Condoleanceregister

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Condoleanceregister

Bericht door marlies »

Inchecken vind ik niet het goede woord in die context, om eerlijk te zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Condoleanceregister

Bericht door Suus »

Ik betwijfel of aan het product te zien is welke reis de reiziger af gaat leggen. Dat zou ongeveer 400x400 combinaties aan producten opleveren. Dat was ook het bezwaar tegen reizen op de chipkaart laden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Condoleanceregister

Bericht door reisthijs »

Volgens Mijn OV-chipkaart staan op dit moment deze producten op mijn kaart:
1. Jaartrajectabonnement, NS
Tweede klasse, Utrecht Centraal, Amsterdam Amstel

2. Dagretour, NS
Tweede klasse, Utrecht Centraal, Houten
Einddatum:08-07-2014
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Condoleanceregister

Bericht door webguy »

De producten bestaan inderdaad gewoon wel. Het zijn dus twee producten met als "parameter" het traject.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Condoleanceregister

Bericht door marlies »

De reden die ik me kan herinneren was dat het te ingewikkeld zou zijn voor reizigers. Volgens mij is dat een behoorlijke misser geweest. Het had inderdaad wel wat onduidelijkheid gegeven maar het had echt een boel kritiek voorkomen. Zelf had ik dan alsnog op saldo gereisd maar voor mensen die een paar keer in het jaar de trein nemen (categorie mijn moeder) was dit echt veel makkelijker geweest.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Condoleanceregister

Bericht door reisthijs »

"Te ingewikkeld", die smoes heb ik vaker gehoord. (Zie bijvoorbeeld de nieuwe abonnementen waarmee je niet meer in de vakantieperiode met korting in de spits kan reizen - want dat was makkelijker voor de klant...)
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Condoleanceregister

Bericht door marlies »

Het is ook altijd alleen maar een geldig argument bij dingen die ze niet willen. Als het dan ineens over iets dat ze wel willen invoeren op een bepaalde manier, bijvoorbeeld keuzedagen voor 65-plussers, mag het gerust wél veel te ingewikkeld zijn.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Condoleanceregister

Bericht door Thom91 »

Ik hoop dat mijn condoleanceregister toch wat minder discussie bevat als ik de pijp uit ben.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Condoleanceregister

Bericht door Vinny »

reisthijs schreef:
webguy schreef:
Ruben schreef:Waarom maakt NS het niet mogelijk om een reis tussen twee stations op je chipkaart te laden?
Gaat vast nog wel een keer gebeuren
Het is al mogelijk, maar om die optie is alleen geactiveerd voor jaartrajectkaarten.
Hier wordt ik zo ontzettend moe van.
(vastgelopen langspeelplaat modus aan)
Zouden we niet dingen gewoon eens van te voren goed regelen voordat er allerlei overhaaste dingen gebeuren zoals het dichtgooien der poortjes of het afschaffen van papieren kaartjes, om het publiek te laten wennen aan de nieuwe situatie zonder dat je reizigers tegen de haren instrijkt door zaken die al 5 jaar geleden geregeld hadden moeten zijn gewoon te laten liggen?
De OV-chipkaart is echt het probleem niet, het is de organisatiestructuur erachter die het probleem vormt.
(einde vastgelopen langspeelplaat modus)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Condoleanceregister

Bericht door marlies »

Thom91 schreef:Ik hoop dat mijn condoleanceregister toch wat minder discussie bevat als ik de pijp uit ben.
We kunnen de discussie over of we wel zonder je kunnen nu alvast voeren als dat helpt? We hebben tenslotte ook al iets dergelijks voor deadlock gedaan laatst ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Condoleanceregister

Bericht door Suus »

Het laatste treinkaartje is gevonden, het is een enkeltje Den Haag Ypenburg - Voorburg, gekocht op 9 juli om 4:01 's nachts. Lees hier meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Condoleanceregister

Bericht door Tristan »

Het is natuurlijk nog zeer de vraag of dat kaartje Ypenburg - Voorburg definitief het allerlaatste papieren kaartje is. Deze rechtszaak loopt namelijk nog steeds, de uitspraak is dus nog niet geweest.

Als in de uitspraak staat dat de ov-chipkaart idd niet voldoet aan de EU-richtlijnen, zou dat zomaar kunnen betekenen dat NS alles weer volledig mag moet gaan terugdraaien en dus de eenmalige chipkaarten weer moet gaan vervangen voor papieren kaartjes ;)
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Condoleanceregister

Bericht door Geert »

En welke informatie stond wel op het papieren treinkaartje en wordt nu niet meer afgedrukt op de eenmalige chipkaart? Want daar gaat de rechtszaak namelijk vooral over.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Condoleanceregister

Bericht door Tristan »

Het gaat om een rechtszaak van 19 mei. De eerste verwachting was dat de uitspraak na 6 weken zou volgen, dat zou dan rond 30 juni zijn. De uitspraak is nog niet geweest, zó makkelijk is het blijkbaar dus niet ;)
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Condoleanceregister

Bericht door baladid »

Hoe lang zijn eigenlijk kaartjes om te stempelen nog geldig?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Condoleanceregister

Bericht door Suus »

Ik weet niet wat er allemaal nog in omloop is maar het meerendeel is volgens al verdwenen

Met de keuzedagen is het nu zo ongeveer wel voorbij, dat is bijna een jaar geleden al overgeschakeld. Er zijn nog wel overgangsbewijzen van de spoordeelweken in omloop, dat loopt nog tot begin augustus. Je hebt ook nog wel een paar actiekaartjes, daar moet nog voor worden gestempeld bij de private vervoerders: NS doet het al enige tijd alleen met chipkaarten en e-tickets.

Om veel stations is het ondertussen al een flinke speurtocht naar een stempelautomaat. Op Rotterdam Centraal heb ik er slechts één gezien die met een kettingslot was vastgemaakt aan een wegwijzer in de stationshal. Op Duivendrecht staat er ook nog slechts één naast de informatiebalie van NS, dat is sowieso een beetje een curieus model dat het zonenummer (5715) stempelt, afgelopen zondag nog een conducteur gehad die daar toch eens goed naar moest kijken. :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Condoleanceregister

Bericht door baladid »

Ik bedoel als je gewoon op 8 juli een kaartje om te stempelen gekocht hebt...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Condoleanceregister

Bericht door Daantje »

Maar je kon voor 9 juli toch nog wel kaartjes kopen met een datum in de toekomst of niet?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Condoleanceregister

Bericht door Geert »

Volgens mij ging dat maximaal een maand vooruit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Condoleanceregister

Bericht door Suus »

baladid schreef:Ik bedoel als je gewoon op 8 juli een kaartje om te stempelen gekocht hebt...
De verkoop daarvan is al op 15 november 2012 gestopt. De geldigheid daarvan is beëindigd op 31 december 2013. Sinds eind 2012 worden er alleen nog maar gedateerde tickets verkocht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Condoleanceregister

Bericht door Z2N »

Ik heb voor 6 augustus nog gewoon een papieren treinkaartje liggen... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Condoleanceregister

Bericht door Anne »

Je kan al sinds november 2012 geen ongedateerde kaartjes meer kopen. LINK
Als je voor 9 juli een kaartje heb gekocht moest je een datum kiezen.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Condoleanceregister

Bericht door Freek »

En datum kiezen kon tot een maand later. 8 augustus moet vrijwel iedereen kunnen chippen alleen een groep reizigers van en naar het buitenland kan het dan nog niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten