Het grote computertopic! #14

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Geert »

Is je PDF groter dan je docx?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Hainje »

Was het printen naar PDF dan wel goed gegaan?
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Daniel »

Vooral belangrijk ook hoe je naar PDF geprint hebt. Ik heb in het verleden ook wel gemerkt dat een PDF-je problemen geeft als het aangemaakt is door een programma als Word, terwijl het met een gratis PDF-printer (zoals Cute PDF) wel goed gaat.

Qua online systemen ging het op m'n eerste werkdag na de vakantie ook al lekker... het elektronische lab notebook gaf een mooi blauw scherm dat er een ernstig serverprobleem was en een nieuw systeem om "Veiligheidsmeldingen" te maken lijkt nog wat rare data te bevatten. Zo zou ik onder een groep vallen die überhaupt niet bestaat op die locatie :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Suus »

Geert schreef:Is je PDF groter dan je docx?
Lood om oud ijzer. Het Word-document is 4,8 mb, de PDF 4,9 mb en de toegestane bestandsgrootte 50 mb. De PDF is gemaakt met OS X, nooit een probleem mee gehad, de drukkerij heeft van de dezelfde PDF die ik op hun website had geupload bovendien gewoon een mooi drukwerk gemaakt :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Ronald »

Aargh, weer een Android-update op m'n telefoon. Eerder kwam het intyp-scherm bij snel reageren op dit forum boven het toetsenbord, nu erachter. Nu kan je dus niet meer zien wat je typt :-( Dit is ECHT heel vervelend...
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Etienne »

Check, stierlijk vervelend. Op meerdere websites heb ik hier problemen mee, die er voor vandaag niet waren.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Daniel »

Is er dan niet nog een nieuwere update? Ik had ook zoiets op m'n tablet na een update, maar daar kwam vrijwel gelijk weer een update achteraan waarna het probleem er niet meer was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Etienne »

Nee, helaas niet.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Suus »

Net een behoorlijke emotionele e-mail van Foursquare ontvangen om twee redenen, eerst om mij te bedanken dat ik het al zo lang met ze volhoud (ik behoor tot de oudste leden, ik heb user-id #153053 en die worden chronologisch verstrekt) en ook omdat de app vanaf morgen definitief in twee stukken wordt gehakt. Nu heb ik de Swarm-app eerder wel gebruikt maar was ik er nog niet tevreden over, maar aangezien het nu blijkbaar niet meer anders kan ga ik het straks nog maar eens een nieuwe poging wagen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Daniel »

Opvallend, hier geen mail gezien...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door webguy »

Was je vast niet een van de eerste miljoen klanten ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Daniel »

Iemand bij Qbuzz heeft nog nooit van regeleindes gehoord zeker. Uit hun webformulier komt dit...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Daniel »

Kreeg vandaag op 't werk opeens een melding in Internet Explorer dat m'n netwerktoegang geblokkeerd was, maar dat was die helemaal niet. Bleek niet de enige te zijn die dat had, maar het was gewoon een dode link naar het intranet zo bleek... beetje rare melding dan wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Daniel »

Bij gebrek aan een mobieltjestopic :P Mijn toestel (Galaxy S Advance) heeft sinds een maand ofzo plots hardnekkige problemen om locaties vast te stellen met als gevolg dat in diverse apps de locatie steeds blijft hangen.
Heb inmiddels wel ontdekt dat als ik bv. in OVinfo naar de kaart ga, of naar Google Maps, dat dan de locatie wel vastgesteld wordt (maar dat kost een beetje veel data). Vooralsnog lijkt het ook netwerk-onafhankelijk (zowel via het mobiele netwerk als wanneer ik op de wifi zit treedt het op).

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Freek »

Een aantal van jullie houdt kilometerstanden bij. Leek mij ook wel grappig, maar ik wil vooral niets zelf uitrekenen. Aangezien ik geen vast woon-werktraject heb kan ik niet elke werkdag x kilometer bijschrijven. Tijd dus om een en ander te automatiseren. Ben al wel een beetje wezen knutselen met Excel maar krijg niet het gewenste. Aan de hand van de data van ovchipkaart zou toch een heleboel geautomatiseerd moeten kunnen worden. Heeft iemand een idee?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Suus »

Whoop Whoop, zojuist voor €7,50 SimCity 4 en Rollercoaster Tycoon 3 gekocht voor mijn Mac. Zo'n goede deal kon ik niet laten liggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Geert »

Freek schreef:Een aantal van jullie houdt kilometerstanden bij. Leek mij ook wel grappig, maar ik wil vooral niets zelf uitrekenen. Aangezien ik geen vast woon-werktraject heb kan ik niet elke werkdag x kilometer bijschrijven. Tijd dus om een en ander te automatiseren. Ben al wel een beetje wezen knutselen met Excel maar krijg niet het gewenste. Aan de hand van de data van ovchipkaart zou toch een heleboel geautomatiseerd moeten kunnen worden. Heeft iemand een idee?
Je zou misschien van ov-chipkaart.nl een csv-bestand met je transacties kunnen downloaden, en dan steeds in de afstandenmatrix opzoeken wat de afstand tussen twee treinstations is?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Thom91 »

Freek schreef:Een aantal van jullie houdt kilometerstanden bij. Leek mij ook wel grappig, maar ik wil vooral niets zelf uitrekenen. Aangezien ik geen vast woon-werktraject heb kan ik niet elke werkdag x kilometer bijschrijven. Tijd dus om een en ander te automatiseren. Ben al wel een beetje wezen knutselen met Excel maar krijg niet het gewenste. Aan de hand van de data van ovchipkaart zou toch een heleboel geautomatiseerd moeten kunnen worden. Heeft iemand een idee?
Ik heb een tijdje geleden in korte vragen een link gedumpt naar een site die die data bevat. Ik kan hem zo even niet oplepelen, maar het is iets met blijbol. Misschien dat iemand anders die even kan dumpen?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Geert »

Je bedoelt denk ik deze: http://software.blijbol.nl/spoorkompas/ ... tedIndex=0
Rijden de Treinen heeft nu ook een vergelijkbare functie: http://www.rijdendetreinen.nl/tariefafstanden
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Freek »

Ja blije bol ken ik. Maar wil aan de hand van het csv bestand van ovchipkaart.nl automatisch per maand het aantal km zien. Dat zou toch moeten kunnen. Dus afstanden ergens eenmalig op een tabblad zetten. Formule er in en gaan... ben al wel een beetje aan het prutsen geweest maar kwam er niet uit.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Thom91 »

Vanmiddag de nieuwe Chrome bèta gedownload voor op de telefoon, en het ziet er wel slick uit.. :D
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door ODRAIL »

Hmm de site van de telefoongids loopt telkens vast. En dit is al ruim een week. Niet echt handig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Suus »

Je kan ook gewoon 1888 bellen hoor :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door ODRAIL »

Ja dat weet ik. Maar zelf opzoeken gaat wel zo snel (als het werkt) :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Suus »

Bij mij werkt de site gewoon trouwens, denk eerder dat het aan je browser ligt. Misschien even upgraden of een andere proberen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 27 gasten