Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Geert schreef:In de praktijk loopt het wel los met het reisverslag en de controle daarop en is de eerste trein die de grens over gaat denk ik wel genoeg. Hoewel het voor jezelf misschien leuk is om de Nederlandse treinen ook in te vullen ;-)
Dan weet ik voldoende, ritnummer t8825 invullen mag gewoon. Dank je! :)
Volgens mij moet ook de nederlandse treinen op het reisverslag, maar zoals Geert zei maakt het niet zoveel uit. Success met je reis, Zwitserland is echt tof voor treinreizen. Ik hoop op een reisverslag! :)
Volgens dit bericht van gemeente Amsterdam Dienst Metro is het station Zuid voor de Noord-zuidlijn in 2017 tijdelijk enkelsporig.
Idd. Ik vind het best raar voor een nieuwe metro-lijn. En wij weten hoe gaat met "tijdelijke" situatie. Enkelsporig bij een terminus vind ik echt raar.
Dat wordt inderdaad nog lachen bij de vierminutenfrequentie in de spits. Aankomen, ombouwen, naar voren lopen en meteen weer gas derop
Station Noord krijgt trouwens ZES opstelsporen achter het station.. aan het sporenplan zou je denken dat de buitenste twee voor een verlenging zouden zijn, maar dat is helaas niet zo.
tussen de 15 en 30 seconden gemiddeld.
een metro bij de RET krijgt pas ongeveer 20 seconden voor vertrek een vertrekmogelijkheid.
de Rotterdamse metro zal dus nooit vroeger tijdens de normale dienst vertrekken dan 20 seconden voor het echte vertrek.
In Amsterdam is het uitladen, inladen, wachten op een late klant, en dat verder karren. Ik denk dat in mijn korte leven de metro al twee keer op mij heeft gewacht en een keer zelfs is gestopt om de deuren opnieuw voor mij open te doen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
In de bijsturing mag er meer dan in de planning. Wat volgens de planningsnormen niet kan, kan in bijsturing dus (soms) wel. Extra stoppen op Leidsche Rijn is daar een voorbeeld van.
Even een vraagje: heeft 9292 een 'dichstbijzinde halte' optie?
Om even een twee voorbeelden te geven:
- Als ik ik van station Zaandam naar het Zaans Medisch Centrum moet, dan gooit 9292 er vaak ook de optie met de trein bij via station Zaandam Kogerveld, en dan de rest lopen.
- Zojuist probeerde ik ook voor zondag een reis te plannen, waarbij ik naar het centrum van Amsterdam moet. 9292 gaf eerst continu aan dat ik met de metro naar het Waterlooplein moet en dan nog 9 minuten lopen. Als ik echter de optie metro uitschakel bij de uitgebreide opties, dan komt o.a. de optie met tram 4 met slechts 1 minuut lopen tevoorschijn.
Als slechtziende is vind ik het natuurlijk prettiger, vooral op een plek waar je het niet zo heel goed kent, om misschien ietsje langer onderweg te zijn, maar veel dichter bij de deur te worden afgezet. :) Ik weet dat het vroeger kon bij 9292 (dat hij een aardig aantal haltes in de omgeving van de bestemming aangaf en dat je een hele reeks weer kon uitvinken), maar kan dat nog steeds? Zie ik het over het hoofd?
In het eerste geval kan je trein uitvinken, toch? Vroeger kon je wel de haltes aanvinken als je koos voor selecteer haltes in volgend scherm of door een (h) achter de haltenaam in het aankomst of vertrekveld in te vullen.
Een reeks haltes aan- of uitvinken kan niet meer, maar je kunt nog wel naar een bushalte plannen (haltenaam invullen en dan halte selecteren uit het lijstje). Dat geeft echter nog geen volledige oplossing waarschijnlijk, want 9292 wil dan nog weleens zo bijdehand zijn om een advies te geven zoals hij altijd geeft met dan aan het eind een wandeling naar die halte :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
zone5324bericht... schreef:tussen de 15 en 30 seconden gemiddeld.
een metro bij de RET krijgt pas ongeveer 20 seconden voor vertrek een vertrekmogelijkheid.
de Rotterdamse metro zal dus nooit vroeger tijdens de normale dienst vertrekken dan 20 seconden voor het echte vertrek.
En in Rotterdam wordt ook wel eens vergeten dat als er mensen uitgestapt zijn dat er dan ook nog mensen willen instappen :') .
Op dit moment hebben de metrolijnen 4 minuten buiten de spits en 2,5 minuten in de spits op CS. Ik neem aan dat dat wordt doorgezet op de NZ-lijn, helemaal als er van die lange M5'en wordt gereden.
@VIRM, doet me denken aan het meest debiele reisadvies dat ik ooit kreeg toen ik hier naar de stad wilde.. met de bus naar het station, dan met de trein naar Apeldoorn, en de eerstvolgende trein weer terug naar Deventer :') Uiteraard heb ik alleen de bus naar het station gepakt en meer niet.
Hee ik zat me net iets af te vragen he. Ik flikker dus straks vijf knaken in de NS-kaartautomaat om mijn chipkaart op te laaien en dan ga ik met de bus naar een paar dorpen verder toe. Ik betaal dus aan NS, maar reis met Syntus. Hoe komen mijn centjes dan daar terecht? Wordt al het geld dat iedereen betaalt om op te laden op een grote hoop getieft en dan verdeeld onder de vervoerders ofzo naar aanleiding van de kilometers die mensen reizen met de vervoerder?
Inderdaad, al het saldo dat wordt opgeladen wordt op de bankrekening van TLS gestort (staat inmiddels zo'n 50 miljoen euro op) en daarmee worden dagelijks de vervoerders uitbetaald. Op het bedrag krijgt TLS weer rente en daarmee wordt o.a. voorgeschoten voor reizigers met automagisch opladen waarvan het geld een paar dagen later kan binnenkomen dan dat het verbruikt wordt en het geld wordt ook weer geïnvesteerd in de infrastructuur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Op diverse bushalteborden bij knooppunthaltes, o.a. in Almere, zitten rode stickers met daarop in witte letters de tekst 'Meethalte'.
Een meethalte is toch een halte waarbij gemeten wordt hoe laat de bus daar is? Meethalte is iets anders dan een tijdhalte toch?
Wat betreft tijdhaltes heb ik ook een vraag: hoe herken je deze? Ik dacht altijd dat je een plaatje van een klok op het haltebord kon zien, maar dat zie ik nergens in Almere/Zeewolde/Harderwijk. :?
Tijdhaltes zijn wat anders, daar mag de bus namelijk niet te vroeg vertrekken (vaak wegens aansluitingen enzo). Bij een meethalte mag dat wel, maar wordt het dus wel gemeten
Tijdhaltes zijn wel relatief zeldzaam tegenwoordig volgens mij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...