Gelderland voor elektrificatie spoor Achterhoek
Gelderland voor elektrificatie spoor Achterhoek
De provincie Gelderland is nu wel voor elektrificatie van spoorlijnen in de Achterhoek en de lijn Elst-Tiel. Ze willen ook mee te betalen. MAAR Syntus (???) en Arriva en het rijk moeten ook meedoen.
Bron: http://www.gelderlander.nl/regio/achter ... -1.4442576
Bron: http://www.gelderlander.nl/regio/achter ... -1.4442576
Re: Gelderland voor elektrificatie spoor Achterhoek
Vermoed Syntus voor Zutphen - Hengelo.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Gelderland voor elektrificatie spoor Achterhoek
Ik denk dat ze een foutje hebben gemaakt. Of ze willen de lijn Zutphen - Hengelo ook gaan elektrficeren (samen met Overijssel). Maar ze zijn wel Hermes / Breng vergeten.
Re: Gelderland voor elektrificatie spoor Achterhoek
Zutphen-Lochem ligt in Gelderland, vandaar :)
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Gelderland voor elektrificatie spoor Achterhoek
Ja maar om maar een klein stukje van die lijn te elektrificeren is ook zonde van het geld (en dom).
Re: Gelderland voor elektrificatie spoor Achterhoek
Eindelijk worden de politici in ons land wakker. Dieseltreinen zijn een ouderwets concept en niet bedoeld voor lijnen met een frequente bediening, elektriciteit heeft de toekomst *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Gelderland voor elektrificatie spoor Achterhoek
Goede ontwikkeling :pos: En how about verdubbelingen?
Ik doe ook maar wat
Re: Gelderland voor elektrificatie spoor Achterhoek
Veel is overigens ingezet als gevolg van stijgende kosten. Stijgende dieselkosten, afschaffen rode diesel, hogere gebruikersvergoeding heeft er voor gezorgd dat er gekeken wordt naar andere zaken en ook het kosten/batenplaatje beter wordt.
Re: Gelderland voor elektrificatie spoor Achterhoek
Als Gelderland zijnde zou ik mijn geld is voor Zutphen - Winterswijk - Zevenaar inzetten, dan dat lijntje van Nijmegen naar Venlo te financieren. De spoorlijn die voornamelijk in Noord Brabant en Limburg ligt.
Re: Gelderland voor elektrificatie spoor Achterhoek
Maar 'dat lijntje' is wel drukker dan Arnhem Winterswijk en heeft de meeste reizigers op het Gelderse gedeelte. Bovendien van groot belang voor Gelderland.
Re: Gelderland voor elektrificatie spoor Achterhoek
Men zou natuurlijk ook enkel tot Venray kunnen elektrificeren. De spitsstoptrein 32300 rijdt nu al tot Venray en er is een keermogelijkheid. Dan moet Limburg natuurlijk ook wel een deel betalen.
Deze sprinter zou dan gekoppeld moeten worden aan de sprinter Zutphen-Nijmegen, zodat je een mooie lijn in het oosten van het land hebt. Deze kan versterkt worden met andere sprinters/boemeltjes (bijvoorbeeld Nijmegen-Roermond).
Deze sprinter zou dan gekoppeld moeten worden aan de sprinter Zutphen-Nijmegen, zodat je een mooie lijn in het oosten van het land hebt. Deze kan versterkt worden met andere sprinters/boemeltjes (bijvoorbeeld Nijmegen-Roermond).
Re: Gelderland voor elektrificatie spoor Achterhoek
Het Gelderse deel is maar heel kort.Freek schreef:Maar 'dat lijntje' is wel drukker dan Arnhem Winterswijk en heeft de meeste reizigers op het Gelderse gedeelte. Bovendien van groot belang voor Gelderland.
Overigens betaalt Brabant niet mee aan de electrificatie.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Gelderland voor elektrificatie spoor Achterhoek
Een klein deel van die treinen begint/eindigt in Venlo, dan moet je ze op het laatste stuk gaan duwen. Voorts wordt Zutphen - Nijmegen al naar Wijchen doorgetrokken zover ik weet.Bakpapier schreef:Men zou natuurlijk ook enkel tot Venray kunnen elektrificeren. De spitsstoptrein 32300 rijdt nu al tot Venray en er is een keermogelijkheid. Dan moet Limburg natuurlijk ook wel een deel betalen.
Deze sprinter zou dan gekoppeld moeten worden aan de sprinter Zutphen-Nijmegen, zodat je een mooie lijn in het oosten van het land hebt. Deze kan versterkt worden met andere sprinters/boemeltjes (bijvoorbeeld Nijmegen-Roermond).
"Een touringcar is geen bus"
Re: Gelderland voor elektrificatie spoor Achterhoek
Die moeten dan maar níet meer doorrijden tot Venlo dan. Of men electrificeert helemaal tot venlo maar da's wel erg duur.fogeltje schreef:Een klein deel van die treinen begint/eindigt in Venlo, dan moet je ze op het laatste stuk gaan duwen. Voorts wordt Zutphen - Nijmegen al naar Wijchen doorgetrokken zover ik weet.Bakpapier schreef:Men zou natuurlijk ook enkel tot Venray kunnen elektrificeren. De spitsstoptrein 32300 rijdt nu al tot Venray en er is een keermogelijkheid. Dan moet Limburg natuurlijk ook wel een deel betalen.
Deze sprinter zou dan gekoppeld moeten worden aan de sprinter Zutphen-Nijmegen, zodat je een mooie lijn in het oosten van het land hebt. Deze kan versterkt worden met andere sprinters/boemeltjes (bijvoorbeeld Nijmegen-Roermond).
Sowieso zie ik de dienstregeling voor me:
- huidig dieselboemeltje nijmegen - roermond 2x per uur (laat en/of op zondag 1x per uur)
- geëlektrificeerde sprinter naar Venray in de spits 2x per uur (blijkbaar is koppelen aan de sprinter uit Zutphen dan niet mogelijk, of deze moet 1x per uur gekoppeld worden naar Venray en 1x per uur naar Wijchen of zo, en de rest apart rijden); buiten de spits 1x per uur of helemaal niet meer
Indien het boogje Tiel -> Nijmegen nog bestond, had het boemeltje uit Tiel mooi gekoppeld kunnen worden aan het boemeltje naar Roermond (allemaal diesel dan), of men kan het elektrificeren en dan koppelen aan de sprinter naar Venray in mijn plan. Maar zowel aanleg van die boog als electrificatie lijkt me niet echt haalbaar.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Gelderland voor elektrificatie spoor Achterhoek
Volkomen overbodige moeilijk-doenerij.
Nijmegen-Roermond wordt gewoon helemaal gelektrificeerd.
Nijmegen-Roermond wordt gewoon helemaal gelektrificeerd.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Gelderland voor elektrificatie spoor Achterhoek
Inderdaad, en dan lekker 1x/u een sneltrein of intercity Maastricht/Heerlen - Sittard - Roermond - Venlo - Venray - Cuijk - Nijmegen - Arnhem. Desnoods zou je, om capaciteit te besparen, de trein tussen Nm en Ah als vervangende sprinter laten rijden.
De mortuis nil nisi bene
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Gelderland voor elektrificatie spoor Achterhoek
En dan de sneltrein Zwolle - Roosendaal weer door laten kachelen, ik ben voor.Obus schreef:Inderdaad, en dan lekker 1x/u een sneltrein of intercity Maastricht/Heerlen - Sittard - Roermond - Venlo - Venray - Cuijk - Nijmegen - Arnhem. Desnoods zou je, om capaciteit te besparen, de trein tussen Nm en Ah als vervangende sprinter laten rijden.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Gelderland voor elektrificatie spoor Achterhoek
Fout, Nijmegen-Roermond heeft een hogere piek, maar gemiddeld genomen is Arnhem-Doetinchem drukker. Wat lastig is aan Nijmegen-Roermond is de kruising met een Duitse lijn te Venlo en bij Arnhem-Doetinchem wordt al het drukste gedeelte onder draad gereden. Dus zou eerder Arnhem-Doetinchem onder draad brengen.Freek schreef:Maar 'dat lijntje' is wel drukker dan Arnhem Winterswijk en heeft de meeste reizigers op het Gelderse gedeelte. Bovendien van groot belang voor Gelderland.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Gelderland voor elektrificatie spoor Achterhoek
Zou al enorm schelen als de Maaslijn in Nijmegen aansluit op de s3000 ipv s3100 terwijl in Roermond de aansluitingen gehandhaafd blijft. Door electrificatie, dubbelspoor en sneltreinen die kleinere haltes overslaan (zo kunnen ook Belfeld en Grubbenvorst geopend worden) is dat mogelijk. Een echte Intercity lijkt mij niet mogelijk, maar het zou wel prachtig zijn als er een Noord-Zuid-IC (Zwolle-Maastricht) icm een Twente-Brabant-IC (Enschede-Roosendaal) komt.Obus schreef:Inderdaad, en dan lekker 1x/u een sneltrein of intercity Maastricht/Heerlen - Sittard - Roermond - Venlo - Venray - Cuijk - Nijmegen - Arnhem. Desnoods zou je, om capaciteit te besparen, de trein tussen Nm en Ah als vervangende sprinter laten rijden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Gelderland voor elektrificatie spoor Achterhoek
ZIe het nut van een een IC tussen Enschede en Roosendaal niet echt in, als je zorgt voor een goede overstap in Deventer (wat best lastig is rekening houdende met de knoop in Zwolle) is dat echt wel goed genoeg. Ook vraag ik mij af of een intercity van Zwolle naar Maastricht echt nuttig is. Het klinkt leuk, maar hoeveel mensen gaan er echt op vooruit?Erno-BE schreef:Zou al enorm schelen als de Maaslijn in Nijmegen aansluit op de s3000 ipv s3100 terwijl in Roermond de aansluitingen gehandhaafd blijft. Door electrificatie, dubbelspoor en sneltreinen die kleinere haltes overslaan (zo kunnen ook Belfeld en Grubbenvorst geopend worden) is dat mogelijk. Een echte Intercity lijkt mij niet mogelijk, maar het zou wel prachtig zijn als er een Noord-Zuid-IC (Zwolle-Maastricht) icm een Twente-Brabant-IC (Enschede-Roosendaal) komt.Obus schreef:Inderdaad, en dan lekker 1x/u een sneltrein of intercity Maastricht/Heerlen - Sittard - Roermond - Venlo - Venray - Cuijk - Nijmegen - Arnhem. Desnoods zou je, om capaciteit te besparen, de trein tussen Nm en Ah als vervangende sprinter laten rijden.
Re: Gelderland voor elektrificatie spoor Achterhoek
In mijn ogen is er helemaal geen conflict in Venlo tussen de duitse trein en Venlo - Tegelen.Wat lastig is aan Nijmegen-Roermond is de kruising met een Duitse lijn te Venlo en bij Arnhem-Doetinchem wordt al het drukste gedeelte onder draad gereden.
Re: Gelderland voor elektrificatie spoor Achterhoek
Waarom moet een topic over de Achterhoek meteen weer verziekt worden met Brabantse lijnen? Heeft niets met elkaar te maken.
Ik doe ook maar wat
Re: Gelderland voor elektrificatie spoor Achterhoek
Zie graag de cijfers.....Erno-BE schreef:Fout, Nijmegen-Roermond heeft een hogere piek, maar gemiddeld genomen is Arnhem-Doetinchem drukker. Wat lastig is aan Nijmegen-Roermond is de kruising met een Duitse lijn te Venlo en bij Arnhem-Doetinchem wordt al het drukste gedeelte onder draad gereden. Dus zou eerder Arnhem-Doetinchem onder draad brengen.Freek schreef:Maar 'dat lijntje' is wel drukker dan Arnhem Winterswijk en heeft de meeste reizigers op het Gelderse gedeelte. Bovendien van groot belang voor Gelderland.
Re: Gelderland voor elektrificatie spoor Achterhoek
Die nieuwe 1,5 kV - 25 kV spanningssluis die bij Zevenaar komt later deze zomer, waar is die precies voorzien eigenlijk? Ik mag toch hopen na de aansluiting richting Winterswijk?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Gelderland voor elektrificatie spoor Achterhoek
Volgens mij gaat het er meer om wat is belangrijker voor de provincie Gelderland; de spoorlijn van Arnhem naar Winterswijk of Nijmegen naar Venlo/Roermond. Gemakshalve laat ik Apeldoorn - Zutphen - Winterswijk er maar buiten.Waarom moet een topic over de Achterhoek meteen weer verziekt worden met Brabantse lijnen? Heeft niets met elkaar te maken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten