OVer je reiservaringen in juli 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Jef400 »

Ik moet Ronald gelijk geven in deze discussie. Zo is het feitelijk, jammer maar helaas.

Overigens de terugweg met de 314 tussen Hoorn en Edam was er eentje om gauw te vergeten. Continu melken, chauffeur die niet verder kijkt dan z'n neus lang is en dus op het laatste moment vol in de remmen gaat. Treuzelen bij een halte waardoor hij even later de spoorwegovergang tegen heeft. Nee, mijn favorietje is het niet nee.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Hainje »

Ronald schreef:Door iets warms te drinken bij warm weer koel je juist af, dus zo gek is dat niet.
Kun je hier wat meer over vertellen? :)
🍉
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door dylanwild94 »

Door iets warms te drinken bij warm weer wordt je warmer en ga je meer zweten en koel je beter af.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door marlies »

Da's vaak alleen niet zo'n wenselijke methode van afkoelen als je op weg naar je werk bent ofzo :P
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door dylanwild94 »

Nee dat is inderdaad zo. Gratis flesje deo erbij geven dan maar. :p
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Hainje »

Gratis deo is geen probleem, zolang het maar geen Axe is. Voor je het weet ben je een chickmagnet. -o-
🍉
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door hauptbahnhof »

Als je bij hitte iets kouds drinkt, koelt je lichaam af maar als je in die hitte blijft ga je nog meer zweten want je lichaam past zich aan aan de buitentemperatuur.

Overigens.... Moet altijd bij dit soort reacties denken aan die ene gegeven paard. Niemand is verplicht die gratis drinken te halen....
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door huibe »

Hainje schreef:Gratis deo is geen probleem, zolang het maar geen Axe is. Voor je het weet ben je een chickmagnet. -o-
En het probleem is?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door matti93 »

Toen ik laatst op Db gebruik wilde maken van de aanbieding voor een combinatie van koek en koffie, baalde ik toch mooi van gratis warme drank: zonder koek was ik nog voordeliger uit geweest :cry:
Wel jammer dat het enige dat in mijn kwartier op het station omgeroepen werd, was dat er gratis koffie of thee was. Wat de verstoring nou was, ben ik niet achter gekomen. Iets met prioriteiten enzo...
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door koekje »

huibe schreef:
Hainje schreef:Gratis deo is geen probleem, zolang het maar geen Axe is. Voor je het weet ben je een chickmagnet. -o-
En het probleem is?
Er bestaan ook mannen die niet op vrouwen vallen en dus helemaal niet zitten te wachten op hordes vrouwen die gillend achter je aan rennen. :6
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door marlies »

Ik associeer de geur van Axe met puberjochies, dat komt een beetje zielig over bij een volwassen man :P
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Thom91 »

hauptbahnhof schreef:Als je bij hitte iets kouds drinkt, koelt je lichaam af maar als je in die hitte blijft ga je nog meer zweten want je lichaam past zich aan aan de buitentemperatuur.

Overigens.... Moet altijd bij dit soort reacties denken aan die ene gegeven paard. Niemand is verplicht die gratis drinken te halen....
Ik heb hem ook afgeslagen, terwijl vriendinlief lekker een bakkie thee wegslurpte.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Meltrain »

De oudere Citadis-trams (2000-serie) in Rotterdam hebben plastic stoeltjes, terwijl de nieuwe (2100-serie) stoeltjes met kunstleer en zachte bekleding hebben.
De 2000-serie krijgt nu ook die stoeltjes (net als airco volgens mij) en gisteren zag ik dat de 2054 deze nieuwe stoelen inmiddels heeft. :D Dat betekent dat de inbouw nu echt begonnen is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door ODRAIL »

Die 2054 rijdt al sinds 23 juni zo in rond :wink: . Toen heb ik er een stukje meegereisd.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Etienne »

Door de verstoring bij Amsterdam gisterenochtend was het op de hele Oude Lijn enigzins een puinhoop. Ikzelf moest naar Breda en had het idee om de ICD van 09:39 te nemen, maar deze reed niet. Daarom dus maar de IC van 09:48 richting Venlo. In de stationshal zag ik wel ICD nog (die overigens ook nooit gereden heeft)

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Hainje »

huibe schreef:
Hainje schreef:Gratis deo is geen probleem, zolang het maar geen Axe is. Voor je het weet ben je een chickmagnet. -o-
En het probleem is?
Nou eh, ja een Optare vol met vrouwen achter je aan is nog wel prima. Maar een heel AZ stadion vol met gewillige vrouwen gaat mij toch wel een beetje te furr. :@
marlies schreef:Ik associeer de geur van Axe met puberjochies, dat komt een beetje zielig over bij een volwassen man :P
Ja, die overdadig met die dingen in de weer gingen. Man man, ik heb me wat braakneigingen gehad in de kleedkamers na de gymles. :N
🍉
Gamma
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Gamma »

Dit hele weekend wordt spoor 7 te Ht niet gebruikt. Weet iemand waarom? Ik zag gister geen werkzaamheden daar, op het oog.

De s4400 uit Nm rijdt na Hto linkerspoor en komt via 2A op 3B binnen, om vanaf daar naar Ehv te vertrekken.

Iets vergelijkbaars gebeurt met de kerende 3600 die dit weekend Zl-Ht rijdt: kering op 3A.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Hainje »

Misschien is dat spoor niet nodig omdat er geen treinverkeer is naar Tilburg dit weekend. Ze zijn bij station Tilburg namelijk aan het werk.
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Wubbo »

Misschien dat voor de werkzaamheden het meest rechter spoor tussen Den Bosch en Vught Aansluiting ook buiten dienst was? Vanaf spoor 7 kun je alleen maar daar komen. Die kerende s3600 op 3 is waarschijnlijk om hem op zijn normale spoor te laten vertrekken (en hem bij aankomst door slome wissels te sturen in plaats van bij vertrek).
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Milco »

Geweldige chauffeur vanmiddag op lijn 205 van Ermelo naar Harderwijk, niet dus :neg:

Ten eerste kwam hij al zo'n vier minuten te vroeg (!) aanrijden bij de halte Sonneheerdt. A fijn, ik stap in en hij rijdt als een dolle weg. Trapt overal vol op z'n gaspedaal, hangt bumperklevend achter voorgangers en bij de halte Mecklenburglaan in Harderwijk moesten we VOL in de ankers omdat hij wederom bovenop een auto zat die, logischerwijs, remde voor een rood licht. Nadat de chauffeur nog net kon remmen, ging hij toeteren naar de automobilist voor ons... :roll:
A fijn, even verderop ging die auto rechtsaf, de chauffeur prakt z'n bus er links langs en scheurt weer als een debiel verder. Op station Harderwijk kwam er een bus van OV Regio IJsselmond van rechts en doordat de chauffeur dat te laat zag, gingen we weer VOL in de ankers. Tijdens het wachten gooide de chauffeur de deuren ook maar open, zonder ook maar iets te zeggen van: "Stap maar alvast uit.", dus ik stapte uit met een andere passagier (rustig ritje) waarbij we acht minuten te vroeg waren. Eenmaal uitgestapt, begon de chauffeur om een of andere vage reden als een gek te toeteren en daarna plankte hij het busstation over... :roll:

Na de halte Sonneheerdt waar ik instapte samen met een andere jongen, werd er nog maar één keer voor een uitstapper gestopt en niet meer voor instappers, want die waren er niet. En dat lijkt me nogal logisch met zo'n vijf minuten te vroeg... -o-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Daelea »

Melding gemaakt op mijn.syntus.nl? Wordt naar mijn idee altijd wel serieus mee omgegaan :)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Milco »

Zojuist gedaan! Bedankt voor je tip! :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door dennistd »

Je weet ook zeker dat het niet de vorige bus was met een grote vertraging? Dat zou het gedrag enigszins kunnen verklaren, hoewel ik het in dit geval wel heel asociaal rijgedrag vind.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door ODRAIL »

Vetraging moet niet tot asociaal rijgedrag lijden. Maarja het gebeurd wel helaas :? .
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Milco »

Ik weet voor 100 % zeker dat het de rit van 16.03 uur was en niet de rit van 15.33 uur met zo'n +30.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten