Maurice' foto's

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Maurice' foto's

Bericht door Maurice Hooikammer »

Dit is een pilot. In het onderstaande zal ik jullie foto's tonen die ik zoal maak(te). Ik hoor graag jullie mening en of ik met dit topic door kan gaan.

11-07-2014
Mijn vader zit in de orgelwereld en op deze dag scheen de organist van hét concertgebouw te concerteren in de St Walburgiskerk in Zutphen. Ik besteed mijn tijd wel anders. In plaats van de bulkfotografie op stations, wat ik helaas te vaak doe/deed, ga ik tegenwoordig meer de steden/dorpen zelf in. Op deze middag/avond ben ik de 'busas' die door het oude deel van Zutphen leidt afgelopen.

Op de Rijkenhage passeert de 8416 de lens.
Afbeelding

Even verderop bij het Hagepoortplein passeert de 8424 de Hagepoort (wat een verrassing) en tevens de oude stad.
Afbeelding

De chauffeur van de 8432 ontsteekt op de Berkelsingel voor de fotograaf even de lichten. Links het Ruitershofje en rechts de Berkel met de voor Zutphen kenmerkende Berkelpoort.
Afbeelding

Na wat snaaigoed gehaald te hebben op het station en de Ellen ten Damme trein gezien te hebben ging het met de benenwagens richting de Arriva-garage die opvallend rustig was. Ook zeer rustig was deze rit van de 84(16) die hier bijna bij die garage aan de Industrieweg is aangekomen. Chauffeur was overigens een bekende.
Afbeelding

Daarna ging het via de McDonalds voor een dessert weer terug naar de auto.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Maurice' foto's

Bericht door Etienne »

De plaatjes zien er nog niet eens zo verkeerd uit. Twee aanmerkingen: op foto 1 is rechtsboven enigzins wazig en op foto 3 stoort die lantaarnpaal.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Maurice' foto's

Bericht door Daniel »

Zeker de eerste drie zijn best leuk qua plaatje, maar ergens is toch wat misgegaan want heel erg scherp zijn ze niet. Denk dat je op een ongelukkige plek scherpgesteld hebt: bij die foto op de Rijkenhage is bijvoorbeeld alleen de bus onscherp, maar hij is zo te zien niet bewogen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Maurice' foto's

Bericht door Fles »

Ik zou ook een beetje croppen. Meer bus en minder onzin eromheen :)

Maar goed, wie ben ik :P
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Maurice' foto's

Bericht door Karl »

Op die voorlaatste foto zie je nog wel een oud gebouwtje (of dat is een poort volgens het bijschrift?) en een bruggetje ofzo, dat soort objecten maken een foto wel anders dan "weer een amba", maar bij deze foto misschien niet prominent genoeg in beeld. Dat gebouw met die trapgevel is wel leuk, misschien daar op inzoomen en dan de hele trapgevel op de foto? Ik roep ook maar iets.

Edit, bij die eerste foto zou ik die autospiegels weglaten. En van het industrieterrein, tjsa... grijze bende.
Het is een spectrum.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Maurice' foto's

Bericht door Maurice Hooikammer »

Fles, mensen willen graag meer omgeving, maar dan heb ik wss weer te veel daarvan. Mijn camera heeft inderdaad de rare gewoonte om (vooral met grijs weer) de hoekjes van het beeld te vervagen. Zal er rekening mee houden. En die derde foto had ik idd beter kunnen opsplitsen in een bus met de poort en een bus met de trapgevel.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Maurice' foto's

Bericht door Daniel »

Het belangrijkste (naar mijn mening dan) als je een beetje leuke busfoto's wilt maken: niet foto's maken om het foto's maken maar gewoon echt even op zoek gaan. Ben zelf ook vaak langer bezig met het zoeken van een mooie compositie dan met het maken van de foto zelf.
Maargoed, dat zoeken wordt wel vaak beloond met een plaatje als deze bijvoorbeeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Maurice' foto's

Bericht door Suus »

Ja, maar toch. Een perfecte compositie op een technisch uitstekende foto is ook niet alles, misschien zelfs saai.

Komt een foto niet veel beter tot zijn recht als je iets ziet wat je niet verwacht. Een foto die een ander licht op het onderwerp laat schijnen, een foto die je laat nadenken over het onderwerp en haar omgeving. Een foto die in je hoofd nestelt zoals een worm zich in een appel nestelt.

Okee, misschien laat ik mij een beetje meevoeren door de onstuimige wateren van de passie, het zijn maar foto's van bussen. Maar toch, de beste foto in een verslag is vaak niet de mooiste foto, maar een foto die ook een sfeer neerzet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Maurice' foto's

Bericht door Maurice Hooikammer »

Op deze grijze zondag wat tijd hebbende ben ik een selectie gaan maken van foto's van Ameland voor in dit forum. Jaarlijks zit ik 5 à 6 weken op Ameland en ken inmiddels al veel mensen. Ik ben ook, om het zo maar te noemen, 'onderdeel' van de Arrivatak ter plaatse. De chef is een boezemvriend geworden en via hem krijg ik al het nieuws en ik lever foto's aan voor publicatieberichten en voor in het busboekje. Hij laat mij op een rustige avond ook eens een bus sturen en afgelopen zomer mocht ik zelf de gelede 7806 'afrangeren'. Hieronder volgen enkele foto's van het busvervoer in 3 weken Ameland.

Hoewel de auto mee was, ging ik per (gehuurde) fiets van de boot naar onze bungalow de dag van aankomst. Eerste bus was deze ex-Ljouwertse 6612 die Nes uit kwam rijden.
Afbeelding

Een van de drie bussen die 'eigendom' van Ameland zijn is deze 6615. Naar mijn weten de enige serie bussen die speciaal voor Ameland is aangeschaft. De bus komt hier bij zijn eindbestemming net voorbij de vuurtoren. Helaas niet de meest knappe figuranten naast de bus, maar we zullen het maar vakantiesfeer noemen.
Afbeelding

Hier passeert de 6613 het complex van een ex-chauffeur die vanwege een hersenbloeding werd afgekeurd. Links staat mijn broertje in beeld die mij altijd een foto laat maken en NOOIT express in beeld gaat staan...
Afbeelding

Op 24 juli was in Ballum de ambachtelijke dag. Hierdoor moest de bus naar Ballum-Hollum v.v. omrijden via de Pietje Miedeweg. Hoewel de zon niet optimaal stond op deze weg, vond ik deze foto wel aardig met de leegte van de omgeving van deze polderweg en de mooie wolken.
Afbeelding

Van 3 juli tot 29 juli werd de Scania Omnilink 7853 ingezet vanwege een reparatie aan de 223 die dus weg was. De bus rijdt weliswaar comfortabel, maar er zat geen omroepinstallatie in, koffers pasten niet door de deur, oudere gasten konden niet het trappetje op en het deurtje bij de chauffeur moest met een touwtje worden vastgemaakt. De bus werd dus nauwelijks gebruikt. Alleen als alle bussen nodig waren zoals op deze wisseldag, wanneer er elk uur een boot vaart en die boot ook te laat vaart en je én een reguliere rit en een afvoer moet rijden op elke lijn. Hier keert de Scania terug van een afvoer.
Afbeelding

De Zwarteweg tussen Buren en Nes is een mooie slingerende duinweg, waar niet elke bocht netjes genomen wordt, zoals hier gebeurt:
Afbeelding

Tsja, de 223... Wij gingen mee om hem van de boot te halen. Was natuurlijk weer niet afgetankt, dus moesten we tanken. Dan moet je eerst weer de hele veerdam op omdat de bocht niet te halen is. Dan gebeurt het: bus valt weer uit. Was ie een krappe maand voor op de wal geweest. Deze foto is van de enige dag die die 24 uur op het eiland is geweest. Ook z'n enige officiële rit, want op deze rit viel de motor weer enkele keren uit.
Afbeelding

Op een rustige zondagavond is Ballum zo goed als uitgestorven. De 7806 gaat richting de laatste boot. Van deze foto straalt, vind ik, de rustiek uit.
Afbeelding

En dit was mijn mooiste verjaardagscadeau. De mooiste bus van NL kwam de 223 vervangen en komt hier van de boot!
Afbeelding

I.t.t. de Scania reed de 252 bijna altijd. Want, de chauffeurs vonden het een fijne bus! Kijk, op een eiland hebben ze er verstand van. Hier rijdt hij richting de boot komende uit Ballum.
Afbeelding

6614 rijdt langs de vuurtoren richting het eindpunt.
Afbeelding

De 252, inmiddels door 'iemand' voorzien van mooie plakkertjes, brengt op een rustige dinsdag de laatste bootgangers naar hun bestemming.
Afbeelding

Heel veel bus, maar het stukje omgeving eromheen is mooi!
Afbeelding

Wederom een prachtige zomerdag, 4 van de 21 dagen hadden we grijs weer, en de 252 blinkt in de zon terwijl hij mensen naar de boot brengt.
Afbeelding

En ten slotte rijdt de 7806 op onze laatste dag de strandgangers van de boot richting het populaire strand van Nes. Dit wordt lijn 131 genoemd, maar ze gebruiken vanwege flexibiliteit al jaren geen lijnnummers meer op Ameland.
Afbeelding

Ik hoop jullie een beeld te hebben gegeven van de mooie omgeving en de mooie bussen op 'mijn' Ameland!
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Maurice' foto's

Bericht door Hainje »

3x op Ameland vakantie gevierd, waaronder 2x in de Herberg langs de Pietje Miedeweg. Inderdaad een heerlijk eiland om te vertoeven. Zitten ook een paar mooie plaatjes tussen.
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Maurice' foto's

Bericht door Wubbo »

Maurice Hooikammer schreef:Deze foto is van de enige dag die die 24 uur op het eiland is geweest.
De laatste keer dat ik op Ameland was duurde elke dag er 24 uur, wat is er gebeurd? ;-)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Maurice' foto's

Bericht door Hainje »

Wow! Scherp! :o
🍉
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Maurice' foto's

Bericht door Maurice Hooikammer »

2e 'die' moet je opvatten als de 223!
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Maurice' foto's

Bericht door Meltrain »

Fraaie foto's van een eiland waar ik eenmalig een middag geweest ben. :D
Maar wat is dan het verschil tussen die 223 en 7806 dat eerstgenoemde steeds problemen heeft en die ander niet? :?

En wat bedoel je met? :
Dan moet je eerst weer de hele veerdam op omdat de bocht niet te halen is. Dan gebeurt het: bus valt weer uit.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Maurice' foto's

Bericht door Maurice Hooikammer »

M'n Nederlands is niet helemaal goed vandaag. De 7806 is een streek citaro en de 223 is een stads citaro. De 7806 geeft nooit storingen, maar de 223 heeft om de haverklap iets. In juli dus viel telkens de motor af tijdens het rijden en na reparatie trad het zelfde probleem al direct weer op! Dus ging ie weer naar de wal en kwam de 252.

Het tankstation ligt aan de weg naar de veerdam. Vanaf het tankstation moet je haaks draaien naar de rotonde om naar de stalling te gaan. Met een gelede kan dat niet dus moet je eerst de hele veerdam weer op om te draaien en toen we daar de keerlus in wilden draaien sloeg ie direct weer af...
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Maurice' foto's

Bericht door Maurice Hooikammer »

De combinatie van het mooiste bustype en de mooiste stad van Nederland liet mij zaterdag afreizen naar Den Haag. Voor wie het niet kent, met de auto kun je parkeren op P+R Hoornwijck, bij het knooppunt A4/A13 in Rijswijk. Daar parkeer je door de weeks voor €4,- en in het weekend voor €2,- en krijg je een dagkaart voor de HTM(Buzz) er gratis bij. In 20 minuten brengt lijn 15 je vervolgens naar het centrum en op stranddagen brengt lijn 5 je rechtstreeks naar Scheveningen.

Op deze zaterdag reed lijn 5 niet, dus ging het met de combi van lijn 15 en lijn 9 naar het Zwarte Pad. De familie in de winkelpassage achtergelaten te hebben, ging ik wat fotograferen. Allereerst de 1027 als lijn 23 die bijna zijn eindpunt heeft bereikt. Links van de bus weer geldverspilling van DRIS systemen vanwege het upgraden van enkele tramlijnen naar R-NET.
Afbeelding

Vervolgens ging het met lijn 22, die een erg mooie route heeft, naar het centrum. Vanaf daar ging ik weer mijn eigen weg naar de vervangende bussen van lijn 3 die tussen Westeinde en de Fahrenheitstraat reden. Ondertussen kwam ik langs de Grote Markt, waar de 1019 stond te wachten om als lijn 25 te vertrekken.
Afbeelding

Normaliter fotografeer ik geen trams, maar op de een of andere manier trekken de Haagse trams me wel in tegenstelling tot die van Amsterdam en Rotterdam. Hier rijdt een RR-tram als lijn 3 over de Prinsegracht.
Afbeelding

En dan het eigenlijke doel van de wandeling: de vervangende buslijn 63. Van de HTM(Buzz) miste ik alleen nog enkelen uit de 100x serie. Gelukkig reden vier van de negen die ik nog miste op die lijn. Helaas vanwege het vele verkeer niet echt denderende foto's kunnen maken. Het leverde wel een 'duel' op tussen een MAN en een Opel bedrijfswagen. De MAN was sneller! *bus* Hier passeert de 1004 op de Koningin Emmakade, wat een eenrichtingsstraat is. Op de een of andere manier hebben de Hagenaren bedacht om de andere rijrichting een andere naam te geven: de Waldeck Pyrmontkade...
Afbeelding

En dan eindigde het rondje in de mooiste buurt van de stad, namelijk die tussen het Museon/Omniversum en het plein 1813. Hier passeert de 1089 in het verlengde van de Laan van Meerdervoort: de Javastraat.
Afbeelding

Bij het plein 1813 kon de 3139 nog even op de foto voor de herfstachtige achtergrond. Jammer dat deze trams vervangen worden door die grafkleurige Siemens dingen.
Afbeelding

Daarna keerde ik weer terug in het centrum. Bij de vlaggenparade kon de 1114 op de foto.
Afbeelding

Nadat ik nog even wat onoriginele foto's had gemaakt op het centraal station, ging de tijd even achteruit met deze twee museumtrams die pendelden vanwege een of andere markt bij het Lange Voorhout.
Afbeelding

Op het Korte Voorhout reed deze mooie tram als lijn 17. Ik verkies deze toch boven de Combino of Citadis.
Afbeelding

Vervolgens liet ik mijn mond in brand zetten met een diner waar opeens in soort peper in bleek te zitten, waarvan ik nog een aantal uren last had... Zo ook tijdens een orgelconcert van een virtuoze Franse organist dat ik verplicht bij moest wonen omdat Den Haag 's avonds te gevaarlijk zou zijn voor een solo 15 jarige jongen. Maar goed, tijdens het wachten op de 15 Afbeeldingop het Spui kon deze avondfoto gemaakt worden van de 1039.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Maurice' foto's

Bericht door Etienne »

Zo'n R-netdisplay in de richting Zwarte Pad is inderdaad vrij overdreven. Vrijwel alle passagiers stappen bij de halte Kurhaus uit en de tram/bus gaat met hooguit een enkeling nog verder naar het Zwarte Pad. :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Maurice' foto's

Bericht door Maurice Hooikammer »

Het is even rustig met schoolwerk, dus kan ik even een selectie maken van fotootjes die wel aardig zijn naar mijn mening.

14-08-2014
Haarlem, een verrassend mooie stad werd vandaag aangedaan. Na wat bulkfotografie op het station werden de benenwagens aan het werk gezet. Badend in de zon kon de 3601 vastgelegd worden bij het groene Kenaupark. Overigens is de weghelft richting het station daar nou niet echt breed...
Afbeelding

Om de hoek lag de Kinderhuisvest. Na een aantal vergeefse pogingen vanwege figuranten in beeld lukte het bij deze Arriva 8781 wel om geen figuranten erbij op te hebben.
Afbeelding

Omdat de lichtstand op het traject Kenaupark - Tempeliersstraat niet echt optimaal was, zijn de foto's de vermelding niet waard. Op het Houtplein passeerde daarna de 3659 het provinciehuis op weg naar onze hoofdstad.
Afbeelding

Via de Gasthuis- en Kampersingel ging het richting de busbaan door het centrum. De mooie 9214 bereikt hier de halte Centrum - Verwulft met op de achtergrond de Vroom & Dreesman.
Afbeelding

Na met m'n ouders een terrasje gepakt te hebben bij de Bavo ging ik weer via de Nassaulaan naar het station. Op de toepasselijke Nassaubrug passeert de 3643.
Afbeelding

En na nog wat stationsfotografie gedaan te hebben keerde ik weer terug naar het verschrikkelijke Wezep.

15-08-2014
Het leek erop een busloze dag te worden, maar in Medemblik kon deze mooie Connexxion 3302 nog even meegepakt worden terwijl ie staat te bufferen bij Medemblik Busstation.
Afbeelding

16-08-2014
Een dagje Groningen werd besteed aan het fotograferen van rooie bussen op lijn 11. Hier de 3055 bij het Noorderplantsoen.
Afbeelding

En even een ommetje via de Korreweg voor lijn 2 die op dit moment al Qlink wil spelen met z'n groene kleurtje...
Afbeelding

18-08-2014
Mijn schooljaar begon met een vrije dag, waarop ik mijn geliefde busjes bezocht in Leeuwarden. Na geparkeerd te hebben bij Arriva liepen we de route van lijn 12 af. Bij de Harmonie passeert de 252 (helaas met fietsster...) met de door mij opgeplakte stickertjes van zijn thuis er nog op!!
Afbeelding

Er reed ook een Citea mee vanwege het ontbreken van de 251 in Leeuwarden.
Afbeelding

En de 253, waarop mijn vader zijn eerste meters als chauffeur van een bus heeft gemaakt waardoor hij het 'zijn bus' is, passeert hier de huisjes van de Bredeplaats.
Afbeelding

En diezelfde bus rijdt hier weer terug naar het busstation, met als achtergrond het mooie Rengerspark.
Afbeelding

En een minuut na de zonnige plaat hierboven een enorme wolkbreuk, waar de 8511 zich doorheen baant.
Afbeelding

En mijn persoonlijke favoriet nadert hier zijn laatste bochten voor het eindpunt. Op de achtergrond kijkt de Achmeatoren toe.
Afbeelding

En een spurtje voor deze foto van de 252 moest ik bekopen met uitwerpselen van een hond aan mijn schoeisel...
Afbeelding

En dan is dit nog de meest toonbare foto van de 254, welke nogal verminkt is met reclame. Hier voor het imposante gebouw Zaailand.
Afbeelding

23-08-2014
Mijn eerste officiële weekeind... En voor de vierde keer in twee weken werd Groningen de bestemming. Via de route van lijn 5 op het tracé IKEA-HS ging het naar het doel van de dag, Qlink Groen fotograferen. Allereerst de Qlink paars voor het UMCG.
Afbeelding

Met de 3068 en een zeer goeie chauffeur ging het naar de Zernike. Omdat we daar met -7 arriveerden kon ik een stukje verder mijn positie innemen voor de volgende foto:
Afbeelding

En na een tocht over de vrijwel uitgestorven campus kon lijn 9 op de foto:
Afbeelding

En de andere gelede Qlink Groen is de 3072. Hier op de Planetenlaan.
Afbeelding

Daarna liep ik verder tot ik weer bij het HS was.

27-08-2014
Het voordeel van in Zwolle naar school gaan is dat ik veel busjes kan fotograferen voor en na schooltijd. Ergens op een woensdagmiddag heb ik even gekeken bij het veevervoer bij de Deltion... Streekbus 4125 rijdt hier nog leeg de rotonde op, een kleine 5 minuten later gaat ie vol naar het Zwollener Station.
Afbeelding

03-09-2014
En mijn school heeft een aantal buslijnen voor de leerlingen. Hier vertrekt lijn 649 naar het noordoosten bij WKC De Dobbe. Alle klandizie links van de bus zijn klasgenoten...
Afbeelding

04-09-2014
De dag erna was de passeertijd van dé bus van Syntus eens wel gunstig en kon ie poseren voor de groene bomen bij de (Nieuwe) Veerallee.
Afbeelding
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Maurice' foto's

Bericht door waldo79 »

Mooie platen. Zo erg is het niet om fietsers erbij te hebben. Ander verkeer verlevendigt het portret. Bussen maken onderdeel uit van het verkeer.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Maurice' foto's

Bericht door Maurice Hooikammer »

16 september 2014:
In de ruim drie uur aan tussenuren ben ik op de fiets mijn geboortestad gaan verkennen. Achter mijn school direct een leuke foto van de 4045 die hier de brug over de Aa passeert; een van de bussen van het erg afwisselende wagenpark van Syntus Overijssel.
Afbeelding

Van de Dobbe ging het via het IJsseldeltastadion naar de Isala Klinieken. Erg veranderd in de jaren, het gebouw bleek nieuw gebouwd naar idee van dezelfde architect als die van het Gasunie gebouw in Groningen. Het kwam me al bekend voor. Anyway, op het rondje om het complex passeert hier de 4044 met op de achtergrond de zijkant van het gebouw.
Afbeelding

Daarna ging ik via het mooie Wipstrik en Weezenlandenpark naar de Katerdijk, waar de 5299 langs zou komen. Het is de door mij meest gefotografeerde bus van Syntus, maar toch blijf ik hem achtervolgen... Hij is zo mooi! Chauffeur herkende mij; toen hij op de uitstaphalte van Zwolle even iets haalde in het stationsgebouw moest ik op diezelfde bus passen tot ie terug was...
Afbeelding

Op de brug kon de 4003 poseren:
Afbeelding

Daarna fietste ik snel naar de Syntus garage op Voorst. Heel toevallig ( :') ) werd juist de 5299 gestald... De TD was daar bezig met van die mooie rooie patatkarretjes uut 't oosten. Vervolgens reed ik verder naar de brug bij Westenholte, waar de 5736 passeerde:
Afbeelding
Hierna nog wat foto's gemaakt van lijn 1 in Stadshagen, maar die zijn niet zo geweldig door de intrede van de bewolking.

17 september 2014:
Hé, de 5299! Toevallig... :lol:
Afbeelding

18 september 2014:
Na zoals bijna gewoonlijk weer de 5299 gezien te hebben... kon ik deze mooie 4634 nog eens fotograferen in zijn mooie kleurtjes.
Afbeelding
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Maurice' foto's

Bericht door Maurice Hooikammer »

Nu er opmerkingen komen als 'net zoals andere prut dumptopics' ben ik benieuwd of jullie mijn foto's ook daartoe rekenen? Als men mijn foto's niet interessant/goed/mooi vindt kan ik het net zo goed stoppen.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Maurice' foto's

Bericht door Hainje »

Wat mij betreft kun je lekker doorgaan hoor. Scherpe foto's waar ook wat van de omgeving (maar ook weer niet te veel omgeving) te zien is en voertuigen die er in zijn geheel op staan. Niks mis mee. :)
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Maurice' foto's

Bericht door Z2N »

Is met jouw foto's inderdaad niets mis, voel je niet aangetrokken! :)

Daarentegen zou ik wel een verdere wildgroei van 'dumptopics' tegen willen gaan, door voortaan alleen nog maar reisverslagen te tolereren. De huidige dumptopics mogen dan wel blijven, nieuwe moeten toch echt hun heil gaan zoeken op fotodeelwebsites à la Flickr.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Maurice' foto's

Bericht door waldo79 »

Prima foto's, Maurice.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Maurice' foto's

Bericht door Mr-W »

Leuke foto's :pos:
Nog een tip voor meer Man Lion's City G. Ga doordeweeks bij het Summa College of evt. Peppelrode staan,daar is het letterlijk prijsschieten.lijn 4 en lijn 184 lijn 404 komen daar langs en rijden regelmatig geleed.
Verder rijden ze in Zeeland ook rond op de meest rare tijdstippen. Ik had de bus van 15:40 op Zondag.Tussen Terneuzen en Axel was die capaciteit nodig, de rest van het stuk niet.
In Limburg rijdt er ook 1 rond op Lijn 41 Sittard Station NS - Kerkrade Busstation,maar wanneer die wordt ingezet weet ik niet.
Z2N schreef: Daarentegen zou ik wel een verdere wildgroei van 'dumptopics' tegen willen gaan, door voortaan alleen nog maar reisverslagen te tolereren. De huidige dumptopics mogen dan wel blijven, nieuwe moeten toch echt hun heil gaan zoeken op fotodeelwebsites à la Flickr.
:pos: Al zou het beheer hierover een uitspraak moeten doen,want waarom de huidige toestaan en nieuwe niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten