R-Net, Streekbussn, metro's, Lage Zwaluwe en ICE's (63f)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

R-Net, Streekbussn, metro's, Lage Zwaluwe en ICE's (63f)

Bericht door julsteren »

Jaja, op zaterdag 5 juli was het zover, Julsteren kon zijn OV-Dagkaartje gaan gebruiken, dus de wekker ging al om 6:20. :D :D :D

Het allereerste wat de bedoeling was was het vastleggen van het LM-ritje wat elke zaterdag met 2xDM'90 Borne voorbijrijdt om 6:40 precies.

Afbeelding
Daar komt het gevaarte met 130 aanschuiven, beetje vreemde gezichten van de 2 anderen die de eerste trein namen, een ''sprinter'' die niet stopt :P

Afbeelding
Tsjah, als je dus nog veel wilt zien en ook nog Nederland - Costa Rica wilt kijken, moet je wel vroeg de deur uit!

Afbeelding
De heuse stationsabri van Heino, alwaar de treinkruising plaatsvond met de 3e 7900 van die dag naar Enschede.

Afbeelding
Mooie wolkenluchten tussen Heino en Zwolle.

In het altijd leuke Zwolle overgestapt op trein 722 richting Lelystad. Op de tijdelijke loopbrug kreeg ik van een NS-medewerker een chocolaatje met de boodschap dat het papieren treinkaartje verdwijnen zou.

Afbeelding
Dat chocolaatje dus, waarvan ik er op het einde van de dag 5 had.

Op Lelystad Centrum overgestapt op het VIRMpje wat naar Vlissingen zou gaan.

Afbeelding
Tussen Almere en Amsterdam nog de Fyra-vloot tegengekomen! *O*

Afbeelding
Amsterdam Centraal, vijf voor negen in de ochtend, hier de VIRM4 die mij hiernaartoe bracht, en nog een lange weg naar Vlissingen voor zich heeft.

Afbeelding
Met de nodige kop koffie in de hand nog een gehaaste foto gemaakt van deze nachttrein die net binnen kwam lopen.

Afbeelding
Vanuit de NID-motorwagen, Halfweg-Zwanenburg, Hallo SLT! En wat een vreselijk vies raam zeg.

Afbeelding
In Haarlem werden we op een achterafspoortje afgezet.

Afbeelding
En toen werd het tijd voor het 2e doel van die dag, de langste busbaan van Europa volgens wikipedia, de voormalige Zuidtagent, nu een onderdeel van het R-Net, deze Citaro zou mij naar Schiphol Airport gaan brengen.

Afbeelding
Het interieur van die bus, let ook op het rolluik wat in de avond omlaag gaat om het achterste gedeelte van de bus ontoegankelijk te maken.

Afbeelding
Bus 73 reed achter ons in het centrum van Haarlem.

Afbeelding
De gemiddelde bushalte van lijn 300, daar mogen ze op de vrije busbanen van Hengelo jaloers op zijn, waar de haltes ook al vrij luxieus van zijn.

Afbeelding
En hier dezelfde bus op Schiphol Plaza/NS.

Afbeelding
Is deze niet heel oud?

Afbeelding
In het ondergrondse station, een dubbele VIRM die werd afgerangeerd naar Hoofddorp Opstel.

Afbeelding
Mijn camera vond het ondergrondse station minder leuk. Hier de SLT die mij naar Hoofddorp zou brengen.

Afbeelding
En hier een iets betere foto op Hoofddorp zelf van diezelfde SLT.

Afbeelding
Er kwam wat ICM voorbij,

Afbeelding
En nog meer ICM.

Afbeelding
En een VIRM op volle snelheid naar Vlissingen, het begon hier wat te druppelen.

Afbeelding
En nog een VIRM.

Afbeelding
En SLT, deze ging naar Almere.

Afbeelding
En deze SGM had het hier als eindpunt, maar de bestemmingsdisplays wouden naar Amersfoort.

Afbeelding
Ten slotte kwam in de zachte regen deze SLT mij uit dit tochterige en koude gat redden,

In Nieuw-Vennep begon het te gieten en kwamen er mensen als verzopen katjes de trein in,

Afbeelding
Den Haag Centraal, de RR4 die mij naar Spui ging brengen.

Afbeelding
Spui, ik vind dit plaatje wel wat hebben hoor :p

Terug op Centraal op het nippertje metro E gehaald.

Afbeelding
Rotterdam Centraal, een raar station waar je door een metro heen naar het andere perron kan.

Afbeelding
Ja, door de metro heen naar het andere perron.

Afbeelding
Een leuk plaatje van VIRM en BR189 naast elkaar.

Afbeelding
En hier een NID, had gehoopt op een NID6 maar ik kreeg een NID4.

Afbeelding
Meteen tijdens de lunch de gekke bank geprobeerd.

En in Dordrecht heb ik de automaat van Kiosk vervloekt, ik gooi er €1,50 in voor een blikje cola, gaat dat geld terug in dat bakje daaronder, ZIT DAT BAKJE VAST, dus geld kwijt en geen blikje cola :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Doorgereisd naar Lage Zwaluwe, met een supervriendelijke conducteur.

Afbeelding
De SLT4 in Lage Zwaluwe, op dat moment was het treinstel helemaal leeg, ik was de enige passagier en al het personeel staat daar op het perron i.v.m. het stationement van 5 minuten.

Afbeelding
Even een cabineplaatje gemaakt, wel eerst gevraagd natuurlijk.

Afbeelding
Het weer werd er niet beter op.

Afbeelding
Een autotrein.

Afbeelding
Een VIRM, onderweg naar Vlissingen, ik moet nog wel even werken aan de timing van het maken van mijn plaatjes zie ik hier.

Afbeelding
De SGM die mij naar Rotterdam Blaak ging brengen.

Afbeelding
Toen ik in Blaak het perron van metro ABC op kwam lopen, kwam er meteen een treintje aangereden, dus een wat matige foto.

In Rotterdam Alexander op de IC naar Zwolle overgestapt.
Op Alexander stonden we al ruim 7 minuten stil, door de omroep klinkt het volgende: dames en heren ons excuses voor de vertraging er zit namelijk een passagier vast tussen de deuren. Even voor Gouda vielen we ook al stil vanwege de brug over de Gouwe die open stond.
In Utrecht Centraal maar uit deze pechtrein gestapt.
We kwamen aan op spoor 11b, ik ben meteen naar spoor 5b gelopen voor de aansluiting op de Sprinter naar Breukelen, en toen ik daar het perron opkwam, kwam de trein van een kwartier eerder aangereden, *O* *O* *O*

Afbeelding
Ja dat was vrij duidelijk.

Afbeelding
Is beenruimte ook een optie voor de SNG?

Afbeelding
En hier nu in Breukelen. Was een kort ritje.

Afbeelding
En op het busstation: de buurtbus naar Breukelen!

Afbeelding
En een Lion's City die als omgeleide 121 naar Hilversum ging rijden.

Ik ben zelf in de Amba naar Uithoorn gestapt. Lijn 130.

Afbeelding
We gingen deze onmeunig brede snelweg op.

Afbeelding'
In de smalle straatjes van Vinkeveen vond de kruising plaats met de tegenbus, ging maar net goed :)

Afbeelding
Dit was dan uiteindelijk Uithoorn Busstation.
Ik heb hier bus 170 genomen richting Amsterdam CS.

Afbeelding
In Poortwachter stapte ik over op deze sneltram.

Afbeelding
De achterdeur stond open :p

Afbeelding
En dit was dezelfde maar dan op Amsterdam Centraal.

Afbeelding
Koplampje stuk _O-

Na het avondmaal bij de burgerking naar perron 4 gegaan.

Afbeelding
Hier kwam mijn volgende trein al aanrijden *O* '

Afbeelding
Hier zult u zoekende mensen naar hun zitplaats zien.

Afbeelding
Het schommelde nogal, erger dan een VIRM, maar goed, hier door dat schommelen een matige foto van het uiteinde van mijn rijtuig, er waren 2(!) wc's, in elk rijtuig!

Afbeelding
In Arnhem vloog meneer VIRM de dive under in.

Afbeelding
VLIEGENKERKHOF *O*

Afbeelding
Er stond nog wat Arriva meuk opgesteld.

Afbeelding
Hier kwam mijn volgende trein aanrijden.

Afbeelding
Velp.

Afbeelding
Dieren.

Afbeelding
SGM is mijn favoriet vanwege de ramen die zo ver open kunnen.

Afbeelding
Dreigende luchten in Zutphen.

Afbeelding
Het is een Lint, een echte Lint.

Afbeelding
Paars scherm? Wtf.

Afbeelding
En hier dat Lintje weer, maar dan in Hengelo, vanuit mijn laatste trein van die dag.

En dus nog op tijd terug voor Nederland - Costa Rica, en we weten vast allemaal wel wat de uitslag is gewoden,
Op naar woensdag tegen de Argentijnen!!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: R-Net, Streekbussn, metro's, Lage Zwaluwe en ICE's (63f)

Bericht door Daniel »

Behoorlijk reisje heb je gemaakt zeg. Die HTM 315 op Schiphol is zo oud nog niet trouwens, komt uit de laatste serie diesels die voor de huidige aardgasbussen in dienst gekomen is.
Alhoewel... da's dus alsnog ergens halverwege de jaren '00 geweest dus zo'n 10 jaar oud. Voor een lijnbus tegenwoordig een respectabele leeftijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: R-Net, Streekbussn, metro's, Lage Zwaluwe en ICE's (63f)

Bericht door Michael »

Die Diplomat's in ieder geval de 315, is van September 2005.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: R-Net, Streekbussn, metro's, Lage Zwaluwe en ICE's (63f)

Bericht door Bluearrow »

99% van de chauffeurs op de Zuidta....eh, R-net lijn 300 en 310 gebruiken de afsluiting van de aanhanger niet (meer). Je hebt hiervoor een sleutel nodig, en een heleboel chauffeurs hebben zo'n sleutel niet.

Overigens zijn er ook nog maar weinig chauffeurs die passagiers na 21.00 uur alleen voor laten instappen. Na 21.00 uur zou het afgelopen moeten zijn met het open instap regime.
Mocht de chauffeurs dat wel doen (na 21.00 uur alleen voor instappen), dan blijven er vaak passagiers op de haltes achter, hopende dat men bij de volgende bus wel overal mag instappen (of met andere woorden: zwartrijden).
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: R-Net, Streekbussn, metro's, Lage Zwaluwe en ICE's (63f)

Bericht door Hainje »

Dat is dan wel laconiek van Connexxion. Waarom hebben ze die dingen er ingezet als ze nog te lam zijn om voor voldoende sleutels te zorgen? Was dit een eis vanuit de aanbestedende overheid ofzo?
🍉
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: R-Net, Streekbussn, metro's, Lage Zwaluwe en ICE's (63f)

Bericht door casper_rzb »

julsteren schreef: Afbeelding
Is deze niet heel oud?
Neejoh *bus*
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten