MeinFernBus start lijn Frankfurt & Hamburg via Amsterdam
MeinFernBus start lijn Frankfurt & Hamburg via Amsterdam
Met ingang van 4 augustus 2014 rijdt MeinFernBus een dagelijkse lijndienst (Lijn 075)
tussen Frankfurt en Hamburg met haltes in Utrecht, Amsterdam en Groningen.
Prijzen vanuit Amsterdam naar Frankfurt en Hamburg vanaf €25
Besparingstip voor de terugreis: Koop een kaartje (vanaf €17) voor de verbinding tussen Frankfurt én Hamburg,
kies vervolgens voor de verbinding van ruim 13 uur (i.p.v 6 uur), stap eerder uit in Amsterdam en bespaar €8. ;)
Voor de heenreis werkt deze truc niet, aangezien je moet instappen bij de halte waarvoor je een kaartje hebt gekocht, uitstappen kan echter op elk moment!
tussen Frankfurt en Hamburg met haltes in Utrecht, Amsterdam en Groningen.
Prijzen vanuit Amsterdam naar Frankfurt en Hamburg vanaf €25
Besparingstip voor de terugreis: Koop een kaartje (vanaf €17) voor de verbinding tussen Frankfurt én Hamburg,
kies vervolgens voor de verbinding van ruim 13 uur (i.p.v 6 uur), stap eerder uit in Amsterdam en bespaar €8. ;)
Voor de heenreis werkt deze truc niet, aangezien je moet instappen bij de halte waarvoor je een kaartje hebt gekocht, uitstappen kan echter op elk moment!
Re: MeinFernBus start lijn Frankfurt & Hamburg via Amsterdam
Wacht? Frankfurt - Hamburg via Amsterdam? Da's me wel de beste omweg zeg, 400 kilometer op een rit van 500..
Re: MeinFernBus start lijn Frankfurt & Hamburg via Amsterdam
€ 25 is al spotgoedkoop voor de 450 km tussen Frankfurt en Amsterdam en dan moet er nog wat af :')Besparingstip voor de terugreis: Koop een kaartje (vanaf €17) voor de verbinding tussen Frankfurt én Hamburg,
kies vervolgens voor de verbinding van ruim 13 uur (i.p.v 6 uur), stap eerder uit in Amsterdam en bespaar €8
Re: MeinFernBus start lijn Frankfurt & Hamburg via Amsterdam
Besparingstip voor de terugreis: Koop een kaartje (vanaf €17) voor de verbinding tussen Frankfurt én Hamburg,
kies vervolgens voor de verbinding van ruim 13 uur (i.p.v 6 uur), stap eerder uit in Amsterdam en bespaar €8
waldo79 schreef:€ 25 is al spotgoedkoop voor de 450 km tussen Frankfurt en Amsterdam en dan moet er nog wat af :'):shock:
Blijkbaar vond de busmaatschappij dat ook... sinds vanmiddag is deze superomweg niet meer boekbaar gemaakt, dus de prijs voor de verbinding tussen Frankfurt of Hamburg naar Amsterdam is weer minimaal gestegen naar €25 ...Z2N schreef:Wacht? Frankfurt - Hamburg via Amsterdam? Da's me wel de beste omweg zeg, 400 kilometer op een rit van 500..
Overigens blijkt uit de dienstregeling, dat deze lijndienst al m.i.v. donderdag 17 juli gaat rijden i.p.v. 4 augustus.
http://meinfernbus.de/unser-angebot/lin ... erlin.html
Verder vraag ik mij af waarom er gekozen is voor een halte op het bedrijfsterrein van Isselburg (10.000 inwoners), gelegen 10 km ten zuiden van Dinxperlo (Verplichte pauze voor de chauffeur misschien ???).
Het was leuker geweest, wanneer er gekozen was voor Arnhem, eventueel bij de nieuwe P & R aan de Europaweg 25 (Postillion Hotel Arnhem) i.p.v. station Arnhem ;)
"14 juni 2014, ARNHEM - Carpoolplaats Waterberg nabij de Apeldoornseweg in Arnhem-Noord wordt opgewaardeerd tot P+R-locatie. De buslijn Arnhem-Apeldoorn, die nu vlakbij de carpoolplaats een stopplaats heeft, gaat op het terrein halteren. Voor busreizigers wordt een nieuwe, grote wachtruimte gebouwd."
Lees verder via http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem ... -1.4403357
Re: MeinFernBus start lijn Frankfurt & Hamburg via Amsterdam
Arnhem is vanaf Isselburg nog 40 km, dus nog zo'n 25 minuten reistijd. Misschien is dat te veel? Wachttijd zal het niet zijn, aangezien de bus al vanaf 7:45 onderweg is vanuit Frankfurt.
Re: MeinFernBus start lijn Frankfurt & Hamburg via Amsterdam
Isselburg heeft een groot tankstation naast de A3. Nog even goedkope diesel tanken?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: MeinFernBus start lijn Frankfurt & Hamburg via Amsterdam
Kan wel een verplichte stop zijn vanwege het Rijtijdenbesluit.
Re: MeinFernBus start lijn Frankfurt & Hamburg via Amsterdam
Mag je dan 5 uur achter elkaar doorrijden? Want de bus is al om 7:25 uit Frankfurt vertrokken. Ik denk dat het eerder een tankstop is. Op de site staat namelijk bij zowel Ingelsburg als Leer Emspark het volgende
De vertaling volgens Google Translate:B) Bedarfshalt: wird nur angefahren wenn bis mindenstens 60 Minuten vor Abfahrt ein Ticket ab dieser Haltestelle gebucht wurde oder wenn Fahrgäste an dieser Haltestelle aussteigen wollen.
Onder vereist onderhoud zal wel een tankstop worden bedoeld, dat is namelijk het enige wat zo regelmatig gedaan moet worden, ander onderhoud kan typisch wel wachten tot het einde van de rit.Vereiste onderhoud: zal alleen worden benaderd door ten minste 60 minuten een ticket van deze halte was voor vertrek of als passagiers willen uitstappen bij deze halte geboekt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: MeinFernBus start lijn Frankfurt & Hamburg via Amsterdam
De correcte vertaling van "Bedarfshalt" is "Stop op verzoek", niet dat vereiste onderhoud wat Google Translate ervan maakt
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: MeinFernBus start lijn Frankfurt & Hamburg via Amsterdam
En er wordt dus alleen gestopt als iemand minstens 60 minuten van tevoren een ticket naar die halte gekocht heeft.
Lijkt me dus geen onderhoud of chauffeurswissel
Lijkt me dus geen onderhoud of chauffeurswissel
Re: MeinFernBus start lijn Frankfurt & Hamburg via Amsterdam
waldo79 schreef:€ 25 is al spotgoedkoop voor de 450 km tussen Frankfurt en Amsterdam en dan moet er nog wat af :')Besparingstip voor de terugreis: Koop een kaartje (vanaf €17) voor de verbinding tussen Frankfurt én Hamburg,
kies vervolgens voor de verbinding van ruim 13 uur (i.p.v 6 uur), stap eerder uit in Amsterdam en bespaar €8
Nou inderdaad, stelletje schrapers. Besides, 450 km in een fucking BUS dan ben je echt niet lekker bij je hoofd gewoon.
Re: MeinFernBus start lijn Frankfurt & Hamburg via Amsterdam
Google translate gebruiken voor Duits ook echt -o- Waar gaat het heen met deze wereld.
Re: MeinFernBus start lijn Frankfurt & Hamburg via Amsterdam
Veel mensen beheersen een vreemde taal als frans en duits niet meer. Engels des te meer.
Re: MeinFernBus start lijn Frankfurt & Hamburg via Amsterdam
Volgens mij is de Duitse zin voor vrijwel iedereen beter te begrijpen dan de "vertaalde" Nederlandse :?
Re: MeinFernBus start lijn Frankfurt & Hamburg via Amsterdam
Ik moet de schrapers gelijk geven: Deutsche Bahn verwaarloost de binnenlandse treinreiziger door zich actief te bemoeien met andere niches en buitenlandse activiteiten (zie ook SNCF).Fles schreef:waldo79 schreef:€ 25 is al spotgoedkoop voor de 450 km tussen Frankfurt en Amsterdam en dan moet er nog wat af :')Besparingstip voor de terugreis: Koop een kaartje (vanaf €17) voor de verbinding tussen Frankfurt én Hamburg,
kies vervolgens voor de verbinding van ruim 13 uur (i.p.v 6 uur), stap eerder uit in Amsterdam en bespaar €8
Nou inderdaad, stelletje schrapers. Besides, 450 km in een fucking BUS dan ben je echt niet lekker bij je hoofd gewoon.
Overigens kunnen prijsbewuste reizigers zich niet altijd goedkoop rekenen: er zijn simpelweg te veel touroperators van verschillende kwaliteiten en te weinig die een goede EBITDA (turbotaal voor nettoresultaat) kunnen voorleggen.
Re: MeinFernBus start lijn Frankfurt & Hamburg via Amsterdam
In Duitsland is inmiddels ook de discussie los gebarsten over de vraag of een zwaar door de staat gesubsidieerd bedrijf als DB wel busvervoer tegen afbraaktarieven ver onder de kostprijs mag aanbieden om op die manier andere aanbieders van busvervoer te beconcurreren.
Re: MeinFernBus start lijn Frankfurt & Hamburg via Amsterdam
DB Fernverkehr (het bedrijf dat de IC Bus rijdt) krijgt welgeteld €0,00 subsidie. DB Netze uiteraard wel, maar zij bemoeien zich noch exploitatief noch financieel met de IC Bussen.
Re: MeinFernBus start lijn Frankfurt & Hamburg via Amsterdam
DB gaf bij de halfjaarcijfers deze week zelf aan dat er forse problemen zijn bij DB Fernverkehr, omdat door de concurrentie de tarieven onder druk staan en het aantal reizigers met de IC/ICE sterk daalt. Dat laatste is al jaren het geval, maar in de eerste helft van dit jaar is de daling versneld tot bijna 3%. De vraag is dus maar in hoeverre Fernverkehr nog winst maakt dan wel dat de tekorten door winsten elders in het concern (lees DB-netz) worden gecompenseerd. Dan is er indirect wel degelijk sprake van subsidie.
In het nieuwe nummer van de Drehscheibe staat ook een artikel over de toekomst van DB Fernverkehr, waarin wordt geconcludeerd dat langeafstandsvervoer per trein zonder subsidie praktisch niet meer winstgevend te maken is. De conclusie is dat DB zich in de toekomst waarschijnlijk zal gaan terugtrekken op de hoofdcorridors (lees: de ICE-lijnen) en de rest of wordt afgestoten dan wel dat er IC/RE-constructies komen zoals naar Emden. Opmerkelijk vond ik dat het artikel vermeldde dat o.a. werd overwogen geen IC-treinen tussen Keulen en Frankfurt meer langs de Rijn te laten rijden maar dat vervoer over te hevelen naar hogesnelheidslijn via Montabaur.
In het nieuwe nummer van de Drehscheibe staat ook een artikel over de toekomst van DB Fernverkehr, waarin wordt geconcludeerd dat langeafstandsvervoer per trein zonder subsidie praktisch niet meer winstgevend te maken is. De conclusie is dat DB zich in de toekomst waarschijnlijk zal gaan terugtrekken op de hoofdcorridors (lees: de ICE-lijnen) en de rest of wordt afgestoten dan wel dat er IC/RE-constructies komen zoals naar Emden. Opmerkelijk vond ik dat het artikel vermeldde dat o.a. werd overwogen geen IC-treinen tussen Keulen en Frankfurt meer langs de Rijn te laten rijden maar dat vervoer over te hevelen naar hogesnelheidslijn via Montabaur.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: MeinFernBus start lijn Frankfurt & Hamburg via Amsterdam
Dergelijke kruissubsidie is verboden, dat weet je?Frans F schreef:DB gaf bij de halfjaarcijfers deze week zelf aan dat er forse problemen zijn bij DB Fernverkehr, omdat door de concurrentie de tarieven onder druk staan en het aantal reizigers met de IC/ICE sterk daalt. Dat laatste is al jaren het geval, maar in de eerste helft van dit jaar is de daling versneld tot bijna 3%. De vraag is dus maar in hoeverre Fernverkehr nog winst maakt dan wel dat de tekorten door winsten elders in het concern (lees DB-netz) worden gecompenseerd. Dan is er indirect wel degelijk sprake van subsidie.
Re: MeinFernBus start lijn Frankfurt & Hamburg via Amsterdam
Voor mensen die krap bij kas zitten, bijvoorbeeld studenten, is het anders echt wel een uitkomst hoor. Ik heb regelmatig in een eurolinesbus gezeten naar bijvoorbeeld Neurenberg. Verre van comfortabel, maar het is toch erg goedkoop en je moet wat. Niet iedereen heeft een auto, en trein en vliegtuig zijn erg duur.Fles schreef:waldo79 schreef:€ 25 is al spotgoedkoop voor de 450 km tussen Frankfurt en Amsterdam en dan moet er nog wat af :')Besparingstip voor de terugreis: Koop een kaartje (vanaf €17) voor de verbinding tussen Frankfurt én Hamburg,
kies vervolgens voor de verbinding van ruim 13 uur (i.p.v 6 uur), stap eerder uit in Amsterdam en bespaar €8
Nou inderdaad, stelletje schrapers. Besides, 450 km in een fucking BUS dan ben je echt niet lekker bij je hoofd gewoon.
Verder vind ik deze fernbus zeker interessant, zo heb je al vanaf 50 euro een retourtje utrecht-frankfurt wat met Eurolines al gauw 68 euro kost.
Re: MeinFernBus start lijn Frankfurt & Hamburg via Amsterdam
Officieel is er geen sprake van kruissubsidies. Bedrijfsresultaten worden getotaliseerd op concernniveau waarbij sommige onderdelen winst maken en andere verlies. Daarnaast kun je binnen DB rommelen met de kostenverdeling van de algemene kosten over de diverse onderdelen.Geert schreef:Dergelijke kruissubsidie is verboden, dat weet je?
Overigens moeten er bij de Fernbus ook bakken met geld bij en dat probleem wordt langzamerhand urgent omdat meer bussen meer verlies betekent. De kostprijs daar bedraagt bij een hoge bezettingsgraad ongeveer €0.10 per km/per reiziger, terwijl de meeste tarieven daar ver onder liggen en de bezettingsgraad in veel gevallen ook heel matig is.
Het gaat momenteel om marktaandeel waarbij degene met de grootste portemonnee zal overleven omdat die het kan uitzingen tot de rest financieel door zijn hoeven zakt. Het is vergelijkbaar met de hausse in Engeland na de liberalisering daar zo'n 20 jaar geleden. Ook daar is uiteindelijk een groot deel van de langeafstandsbussen weer verdwenen.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: MeinFernBus start lijn Frankfurt & Hamburg via Amsterdam
Interessante cijfers, heb je ook een linkje/bron?
Tja, vraag vs. aanbod...Frans F schreef:Het is vergelijkbaar met de hausse in Engeland na de liberalisering daar zo'n 20 jaar geleden. Ook daar is uiteindelijk een groot deel van de langeafstandsbussen weer verdwenen.
Re: MeinFernBus start lijn Frankfurt & Hamburg via Amsterdam
Gelukkig heeft National Express niet zo gek veel bussen rond rijden in de UK.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: MeinFernBus start lijn Frankfurt & Hamburg via Amsterdam
National is een van de overlevenden, maar ook die hebben behoorlijk wat geschrapt vooral op de kortere afstanden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten