Intercity Hanzelijn op halve snelheid

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Intercity Hanzelijn op halve snelheid

Bericht door marlies »

Geert schreef: Even zonder gekheid, ik heb zelf nooit last van mijn oren in die tunnel. Hoe ervaart de rest van OVNL dit probleem?
Ik wel, elke keer. De keren dat ik er met 140 doorgegaan ben (kort na opening toen er nog geen rekening mee werd gehouden en vertraging inlopen) waren wel onprettig, met 100 km/h merk ik het maar is het niet heel hinderlijk.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Intercity Hanzelijn op halve snelheid

Bericht door Thom91 »

Geert schreef:Denk dat we er dan maar een geluidsscherm om heen bouwen, dat is goedkoper.

Even zonder gekheid, ik heb zelf nooit last van mijn oren in die tunnel. Hoe ervaart de rest van OVNL dit probleem?
Toen ik dit bericht las knalde ik bij toeval net de tunnel in op volle snelheid. Ik had er op gerekend maar aan reacties elders in de trein van 'Oeh, mijn oren!'.
Komt wel goed schatje.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Intercity Hanzelijn op halve snelheid

Bericht door Obus »

Het valt over het algemeen wel mee, denk ik. Ik ben volgens mij slechts twee keer door de tunnel gegaan: de eerste keer klapten mijn oren, samen met die van de rest van de passagiers flink dicht. De trein remde toen volgens mij ook niet (we hadden al een paar minuten vertraging). De tweede keer merkte ik echter nauwelijks iets (toen zal de machinist ook wel hebben afgeremd).
De mortuis nil nisi bene
CX1000
Berichten: 175
Lid geworden op: di 19 nov 2013, 15:24
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Intercity Hanzelijn op halve snelheid

Bericht door CX1000 »

Ik kwam er laatst met school doorheen vanuit Amsterdam terug naar Meppel en het hele gezelschap kreeg last van zijn/haar oren. Zelf vond ik het heftiger dan in het vliegtuig of in de bergen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Intercity Hanzelijn op halve snelheid

Bericht door Hainje »

Is de druk op de oren erger of minder erg dan bij de spoortunnel in Best?
🍉
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Intercity Hanzelijn op halve snelheid

Bericht door waldo79 »

Obus schreef:Het valt over het algemeen wel mee, denk ik. Ik ben volgens mij slechts twee keer door de tunnel gegaan: de eerste keer klapten mijn oren, samen met die van de rest van de passagiers flink dicht. De trein remde toen volgens mij ook niet (we hadden al een paar minuten vertraging). De tweede keer merkte ik echter nauwelijks iets (toen zal de machinist ook wel hebben afgeremd).
Hoe kun je er nu een oordeel over vellen als je er relatief weinig ervaring mee hebt :)
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Intercity Hanzelijn op halve snelheid

Bericht door Obus »

Door te lezen wat anderen over de tunnel schrijven en dat te combineren met mijn eigen ervaring :).
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Intercity Hanzelijn op halve snelheid

Bericht door Daniel »

Hainje schreef:Is de druk op de oren erger of minder erg dan bij de spoortunnel in Best?
In Best heb ik nog nooit last van m'n oren gekregen, bij de Drontermeertunnel wel. Al is het ook weer zo weg zoals hier al eerder geschreven werd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Intercity Hanzelijn op halve snelheid

Bericht door dennistd »

Hainje schreef:Is de druk op de oren erger of minder erg dan bij de spoortunnel in Best?
Best heeft volgens mij dubbelsporige bakken, bij de Drontermeertunnel is het enkelsporig. Daardoor heeft de lucht veel minder plek om heen te gaan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Intercity Hanzelijn op halve snelheid

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:
Hainje schreef:Is de druk op de oren erger of minder erg dan bij de spoortunnel in Best?
In Best heb ik nog nooit last van m'n oren gekregen, bij de Drontermeertunnel wel.
Bij mij precies zo. In Rijswijk heb ik ook nooit last van mijn oren, in de Willemsspoortunnel heel soms (als ik verkouden ben).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Intercity Hanzelijn op halve snelheid

Bericht door Gekko123 »

Als railcateraar heb ik best wel wat ervaring met de Drontermeertunnel en ik heb er over het algemeen niet zo heel veel last van. Sowieso probeer ik altijd om beneden te zitten (of te verkopen als ik aan het werk ben) indien ik een VIRM tref op dit traject.

Andere tunnels waar ik regelmatig doorheen kom heb ik eigenlijk nooit last van mijn oren. Niet in die bij Schiphol, maar ook niet in die bij Rijswijk en Best of de Willemsspoortunnel.
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Intercity Hanzelijn op halve snelheid

Bericht door Tjekken »

Hebben ze daar geen luchtdruk gaten zoals in de dive-unders bij Utrecht?
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Intercity Hanzelijn op halve snelheid

Bericht door groningen »

Die autosnelwegviaduct van de A44 rechts van Abbenes (2 minuten ten zuiden van Nieuw Vennep) maakt ook een tering herrie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten