Dagje naar diverse steden in NRW (63 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Dagje naar diverse steden in NRW (63 foto's)

Bericht door Nitein-Repart »

Een dagje naar Duitsland geweest, o.a. Wuppertal, Unna, Bielefeld, Osnabrueck en Muenster aangedaan.
Gaanderen
Afbeelding
Mijn privéwagen die mij naar Dinxperlo bracht.
Bocholt
Afbeelding
In Dinxperlo stapte ik over op een bus van dit type, zat uiteindelijk 3 man in de bus naar Bocholt.
Afbeelding
Links de bus die me naar Borken bracht, een dubbeldekkersbus had ik nooit verwacht.
Afbeelding
Wat een luxueuze stoelen EN wifi.
Borken
Afbeelding
De trein die mij naar Essen bracht, deze rijdt langs MovieWorld in Bottrop.
Afbeelding
Trein van Ostseeland Verkehr GmbH, normaal rijden deze in Oost-Duitsland. Zelfde type trein als die van Syntus tussen Zutphen en Hengelo.
Essen
Afbeelding
In Essen lopen ter hoogte van het Hauptbahnhof de trams onder de grond.
Afbeelding'
Ook bezit Essen over een Stadbahn dat bij het Hauptbahnhof naast de tram loopt.
Velbert
Afbeelding
In Essen stapte ik over op de S-Bahn S9 naar Wuppertal. Deze rijdt door het prachtige heuvellandschap tussen Essen en Wuppertal.
Afbeelding
Wuppertal
Afbeelding
De trein die mij naar Wuppertal bracht.
Afbeelding
Kruising tussen de treinen naar Hamm en Neuss (normaal gesproken Venlo (NL), maar door werkzaamheden ingekort tot Neuss)
Afbeelding
Trein uit Bonn naar Wuppertal.
Afbeelding
Een bezoek aan Wuppertal is niet compleet zonder gebruik te maken van de Schwebebahn. In Stadsdeel Vohwinkel gaat de Schwebebahn nog over de straat, daarna over de Wupper.
Afbeelding
Station Vohwinkel
Afbeelding
Een rit in de Schwebebahn levert prachtige beelden op.
Afbeelding
Afbeelding
De Schwebebahn gaat hier in Oberbarmen over de Wupper.
Afbeelding
S-Bahn S7 naar Remscheid en Solingen uitgevoerd door Abellio op station Oberbarmen.
Afbeelding
Hier een locomotief. In Wuppertal nam ik de RE13 (Venlo (NL)-Hamm) naar Unna die zo direct aankomt.
Unna
Afbeelding
Hier de RE7 naar Koeln en Krefeld.
Afbeelding
Unna is een leuk stadje, er staan hier van die typische vakwerkhuizen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Oude bierbrouwerij
Afbeelding
In Unna nam ik de bus naar Koningsbron om vervolgens met de S-Bahn S4 weer terug te keren naar station Unna.
Afbeelding
Een goederentrein door station Unna.
Afbeelding
Mijn trein (RE7) naar Hamm (verder naar Muenster en Rheine) komt binnen. Rechts de RE13 naar Neuss (oorspronkelijk Venlo (NL)).
Hamm
Afbeelding
De RE11 uit Moenschengladbach komt binnen.
Afbeelding
Mijn trein (RE6) naar Bielefeld (verder naar Herford, Bad Oeyenhausen en Minden) komt binnen.
Bielefeld
Afbeelding
Links de RB61 naar Bad Bentheim en rechts de RE6 naar Minden.
Afbeelding
Bielefeld heeft een Stadbahn-systeem, soort van sneltrams die deels onder de grond rijden.
Afbeelding
Stadbahn bij Bielefeld Hauptbahnhof.
Afbeelding
Altijd mooi spul.
Afbeelding
De stadsschouwburg
Afbeelding
Het stadhuis
Afbeelding
De oude markt, er waren wat activiteiten in Bielefeld dus ik kon helaas niet zo veel van de stad zien.
Afbeelding
Dieseltrein van Eurobahn
Osnabrueck
Afbeelding
In Bielefeld heb ik de RB61 naar Osnabrueck genomen (deze rijdt verder naar Rheine en Bad Bentheim). Het traject was niet zo boeiend, mede doordat ik een deel van het traject al met de IC-Berlijn afgelegd heb.
Afbeelding
Jaknikker
Afbeelding
Ook Osnabrueck heeft typische vakwerkhuizen in de Altstadt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Aangezien de Altstadt vrij ver van het Hauptbahnhof af lag, nam ik vanaf station OS-Altstadt de trein naar Hauptbahnhof, want ik wou per sé de trein naar Muenster halen.
Afbeelding
De Intercity uit Amsterdam (NL) naar Berlijn kwam binnen.
Afbeelding
Mijn trein naar Muenster.
Muenster
Afbeelding
De Eurocity uit Zwitserland naar Hamburg staat op het punt te vertrekken.
Afbeelding
De RE15 naar Emden staat klaar.
Afbeelding
De Intercity uit Hamburg naar het Ruhrgebiet kwam binnen.
Afbeelding
De achterkant.
Afbeelding
Het mooie historische centrum van Muenster
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mijn trein naar Enschede.
Enschede
Afbeelding
En we zijn weer in het land dat wereldkampioen wordt (of de zuiderburen ervan :))
Afbeelding
Mijn bus naar Haaksbergen.
Haaksbergen
Afbeelding
In Haaksbergen stapte ik over op de bus naar Doetinchem.
Gaanderen
Afbeelding
Lijn 74 (Haaksbergen-Doetinchem) rijdt normaal gesproken niet via het station van Varsseveld, maar doordat de weg tussen Varsseveld en Doetinchem is afgesloten reed deze om en kon ik in Varsseveld overstappen op de trein. Hier de vertrekkende trein in Gaanderen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Dagje naar diverse steden in NRW (63 foto's)

Bericht door isadora »

Wat je al niet in één dag kunt proppen.
Dank je Erno, leuk plaatjesboek. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Dagje naar diverse steden in NRW (63 foto's)

Bericht door Obus »

Inderdaad, een mooi reisverslag!

Alleen jammer van Bielefeld natuurlijk, die plaats bestaat helemaal niet :wink:
De mortuis nil nisi bene
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dagje naar diverse steden in NRW (63 foto's)

Bericht door Nitein-Repart »

Hahaha, ik ben toch echt in Bielefeld geweest en anders liet de DB ook geen ICE's in het weiland stoppen:-)
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dagje naar diverse steden in NRW (63 foto's)

Bericht door Suus »

Kom maar met bewijs dat je in "Bielefeld" bent geweest. De foto's kunnen ergens anders gemaakt zijn en achteraf bewerkt zijn om het te laten lijken op die niet-bestaande plaats "Bielefeld". Of ben jij van de illuminati, die ons proberen te overtuigen van het bestaan van "Bielefeld"?!?! :-|

De foto's die niet uit "Bielefeld" komen zijn leuk though :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Dagje naar diverse steden in NRW (63 foto's)

Bericht door baladid »

Ik heb zelfs familie die denkt in Bielefeld er te wonen. Ik ben ook eens ergens geweest wat de indruk moest wekken dat het Bielefeld was. Mooie foto's, leuk ook de steden erbij te zien.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Dagje naar diverse steden in NRW (63 foto's)

Bericht door Obus »

Nee, Bee, Erno-BE is niet van de illuminati, maar van de Chinese geheime dienst!

Ik heb zojuist een geweldige ontdekking gedaan die bewijst dan Erno-BE een spion is. Let goed op:

De letters is "Erno-BE" ontleden zich in de getallenreeks 5 18 14 15 2 5, opgeteld 59. Neem vervolgens de eerste letters van de Chinese geheime dienst, de Zhōnghuá Rénmín Gònghéguó Guójiā Ānquánbù, die samen de letterreeks "z r g g a" vormen. Als je deze letters omzet in cijfers, dan krijg je 26 18 7 7 1, opgeteld 59, hetgeen overeenkomt met de gebruikersnaam van deze landverrader!

:lol: :lol: :lol:
De mortuis nil nisi bene
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dagje naar diverse steden in NRW (63 foto's)

Bericht door waldo79 »

Ik kan je totaal niet volgen, Obus :?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dagje naar diverse steden in NRW (63 foto's)

Bericht door Wubbo »

Ik vond het verslag veel plaatjes en weinig tekst. Nu heb ik er snel doorheengescrolld, als er wat meer verhaal in stond en wat minder foto's (sommige zijn erg donker of van torens zonder torenspits enzo) had ik het leuker gevonden.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Dagje naar diverse steden in NRW (63 foto's)

Bericht door dennistd »

waldo79 schreef:Ik kan je totaal niet volgen, Obus :?
Een linkje naar Wikipedia verklaart veel denk ik: Bielefeldcomplot
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dagje naar diverse steden in NRW (63 foto's)

Bericht door waldo79 »

Daar heb ik vaag van gehoord, maar omdat hier nu te gaan uitkauwen :)
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Dagje naar diverse steden in NRW (63 foto's)

Bericht door Timon91 »

Leuke reportage, je hebt een flinke reis gemaakt voor één dag ;) Iets meer begeleidende tekst maakt het inderdaad (zoals Wubbo als zegt) leuker om te lezen, op die manier blijft de lezer ook wat langer bij de foto's hangen. Foto's nummeren ben ik zelf wel een fan van, omdat je dan wat makkelijker naar foto's kan verwijzen in een reactie. Maar goed, verplicht is het natuurlijk niet ;)

Is er trouwens ook niet zoiets als het Amersfoortcomplot als Nederlandse versie van het Bielefeldcomplot? :lol:
Mijn Flickr account.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten