Condoleanceregister

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Condoleanceregister

Bericht door iljitsch »

Treinkaartje 1839 - 2014

Afbeelding

Tot groot verdriet toch nog onverwacht van ons heengegaan.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Condoleanceregister

Bericht door Dagren »

Lief kaartje,

Ik dacht dat ik je ging missen, tot ik in het buitenland weer van je soortgenoten gebruik moest maken, omdat er geen chipkaarten bestonden. Toen besefte ik dat je tijd gekomen is.

Rust zacht.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Condoleanceregister

Bericht door Thom91 »

Laatste keer verwaarloosd in 2012, ik zal je niet missen.
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Condoleanceregister

Bericht door Klaasje »

Ik heb het ook al tijden niet meer gebruikt. Maar ik kan me voorstellen dat het gebrek aan kaartjes met korting en gecompliceerde handelingen met de chipkaart voor alles wat niet standaard Reizen op Saldo is als erg vervelend worden gezien en ervaren.
Alargule

Re: Condoleanceregister

Bericht door Alargule »

Uit het oog, uit het hart. Ik ga het net zoveel missen als de vaste telefoon, mijn beeldbuis-TV, de videorecorder, de Sony Walkman, Gameboy en natuurlijk de derde klasse in de stoomtrein. Naar Uithoorn.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Condoleanceregister

Bericht door Dennenboom »

Zo anders is dat nieuwe papieren kaartje met chip toch niet?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Condoleanceregister

Bericht door Klaasje »

Je kunt hem niet met korting krijgen en niet als retour krijgen. Gecombineerd met een euro toeslag is dat niet heel aardig zegmaar.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Condoleanceregister

Bericht door Dennenboom »

Maar dat ligt niet aan het formaat. Dat is een keuze die los hiervan staat. Technisch konden ook de nieuwe kaartjes die eigenschap hebben.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Condoleanceregister

Bericht door Frans F »

1839-2014, dat is niet slecht.
De meeste mensen uit 1839 leven al lang niet meer.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Condoleanceregister

Bericht door marlies »

Dennenboom schreef:Maar dat ligt niet aan het formaat. Dat is een keuze die los hiervan staat. Technisch konden ook de nieuwe kaartjes die eigenschap hebben.
Dat klopt. Het gaat dus ook niet om "Afscheid van het medium papier voor een treinkaartje" maar om "Afscheid van het papieren treinkaartje in de vorm waarin dat tot vandaag werd aangeboden". Maar dat is voor de meeste mensen dusdanig overduidelijk dat dat niet expliciet benoemd is.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Condoleanceregister

Bericht door fogeltje »

Houdoe en bedankt.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Condoleanceregister

Bericht door huibf »

Heeft er iemand het kaartje van 8 juli, oud type ?
En eentje van vandaag?

Scannen aub...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Condoleanceregister

Bericht door Daniel »

Met "oud type" bedoel je gewoon deze neem ik aan?

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Condoleanceregister

Bericht door Vinny »

Ik ga de Internationale Nachttrein meer missen. Het is natuurlijk een volstrekt achterhaalde vervoersmethode nu iedereen goedkoper met het vliegtuig of sneller met de ICE/TGV rijdt, maar het heeft wel veel meer romantiek dan een snippertje papier. En een condoleanceregister is wel heel... erg... pathetisch...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Condoleanceregister

Bericht door Tristan »

Één van de definities van 'openbaar' is 'vrij toegankelijk'. Omdat je vooraf nu altijd meer geld kwijt bent dan de reizen daadwerkelijk kosten (€ 7,50 aanschafkosten of minimaal € 1,- toeslag).

Kortom: met het heen gaan van het papieren kaartje, is dus ook OPENBAAR vervoer heen gegaan. RIP Openbaar Vervoer.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Condoleanceregister

Bericht door iljitsch »

Bij het stads- en streekvervoer valt het ook allemaal reuze mee.

Het grootste probleem is eigenlijk al de ingewikkelde situaties waarbij je niet gewoon op saldo reist en met name voor gezinnen de eenmalige kosten van de kaart en 20 euro die je erop moet zetten.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Condoleanceregister

Bericht door Geert »

Tristan schreef:Één van de definities van 'openbaar' is 'vrij toegankelijk'. Omdat je vooraf nu altijd meer geld kwijt bent dan de reizen daadwerkelijk kosten (€ 7,50 aanschafkosten of minimaal € 1,- toeslag).
Wat een flauwekul. Het OV is nog steeds voor iedereen toegankelijk. Dat in sommige situaties je een euro extra betaalt is jammerlijk, maar doet geen afbreuk aan het openbare.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Condoleanceregister

Bericht door Dennenboom »

Tristan schreef:Één van de definities van 'openbaar' is 'vrij toegankelijk'. Omdat je vooraf nu altijd meer geld kwijt bent dan de reizen daadwerkelijk kosten (€ 7,50 aanschafkosten of minimaal € 1,- toeslag).

Kortom: met het heen gaan van het papieren kaartje, is dus ook OPENBAAR vervoer heen gegaan. RIP Openbaar Vervoer.
Het E-ticket kent de toeslag van €1 toch niet?
Of is het dan weer niet openbaar omdat je een printer moet hebben?
Je moet trouwens ook eerst kleren kopen voordat je met het OV wilt. :wink:
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Condoleanceregister

Bericht door Dagren »

Tristan schreef:Één van de definities van 'openbaar' is 'vrij toegankelijk'. Omdat je vooraf nu altijd meer geld kwijt bent dan de reizen daadwerkelijk kosten (€ 7,50 aanschafkosten of minimaal € 1,- toeslag).

Kortom: met het heen gaan van het papieren kaartje, is dus ook OPENBAAR vervoer heen gegaan. RIP Openbaar Vervoer.
Wat zijn de daadwerkelijke kosten? Als een deel van de opbrengsten naar dividenduitkeringen gaan, betaal je ook voor meer dan alleen de reis. ;)

Als we zo gaan denken, is alleen OV wat door een non-profit bedrijf wordt uitgevoerd echt Openbaar Vervoer.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Condoleanceregister

Bericht door Suus »

Dus OV is alleen openbaar als je alleen je reiskosten hoeft te betalen? In dat geval is het OV voor mij toch echt openbaar, aangezien ik mijn vorige (studentenkaart) en mijn huidige persoonlijke OV-Chipkaart (NS-kaart) toch echt gratis heb gekregen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Condoleanceregister

Bericht door n-evo »

Geert schreef:Wat een flauwekul. Het OV is nog steeds voor iedereen toegankelijk.
Volgens mij kan een vervoerder je toch echt toegang ontzeggen. Zie RET die een OV-ban oplegt. Dus van échte (vrije) toegang voor iedereen is sowieso geen sprake. :wink:
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Condoleanceregister

Bericht door Dagren »

Ik heb ook wel eens gehoord dat sommige mensen bepaalde straten niet mogen betreden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Condoleanceregister

Bericht door fogeltje »

Geert schreef:
Tristan schreef:Één van de definities van 'openbaar' is 'vrij toegankelijk'. Omdat je vooraf nu altijd meer geld kwijt bent dan de reizen daadwerkelijk kosten (€ 7,50 aanschafkosten of minimaal € 1,- toeslag).
Wat een flauwekul. Het OV is nog steeds voor iedereen toegankelijk. Dat in sommige situaties je een euro extra betaalt is jammerlijk, maar doet geen afbreuk aan het openbare.
Dat dus. Altijd dat gejank.

Overigens mis ik de strippenkaart meer dan het treinkaartje. Aan de andere kant is het heerlijk nooit te hoeven nadenken of ik nu wel genoeg geld c.q. strippen bij me heb en regelmatig naar de sigarenboer moet. Dus van mij mag de kaart ondanks alle ellende voorlopig toch even blijven. *bus*

Ik moet die Breng-klantenservice immers aan het werk houden ;)
"Een touringcar is geen bus"
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Condoleanceregister

Bericht door n-evo »

Dagren schreef:Ik heb ook wel eens gehoord dat sommige mensen bepaalde straten niet mogen betreden.
De les die we hieruit kunnen trekken? Vrije toegang is een illusie! :D
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Condoleanceregister

Bericht door fogeltje »

n-evo schreef:
Dagren schreef:Ik heb ook wel eens gehoord dat sommige mensen bepaalde straten niet mogen betreden.
De les die we hieruit kunnen trekken? Vrije toegang is een illusie! :D
Maar mogen die mensen met OV wel door die straat heenrijden (zolang ze er maar niet uitstappen)?
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten