Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ja dat klopt, je gaat er wel aan wennen gek genoeg
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
En voor het uitzicht hoef je het ook niet te laten.
🍉
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Vond de metro's door die dichtgeplakte ramen wel heel erg benauwd worden persoonlijk.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Hebben ze metro's op de U55 inmiddels ook al Brandenburger Tor's? Toen Ardan en ik er in 2010 waren, was dat de enige lijn zonder Branderburger Tor's op de ruiten, terwijl dat juist de enige lijn is die er in de buurt komt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ook die zijn inmiddels voorzien, meen ik me te herinneren. Heb toen ik er in augustus was geen foto's gemaakt eigenlijk, op de U55.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Zat net in een CAF op de 51 en het viel me nu ook echt op. Je overdreef niet in ieder geval.tgv2 schreef:Nu ik dagelijks reis met lijn 51 valt mij op dat er op de ramen een of andere folie is geplakt. Er valt soms niet normaal door heen te kijken zonder het gevoel te krijgen dat je dronken bent of aan een bril moet. Is dat een of ander goedkoop anti graffiti spul?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Viel me vandaag op bij metrostation Centraal Station:
Beetje voorbarig of niet? Haha
Beetje voorbarig of niet? Haha
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Inderdaad xD Ik hoop wel dat dat straks wat groter wordt want dit is wel heel pietepeuterig klein aangegeven.
Waarom is het lijnnummer trouwens ook in R-Net-lettertype in plaats van dat wat GVB er eigenlijk voor gebruikt? (mierengecopuleer, ik weet.)
Waarom is het lijnnummer trouwens ook in R-Net-lettertype in plaats van dat wat GVB er eigenlijk voor gebruikt? (mierengecopuleer, ik weet.)
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
GVB huisstijl gaat er helemaal uit in de metro als het goed is. Wordt gelukkig allemaal R-net met een blauw tintje i.p.v. rood. Profile is in ieder geval beter dan dat Microsoft Word lettertype Arial Rounded dat GVB gebruikt. Vind dat laatste echt totaal niet professioneel en strak staan.
Het is inderdaad heel extreem klein allemaal. Geen reden om aan te nemen dat het later groter wordt, dit is gewoon de uitgewerkte vormgeving.
Het is inderdaad heel extreem klein allemaal. Geen reden om aan te nemen dat het later groter wordt, dit is gewoon de uitgewerkte vormgeving.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Bijzonder. Niet zozeer de uitwerking - die was me al bekend - maar vooral dat het er nu al hangt. Zal wel een test zijn.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Klopt, hier is tenminste nog over nagedacht in plaats van even random door het Word-lijstje gescrolld 'Ach dit is wel leuk'.n-evo schreef: Profile is in ieder geval beter dan dat Microsoft Word lettertype Arial Rounded dat GVB gebruikt.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ach. Een amateuristisch lettertype past wel bij een dito organisatie :')
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Valt nog mee dat het geen Comic Sans is dan.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
GVB staat naar mijn weten nog altijd voor Gemeentelijk Vervoer Bedrijf - niet voor Grappenmakers Verenigings Bond.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Neee!n-evo schreef:Wordt gelukkig allemaal R-net met een blauw tintje i.p.v. rood.
Dan herkennen mensen het niet als R-net en dat is echt een ramp! Waarom een uniforme stijl voor R-net als zelfs het GVB zich er niet aan houdt?!
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
[rant]Omdat GVB dikke schijt heeft aan alles wat ook maar enigszins riekt naar uniformiteit. Daarom zeven miljoen verschillende huisstijlen, ouderwetse koersrollen op hypermodern metromaterieel, een variant op de oude Mijksenaar-metroplattegrond om omleidingen mee te communiceren maar een gedrocht van een kaart voor het reguliere metronet (de 'Railkaart'), drie verschillende edities van de tramplattegrond zonder enige vorm van continuïteit in het kleurgebruik, op deze halte wel DRIP's en op die halte niet en...[/rant]
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Veerpont is zeker niet hip genoeg
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ook zoiets stompzinnigs inderdaad. Eerst heel hard gaan verdedigen waarom je alleen Nederlandse teksten gebruikt, want dat sluit aan bij de grootste doelgroep, en vervolgens een totaal niet ingeburgerde term voor de veerponten gaan gebruiken omdat de term (veer)pont 'verwarring' bij toeristen zou kunnen opleveren, want die zouden de term teveel met 'brug' verwarren...
