IJzig Waterland

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

IJzig Waterland

Bericht door tsov »

Vandaag niet alleen OV-foto's, maar ook wat mooie ijsfoto's :wink:
Gisteren een fietstochtje gemaakt door Waterland (inmiddels eigenlijk IJsland :mrgreen:)
Het tochtje begon door Amsterdam-Noord richting Zunderdorp
Afbeelding
Afbeelding
Bij Zunderdorp had ik eerder tijdens het schaatsen bedacht dat dit wel een leuk plaatje zou zijn:
Afbeelding
Gelukkig gebeurde precies waar ik op hoopte, namelijk een schaatser die op het moment van afdrukken onder de brug door dook :D
Even verderop maakte ik deze foto's aan de rand van Zunderdorp vanaf het ijs, wederom geen alledaagse mogelijkheid :)
Afbeelding
Afbeelding
Ransdorp vanaf het ijs:
Afbeelding
Hierna ben ik doorgefietst richting Holysloot, omdat dat het enige dorpje in Landelijk Noord was waar ik nog nooit een foto had gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Koek en Zopie in Holysloot:
Afbeelding
Afbeelding
Overigens was het een leuk gezicht om te fietsen tussen al die bevroren slootjes, vaarten, dieën en meren waar ondanks dat het donderdagmiddag was vele schaatsers actief waren.
Afbeelding
Inmiddels was ik verder gefietst naar de IJsselmeerdijk en zag dit schitterende beeld op het IJsselmeer: kruiend ijs :pos:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Héél veel foto's gemaakt tijdens het verder fietsen, want Waterland is sowieso al mooi, maar zo 's winters is het helemaal idyllisch.
Afbeelding
Zicht op Uitdam
Afbeelding
Uiteindelijk kwam ik uit bij het begin van de Markerdijk, waar weer bussen rijden :wink:
Afbeelding
Links de Gouwzee, die echt helemaal dicht zat en waar ook wat schaatsers actief waren.
Afbeelding
Afbeelding
Links het IJs(sel)meer, wat ook vrijwel bevroren was, maar hier was duidelijk meer beweging (schotsvorming, kruiend ijs).
Dit zijn dus echt unieke plaatjes, die we in de komende jaren waarschijnlijk niet snel weer kunnen maken...
Even later was ik op Marken aangekomen, waar ik even naar het eindpunt van de bus fietste.
Afbeelding
In het dorpje gekeken en wat foto's gemaakt en me daarna voorbereid op een lange terugrit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Eerst nog een foto, maar daarna mp3-speler aan, muts over m'n oren, en trappen maar! In de vorst, tegen de wind in de dijk op...
Toen ik verderop door de polder fietste, in de schemering, door de mist, helemaal alleen, afgezien van een incidentele schaatser, had ik totaal niet het idee dat ik door de gemeente Amsterdam fietste en slechts drie kilometer van de stad verwijderd was. Mooi :) (En daarom hou ik van Amsterdam-Noord :wink:)

Helaas was de supermarkt waar ik boodschappen deed heel warm, waardoor het laatste stukje naar huis het koudst leek :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: IJzig Waterland

Bericht door Stefan »

Ah, leuke en mooie plaatjes! Zo te zien ben je blij met je camera! :mrgreen:

Ik zou toch een beetje lui zijn en m'n scooter boven de fiets kiezen, maar goed. :oops: :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: IJzig Waterland

Bericht door tsov »

't Is ook dat ik alleen kon kiezen tussen fiets of OV :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: IJzig Waterland

Bericht door STF »

Mooie foto's van de bus in combinatie met ijs-landschappen.
Als ik hier naar buiten kijk zie ik de rivier doodgewoon stromen, en het kleine beekje wat de camping doorkuist stroomt ook rustig, weinig / geen ijs te zien.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: IJzig Waterland

Bericht door Karl »

tsov schreef:(...) IJsselmeer (...)
Is dat niet het Markermeer? Of heeft iemand de dijk lek gestoken....
Het is een spectrum.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: IJzig Waterland

Bericht door Caspar »

Zeer mooie platen, in een oud-Hollandse setting :D Grappig trouwens dat het ijs daar aardig aan het kruien is, en 30 kilometer noordelijker het er strak bij ligt in de bocht van Hoorn, en daar wel geschaatst wordt.
Een jaar of 12 terug kwam het kruiende ijs helemaal de dijk over, en stak het soms een paar meter verticaal de lucht in. Was dat nu ook aan de orde?
Als ik ooit eens rijk wordt koop ik een huis in een van die dorpjes 8-)
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: IJzig Waterland

Bericht door tsov »

Helaas geen metershoog kruiend ijs nu, misschien later :wink:

@Karl: Strikt genomen is het zelfs het IJmeer, maar "iedereen" hier noemt dat het IJsselmeer...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: IJzig Waterland

Bericht door waldo79 »

Mooie foto's van een voor mij onbekend gebied :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: IJzig Waterland

Bericht door Meltrain »

Erg mooie foto's inderdaad. :D
Die buslijnen 30 en 31 van GVB lijken me wel leuk om een keertje te doen als ik *ooit* in Amsterdam ben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten