OVer Missers in de Reisinformatie #36

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door marvinkok »

Wordt er geen info in het bakje met de dienstregeling gestopt? Zo deed Cxx het hier altijd... (en Syntus ook nu...)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Daniel »

Nee, helemaal niks. En het was zo te zien ook niet echt last minute: de omleiding staat ook op de site zo zag ik later.
Later op de dag ook nog diverse reizigers hier vergeefs zien staan wachten, maargoed, dat is ook wel een beetje dom want de straat was letterlijk naast de halte opgebroken. Dus als je de zak niet gezien had was dat toch wel een aardig duidelijke aanwijzing :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Daniel »

Naast missende lijnen in de actuele reisinfo voor diverse haltes aan de aangepaste busroutes in Leiden (volgens eerdere berichten hier een 9292-blundertje) zag ik vandaag dat Arriva toch ook wel wat steekjes had laten vallen. Zo waren de streeklijnen die nu tijdelijk door de Oosterkerkstraat rijden daar keurig toegevoegd op de halteborden, maar ontbraken de vertrekstaten.
De tijdelijke halte Sint Jorissteeg had dan juist weer keurig een net haltebord en was ook van alle vertrekstaten voorzien. Slordig daarentegen was wel dat op diverse haltes richting de Merenwijk de tijdelijk opgeheven lijn 4 nog gewoon op de borden stond.

Vanavond op Schiphol was NS ook weer lekker bezig: in het Nederlands werd een opgeheven IC Direct uitgebreid omgeroepen compleet met alternatief reisadvies enzo. Komt er een Engelstalige versie achteraan... "IC Direct to Breda has been cancelled". Ehm, was dat alles. Juist voor de buitenlandse reizigers lijkt me dat alternatieve reisadvies praktisch, een aanzienlijk deel van de binnenlandse reizigers zal dat alternatief wel kennen.

Leuk gevonden vond ik ook wel de Engelse vertaling die men had bedacht voor "in- en uitcheckpaaltjes" in een omroepbericht over de situatie vanaf 9 juli. Dat werden "places where you check in and out".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door waldo79 »

...karige informatie over ICDirect in het Engels
Maar hoeveel niet-Nederlanders maken nu werkelijk gebruik van die verbinding Asd - Shl - Bd? Het is toch een binnenlandse trein :?:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Daniel »

Naar Breda vast niet veel, maar op Schiphol - Rotterdam kan je toch nog wel wat buitenlandse reizigers verwachten lijkt me?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door ODRAIL »

Het valt me sowieso op dat de info voor de ICD in het Engels ook in Rotterdam (in welke richting dan ook) de laatste tijd zeer karig is. Dit in tegenstelling van de berichten bij de Thalys. Hier is juist niets op aan te merken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Suus »

Op Schiphol zijn de schermen boven de afdalingen naar de perrons met vertrekinformatie vervangen door schermen van een iets grotere maat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Ronald »

Waarom is dat een misser?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Suus »

Omdat er geen topic is "Verbeteringen in de reisinformatie"? :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door webguy »

Is dat niet al minimaal een maand of twee zo?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Suus »

Ik kom niet elke dag op Schiphol Plaza en ik kijk meestal nooit naar die schermen, ik moet altijd opletten voor grote rolkoffers die een hele stoet aan feestvierende Britten aan zich meeslepen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door reisthijs »

VIRM 9586 reed net het Amstelstation binnen met Haarlem op de koersdisplays. Gelukkig weten de schermen binnen wel dat de eindbestemming gewoon Maastricht is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Stefan »

Valt dit ook onder 'missers'? Welke snuggere dit dan weer bedacht heeft... Verbaasde me zondag ineens over wat er op m'n bus stond.. Bleek dit dus te zijn. :')

Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Daniel »

Diegene heeft in elk geval niet nagedacht over wanneer 'ie op enter drukte, met "Centr" op de bovenste regel had "Jaarbeurszijde" er ook nog wel volledig op gepast.
Maargoed, al heel wat dat Arriva er "slechts" 7 maanden over gedaan heeft om de bestemming aan te passen aan de rest van de reisinformatie (die met de laatste dienstregelingswijziging wel direct over ging naar de door Qbuzz geïntroduceerde nieuwe benamingen).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Stefan »

Al is 't zoals Qbuzz het filmt.. Utrecht CS op de 1e regel en op de 2e regel Jaarbeurszijde. :) Dit doet gewoon zeer aan m'n ogen. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door huibe »

En ik maar denken dat de bus stopt aan de centrumzijde en jaarbeurszijde.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door lint41 »

Overigens vind ik ook de manier waarop Qbuzz hier mee om gaat onhandig: op de doorgekoppelde lijnen wordt tot aan de stad 'Utrecht CS Centrumzijde' gefilmd, maar zodra de bus de stad in rijdt wordt het '... via Utrecht CS'. Naar mijn idee is het juist ín de stad relevant waar de bus precies eindigt/langs komt, daarbuiten gaat het er vooral om dat de bus naar Utrecht gaat.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Jurre »

Eindelijk heeft busstation Hilversum goed werkende DRIP's gekregen. Sinds 2011 werkten de oude systemen al niet goed meer. Echter heeft men wel aardig lopen knoeien bij het installeren van de nieuwe schermen. Er zijn namelijk vier vertrekhaltes in Hilversum en één uitstaphalte. Vanaf het station gezien ligt de uitstaphalte het dichtstbij. Hierachter ligt halte A, enkel bestemd voor lijn 320 (R-net), gevolgd door halte B, C en D waar de overige bussen halteren. Men heeft echter de uitstaphalte als halte A gezien, waardoor er nu de volgende situatie is ontstaan:
- Halte A (R-net): was [A], nu
- Halte B: was , nu geen letter
- Halte C: was [C], nu
- Halte D: was [D], nu [C]
Alargule

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Alargule »

Spooktrein op Duivendrecht: wegens verstoringen rond Utrecht zou de IC naar Nijmegen hier extra stoppen. Fijn voor mij. Stond ook keurig op de borden, werd aangekondigd over de omroep...maar de machinist wist van niks en raasde het station voorbij...De aankondiging verdween meteen weer van de borden.

De andere kant op gebeurde niet veel later hetzelfde met de IC naar Den Helder.

Goed bezug, NS...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Stefan »

lint41 schreef:Overigens vind ik ook de manier waarop Qbuzz hier mee om gaat onhandig: op de doorgekoppelde lijnen wordt tot aan de stad 'Utrecht CS Centrumzijde' gefilmd, maar zodra de bus de stad in rijdt wordt het '... via Utrecht CS'. Naar mijn idee is het juist ín de stad relevant waar de bus precies eindigt/langs komt, daarbuiten gaat het er vooral om dat de bus naar Utrecht gaat.
Precies, ik zou zelf persoonlijk 'Utrecht Centraal' voor de streekbussen van Arriva (ik spreek dan voor de lijnen die ik zelf rij, dus DAV) meer dan genoeg vinden, maar goed.. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Karl »

Vind het juist wel prettig dat je een idee hebt waar je uitkomt; het is nogal een wandeling van de ene naar de andere zijde.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Daniel »

Dat is nu juist bij Arriva (en Veolia) geen verrassing: je komt altijd aan de Jaarbeurszijde terecht.

In Maartensdijk zag ik trouwens dat op het routedeel van lijn 55 wat vanaf komend weekend vervalt de lijn al van de borden is wat zo te zien redelijk netjes gaat. Viel althans geheel niet op dat de 55 weggeplakt was en het zal ook geen nieuw bord zijn geweest want dan was het wat raar dat lijn 58 niet helemaal links op het bord stond.
Al viel me wel op dat de via's van lijn 58 in zwarte letters op de paarse achtergrond stonden. Dat was voorheen altijd met witte letters meen in me te herinneren, nu was het in elk geval niet zo heel leesbaar meer.

Wordt trouwens ook wel tijd voor kleurechte vertrekstaten bij U-OV... ik dacht in Groenekan een lichtblauwe voor lijn 55 te zien, maar het bleek gewoon een paarse te zijn die onder invloed van de zon behoorlijk verbleekt was. Tja, het idee is natuurlijk wel leuk maar er zit geen getiint zonwerend ruitje in de kastjes aan de haltepaal :P

Vanmiddag met een wisselstoring bij Utrecht Centraal was het trouwens dan weer vrij irritant dat men de treinen steeds pas 10 minuten van tevoren spoorwijzigde. Miste zelf net een trein, dus liep naar spoor 11 i.p.v. 9 waar de volgende toen nog stond aangekondigd maar kon later alsnog naar spoor 9. De omroep ervan kwam trouwens pas toen de trein binnenreed. 't was dat ik het al eerder op de TBP spotte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Suus »

Niet iedereen is zo goed op de hoogte van busroutes als jij Daniel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Daniel »

Toch zullen de meeste reizigers het ondertussen wel weten, naast dat je bij de meeste haltes van die lijnen überhaupt geen keuze hebt naar welke zijde van Utrecht Centraal je reist. Dat is bij welgeteld één halte het geval: Vianen Lekbrug. En laat die nu beschikken over een mooie overzichts-DRIP waar in elk geval de volledige bestemming op staat voor de enige lijn die daarvandaan niet naar de Jaarbeurszijde gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door reisthijs »

Het gaat weer lekker op Amsterdam Amstel.
Op de TBP staat de ic naar Mt van 17.15 aangekondigd. Er komt een ICM binnen met "nen" op het koersdisplay. Dit blijkt uiteindelijk de vertraagde sprinter naar Rhenen te zijn. Nadat die vertrokken is komt de ic naar Mt weer op het bord. Er komen twee stellen VIRM binnen met niet instappen op de displays. Gaat deze dan wel naar Maastricht? Nee het is de vertraagde ic naar Nijmegen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten