Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Nachtbussen vallen buiten de concessie verplichtingen. Het is als optie uitgevraagd. Breng heeft toen het nachtnet aangeboden voor 0 euro per nacht. De optie was op voordracht van de gemeentes Arnhem en Nijmegen en ook de gemeentes konden de optie lichten. Stadsregio is dus enkel tussenpersoon. Blijkbaar wil Breng nu meer dan 0 euro per nacht zien en zijn Arnhem en Nijmegen niet bereid daarvoor te betalen.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
De vierdaagsefeesten zijn dit weekend weer begonnen en dus rijden er veel gelede bussen door Nijmegen. Zelf zag ik vanmiddag gelede bussen op lijn 2, 5, 6, 8 en 11.
Dit zijn de bussen (buiten de gelede Citaro's van Breng zelf) die ik zelf gezien heb, maar niet allemaal op de foto heb.
Connexxion: 9149, 9163, 9165, 9170, 9261
Hermes: 9114, 9117, 9118, 9242, 9245
Een opvallende verschijning was de 9149. Die rijdt nog steeds in GVU-kleuren rond. Hier te zien in Lindenholt als lijn 2 naar de Maartenskliniek:
Ook leuk om te zien is de 9261 met de logo's van de Provincie Utrecht. Hier als lijn 11 in Beuningen om daarna verder te gaan als lijn 5 naar Groesbeek:
En tot slot nog een foto van een bus in de gebruikelijke Hermes-kleuren. De gelede Lion's City 9242 als lijn 8 vlak voor het eindpunt in Hatert:
Dit zijn de bussen (buiten de gelede Citaro's van Breng zelf) die ik zelf gezien heb, maar niet allemaal op de foto heb.
Connexxion: 9149, 9163, 9165, 9170, 9261
Hermes: 9114, 9117, 9118, 9242, 9245
Een opvallende verschijning was de 9149. Die rijdt nog steeds in GVU-kleuren rond. Hier te zien in Lindenholt als lijn 2 naar de Maartenskliniek:
Ook leuk om te zien is de 9261 met de logo's van de Provincie Utrecht. Hier als lijn 11 in Beuningen om daarna verder te gaan als lijn 5 naar Groesbeek:
En tot slot nog een foto van een bus in de gebruikelijke Hermes-kleuren. De gelede Lion's City 9242 als lijn 8 vlak voor het eindpunt in Hatert:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Die 9242 en 45 zijn wel een wat grotere afwijking, normaliter komen vanuit Eindhoven juist alleen de 9114 - 9119 versterking rijden in Nijmegen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik trof vanmiddag de volgende bussen aan in Nijmegen:
Connexxion
Citaro G:
9149 - in GVU-kleuren
9163, 9165, 9167, 9168, 9171 - onbekend waar deze eigenlijk thuishoren
9263 - van Provincie Utrecht bus
Hermes
Citaro G:
9114, 9118
MAN Lion's City G:
9245
Connexxion
Citaro G:
9149 - in GVU-kleuren
9163, 9165, 9167, 9168, 9171 - onbekend waar deze eigenlijk thuishoren
9263 - van Provincie Utrecht bus
Hermes
Citaro G:
9114, 9118
MAN Lion's City G:
9245
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Leuke foto's. Ik heb drie bussen gezien vandaag: Hermes 9118 en Connexxion 9263 (Provincie Utrecht) en nog een gelede Citaro waarvan ik het nummer niet onthouden heb. Dit was geen Provincie Utrecht bus en leek een oudere jaargang te zijn, leek nog een LCD film te hebben.
Het zou leuk geweest zijn als juist de Airportshuttles uit Eindhoven gestuurd hadden (en natuurlijk doen ze dat niet omdat ze juist op de 400 moeten rijden), dan zou dan een thuiskomst geweest zijn voor die bussen (ze hebben in het laatste Novio-jaar in Nijmegen op de Heyendaalshuttle gereden, daarna bij Breng in Arnhem alvorens ze naar Eindhoven kwamen).
Het zou leuk geweest zijn als juist de Airportshuttles uit Eindhoven gestuurd hadden (en natuurlijk doen ze dat niet omdat ze juist op de 400 moeten rijden), dan zou dan een thuiskomst geweest zijn voor die bussen (ze hebben in het laatste Novio-jaar in Nijmegen op de Heyendaalshuttle gereden, daarna bij Breng in Arnhem alvorens ze naar Eindhoven kwamen).
"Een touringcar is geen bus"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
In elk geval een lage 9100 was het dan. Rijden er niet zo heel veel meer van, geloof dat er nog een paar actief zijn in Amstelland-Meerlanden en wellicht zit er nog eentje in IJsselmond.fogeltje schreef:Dit was geen Provincie Utrecht bus en leek een oudere jaargang te zijn, leek nog een LCD film te hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
ik kijk even op de foto die ik gemaakt hebt (en welke niet door de topic-selectie was gekomen). Hij heeft kenteken BP-TK-96. Wellicht dat iemand daar een wagenparknummer bij kan toveren.
EDIT: foto (let op: bijan 1,5MB groot!)
EDIT: foto (let op: bijan 1,5MB groot!)
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
moet zijn BP-TX-96 en dat is de CXX 9167, standplaats Zwartsluis (volgens Het Wagenparkje 150, 5-6-2014), deze bus is zijn leven begonnen op de lijnen in de Zaanstreek in 2004.fogeltje schreef:ik kijk even op de foto die ik gemaakt hebt (en welke niet door de topic-selectie was gekomen). Hij heeft kenteken BP-TK-96. Wellicht dat iemand daar een wagenparknummer bij kan toveren.
EDIT: foto (let op: bijan 1,5MB groot!)
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 19:14
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik hoorde vanmorgen dat er in November 2014 toch echt nieuwe Hess Trolleys gaan komen en dat de Berkhof Trolleys met de nummers 5212-5219 afgevoerd gaan worden.
Staan de van Hool Trolleys nog steeds in Lelystad opgeslagen of zijn ze al afgevoerd naar een handelaar.
Staan de van Hool Trolleys nog steeds in Lelystad opgeslagen of zijn ze al afgevoerd naar een handelaar.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Waar in Lelystad stonden die trolleys opgeslagen? Als dat de garage aan de Noordersluisweg was: daar was zaterdag geen spoor van opgeslagen trolleys, uitsluitend een hoop Connexxion-groene Volvo's stonden daar op het terrein (naast twee ex-GVU Citaro's en twee IJsselmondse Citea's)
Die plek zal trouwens vast ook niet heel lang meer beschikbaar zijn: hij staat te koop.
Die plek zal trouwens vast ook niet heel lang meer beschikbaar zijn: hij staat te koop.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Laat me raden, gehoord van een chauffeur? :')Trolley0144 schreef:Ik hoorde vanmorgen dat er in November 2014 toch echt nieuwe Hess Trolleys gaan komen en dat de Berkhof Trolleys met de nummers 5212-5219 afgevoerd gaan worden.
Iemand enig idee waarom de DRIS displays op Arnhem Willemsplein-zuidelijke richting zijn verwijderd?
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
In Zwartsluis staan sinds eind mei alleen nog maar de 9150 en 9165 en enkele keer ook de 9149 zien staan.Jelmer schreef: moet zijn BP-TX-96 en dat is de CXX 9167, standplaats Zwartsluis (volgens Het Wagenparkje 150, 5-6-2014), deze bus is zijn leven begonnen op de lijnen in de Zaanstreek in 2004.
Laatst gewijzigd door flipje op di 15 jul 2014, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Waarom staan Citea's opgeslagen? Zijn die bussen al zo oud dat ze uitgerangeerd zijn?Daniel schreef:twee IJsselmondse Citea's.
Ik las op Twitter iets van dat ze niet goed gepositioneerd waren en er soms bussen tegenaan reden of zoiets.Srananbloke schreef:Iemand enig idee waarom de DRIS displays op Arnhem Willemsplein-zuidelijke richting zijn verwijderd?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Zal wel schade zijn bij de achterdeuren. De perrons in Zwolle zijn te hoog waardoor bij het weg draaien de bus blijft haken ter hoogte van de achterdeur.fogeltje schreef:Waarom staan Citea's opgeslagen? Zijn die bussen al zo oud dat ze uitgerangeerd zijn?Daniel schreef:twee IJsselmondse Citea's.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Nee die Citea's zijn gloednieuw nog, verbaasde mij ook wel dat die juist daar stonden tussen met name uitgerangeerd materieel op een wel heel erg open stallingsterrein zonder aanwezig personeel). Schade was er trouwens niet aan te zien flipje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
We wijken van het topic af, maar goed. Ergens anders hier op het forum had ik gelezen dat de Citea's in IJsselmond schijnbaar overbodig waren (waarschijnlijk dus door de perrons in Zwolle) en dat ze nu overschot zijn. Maar of dit waar is weet ik niet.
Even over de trolleys in Arnhem, wat mij betreft mogen alle Berkhof trolleys wel vervangen worden door Hess SwissTrolleys. Of eigenlijk nog liever door gewone dieselbussen of CNG bussen (veel flexibeler in inzet en dergelijk). Maar daar zal Arnhem zelf niet blij mee zijn en dus ook nooit doen.
Even over de trolleys in Arnhem, wat mij betreft mogen alle Berkhof trolleys wel vervangen worden door Hess SwissTrolleys. Of eigenlijk nog liever door gewone dieselbussen of CNG bussen (veel flexibeler in inzet en dergelijk). Maar daar zal Arnhem zelf niet blij mee zijn en dus ook nooit doen.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
De Berkhof trolleys worden gefaseerd vervangen door nieuwe Hess trolleys. Dit is in 2017 klaar. Ben er wel blij mee want die Berkhof trolleys doen pijn aan mijn oren als ik boven de motor zit. Echter niet vervangen door gewone bussen.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 19:14
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
even terug te komen op het bericht van Srananbloke deze keer heb ik het niet van een chauffeur gehoord.
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Van wie/wat dan wel? Jij komt elke keer met verhalen zonder enige vorm van betrouwbare bron. Voorzover mij bekend (en ook anderen hier) begint de volgende levering van Hess-trolleys ter vervanging van de eerste serie Berkhof-trolleys pas volgend jaar. Tenzij jij een eerdere vervanging hard kan maken...
@fogeltje; bedankt. Ik had eigenlijk al zo'n vermoeden. Is niet de eerste keer dat die displays achteraf niet goed zijn gepositioneerd. 1 van de displays op de Hoflaan was een paar dagen na de plaatsing al omver gereden, en uiteindelijk dwars herplaatst.
@fogeltje; bedankt. Ik had eigenlijk al zo'n vermoeden. Is niet de eerste keer dat die displays achteraf niet goed zijn gepositioneerd. 1 van de displays op de Hoflaan was een paar dagen na de plaatsing al omver gereden, en uiteindelijk dwars herplaatst.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
http://www.gelderlander.nl/regio/betuwe ... -1.4464447De Gelderlander schreef:Betuwse buslijnen trekken veel meer reizigers
ZETTEN/ELST/BEMMEL - De Betuwse buslijnen doen het prima. Op veel buslijnen van vervoerder Breng in de Betuwe is het aantal reizigerskilometers dit jaar toegenomen.
Uitschieter is buslijn 35, van Zetten via Elst naar Bemmel.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Quote uit bovenstaand artikel:
Voortaan dus geen Tribus-busjes meer op lijn 35.Breng zag van januari tot en met mei het aantal reizigerskilometers op lijn 35 met 78 procent toenemen ten opzichte van de eerste 5 maanden van 2013. De groei van lijn 35 wordt toegeschreven aan het opschroeven van het aantal bussen naar een halfuursdienst.
Op de route worden nu nog kleine busjes ingezet. "Maar de grotere aantallen reizigers krijgen we niet meer weg", zegt een woordvoerder. "Dus gaan we vanaf half december grote bussen op die route inzetten."
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
In een voorstel wat bij Rover te vinden was, stelt Hermes voor de lijn in Elst weer te knippen. Lijn 35 Zetten - Elst zou dan door grote bussen gereden gaan worden en lijn 34 Elst - Bemmel met kleine busjes. Dit stuk was minder druk en bovendien is op sommige punten de route niet echt geschikt voor een grote bus.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Als ze dan toch bezig zijn kunnen ze lijn 14 ook meteen knippen! Verder gaat de aanleg van trolleylijn 2 in rap tempo verder. De eerste nieuwe bedrading hangt al tussen wkc Kronenbrug en de halte Monchyplein.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Tegenwoordig reis ik amper met die bus, maar een paar jaar geleden zou hij ideaal voor me geweest zijn. Rechtstreeks van Elst naar Heyendaal in Nijmegen, dat doet me denken aan de goede oude tijd van lijn 212. Heyendaal is wel een zodanige bestemming dat je er graag vanuit verschillende punten vanuit de regio een rechtstreekse buslijn heen wil hebben, ook al rijdt 'ie eerst via het station. Bovendien geef je reizigers uit Brakkenstein met lijn 14 een overstaploze verbinding met het centrum van Nijmegen. Ondanks dat er veel bussen richting centrum rijden blijft dat toch altijd een veel gevraagd iets.
Als ik weer eens met lijn 14 in Arnhem ben zal ik eens kijken naar de nieuwe trolleybedrading van lijn 2.
Als ik weer eens met lijn 14 in Arnhem ben zal ik eens kijken naar de nieuwe trolleybedrading van lijn 2.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Helemaal met je eens. Vrijwel alle plaatsen en wijken willen een rechtstreekse verbinding met Nijmegen Centrum en met Heyendaal.Frank schreef:Tegenwoordig reis ik amper met die bus, maar een paar jaar geleden zou hij ideaal voor me geweest zijn. Rechtstreeks van Elst naar Heyendaal in Nijmegen, dat doet me denken aan de goede oude tijd van lijn 212. Heyendaal is wel een zodanige bestemming dat je er graag vanuit verschillende punten vanuit de regio een rechtstreekse buslijn heen wil hebben, ook al rijdt 'ie eerst via het station. Bovendien geef je reizigers uit Brakkenstein met lijn 14 een overstaploze verbinding met het centrum van Nijmegen. Ondanks dat er veel bussen richting centrum rijden blijft dat toch altijd een veel gevraagd iets.
Wat betreft lijn 14: die is prima zo. Het enige dat ik zou veranderen is de 2 ritten per uur die 'slechts' op Nijmegen CS-Brakkenstein rijden weghalen uit lijn 14 en vast maken aan lijn 33 (die dan waarschijnlijk lijn 15 zou gaan heten gok ik zo). Deze kunnen dan alsnog met lijn 14 een kwartiersdienst Nijmegen CS-Brakkenstein kunnen verzorgen, maar zorgen dan ook nog eens voor een kwartiersdienst (Lent-)Centrum-Brakkenstein en voor een rechtstreekse verbinding van Haalderen, Gendt, Doornenburg en Angeren met Heyendaal.
Overigens gaat lijn 14 in de nieuwe dienstregeling hoogstwaarschijnlijk niet meer via de Burchtstraat rijden, maar gaat die weer over de Waalkade rijden (net zoals lijnen 33, 80 en 82). Of Plein 1944 dan ook nog aangedaan wordt weet ik niet, kan ook zijn dat ze rechtstreeks van de Waalkade naar CS rijden (grote kans van wel lijkt me).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten