Dienstregeling 2015 regio Haaglanden
Dienstregeling 2015 regio Haaglanden
Via Meltrain kreeg ik de wijzigingsvoorstellen voor 2015 van de regio Haaglanden toegestuurd: http://haaglanden.nl/sites/haaglanden.n ... 20VVEZ.pdf
Opvallende dingen:
* De lijnnummers worden gesorteerd per regio waarin ze rijden: 3x (Westland), 4x (Leiden), 5x (Delft-Zoetermeer), 6x (Delft Stad) en 7x (Zoetermeer Stad)
* Schrappen van enkele slecht bezette op sommige lijnen
* Koppelen van lijn 50 en 130.
Opvallende dingen:
* De lijnnummers worden gesorteerd per regio waarin ze rijden: 3x (Westland), 4x (Leiden), 5x (Delft-Zoetermeer), 6x (Delft Stad) en 7x (Zoetermeer Stad)
* Schrappen van enkele slecht bezette op sommige lijnen
* Koppelen van lijn 50 en 130.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Dienstregeling 2015 regio Haaglanden
Verder: lijn 16 gaat na station HS via de route van lijn 17 naar Statenkwartier en lijn 17 gaat na station HS via de route van lijn 16 naar Centraal Station. Dit i.v.m. de instroom van de Avenio's.
De Duinrell Express krijgt het leuke nummer 444.
De Duinrell Express krijgt het leuke nummer 444.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2015 regio Haaglanden
Mag dit zomaar?Het dagelijks bestuur heeft op 12 maart jl. besloten om een gewijzigde procedure te hanteren voor de wijzigingsvoorstellen dienstregeling 2015. De formele inspraakprocedure voor burgers komt voor deze dienstregeling te vervallen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2015 regio Haaglanden
De tekst in het document is trouwens, zeker voor het gedeelte over Veolia, echt bar en bar slecht geschreven, maar dit stukje slaat echt alles:
Hebben ze dan echt geen enkele controle op dit soort documenten? Dit is een soort tekstsmurrie :X5.3 Zoetermeer
Lijn 70 (Zoetermeer Centrum West – Noordhove)
Lijn 71 (Zoetermeer Centrum West – Rokkeveen – Dorp – Centrum West)
Lijn 72 (Zoetermeer Centrum West – Dorp – Rokkeveen – Centrum West)
Lijn 70 rijdt op zaterdagochtend vanaf aanvang dienst elk kwartier. Het gebruik ervan is beperkt. Voorstel: frequentie op zaterdagochtend tot 11:00 uur te verlagen naar 30 minuten dienst. Gevolg is dat lijn 72 die in ochtend eindigt op Centrum West en rijdt niet door als lijn 70 naar Noordhove. De ritten van lijn 70 die blijven rijden, rijden na aankomst op Centrum West door als lijn 71. Station Zoetermeer blijft op zaterdagochtend rechtstreeks bereikbaar vanuit Noordhove.
Voorstel: lijnen 70, 71, 72 i.v.m. beperkte gebruik aan het begin van de zaterdagavond vanaf 18:00 uur het avondpatroon te laten rijden. Gevolg frequentie lijn 70 op zaterdag tussen 18:00 en 19:00 uur wordt verlaagd van een 15 minutendienst naar een 30 minutendienst. Frequentie van lijnen 71 en 72 van een 30 minutendienst naar een 60 minutendienst.
Van de eerste rit van lijn 72 op zondagochtend (rit 7001/8:16) wordt nauwelijks gebruik gemaakt. Idem voor de eerste ritten van lijn 71 (rit 4001/7:27) en lijn 72 (rit 4001/7:32).
Voorstel: opheffen van deze ritten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregeling 2015 regio Haaglanden
Kennelijk wel. Het houdt echter in dat er grote weerstand wordt verwacht vanuit de bevolking, anders zou de formele inspraak voor burgers niet vervallen. Als hier echter mee bedoeld wordt dat ROCOV buiten spel wordt gezet, kan ROCOV hier wel tegenstand op maken.Bee schreef:Mag dit zomaar?Het dagelijks bestuur heeft op 12 maart jl. besloten om een gewijzigde procedure te hanteren voor de wijzigingsvoorstellen dienstregeling 2015. De formele inspraakprocedure voor burgers komt voor deze dienstregeling te vervallen.
Re: Dienstregeling 2015 regio Haaglanden
Er is wel inspraak geweest. Maar het DB heeft besloten tot een verkorte procedure.
Zie punt 3 van de besluitenlijst
Zie hier:
Reactie ROCOV
Wensen burgers en organisaties
Zie punt 3 van de besluitenlijst
Zie hier:
Reactie ROCOV
Wensen burgers en organisaties
-
- Berichten: 6183
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Dienstregeling 2015 regio Haaglanden
wel handig dat de steendijkpolder in maassluis nu op zaterdag een bus heeft die maar 1x per uur rijdt. -o-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Dienstregeling 2015 regio Haaglanden
Lijn 126 rijdt 2x/uur op zaterdag en die komt ook in de Steendijkpolder.
Nog even een overzicht van de lijnnummerwijzigingen:
Delft:
80 -> 64
81 -> 61
82 -> 62
Rijswijk/Zoetermeer:
121 -> 55
130 (lange ritten) -> 51
130 (korte ritten) -> samengevoegd met 50 als doorgaande lijn Den Haag - Rijswijk - Zoetermeer
Westland:
86 -> 36
Leidschendam / Wassenaar:
91 -> 44
491 -> 444
Nog even een overzicht van de lijnnummerwijzigingen:
Delft:
80 -> 64
81 -> 61
82 -> 62
Rijswijk/Zoetermeer:
121 -> 55
130 (lange ritten) -> 51
130 (korte ritten) -> samengevoegd met 50 als doorgaande lijn Den Haag - Rijswijk - Zoetermeer
Westland:
86 -> 36
Leidschendam / Wassenaar:
91 -> 44
491 -> 444
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2015 regio Haaglanden
Wat is de reden eigenlijk van al die lijnnummerwijzigingen?
Re: Dienstregeling 2015 regio Haaglanden
Er ontstaan mooie (aaneengesloten) reeksen. :D *O*
Ja, voor mij hoeft het ook niet, maar het SGH vindt het fantastisch.
Ja, voor mij hoeft het ook niet, maar het SGH vindt het fantastisch.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6459
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2015 regio Haaglanden
Pfff, een paar jaar geleden hebben ze ook al allerlei lijnnummers veranderd en nu weer. Ik vind het er niet overzichtelijker op worden.
Re: Dienstregeling 2015 regio Haaglanden
Systeemautisten hoeven toch niet aan de reizigers te denken? Als de nummertjes maar netjes op een ritje staan. *bus*
Het is een spectrum.
Re: Dienstregeling 2015 regio Haaglanden
Als we in Utrecht al met kleurtjes en symbolen naast een lijnnummer moeten werken om iets duidelijk te maken, dan is een consequente lijnnummering geen overbodig iets.
Verder blijft de 421 zoals die nu is lijkt mij, of wordt deze vergeten door SGH?
Verder blijft de 421 zoals die nu is lijkt mij, of wordt deze vergeten door SGH?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Dienstregeling 2015 regio Haaglanden
Ik moet eerlijk zeggen dat ik lijn 421 ook vergeten was.
Maar die lijn staat ook niet in het totaaloverzicht van de lijnen. Vermoedelijk inderdaad vergeten dus. De buurtbus staat er ook niet tussen.
Maar die lijn staat ook niet in het totaaloverzicht van de lijnen. Vermoedelijk inderdaad vergeten dus. De buurtbus staat er ook niet tussen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 6183
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Dienstregeling 2015 regio Haaglanden
in het pdf bestand van de dienstregeling 2015 van de stadsregio Rotterdam staat dat de 126 wordt ingekort tot station maassluis west en wordt er naar de 33 verwezen als alternatief. -o-Meltrain schreef:Lijn 126 rijdt 2x/uur op zaterdag en die komt ook in de Steendijkpolder.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Dienstregeling 2015 regio Haaglanden
De route en frequenties van lijn 126 zullen niet wijzigen. Enkel de middagritten van lijn 226 worden opgeheven. Voor die laatstgenoemde ritten kan lijn 33 een alternatief zijn.
-
- Berichten: 6183
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Dienstregeling 2015 regio Haaglanden
Ja ik had het verkeerd gelezen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
- Locatie: Den Haag
Re: Dienstregeling 2015 regio Haaglanden
Meltrain schreef:Er ontstaan mooie (aaneengesloten) reeksen. :D *O*
Ja, voor mij hoeft het ook niet, maar het SGH vindt het fantastisch.
Daantje schreef:Pfff, een paar jaar geleden hebben ze ook al allerlei lijnnummers veranderd en nu weer. Ik vind het er niet overzichtelijker op worden.
Ik ben het niet met jullie eens. Met deze lijnnummers krijg je een duidelijke nummering per regio wat in mijn ogen bijdraagt aan de helderheid van het netwerk en een eenvoudigere communicatie. Nu was het gedeeltelijk nog een allergaartje.Daantje schreef:Systeemautisten hoeven toch niet aan de reizigers te denken? Als de nummertjes maar netjes op een ritje staan. *bus*
De vragen die ik zou hebben zijn
a) waarom hebben ze dit niet eerder gedaan tegelijkertijd met eerdere lijnnummerwijzigingen
b) waarom hebben ze dit allergaartje ooit verzonnen? Ik snap dat sommige lijnen restanten uit een verleden zijn (121 en 130 bijvoorbeeld), maar 86 gebruiken voor een snelle verbindende lijn en en uit dezelfde 80-serie lijnnumers gebruiken voor een stadsdienst Delft is een keuze die ik niet snap. En wel lijn 69 blijven houden.
Hebben ze overigens gevoel voor historie? Volgens mij wel: Delft Kuyperwijk weer als lijn 61, Delft Tanthof - Delft Delftse Hout weer als lijn 64 en was lijn 130 in de jaren 80 ook niet een lijn uit de 50-serie?
Re: Dienstregeling 2015 regio Haaglanden
Tot 1983 waren de streeklijnen ook al grotendeels genummerd in de 50-serie:
32 --> 50
38 --> 59
121 --> 57
129 --> 56
130 --> 58
32 --> 50
38 --> 59
121 --> 57
129 --> 56
130 --> 58
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
- Locatie: Den Haag
Re: Dienstregeling 2015 regio Haaglanden
Ok, dan hebben ze de 50-serie overgenomen maar niet letterlijk de nummers. Waarom? Gokje:Etienne schreef:Tot 1983 waren de streeklijnen ook al grotendeels genummerd in de 50-serie:
32 --> 50
38 --> 59
121 --> 57
129 --> 56
130 --> 58
- ze wilde 50 en 52 niet wijzigen, blijft 51 over voor 130, krijg je in Rijswijk 50,51,52 en op gezamenlijk traject naar Den Haag 50/51;
- 53 en 54 zijn nog niet zo heel lang geleden opgeheven, dus dan maar 55 voor een sterke lijn als lijn 121;
Maar nogmaals, niet meer dan een gok.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6459
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2015 regio Haaglanden
De huidige bus 32 was eerst bus 128, een aantal jaar terug.
Re: Dienstregeling 2015 regio Haaglanden
Yep en de 38 was de 132.
Maar ieder zijn eigen fetish verder. Was het eigenlijk wel met de eerdere post van Karl eens.
Maar ieder zijn eigen fetish verder. Was het eigenlijk wel met de eerdere post van Karl eens.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Dienstregeling 2015 regio Haaglanden
Inmiddels heeft het stadsgewest een en ander goedgekeurd.
Re: Dienstregeling 2015 regio Haaglanden
Het is al ruim voor 2015, maar dit leek me het meest geschikte topic.
Vanaf 1 september gaat lijn 69 van de gecombineerde tram/busbaan door het Mekelpark gebruik maken, waarbij de nieuwe haltes TU – Aula, TU – Mekelpark, TU – Sport & Cultuur, TU – Kluyverpark en TU – Technopolis in gebruik worden genomen. Ook lijn 40 van de RET zal gebruik gaan maken van deze route.
De haltes Stieltjesweg en TNO/Zuidpolder worden alleen nog bediend door lijn 174, terwijl de halte Molengraaffsingel volledig vervalt.
Bron: Veolia Transport
Plattegrond van de nieuwe situatie.
Vanaf 1 september gaat lijn 69 van de gecombineerde tram/busbaan door het Mekelpark gebruik maken, waarbij de nieuwe haltes TU – Aula, TU – Mekelpark, TU – Sport & Cultuur, TU – Kluyverpark en TU – Technopolis in gebruik worden genomen. Ook lijn 40 van de RET zal gebruik gaan maken van deze route.
De haltes Stieltjesweg en TNO/Zuidpolder worden alleen nog bediend door lijn 174, terwijl de halte Molengraaffsingel volledig vervalt.
Bron: Veolia Transport
Plattegrond van de nieuwe situatie.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2015 regio Haaglanden
Vind ik alleen nog steeds dat lusje via dat doorsteekje op de Michiel de Ruyterweg een beetje jammer. Hoe moeilijk kan het zijn om die halte voor de tram bij de Ruyterweg geschikt te maken voor bussen!
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten