Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door groningen »

Zeeuws Meisje stond bekend om hun reclameslogan "maar geen cent te veel hoor". Doe daar het openbaar vervoer ook maar bij. In noord Nederland is een aanbieding gewoon de hele week geldig, maar in Zeeland natuurlijk alleen op woensdag. OK; op andere dagen 3,50 duurder.

Zomers dagje uit met de bus voor tien euro

De provicnie Zeeland, Connexxion en Veolia Transport maken reizen met de bus deze zomer extra aantrekkelijk. Voor slechts tien euro kan op woensdagen in juli en augustus gereisd worden met de Combikaart Zeeland. Makkelijk voor een zomers dagje uit met het hele gezin.

Elke woensdag in juli en augustus kunnen reizigers een Combikaart kopen met ruim 25% korting, tegen inlevering van een e-ticket met kortingsbon. Op de website http://www.degoedekantop.nl staat het aanvraagformulier voor het e-ticket. Met het e-ticket kunt u bij de buschauffeur een Combikaart aanschaffen voor slechts 10 euro.

De Combikaart Zeeland is geldig voor maximaal twee volwassenen en drie kinderen (t/m 11 jaar). Met de kaart kan de hele dag onbeperkt gereisd worden op alle bussen van Connexxion en Veolia Transport binnen de provincie Zeeland. Dit is inclusief de Interliner 395 Zierikzee-Rotterdam en de buurtbus. De Combikaart is niet geldig op buslijn 19 Hulst-Breda en lijn 42. Normaal kost de Combikaart overigens 13,50 euro. Ook buiten de actieperiode is het dus een voordelige manier om te reizen.

Bron: Zeeuwse Regio
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door mb90 »

Vanaf vandaag rijdt zomerbuslijn 14 weer. Niet te vinden op de Veolia site, maar in de praktijk gelukkig wel. Vandaag rijden de Amba's 5381, 5383 en 5390 erop.
Mede hierdoor rijdt de 1830 op lijn 1 vandaag. Een compleet in Connexxion kleuren rijdende Amba met een Veolia chauffeur en Hermes bekleding op de stoelen. Een foto volgt vanavond.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door mb90 »

Hier de beloofde foto's.
Eerst de 1830 van buiten op het zeiknatte busstation van het ziekenhuis in Oostburg. Daarom ook een telefoonplaat:
Afbeelding

En dan binnen, onderweg ergens op de N61 bij IJzendijke, met Hermes-bekleding en Veolia informatie en kaartlezers. Ook dit is een telefoonplaat en ook een uitsnede daarvan om geen andere passagiers op deze foto te hebben:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

Goede integratie van vervoerbedrijven zo. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael »

De 1830 rijdt daar al lange tijd rond. Heb hem ook wel eens op lijn 19 in Breda gezien
huibf
Donateur
Berichten: 4108
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibf »

De zomerbus.
Dit jaar is weer de frequentie afgebouwd op lijn 14.

Hoe kunnen ze ontzettend slecht langs de pot gaan pissen.
Nergens fatsoenlijke reisinfo.
Wel van 2011, 2012, 2013.

Wat is Veolia Transport toch een uitermate slecht ov bedrijf.
Sowiso is de PR van onze OV bedrijven slecht.
Veolia en Connexxion (muv Breng) met name.

Deze lijn verdient een nette folder, met een goede geografische lijnenkaart met campings etc,etc,etc. Overstapmogelijkheden en de haltetijden.
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Statler Rail »

Vrijdag 11 juli behandelt het CBb het verzoek van Syntus om definitieve gunning concessie Zeeland op te schorten (voorlopige voorziening). Bron: OV Tenders

Vrijdag weten we misschien meer over de kansen van Syntus in deze bezwaar- en beroepsprocedure. Aan het wel of niet toekennen van de voorlopige voorziening (lees: tijdelijke opschorting definitieve gunning) door het College van Beroep voor het bedrijfsleven kan je afleiden of het bezwaar op voorhand zinloos lijkt, of dat er wel wat lijkt in te zitten.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

huibf schreef:De zomerbus.
Dit jaar is weer de frequentie afgebouwd op lijn 14.

Hoe kunnen ze ontzettend slecht langs de pot gaan pissen.
Nergens fatsoenlijke reisinfo.
Wel van 2011, 2012, 2013.

Wat is Veolia Transport toch een uitermate slecht ov bedrijf.
Sowiso is de PR van onze OV bedrijven slecht.
Veolia en Connexxion (muv Breng) met name.

Deze lijn verdient een nette folder, met een goede geografische lijnenkaart met campings etc,etc,etc. Overstapmogelijkheden en de haltetijden.
Wat is er afgebouwd aan de frequentie dan? (Ik ken de dienstregeling niet uit mijn hoofd, maar meende dat het vorig jaar ook gewoon eenmaal per uur was)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Stefan »

Volgens mij is 't ook altijd 1x per uur geweest inderdaad.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Anne »

huibf schreef:De zomerbus.
Dit jaar is weer de frequentie afgebouwd op lijn 14.

Hoe kunnen ze ontzettend slecht langs de pot gaan pissen.
Nergens fatsoenlijke reisinfo.
Wel van 2011, 2012, 2013.
Op de site van Veolia vind ik gewoon de dienstregeling lijn 14 voor 2014.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Etienne »

Stefan schreef:Volgens mij is 't ook altijd 1x per uur geweest inderdaad.
Vroeger was het altijd 1x/uur ja, op een gegeven moment is de bus tijdens de hoogzomerperiode (zeg maar half juli t/m half augustus) elk half uur gaan rijden, en de bussen zaten ook goed vol toen. En sinds dit jaar rijdt de bus weer altijd 1x/uur.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Stefan »

Had inderdaad even terug zitten kijken, u heeft gelijk. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
huibf
Donateur
Berichten: 4108
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibf »

Pim-AllianceB95 schreef: Wat is er afgebouwd aan de frequentie dan? (Ik ken de dienstregeling niet uit mijn hoofd, maar meende dat het vorig jaar ook gewoon eenmaal per uur was)
Nee, vorig jaar was deze een aantal weken (in de 2 maanden) een half uur Dienst.
avl schreef: Op de site van Veolia vind ik gewoon de dienstregeling lijn 14 voor 2014.
Ja. Ik heb zondag via twee kanalen dit laten weten. Maandagmorgen is het geplaatst. Kreeg zojuist een mailtje !
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Suus »

Het kan dus blijkbaar snel bij Veolia? Goh.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Plutona »

Statler Rail schreef:Vrijdag 11 juli behandelt het CBb het verzoek van Syntus om definitieve gunning concessie Zeeland op te schorten (voorlopige voorziening). Bron: OV Tenders

Vrijdag weten we misschien meer over de kansen van Syntus in deze bezwaar- en beroepsprocedure. Aan het wel of niet toekennen van de voorlopige voorziening (lees: tijdelijke opschorting definitieve gunning) door het College van Beroep voor het bedrijfsleven kan je afleiden of het bezwaar op voorhand zinloos lijkt, of dat er wel wat lijkt in te zitten.
Een vraag aan kenners, of buschauffeurs: Komt dit allemaal niet erg laat? Een soortgelijke procedure heeft Veolia aangespannen in Brabant om alsnog het vervoer in West-Brabant in handen te krijgen. Het is nu bijna half juli, dus over een slordige vijf maanden gaan de nieuwe concessies in. Wordt het voor de nieuwe vervoerder niet langzaamaan onbegonnen werk om op tijd een degelijke dienstregeling en goed rollend materieel voorhanden te hebben?
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Ondanks de komst van Brabantliners naar Zeeuws Vlaanderen rijdt de 1830 vandaag ook zijn rondjes.
Gino
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 14:48

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Gino »

Ik zag vanochtend om 8:45 een Brabantliner (5883) op Hulst Busstation staan... Waarschijnlijk ging ie 4 minuten later de 20 naar Goes rijden.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael »

Weet je zeker dat het de 5883 was? Voor zover mij bekend zouden er maar 2 naar toe gaan en dat zijn de 5868 en 5871.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Goed mogelijk, 5883 (maar ook 5881 geloof ik) al eerder op de radar gespot daar de afgelopen dagen. Lijken overigens voornamelijk diensten van de lage 5800'en over te nemen en dus geen diensten van Ambassadors.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Frans F »

Plutona schreef: Een vraag aan kenners, of buschauffeurs: Komt dit allemaal niet erg laat? Een soortgelijke procedure heeft Veolia aangespannen in Brabant om alsnog het vervoer in West-Brabant in handen te krijgen. Het is nu bijna half juli, dus over een slordige vijf maanden gaan de nieuwe concessies in. Wordt het voor de nieuwe vervoerder niet langzaamaan onbegonnen werk om op tijd een degelijke dienstregeling en goed rollend materieel voorhanden te hebben?
Als de Provincie CXX inderdaad extra punten heeft gegeven voor de goede connecties met scholen is het mis, want dan is de zittende vervoerder gewoon in strijd met de wet bevoordeeld. Of Syntus daar al in een eerder stadium bezwaar tegen had aangetekend is niet bekend, maar gezien de uitspraak in de Veolia-zaak wel van belang. Als ze dat niet gedaan hebben lopen ze ook het risico dat hun bezwaren net als bij Veolia niet ontvankelijk worden verklaard..
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

De zaak was gisteren, is er inmiddels al wat nieuws? Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
🍉
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Frans F »

Ik neem aan dat dat toch wel minstens twee weken duurt, zelfs in het geval van niet-ontvankelijk verklaring.
Als het wel doorgaat naar inhoudelijke behandeling komen er nog wel wat weekjes bij.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Oh dan zijn ze minder ver dan dat ik had begrepen uit het artikel. Bummer. -o-
🍉
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Frans F »

Hoezo, de hoorzitting is geweest en het is nu wachten op de uitslag.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Ja ik had gelezen dat de definitieve uitslag dus gisteren zou komen. Maar dat heb ik dan dus verkeerd gelezen.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten