Treintoiletten Arriva GTW's door vorst buiten gebruik
Treintoiletten Arriva GTW's door vorst buiten gebruik
Treintoiletten door vorst buiten gebruik
GRONINGEN - Reizigers kunnen vandaag in de treinen van Arriva geen gebruik maken van de toiletten. Die zijn bij vorst standaard buiten gebruik.
Volgens een woordvoerster van het vervoersbedrijf probeert Arriva de wc's zo lang mogelijk open te houden.
"Als het 's nachts niet harder vriest dan zes graden en de temperatuur overdag boven nul komt, blijven de wc's open. Helaas is dat vandaag niet het geval."
Arriva werd geroemd om de ruime toiletten in de nieuwe treinen. De wc's in deze Spurts zijn toegankelijk voor rolstoelers en hebben in tegenstelling tot de Intercitytreinen van NS een gesloten afvoersysteem. Het was nog niet bekend dat het systeem bij strenge vorst niet functioneert.
Treinreizigers hadden gisteren ook op een andere manier last van de vorst. Die zette de spoorbrug over de Eems tussen Weener en Leer buiten gebruik. Daardoor moesten passagiers van een aantal internationale Arriva-treinen met taxibusjes worden vervoerd.
Doordat de verwachte sneeuw uitbleef, werden geen sein- of wisselstoringen gemeld en was de treinenloop normaal. Het was wel opvallend druk in de treinen.
Ook de bussen van Arriva hadden geen last van vorst of gladheid. Alleen op de vluchtstrook van de autosnelweg tussen Haren en Groningen, waar de bus bij file gebruik van mag maken, was het hier en daar glad. Chauffeurs kozen daarom voor de gewone weg, maar volgens Arriva leidde dat niet of nauwelijks tot vertraging.
Bron: http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/artic ... en_gebruik
GRONINGEN - Reizigers kunnen vandaag in de treinen van Arriva geen gebruik maken van de toiletten. Die zijn bij vorst standaard buiten gebruik.
Volgens een woordvoerster van het vervoersbedrijf probeert Arriva de wc's zo lang mogelijk open te houden.
"Als het 's nachts niet harder vriest dan zes graden en de temperatuur overdag boven nul komt, blijven de wc's open. Helaas is dat vandaag niet het geval."
Arriva werd geroemd om de ruime toiletten in de nieuwe treinen. De wc's in deze Spurts zijn toegankelijk voor rolstoelers en hebben in tegenstelling tot de Intercitytreinen van NS een gesloten afvoersysteem. Het was nog niet bekend dat het systeem bij strenge vorst niet functioneert.
Treinreizigers hadden gisteren ook op een andere manier last van de vorst. Die zette de spoorbrug over de Eems tussen Weener en Leer buiten gebruik. Daardoor moesten passagiers van een aantal internationale Arriva-treinen met taxibusjes worden vervoerd.
Doordat de verwachte sneeuw uitbleef, werden geen sein- of wisselstoringen gemeld en was de treinenloop normaal. Het was wel opvallend druk in de treinen.
Ook de bussen van Arriva hadden geen last van vorst of gladheid. Alleen op de vluchtstrook van de autosnelweg tussen Haren en Groningen, waar de bus bij file gebruik van mag maken, was het hier en daar glad. Chauffeurs kozen daarom voor de gewone weg, maar volgens Arriva leidde dat niet of nauwelijks tot vertraging.
Bron: http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/artic ... en_gebruik
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Treintoiletten Arriva GTW's door vorst buiten gebruik
Nu.nl zat er weer eens naast door te melden dat Arriva "54 treinen had in Groningen, Friesland, Zuid-Holland en Gelderland". Oh ja, tuurlijk De Spurts op de MWL hebben geen wcs :)
Maar verder verbazingwekkend: die dingen komen toch uit Zwitserland waar het wel meer vriest
Maar verder verbazingwekkend: die dingen komen toch uit Zwitserland waar het wel meer vriest
Re: Treintoiletten Arriva GTW's door vorst buiten gebruik
Bevroren waterleidingen, quote van nu.nl:
De toiletten in de treinen van Arriva kunnen door de vorst niet worden gebruikt. De vervoersmaatschappij heeft de toiletten buiten werking gesteld omdat anders de waterleidingen bevriezen.
Zo lang het alleen 's nachts vriest, blijven de toiletten in de treinen gewoon open. "Dan laten we aan het einde van de dag het water uit de leidingen lopen", aldus de zegsvrouw. Maar nu het ook overdag onder nul blijft, is Arriva gedwongen de toiletten af te sluiten.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Treintoiletten Arriva GTW's door vorst buiten gebruik
Maar dan gooi je er toch wat antivries troep doorheen? Lijkt me dat ze in Zwitserland daar ook wel wat op bedacht hebben...
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Treintoiletten Arriva GTW's door vorst buiten gebruik
In Zwitserland zullen ze een luxere uitvoering hebben in die treinen, met leidingverwarmers e.d. Dat is voor Nederland weer te duur natuurlijk omdat het altijd warm is bij ons ;)
Net zo goed als dat je in Luxemburg voor bijna elke trein een sneeuwploeg kunt koppelen, volgens mij zit die functie in Nederland er toch echt niet op...
Net zo goed als dat je in Luxemburg voor bijna elke trein een sneeuwploeg kunt koppelen, volgens mij zit die functie in Nederland er toch echt niet op...
Re: Treintoiletten Arriva GTW's door vorst buiten gebruik
GTW's hebben toch een aardige baanruimer/sneeuwschuiver onder de trein hangen. Weet niet of dat nog zo is, maar er hebben in Groningen een hele tijd twee sneeuwschuivers gestaan die voor een 6400 gehangen konden worden.
Re: Treintoiletten Arriva GTW's door vorst buiten gebruik
Die sneeuwschuivers zijn inmiddels naar Stadskanaal verhuisd, die worden toch niet meer gebruikt (ProRail moet de opdracht geven, een loc huren bij Railion, dan moet de sneeuwschuiver er door NedTrain op worden gemonteerd... tegen de tijd dat je kunt rijden is de sneeuw al weggedooid, of anders zijn de wissels al bevroren)
Overigens volslagen belachelijk dat de waterleidingen van de GTW's bevriezen, zo'n trein heeft toch verwarming? Dat kun je toch zo bouwen en isoleren dat het spul niet bevriest? (antivries erdoorheen lijkt me niet handig, dat is én te duur én giftig)
Overigens volslagen belachelijk dat de waterleidingen van de GTW's bevriezen, zo'n trein heeft toch verwarming? Dat kun je toch zo bouwen en isoleren dat het spul niet bevriest? (antivries erdoorheen lijkt me niet handig, dat is én te duur én giftig)
Re: Treintoiletten Arriva GTW's door vorst buiten gebruik
Wat voor leuks gaat de STAR ermee doen? En hoe werden die dingen trouwens bevestigd, zijn er op een 6400 spreciale bevestigingspunten aanwezig?timtrein schreef:Die sneeuwschuivers zijn inmiddels naar Stadskanaal verhuisd, die worden toch niet meer gebruikt (ProRail moet de opdracht geven, een loc huren bij Railion, dan moet de sneeuwschuiver er door NedTrain op worden gemonteerd... tegen de tijd dat je kunt rijden is de sneeuw al weggedooid, of anders zijn de wissels al bevroren)
Re: Treintoiletten Arriva GTW's door vorst buiten gebruik
Was dat niet een 2200-loc waarop die sneeuwruimer gemonteerd werd? Ik kan me herinneren hier onlangs een foto van te hebben gezien, gefotografeerd op een open dag.
Re: Treintoiletten Arriva GTW's door vorst buiten gebruik
Ze zullen er ook vast wel voor een 2200 zijn geweest, maar die exemplaren die in Gn stonden waren voor een 6400.
EDIT: Foto gevonden:
Bert's Hall of Trains
EDIT: Foto gevonden:
Bert's Hall of Trains
Re: Treintoiletten Arriva GTW's door vorst buiten gebruik
Oh, die foto kende ik nog niet :) Ik heb de foto die ik bedoelde ook gevonden: http://www.kevinevers.nl/P9130022.JPG
Re: Treintoiletten Arriva GTW's door vorst buiten gebruik
Ah, okee :) Blijkbaar hebben er meerdere modellen bestaan dan :)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten