geert4OV schreef:Ah nu begrijp ik het pijnpunt! Blijkbaar helpt het soms wel even om even 'nukkig' over te komen. Wat mij voor ogen staat is een extra halte die ervoor zorgt dat 312 die er toch al min of meer langs rijdt deze lus in 1-2 minuten kan maken. Gecombineerd met een aantrekkelijke tijd om op zowel HS alsook bij knooppunt Gieten én zelfs Stadskanaal te zijn(daar zit volgens mij een van de touroperators die al jarenlang het reizen over Eelde pusht en daar toch ook wel eens voor beloont mag worden.) Én een stukje rendementsverbetering, door niet een nieuwe dienst uit te rollen dit idee te kunnen introduceren. Met als doel OV meer hoogwaardig te maken, tegen kleine moeite.
Bij mij zitten dus geen argumenten om lijn 2 weg te schuiven, die heeft ook een andere functie. Ontsluiten van woonwijken. Die functie lijkt niet naar voren te komen uit de andere gepresenteerde ideeën, voor zover het op mij over komt.
Ik heb weinig ideeën op het forum voorbij zien komen die lijn 2 niet meer door de woonwijk willen laten geen. Hoogstens enkele, waarbij diegenen zelf uiteindelijk ook niet het rondje Hortensiaweg schrapten.
Daarbij had ik de indruk dat je lijn 2 dan blijkbaar wilde schrappen, en dat leek mij onverstandig, zeker omdat in de Trendmonitor 2013 staat weergegeven dat lijn 2 op plaats 5 staat van meest gebruikte lijnen (zelfs met het feit dat in 2013 onder lijn 2 nog enkel de ritten van De Punt naar Station Noord vielen en lijn 1 nog afgezonderd reed). Nou komt dat zeker ook vanwege vele scholieren uit De Wijert, maar lijn 1 stond niet in dat overzicht.
Ik ben niet per definitie tegen dit voorstel, het lijkt me alleen heel moeilijk om dit binnen 1-2 minuten te doen.