Wie is nou je doelgroep? Nee, ik vind de nieuwe Mijksenaarhuisstijl zeker niet verkeerd en ben blij dat er meer uniformiteit komt, maar inhoudelijk maken ze er op CS een potje van.
Wie is nou je doelgroep? Nee, ik vind de nieuwe Mijksenaarhuisstijl zeker niet verkeerd en ben blij dat er meer uniformiteit komt, maar inhoudelijk maken ze er op CS een potje van.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Toen ik ferry las moest ik aan deze reclame denken die ik eens langs zag rijden. Misschien een goede slogan voor het GVB veerbedrijf ;)
http://booi.borsatoweblog.nl/upload/301_kvh0jcfqt.jpg
http://booi.borsatoweblog.nl/upload/301_kvh0jcfqt.jpg
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Zit er niet ver vandaan qua uitstraling. :?Geert schreef:Valt nog mee dat het geen Comic Sans is dan.
Ben ik trouwens de enige die die schermen in de M5 vreselijk uitgevoerd vindt? Die veelal lelijke fotootjes bij de stations slaan echt nergens op. Had ze dan volledig schermvullend gedaan met blureffect of zo. En kies alleen foto's waar de zon schijnt i.p.v. de depri bende die je nu voorbij ziet komen.
Een test of het papiertje wel achter het paneeltje past?Alargule schreef:Bijzonder. Niet zozeer de uitwerking - die was me al bekend - maar vooral dat het er nu al hangt. Zal wel een test zijn.
Aan de tekst "R-net" op de kubussen! :D Deze borden zijn door het ontwerpbureau van R-net zelf ontworpen trouwens.Meltrain schreef:Dan herkennen mensen het niet als R-net en dat is echt een ramp! Waarom een uniforme stijl voor R-net als zelfs het GVB zich er niet aan houdt?!
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
In Parijs is stationinformatie gewoon in drie talen te vinden. Dus of je geeft gewoon een vertaling of je maakt gebruik van symbooltjes. En voor sommige reizigers zullen aan de ter ziele gegane Fast Ferry denken...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Van de website van de SRA geplukt:
Oftewel, men overweegt dus serieus om ook op lijn 26 (eindelijk) langer materieel in te gaan zetten, oftewel 45-meter trams. De vrijkomende Combino's zou men dan kunnen gebruiken om rond 2020 de dan 30-jaar oude trapwagens te vervangen.Plan van aanpak Materieelbestelling Amstelveenlijn
Het dagelijks bestuur stelt het Plan van Aanpak Materieelbestelling Amstelveenlijn vast. Daarbij wordt nog onderzocht of het verstandig is om hierbij de bestelling van het materieel voor de IJtram te betrekken. Het resultaat van dit onderzoek zal na het zomerreces aan het dagelijks bestuur worden voorgelegd. Het dagelijks bestuur heeft voorts ingestemd met het verlenen van de opdracht aan GVB om het bestelproces in gang te zetten en een kernteam te formeren.
-
- Berichten: 3933
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Hoe moet dat dan met die verplichte (zittende) conducteur?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Snap dat sowieso slecht, één machinist op een metro waar 960 man in past is kennelijk wel voldoende in het geval van evacuaties in de tunnel. Waarom bij een tram met een capaciteit van maar 180 passagiers niet?hauptbahnhof schreef:Hoe moet dat dan met die verplichte (zittende) conducteur?
Jeuj! *O*FLJ schreef:Oftewel, men overweegt dus serieus om ook op lijn 26 (eindelijk) langer materieel in te gaan zetten, oftewel 45-meter trams. De vrijkomende Combino's zou men dan kunnen gebruiken om rond 2020 de dan 30-jaar oude trapwagens te vervangen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Bij de metro is vooraf schifting van wie het station (en dus voertuig) binnenkomt, bij een tram niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten