OVer je reiservaringen in juli 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Daniel »

@reisthijs: en dan ook nog een beperking dat je er maar één keer mee kunt in- en uitchecken. Die kaartjes kon je toch voorheen gewoon als retourtje gebruiken? Nu is het dus én die extra euro én een apart kaartje voor heen- en terugreis.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door lint41 »

Leuk dat GVB in de vakantiedienstregeling lijn 240 opheft, maar dan zou het ook leuk zijn als nu niet voor de tweede keer deze week de overgebleven 40 niet op komt dagen...
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door marlies »

Mijn laatste reis met een papieren kaartje zit er op:

Afbeelding

De conducteur had haar kniptang ook nog bij zich, dus ik heb zelfs een stempel gekregen :P

Voor het eerst dat ik een conductrice op hoge hakken aan het werk zag trouwens, lijkt me niet echt fijn schoeisel om urenlang heen en weer te moeten lopen in schommelende treinen.

Ik had vertraging (tijdje voor rood gestaan bij de A9) waardoor ik in Duivendrecht net mijn aansluiting op de metro miste. En natuurlijk rijdt M50 niet en moest ik dus 9 minuten wachten. Lijdensweg. Tussen CS en de van der Madeweg rijden dan nog wel 2 metro's per uur, maar niet symmetrisch (zit 7 resp 3 minuten tussen). Er zal wel een reden zijn dat ze niet een betere tijdelijke dienstregeling hadden kunnen doorvoeren om het wegvallen van 50 en 51 op te vangen, maar het is wel irritant. First world problems ;)

Affijn. Komende maanden hoef in niet in Amsterdam te zijn dus het was leuk dat ik zowel heen als terug een zilvermeeuw had. De volgende keer rijden ze waarschijnlijk niet meer, dus op deze manier was het een gepast afscheid.

Op de terugweg nog een bommelding in Almere ontlopen, het treinverkeer was net weer op gang toen ik vertrok. Lucky :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Ardan »

marlies schreef:Tussen CS en de van der Madeweg rijden dan nog wel 2 metro's per uur
Karig :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door marlies »

Haha, per 10 minuten bedoel ik :D

Al voelde het wel zo ;)
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door waldo79 »

Daniel schreef:@reisthijs: en dan ook nog een beperking dat je er maar één keer mee kunt in- en uitchecken. Die kaartjes kon je toch voorheen gewoon als retourtje gebruiken? Nu is het dus én die extra euro én een apart kaartje voor heen- en terugreis.
Niet zo zeuren, 3 euro is nog steeds spotgoedkoop 8-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Suus »

Tijdens de wedstrijd eens een ritje gemaakt met de tijdelijke buslijn 55 tussen Amsterdam Amstel en Amsterdam Zuid.

Het was de derde dag in Amsterdam voor de bestuurder en hij moest nog een beetje wennen aan de bus. Het vertrek bij het Amstelstation was maar liefst acht minuten te laat omdat men de rolstoelplank in eerste instantie niet aan de praat kreeg, maar na wat prutsen werd het opgelost: eerst moeten de deuren dicht en dan kan de plank naar buiten. Als je de deur sluit gaat de plank dan automatisch weer naar binnen.

Daarna een verstrooide reiziger die dacht in de 37 te zitten en al bij de Amstelkade wou uitstappen om terug te lopen. Dat ging niet, de reiziger moest mee tot de RAI.

De route is verder heel logisch, al zag ik wel wat vreemde werkzaamheden in Amstelveen op de site van GVB.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door hauptbahnhof »

De levering van de M5en is pas op de helft en met nog 14 te gaan, waarbij 1 per maand instroomt zul je nog vaak kans hebben om met die containers te reizen.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door lint41 »

Het busvervoer in Utrecht is momenteel nogal rommelig: afgaand op het bericht van Connexxion zijn er problemen met de overweg in de Biltstraat, wat in ieder geval tot gevolg heeft dat mijn lijn 53 nu Catharijnesingel-Ledig Erf-Galgenwaard-Waterlinieweg-eigen route rijdt. Busbaan binnenstad lijkt dus vrijwel busvrij te zijn nu. Jammer dat we ten eerste niet gewoon via de busbaan naar de Bleekstraat konden (scheelt een hoop tijd), maar ook wel jammer dat U-OV niks aan reisinfo de wereld in heeft gestuurd.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door marlies »

hauptbahnhof schreef:De levering van de M5en is pas op de helft en met nog 14 te gaan, waarbij 1 per maand instroomt zul je nog vaak kans hebben om met die containers te reizen.
Oh, ik had ergens anders gelezen dat het dit najaar wel zo'n beetje einde oefening zou zijn maar dat lijkt me dan inderdaad sterk. Ik vind het fijne metros trouwens, maar ik weet dat ik een van de weinigen ben :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Daniel »

lint41 schreef:Het busvervoer in Utrecht is momenteel nogal rommelig: afgaand op het bericht van Connexxion zijn er problemen met de overweg in de Biltstraat, wat in ieder geval tot gevolg heeft dat mijn lijn 53 nu Catharijnesingel-Ledig Erf-Galgenwaard-Waterlinieweg-eigen route rijdt. Busbaan binnenstad lijkt dus vrijwel busvrij te zijn nu. Jammer dat we ten eerste niet gewoon via de busbaan naar de Bleekstraat konden (scheelt een hoop tijd), maar ook wel jammer dat U-OV niks aan reisinfo de wereld in heeft gestuurd.
Ik viel met m'n neus in de boter ja, paar unieke plaatjes kunnen maken na even in m'n arm te knijpen om vast te stellen dat ik niet droomde :P Kwam bij de Tolsteegbrug de binnenstad uit na een plaatje van lijn 2, komt er van de ene kant een DGB op 28 langs en die kruiste daar lijn 74. Veel bussen reden toen inmiddels wel via de Adama van Scheltemabaan trouwens, al kwam er later nog een lijn 28 met dubbelgeleed de Catharijnesingel over (helaas was juist die voor mij op dat moment niet fotografeerbaar)

U-OV had inderdaad niks van reisinfo de wereld in gestuurd, de DRIPs bij o.a. halte Neude gaven alleen een omleiding op 13 juli aan. Op de Biltstraat wel een melding van Connexxion op de DRIPs dat de halte verviel voor lijn 50 wegens een technische storing bij het spoor.
Probleem betrof trouwens de overweg Biltstraat die niet meer open wilde. Ook reden niet alle bussen om: heb nog foto's met bussen die half slalommend de overweg namen terwijl iemand de spoorboom een stukje omhoog hield.
Meest exotische spot: lijn 5 op de Abstederdijk... omleiding op een omleiding dus, want die lijn komt alleen maar langs de bewuste overweg omdat hij wegens eenrichtingsverkeer door werkzaamheden op de Wittevrouwensingel moet omrijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door hauptbahnhof »

marlies schreef: Oh, ik had ergens anders gelezen dat het dit najaar wel zo'n beetje einde oefening zou zijn maar dat lijkt me dan inderdaad sterk. Ik vind het fijne metros trouwens, maar ik weet dat ik een van de weinigen ben :P
Je bedoelt de M5 hoop ik? Anders wil ik graag weten wat zo fijn aan die ZM's vind. :-)
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door marlies »

Nee, ik bedoelde de oude containerbakken. M5 is ook fijn hoor, daar niet van. Eigenlijk vind ik ze vooral fijn vergeleken met die CAF dingen, voor de M5en er waren was het het beste materieel dat je kon treffen :P

Ik vind ze fijn omdat ik er ruim in kan zitten, ze rustig lopen, gevoelsmatig vlot optrekken (ook al is het niet zo, het is als reiziger prettig dat idee te hebben) en omdat ik het indrukwekkend vind dat ze het nog doen na zo veel verwaarlozing. En omdat die sneltrams gewoon zó kut zijn dat iets anders dan al snel heel wat lijkt ;)

Oh, en ze hebben een leuke neus. Slechtste argument ooit, ik weet het :D
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door microshit »

Okee heerlijk die overwegstoring op Ut - Ed. Alle overwegen traag aanrijden, na wat een eeuwigheid voelde net Bnk gepasseerd :p
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Daelea »

Prettige situatie in Ede gisteren: de haltes in de Maandereng van lijn 1 & 2 worden opgehoogd, zodat een gelijkvloerse instap ontstaat. Het was alleen niet zo handig dat ze dit bij alle haltes tegelijk deden, en daarbij ook de haltepaal weggehaald hadden. Ik moest volgens de stratenmaker maar in het zand wachten en instappen via een stapel losse tegels, en de buschauffeur reed een halte compleet voorbij (verborgen achter een afzetting en zonder haltepaal, maar wel in dienst zoals de chauffeur achteraf achterkwam) terwijl iemand daar wel uit wilde... Handig!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door webguy »

microshit schreef:Okee heerlijk die overwegstoring op Ut - Ed. Alle overwegen traag aanrijden, na wat een eeuwigheid voelde net Bnk gepasseerd :p
*O* Thuiswerken *O* (elke andere dag van de week zat ik daar ook in...).
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door microshit »

Thom69 schreef:Prettige situatie in Ede gisteren: de haltes in de Maandereng van lijn 1 & 2 worden opgehoogd, zodat een gelijkvloerse instap ontstaat. Het was alleen niet zo handig dat ze dit bij alle haltes tegelijk deden, en daarbij ook de haltepaal weggehaald hadden. Ik moest volgens de stratenmaker maar in het zand wachten en instappen via een stapel losse tegels, en de buschauffeur reed een halte compleet voorbij (verborgen achter een afzetting en zonder haltepaal, maar wel in dienst zoals de chauffeur achteraf achterkwam) terwijl iemand daar wel uit wilde... Handig!
Aha, vandaar... Dit overkwam mij vorige week ook bij Pascalstraat. Haltepaal weg, en voor m'n neus werd de abri weggetakeld.

En thuiswerken... Was t maar een optie :(
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door fogeltje »

Ik moest gisteren naar Nijmegen. Omdat ik nog drie Blokkerdagkaarten heb liggen die uiterlijk zondag op moeten besloot ik de trein te pakken. Om 70 cent te sparen pakte ik de trein naar Helmond en niet Eindhoven. En toen bleek dat de hele middag het treinverkeer daar al op zijn gat lag :') Er werd omgeroepen dat wachtenden een gratis kopje koffie konden krijgen bij de Kiosk. Dus daar heb ik dankbaar gebruik gemaakt, ook al had ik liever koffie van de koffietoko gehad. Toen ik met mijn koffie de Kiosk uitliep zag ik net een gelede Munckhoffer aankomen. Dus snel inchecken met mijn DalVrij dagkaart zodat ik zeker voor 16:00 ingecheckt was (was 15:25). Er bleek inmiddels ook een Van Gerwen touringcar klaar te staan, die reed vrij snel aan toen ik was ingestapt. We waren best snel in Eindhoven en ik kon de stoptrein van 15:50 nog halen. Gezien het een DDZ was ben ik niet overgestapt.

Ook blijkt de busaflossing van Arriva in Helmond verlegd te zijn. Volgens mij gebeurde dat eerst om 13:15, nu was het 15:15, de nieuwe bus stond al klaar, mijn bus scheurde met 999 weg.

Ik ging naar Nijmegen in de hoop 4-daagse bussen te spotten, bleek dat ik me een week vergist heb in dat evenement :')

Toen had ik me ook vergist in de Daluren, die beginnen pas om 18:30 en niet om 18:00. Dus pakte ik toch maar lijn 4 vanaf CS. Voor die extra 30 cent (ivm lijn 6 op station Dukenburg) had ik geen zin om nog langer te wachten, vooral omdat het pas de trein van 18:53 zou worden.

Vanochtend ging ik terug met een nieuwe kaart, dit keer wel met lijn 6 naar station Dukenburg. Dankzij OVinfo wist ik dat ik niet hoefde te rennen. In Dukenburg was er tijd genoeg om bij de Subway koffie te halen. In Dukenburg werd er gewerkt aan het perron richting Wijchen. Gezien er weer een DDZ kwam en het met de tijd zou uitkomen besloot ik de hele rit naar Helmond uit te zitten. Was wederom een fijn ritje. In Helmond was dit keer gelukkig tijd om even bij de koffietoko te gaan zitten. De 25 was net op tijd om terug te rijden. Volgens mij was het een nieuwe chauffeur, want er zat een tweede chauffeur.

Al in al ging het allemaal vrij vlot, ondanks de problemen rond Helmond (die schijnbaar pas na einde dienstregeling waren opgelost, denk dat ze geen prioriteit hadden omdat later op de middag ook Utrecht plat lag). Hopelijk gaat het vanavond ook vlot. Als het goed is kan ik vanaf 18:25 inchecken, dat betekent dat ik om 18:30 stipt de stoptrein van Helmond naar Nijmegen Dukenburg kan pakken. Maar wellicht pak ik ook de bus naar Eindhoven en pak de IC van 18:32. Zou een half uur eerder aankomst in Nijmegen zijn.

Helaas waren er geen mooie fotomomenten, Helmond en Nijmegen heb ik wel vaak genoeg op de plaat gezet.
"Een touringcar is geen bus"
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Etienne »

Vandaag een dagje naar Noord-Holland geweest, de volgende dingen vielen op:
- Trein t3420 strandde in Castricum omdat iemand onwel geworden. Rondom Castricum liepen meerdere treinen hierdoor vertragingen tot +15 op.
- De chauffeur van de buurtbus tussen Hoogwoud en Schagen reed nogal hard over de polderweggetjes, niet helemaal geweldig in zo'n Fiat Ducato
- In trein 22xx (18:18 vanaf Ass) deed de airco het niet. 40 minuten afzien in een bloedhete trein tussen Sloterdijk en Laan van NOI :| , wat was ik blij dat de airco in de metro naar Pijnacker wel op volle toeren werkte.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Jurre »

@Fogeltje, ben je echt zo'n enorme kniepert dat je telkens die luttele centen wil besparen? Het komt vrij triest over :').
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Suus »

Stiekem is Fogeltje eigenlijk een Hollander, hij durft het alleen nog niet toe te geven :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Hainje »

Ik zie wat Fogeltje doet eigenlijk ook een beetje als een sport. :P
🍉
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door dylanwild94 »

Jurre schreef:@Fogeltje, ben je echt zo'n enorme kniepert dat je telkens die luttele centen wil besparen? Het komt vrij triest over :').
Fogeltje valt nog wel mee. Tristan gaat al zeiken als er 1 cent teveel van zijn ov chipkaart is afgeschreven. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Fles »

Heeft Tristan een OV-Chipkaart ja? :D Vuile NSB-er :P
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door dylanwild94 »

+1
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten