Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Vandaag op het Hereplein een (witte) Hess ziet langsflitsen, de instructie is dus blijkbaar begonnen!
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
wat de ex gvu bussen dan in groningen doen?
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Die staan reserve.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Sinds wanneer worden alle nieuwe bussen met tekst voorzien?
In zelfde licht: Waarom bij Qlink groen niet gelijke teksten?
@Pim-Alliance: IHet is mogelijk enkele Qlink-blauw bussen in te zetten dan op lijn 11. Hierdoor houdt je wifi en toch heb je een zwarte bus rijden op lijn 11.
In zelfde licht: Waarom bij Qlink groen niet gelijke teksten?
@Pim-Alliance: IHet is mogelijk enkele Qlink-blauw bussen in te zetten dan op lijn 11. Hierdoor houdt je wifi en toch heb je een zwarte bus rijden op lijn 11.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Qlink blauw komt niet op groen te rijden!(dat willen ze niet hebben.) de 3097 zou wel erop kunnen rijden omdat die geen extra kleur heeft.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Dan kom je er dus nog maar één tekort.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Was 3096 ook niet in Q-link zwart/neutraal?
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
nee 3096 is gewoon paars
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Dit is ongetwijfeld om Qliner gelijk te trekken met Q-link, zodat het beide staat voor 'snel, comfort en kwaliteit' (voor ons dus HOV). Q-link groen is een bijzonder geval vanwege de dubbelgelede hybrides. Dit wil men graag promoten, dus daarom focus daarop (waarom denk je dat die lijn groen is ;))CamilleKreemers schreef:Sinds wanneer worden alle nieuwe bussen met tekst voorzien?
In zelfde licht: Waarom bij Qlink groen niet gelijke teksten?
@Pim-Alliance: IHet is mogelijk enkele Qlink-blauw bussen in te zetten dan op lijn 11. Hierdoor houdt je wifi en toch heb je een zwarte bus rijden op lijn 11.
En inderdaad, ze zetten nog eerder gewoon rood-grijs in dan 'exoten' uit de Q-link-formule. Met het inzetten van andere kleurtjes op zo'n lijn sloop je het gezicht van één van je belangrijkste formules. Het blijft tenslotte puur marketing. Anders had je geen naam als Q-link gehad, maar gewoon 'snelbus'.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Krijgen de Q-link groen bussen ook nog stickers met "via P+R Zernike" zoals bij de andere lijnen ook te zien is, of wordt daar i.v.m. doorrijden naar Europapark in de toekomst mee gewacht?Cpt.Iglo schreef:
Krijgt de groene lijn btw lijnnummer 1 of houdt deze nummer 11?
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
De standaardbussen van lijn 2 zijn nog steeds groen, die zullen binnenkort ook wel worden ontgroend lijkt mij. Anders lopen er 2 lijnen met een groene kleur (of wordt dat een ander soort groen?).
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Op de foto van de gelede lees ik 'Zuidhorn-Hoofdstation via Zernike, Station Noord'. Dus zal het er vanaf begins af aan al opstaan.Soortvanhenk schreef:Krijgen de Q-link groen bussen ook nog stickers met "via P+R Zernike" zoals bij de andere lijnen ook te zien is, of wordt daar i.v.m. doorrijden naar Europapark in de toekomst mee gewacht?
In augustus houdt lijn 11 nog zijn eigen nummer. Later (als de bus naar Europapark gaat rijden misschien?) krijgt het lijnnummer 1.Soortvanhenk schreef:Krijgt de groene lijn btw lijnnummer 1 of houdt deze nummer 11?
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Het kan natuurlijk best zo zijn dat het P+R-symbooltje er gewoon bij komt te staan, wellicht is dit een eerste ontwerp.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Ik vind het opvallend dat de groene lijn niet doorloopt op de tweede harmonica.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Ook lijn 12 is groen...gebruiker77 schreef:De standaardbussen van lijn 2 zijn nog steeds groen, die zullen binnenkort ook wel worden ontgroend lijkt mij. Anders lopen er 2 lijnen met een groene kleur (of wordt dat een ander soort groen?).
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
En nu we het toch over kleurtjes hebben: lijn 15 is plotseling niet oranje meer... Wanneer gaan ze de rode bussen eens herprogrammeren met alle juiste kleuren? Wacht dat op lijn 11, of totdat dat lijn 1 moet worden, of totdat er nog meer Q-link lijnen komen? Het wordt zo lekker verwarrend, en volgens mij was het de bedoeling om duidelijkheid te scheppen met lijnkleuren!
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Nu zijn lijn 9, 11, 15 en 5 paars. Er zijn toch ook meer kleuren beschikbaar? Grijs, wit, bruin of combinaties.
Lijn 12 was ik even vergeten, maar vroeger reed deze ook naar De Wijert; dan waren lijn 1, 2 en 12 groen. Voor mijn part blijven ze groen, maar aangezien de geledes al niet meer groen zijn...
Lijn 12 was ik even vergeten, maar vroeger reed deze ook naar De Wijert; dan waren lijn 1, 2 en 12 groen. Voor mijn part blijven ze groen, maar aangezien de geledes al niet meer groen zijn...
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Vandaag de 3550 in zilver/zwart gezien. Groen moet er nog op...
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Zoals al genoemd, de Hess in zwart/zilver.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Apart, dat lijnnummer voorop lijkt wel in het vak voor de bestemming te staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
En geen gekleurd lijnnummer... :(
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Dat zal wel gerelateerd zijn aan het op de verkeerde plek staan ervan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Wat heeft uiteindelijk besloten om dubbelgelede bussen in te zetten?
Ze spreken over lijn 11, maar die rijdt maar 4x per uur. Waarom kiezen ze voor langer materieel i.p.v. een hogere frequentie? Trekt dat niet meer mensen?
(En als dat al eens genoemd is in dit Topic, excuses)
Ze spreken over lijn 11, maar die rijdt maar 4x per uur. Waarom kiezen ze voor langer materieel i.p.v. een hogere frequentie? Trekt dat niet meer mensen?
(En als dat al eens genoemd is in dit Topic, excuses)
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Vermoedelijk heeft het ook te maken met de plannen om lijn 11 van route en nummer te laten veranderen, zodat deze als lijn 1 de route P+R Europapark - UMCG Noord - Station Noord - P+R Zernike v.v. doet. Het is de bedoeling, had ik begrepen, dat lijn 15 dan ook komt te vervallen, opdat studenten bij station Europapark of station Noord overstappen op deze lijn naar Zernike, en niet meer bij het Hoofdstation.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten