelen alleen met behoud van huidige lijnnummers! Zoals Huib dus ook aangeeft.

Geen doorgaande lijnnummers over het station, zoals jaren terug lijn 3 Lievendaal-NS-Blixembosch Oost en 1 Waalre-NS-Achtse Barrier.

Als je altijd dezelfde lijnkoppeling maakt is dat te doen en goed te communiceren. Als het per rit veranderd wat de lijnkoppeling is, dan is het niet te doen. En aangezien, zoals al eerder gezegd, frequenties nogal verschillen in Eindhoven is logisch en structureel koppelen dus erg lastig.

Beste voorbeeld kan ik eigenlijk geven als volgt:

koppelen wil je het liefst lijnen van ten noorden spoorlijn met lijnen ten zuiden spoorlijn.
Over het algemeen geldt binnen het stadsnet van Eindhoven dat de meeste lijnen ten noorden van de spoorlijn frequenter rijden dan de lijnen ten zuiden van de spoorlijn.

Daar komen nog eens onderlinge overstapmogelijkheden, maar nog meer, de treinaansluitingen bij, waarbij je dus grote stationnementen krijgt (voor de treinen van 02 wil je toch wel om 56 / 57 op NS zijn, maar kan je pas weg om circa 05).

Je zult mij niet horen zeggen dat het nooit meer gaat gebeuren in Eindhoven (want het blijft wel een gespreksonderwerp, ook in het kader van de capaciteit van het busstation), maar concrete plannen nu zijn er niet voor.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Zugführer »

Maar in Utrecht zijn ook genoeg lijnen die onder één lijnnummer van de ene naar de andere kant van de stad rijden en daar gaat het ook altijd goed. Het is dus gewoon een kwestie van wennen... Maar omdat dat veel tijd kan kosten is het inderdaad misschien wel verstandig daar niet aan te beginnen. Ik zie wel wat in doorgekoppelde HOV lijnen. Zeker een nieuwe verbinding als Nuenen-HTC. Dat wordt toch al geïntroduceerd als nieuwe verbinding. Dus hopelijk als één lijnnummer ;)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Hainje »

Het is natuurlijk ook wel zo dat in Utrecht niet echt treinknopen zijn. Het gehele uur door zijn er wel een paar treinen die er vertrekken. Dat heb je in Eindhoven een stuk minder, daar zitten de grootste knopen rond heel en half. Dat geeft natuurlijk al een stuk minder speelruimte.
🍉
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Yanaike »

Oooh! En als je dan lijn 7 en lijn 103 ook op Eindhoven Station aan elkaar koppelt krijg je een gigantische ringlijn die bij het station vertrekt als "103 Eindhoven Station via Woensel-Airport-Veldhoven MMC-Waalre-Aalst!!!

Jeeej voor de meeste via-punten in één buslijn! *O*

Als lijnen die nu al via-punten hebben aan elkaar gekoppeld worden, wordt dat bestemmingsbalkje wel een beetje onoverzichtelijk...

Maar op zich is dat doorkoppelen onder verschillende lijnnummers verder best wel interessant. Het moet dan alleen nog in 9292 een beetje fatsoenlijk worden aangegeven. Nu krijg je daar melding als: Let op! Geen overstap van lijn 7 op lijn 103 v.v. terwijl het er verder wel gewoon als een overstap uitziet. En ik vraag me ook af hoe je het bijvoorbeeld wilt aangeven op lijnenetkaarten?
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door MrEmiel »

Door op de haltevertrekstraa met voetnoot te zetten. Rijdt door als lijn ... Naar .........
Los je ook het Probleem van afwijkende frequenties mee op
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
Zugführer schreef:Ik ben wel een voorstander van doorkoppelen dus, al dan niet onder hetzelfde lijnnumer
Koppelen kan best, maar dan altijd met een ander lijnnummer.
Ik houd vast aan de voorwaarden.
Een uniek lijnnummer per richting, ingekorte lijnen mogen wel onder hetzelfde nummer rijden zoals 8 en 11 als voorbeeld
Ik zou het juist niet zo doen omdat je dan overal voetnoten gaat krijgen "rijdt te xx door als yy naar zz". Nogmaals, in Nijmegen gaat dat ook goed. Mensen die naar de Sint Maartenskliniek moeten stappen bijna nooit in de bus naar Lindenholt. En de mensen die dat toch doen zouden zelfs bij aparte nummers nog in de verkeerde bus stappen (het soort volk dat, wanneer er moet koeienletters "UDEN" op staat, vraagt of deze bus naar Uden gaat). Die lijnnummers in meerdere richtingen is in mijn ogen echt gewoon een kwestie van gewenning. Als iemand naar Woensel moet en weet dat hij bus 2 naar Blixembosch moet hebben, dan gaat dat gewoon goed, ook als er nog een lijn 2 naar Veldhoven rijdt (om even een random voorbeeld uit de hoed te toveren, bestemmingen kloppen mogelijk niet met lijnnummers maar het gaat om het globale idee).

Dan vind ik ingekorte lijnen juist irritanter ;) (oh rijdt deze niet verder? Normaal rijdt deze altijd tot Son en Breugel). Maar goed, dat is mijn mening :)

Wat is overigens het beleid voor "via-bestemmingen" op bussen bij Hermes? In Nijmegen dammen ze het tegenwoordig weer in. Volgens twitter is daar de richting alleen via als meerdere lijnen dezelfde begin- en eindpunten hebben, hoewel ze daar volgens mij niet altijd even secuur mee omgaan. Maar Hermes SRE strooit juist met via-bestemmingen. Zo rijdt er voorbeeld maar 1 lijn van Helmond naar Boxmeer (bij de bussen tussen Eindhoven en Helmond kan ik me de via juist goed voorstellen).
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Hans »

Heren,
Ik spreek toch echt uit ervaring!
En dat het in andere steden gewoon goed gaat, is volgens mij meer gebaseerd op jullie aanname dan op feiten.
Heb je daar wel eens buschauffeurs over gesproken?

We maakten echt DAGELIJKS mee dat mensen in de verkeerde bus zaten!

Hans
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Yanaike »

fogeltje schreef:Zo rijdt er voorbeeld maar 1 lijn van Helmond naar Boxmeer.
Leuker is nog, als lijn 23 slechts tot Milheeze rijdt, dan staat er op die vertrek display: "23 Milheeze Kerk via Milheeze"

Bij streekbussen vind ik het overigens niet zo heel erg dat ze tussenpunten op de bus vermelden.

@Hans: Ik maak nu ook regelmatig mee dat mensen in de verkeerde bus stappen, ook al zijn er nu geen doorgekoppelde lijnen.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Zugführer »

Hans schreef:Heren,
Ik spreek toch echt uit ervaring!
En dat het in andere steden gewoon goed gaat, is volgens mij meer gebaseerd op jullie aanname dan op feiten.
Heb je daar wel eens buschauffeurs over gesproken?

We maakten echt DAGELIJKS mee dat mensen in de verkeerde bus zaten!

Hans
Ik heb nog nooit een buschauffeur gehoord over dat het niet goed ging ;) Wil natuurlijk niet zeggen dat het nooit verkeerd gaat, snap ik ook wel... Maar als het echt zo'n probleem geweest was in Utrecht, dan zou het lijnnummer van een deel van de route toch al lang gewijzigd zijn? Dat gaat nu al tientallen jaren op die manier daar zo.
Ik blijf er bij dat het een kwestie van gewenning is. Hoe lang heeft die lijn 1 nou van Waalre naar Achtse Barier gereden? Volgens mij lang niet genoeg om reizigers daar echt aan te kunnen laten wennen.
Maar zoals ik al eerder zei, je moet je ook afvragen of het zin heeft. Juist omdat iedereen in Eindhoven gewend is aan een ander lijnnummer per richting kun je dat misschien het best zo houden.
Ik ben wel benieuwd wat een vervoerder als QBuzz in Eindhoven zou doen met de lijnen. Of die net zo creatief aan elkaar gekoppeld zouden gaan worden als ze in Utrecht gedaan hebben :)
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Ederveen »

Eigenlijk is het in Eindhoven ook jaren zo geweest. Pas tegen de eeuwwisseling ging je steeds meer zien dat er lijnen werden losgekoppeld en steeds meer het Station als eindbestemming kregen.
Eind 2003 vervielen de twee nog bestaande doorgekoppelde lijnen: 3 Blixembosch West - St. Josephziekenhuis, en 5 Nuenen-Oost - Geestenberg. Met dat laatste verviel ook de vaste verbinding tussen Nuenen en Woensel voor 5 jaar lang...

Het is jammer dat het tweejarige experiment (2007-2008) niet de vruchten heeft afgeworpen met betrekking tot vaste doorkoppelingen.
Laatst gewijzigd door Gekko123 op do 03 jul 2014, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door marvinkok »

Hier in Enschede zijn de lijnen over het station gekoppeld (1-2-4-5-6 en 3 altijd aan 9 en 60 aan 61 in het centrum) om de Noordelijke wijken een directe verbinding te geven met het Van Heekplein en daarmee het ziekenhuis in het centrum. Dat is ook de reden dat er sinds december lijn 20 en 62 aan elkaar gekoppeld zijn.
En ja, er zit echt wel eens iemand in de bus richting noord terwijl ie naar zuid moet, maar heb ook al reizigers gehad die in lijn 3 stappen in plaats van 61, of die met 92 willen, als alternatief 27 krijgen maar dan toch in 51 instappen en verwonderd vragen na een half uur wanneer ze toch bij "het viaduct" zijn :')
Bij de doorgaande lijnen is het soms ook wel onwil van de reiziger om even op het bord of de bus te kijken... Als er op de bus én het bord erboven Wesselerbrink staat is het natuurlijk ook niet snugger om die bus in te stappen terwijl je naar de Universiteit moet, wat óók op de bus en de borden staat 2 perrons verderop... Dan merk je dat er nog wel eens naar het lijnnummer wordt gekeken, maar dat je het idee hebt dat de bestemmening er voor Jan L** op staat...

En ja, ik spreek uit ervaring als chauffeur ;)
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Hans »

Het grootste verschil van Eindhoven in het vergelijk met onder andere Utrecht, Nijmegen en Enschede is de ligging van het centrum ten opzichte van het busstation.
Daarmee denk ik dat de behoefte en logica van doorgaande lijnen in de andere steden groter is.

Daarnaast, zoals iemand al aan gaf, heb je in Eindhoven 2 belangrijke knopen met de trein (00/02 en 30/32).
Je wilt dus met de minder frequente lijnen graag aankomen op het station rond .56 en vertrekken rond .05, als je een lijn dan doorgaand wil laten lopen heb je ene stationnement van 8-9 minuten. In die tijd zijn mensen al lang bij C&A bijvoorbeeld.

De grootste reizigers stroom blijft hier nog altijd wijken -> Station/Centrum of omgekeerd uiteraard.
En ja, je zult mij niet horen ontkennen dat er geen doorgaande reizigers zijn. Zeker wel, daar ben ik zelf ook getuige van. Maar het meest doorgaand verkeer vindt plaats naar locaties waar complete lijnbundels naar toe rijden (Stadhuis/PC Hooftlaan/Belastingkantoor/Ziekenhuizen/WC Woensel e.d.) en men met een overstap op NS dus vrij snel een doorreis mogelijk heeft.

Van mijn collega's (ik zelf rijd sinds juni 2005) weet ik dat ook in de genoemde tot 2003 jaren met doorkoppelingen de verwarring groot was. Er werd zelfs op de verkeerde richting afgelost (haha). Maar ja, dat is net hetzelfde als wat geldt voor de reiziger: LEZEN!

Je zult mij niet horen zeggen dat er hier nooit meer doorgekoppeld zal worden (heb ik eerder ook al geschreven), voorlopig zal het niet gebeuren. (stand: 01-07-2015).

Voor wat betreft de nieuwe concessie, wie weet komt er wel iets over in het bestek te staan en wordt het een verplichting. Misschien wordt het geen verplichting, maar gaat inderdaad Qbuzz wel inschrijven met doorgaande lijnen (of vaste koppelingen) en voor elke bestemminghoek kleur en signaal codes zoals in Utrecht. Niemand die het weet tot nu toe.

Het is voor nu een onderwerp wat in elk geval elk jaar tijdens het dienstregeling overleg voor komende dienstregeling wel aan de orde komt en het de laatste jaren steeds niet haalt.

In het kader van Ideeën voor de nieuwe concessie zeg ik kom maar met ideeën voor lijnkoppelingen, gekeken naar huidige dienstregeling en frequenties, waarbij de lijnkoppelingen in elk geval op maandag t/m zaterdag overdag hetzelfde kunnen zijn.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door fogeltje »

Hans schreef:Heren,
Ik spreek toch echt uit ervaring!
En dat het in andere steden gewoon goed gaat, is volgens mij meer gebaseerd op jullie aanname dan op feiten.
Heb je daar wel eens buschauffeurs over gesproken?

We maakten echt DAGELIJKS mee dat mensen in de verkeerde bus zaten!

Hans
Zijn de mensen bij ons dan gewoon dommer?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door fogeltje »

Yanaike schreef:Leuker is nog, als lijn 23 slechts tot Milheeze rijdt, dan staat er op die vertrek display: "23 Milheeze Kerk via Milheeze"
Leukste blijft natuurlijk "8 Acht via Acht". Jammer dat ze dat wel gefixt hebben. Die van Milheeze zou ik gewoon doorgeven, want volgens mij proberen ze dat soort dingen wel vermijden.
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Frans F »

@Hans
Ik denk dat je groot gelijk hebt, doorkoppelingen hebben in Eindhoven weinig toegevoegde waarde en als je dan ook nog steeds andere koppelingen hebt en met de nummers gaat rommelen is de reiziger snel de weg kwijt..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Suus »

Hoeft geen enkel probleem te zijn, op Schiphol zijn er bij diverse Sternetlijnen ook willekeurige doorkoppelingen van bussen die vanaf het zuiden aanrijden naar het noorden en andersom. De bussen veranderen enkele haltes voor de belangrijkste bestemming (Schiphol Plaza) automatisch van lijnnummer zodat de reizigers in de bus er niets van merken maar de mensen buiten op Schiphol in de juiste bus stappen. Zoiets is ook perfect organiseerbaar in Eindhoven: verander vanuit het zuiden voor de haltes in het centrum alvast het lijnnummer voor de rit na het busstation en vanaf het noorden verander je het lijnnummer voordat je het busstation oprijdt. Zo stapt iedereen altijd op de juiste bus en kan je zo willekeurig doorkoppelen als je maar wil.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Hans »

Het lijnnummer en bestemming wijzigt nu al voor dat je op het busstation aankomt. Helaas niet altijd, maar 9 van de 10 keer gaat dat goed. Ook in de bus op het schermpje is dit dan te zien. Maar desondanks geldt ook hier weer, mensen lezen/kijken niet. Stappen uit en bij uitstappen zien ze ineens dat de bus lijn 1 is geworden.... oh ik kon blijven zitten.

Hahaha... is denk wel beetje mensen eigen. En dat voorkom je niet. Maar het is nu dus vaak al wel te zien!
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Yanaike »

Bee bedoeld denk ik dat het lijnnummer al eerder wisselt dan bij het station. Even simpel voorbeeldje hoe het zou kunnen:

Stel lijn 3 Blixembosch West is op het station gekoppeld aan lijn 17 Aalst:

Rijdend naar Aalst
Voor WC Woensel: 3 Eindhoven Station
Tussen WC Woensel en Station: 17 Aalst via Eindhoven Station
Na Station: 17 Aalst

Rijdend naar Blixembosch West
Voor Parktheater: 17 Eindhoven Station
Tussen Parktheater en Station: 3 Blixembosch West via Station
Na Station: 3 Blixembosch West

Reizigers tussen Woensel en Centrum zien hiermee dus alvast het lijnnummer van hun volgende bus. Het enige nadeel dat je hebt is dat het lijkt alsof er in de ene richting alleen de 3 rijdt en in de andere richting alleen de 17.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door huibf »

Bovenstaand vindt ik onhandig.
Dan komt er een lijn voorbij, die niet wordt vermeld op de vertrekstaten en halteborden.
Wat staat er dan op de dris?

Zou dit kunnen: 3: Station > 17:Waalre.

Overigens:
9 van de 10 keer staat voor binnenkomst al goed, maar dat zou best iets eerder kunnen.
Denk dat wel iets beter kan...
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Hans »

Ooit is ons verteld toen Infoxx ging werken als zodanig dat zo'n 250 tot 300 meter voor het eindpunt lijnnummer en bestemming zou veranderen in de volgende rit.

Helaas gaan er de laatste tijd wel meer Infoxx zaken niet helemaal goed, maar op korte termijn zou dat moeten verbeteren met een software update.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Hainje »

Is er wel eens een tijd geweest waarin Infoxx helemaal goed werkte? :P
🍉
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Ronald »

Bee schreef:Hoeft geen enkel probleem te zijn, op Schiphol zijn er bij diverse Sternetlijnen ook willekeurige doorkoppelingen van bussen die vanaf het zuiden aanrijden naar het noorden en andersom. De bussen veranderen enkele haltes voor de belangrijkste bestemming (Schiphol Plaza) automatisch van lijnnummer zodat de reizigers in de bus er niets van merken maar de mensen buiten op Schiphol in de juiste bus stappen. Zoiets is ook perfect organiseerbaar in Eindhoven: verander vanuit het zuiden voor de haltes in het centrum alvast het lijnnummer voor de rit na het busstation en vanaf het noorden verander je het lijnnummer voordat je het busstation oprijdt. Zo stapt iedereen altijd op de juiste bus en kan je zo willekeurig doorkoppelen als je maar wil.
Maar dan moet dat wel goed gecommuniceerd worden. Als je de dienstregeling van sternet-lijn 199 ri. Schiphol opzoekt op de Connexxion-site lijkt het of hij eindigt bij Noord/P40. Hij zal dus doorrijden, maar als welke lijn is onduidelijk. Ook de haltestaat op de site geeft geen duidelijkheid. Ik ben dus benieuwd hoe het op de haltes staat, want officieel rijdt lijn 199 via Plaza naar Zuid/P30 maar in de praktijk dus als andere lijn.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Ideeën voor de concessie SRE

Bericht door Yanaike »

huibf schreef:Bovenstaand vindt ik onhandig.
Dan komt er een lijn voorbij, die niet wordt vermeld op de vertrekstaten en halteborden.
Wat staat er dan op de dris?
Nee, op de halte en vertrekstaten staat gewoon het lijnnummer en de lijn die er voorbij komt. Dus in mijn voorbeeld zou er op de vertrekstaten, halteborden en op dris staan:
- Tussen Parktheater en Station, richting station: 3 naar Blixembosch West via Centraal Station
- Tussen Parktheater en Station, richting Aalst: 17 naar Aalst
- Tussen WC Woensel en Station, richting Blixembosch: 3 naar Blixembosch West
- Tussen WC Woensel en Station, richting station: 17 naar Aalst via Centraal Station
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten