Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
MetroRET schreef:Momenteel rijden deze driewagentrein rond op metrolijn D :
5361 : RET-kleuren na de Mid-Life Revisie
5320 : Gethematiseerde deuren : 'Rotterdam Durft'
5336 : R-NET kleuren na de Mid-Life Revisie
Deze kleurige combinatie rijtuigen rijdt nu rond op metrolijn C :
Door de komst van het tweede R-NET-kleurstelling tonende rijtuig (5303), is er opnieuw zo'n zelfde combinatie ontstaan op metrolijn D (alleen dan zonder de reclame van 'Rotterdam Durft') :
Vandaag was er opnieuw een ontmoeting tussen een R-Net stel en Teetjes. Dit keer stonden beide combinaties uit te rusten op de 's Gravenweg:
En ook kon hier al het gebruikelijke materieel voor lijn ABC op 1 foto gezet worden:
En als laatste ook de omgeleide lijn C naar De Terp over het remiseterrein met voor de oplettende kijker (ik zag het ook later pas ) in de verte nog een vliegtuig die net opgestegen is van Rotterdam The Hague Airport opweg naar Barcelona:
Hierbij de dienstregeling van Metro A/B/C die komende zomer tussen 21 juli & 31 augustus gereden zal gaan worden.
Metro A wordt in de spits verlengt naar De Akkers.
Metro B wordt de gehele dag verlengt naar De Akkers.
Dit i.v.m. werkzaamheden op het traject Tussenwater-Waalhaven van Metro D, waardoor deze lijn is ingekort tot het traject: Rotterdam Centraal-Slinge.
En eindelijk fatsoenlijke overstaptijden in de vakantie op station Nesselande van bus naar metro en andersom :pos: . Het heeft wel bijna 10 jaar moeten duren helaas.
dylanwild94 schreef:Sowieso vindt ik de overstap op de kleinere overstappunten zoals vijfsluisen en nesselande aan de matige kant.
Bij vijfsluizen kan ik me voorstellen dat een overstap wel eens de mist in kan gaan. Het is immers geen vertrekstation van een metrolijn. Wat bij nesselande wel het geval is.
Normaal gesproken levert een overstap op nesselande niet zoveel problemen op. Behalve dan bij een storing of bij vakantiedienstregelingen.
Bij een storing begrijp ik ook wel dat dit overmacht is, maar bij de vakantiedienstregeling mag er wat mij betreft wel wat meer naar de overstapmogelijkheden (lees tijden) gekeken worden.
De Rotterdamse vervoerder RET krijgt een boete van bijna negen ton voor alle bussen die in het eerste kwartaal van dit jaar niet op tijd reden. De boete geldt alleen voor te vroeg vertrokken bussen. De RET hangt ook een boete boven het hoofd voor te laat rijden.
zone2000 schreef:Bussen vertrekken te vroeg, hoge boete RET
De Rotterdamse vervoerder RET krijgt een boete van bijna negen ton voor alle bussen die in het eerste kwartaal van dit jaar niet op tijd reden. De boete geldt alleen voor te vroeg vertrokken bussen. De RET hangt ook een boete boven het hoofd voor te laat rijden.
MetroRET schreef:Hierbij de dienstregeling van Metro A/B/C die komende zomer tussen 21 juli & 31 augustus gereden zal gaan worden.
Metro A wordt in de spits verlengt naar De Akkers.
Metro B wordt de gehele dag verlengt naar De Akkers.
Dit i.v.m. werkzaamheden op het traject Tussenwater-Waalhaven van Metro D, waardoor deze lijn is ingekort tot het traject: Rotterdam Centraal-Slinge.
KM46 schreef:En eindelijk fatsoenlijke overstaptijden in de vakantie op station Nesselande van bus naar metro en andersom :pos: . Het heeft wel bijna 10 jaar moeten duren helaas.
Iets te vroeg gejuicht helaas :? . Een overstap van bus op metro van 13 minuten :neg: .
Hier mag door de stadsregio / RET wat mij betreft wel iets aangedaan worden?