Dienstregelingen SRE 2015

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

* Dienstregelingen SRE 2012: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=36&t=6434
* Dienstregelingen SRE 2013: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=36&t=8038
* Dienstregelingen SRE 2014: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=36&t=9272
* Dienstregelingen SRE 2016: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=36&t=11921
* Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=36&t=12496


Alle wijzigingen, etc, etc, etc, over de dienstregeling SRE 2015 volgen hier, over een tijdje. Uiteraard pas zodra dingen 100% duidelijk zijn EN openbaar zijn gemaakt door Hermees, SRE of 'de media'.
Laatst gewijzigd door huibf op za 02 apr 2016, 14:29, 2 keer totaal gewijzigd.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door jo171 »

Als er vaak filles zijn op de N69 dat lijnen 171 en 172 dan de route nemen van lijn 7 want dat gaat sneller dan gegarandeerd op de fille.

En verder heb ik het alleen over Busverbinding SRE en Belijn Hopelijk komt lijn 176 Eindhoven - Neerpelt bij de dienstregeling 2015.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door BrengMe »

jo171 schreef:Als er vaak filles zijn op de N69 dat lijnen 171 en 172 dan de route nemen van lijn 7 want dat gaat sneller dan gegarandeerd op de fille.
Denk dat dat niet zo makkelijk gaat, als er ook haltes op de normale route staan.
jo171 schreef:En verder heb ik het alleen over Busverbinding SRE en Belijn Hopelijk komt lijn 176 Eindhoven - Neerpelt bij de dienstregeling 2015.
Daar kan je voorlopig alleen over dromen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Ik ben vooral benieuwd naar de verbinding Helmond - Gemert. Maar daar is in het verleden al genoeg over gezegd. Nu maar wachten wat eruit gaat komen.

Wanneer wordt de knoop doorgehakt voor BB Laarbeek? Ik heb zo het gevoel dat hij zijn norm nog steeds niet haalt nadat ik deze week nog eens een vluchtige blik op reizigersaantallen heb geworpen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Mod-verzoek: zouden we zaken omtrent gewenste lijnen naar België in het nieuwe topic daarover willen bespreken? Dan kan de Belgendiscussie centraal gevoerd worden en kunnen we hier dingen bespreken die relevant zijn voor dienstregeling 2015. Een Belgenlijn is sowieso nog toekomstmuziek. Vragen of opmerkingen kunnen per PM naar het beheer gestuurd worden (dus niet als reply in dit topic). Dank u.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Moet het SRE overigens weer bezuinigen? Of is het hooguit schuiven met DRU's?
"Een touringcar is geen bus"
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door MrEmiel »

Volgens mij blijft het dit keer bij schuiven met DRU's
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Hans »

Klopt, geen bezuinigingen.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Frans F »

fogeltje schreef: Wanneer wordt de knoop doorgehakt voor BB Laarbeek? Ik heb zo het gevoel dat hij zijn norm nog steeds niet haalt nadat ik deze week nog eens een vluchtige blik op reizigersaantallen heb geworpen.
Normaal wordt een BB pas na een jaar of drie geëvalueerd.
Als het niet voldoende loopt wordt wel vaak tussentijds aan route/dienstregeling gesleuteld.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

Frans F schreef:
fogeltje schreef: Wanneer wordt de knoop doorgehakt voor BB Laarbeek? Ik heb zo het gevoel dat hij zijn norm nog steeds niet haalt nadat ik deze week nog eens een vluchtige blik op reizigersaantallen heb geworpen.
Normaal wordt een BB pas na een jaar of drie geëvalueerd.
Als het niet voldoende loopt wordt wel vaak tussentijds aan route/dienstregeling gesleuteld.
De route is onlangs gewijzigd, met enige succes, zo lijkt het nu. Maar dit is offtopic. Op dit moment zijn er geen plannen voor opheffing.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Frans F schreef:Normaal wordt een BB pas na een jaar of drie geëvalueerd.
Ik had vernoemen dat voor buurtbus Laarbeek maar twee jaar geld beschikbaar was en dat hij in die tijd zich moest gaan bewijzen. De nieuwe route schijnt hem inderdaad goed te doen. Dus hopelijk is het een blijvertje.
"Een touringcar is geen bus"
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door MrEmiel »

Is er inmiddels al iets bekend over de veranderingen in de richtingen Helmond-Gemert-Boxmeer?

Ben benieuwd hoe hermes de verbinding helmond-gemert gaat overnemen. Zat afgelopen donderdag in de laatste rit tot aan Veghel. Stapte op bij Carroussel en was de eerste passagier en had een priverit *O*
Rendabel zal het stuk nooit worden, maar misschien kan er weer een impuls aan gegeven worden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

In Helmond heb je normaliter in die rit wel reizigers. Weliswaar niet helemaal naar Veghel maar meestal wel voor Laarbeek en Gemert.
"Een touringcar is geen bus"
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door MrEmiel »

Had ik wel verwacht, maar de chauffeur zei opgelucht te zijn niet de volledige route leeg te hoeven rijden...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Zou natuurlijk kunnen zijn dat er een trein te laat was. In dat geval baal je wel :')
"Een touringcar is geen bus"
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door MrEmiel »

Bij die bus zeker...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Meltrain »

Uit dit document van het ROSRE blijkt dat er advies is gegeven over de Concept Dienstregeling 2015.
Het advies zelf is dan weer nergens te vinden. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Hans »

Klopt het RO.SRE maakt dit soort adviezen niet publiekelijk bekend.

Er wordt momenteel druk met diverse partijen overlegd en er is nog niets zeker.
Tot die tijd, zullen noch Huib, noch ik hier enige uitspraak doen over mogelijke veranderingen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Meltrain »

De meeste andere ROCOV's maken dit soort adviezen juist wel publiekelijk bekend, vandaar dat ik verbaasd was dat het RO.SRE het niet doet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door MrEmiel »

Meltrain schreef:De meeste andere ROCOV's maken dit soort adviezen juist wel publiekelijk bekend, vandaar dat ik verbaasd was dat het RO.SRE het niet doet.
Ik vind het jammer dat ROSRE zo weinig transparant is.

Ook ben ik erg benieuwd naar de veranderingen aan de oostgrens per december 2014. Rondom Deurne/Helmond/Gemert.
Uit adviezen van ROB blijkt dat er geplande veranderingen zijn, maar vanuit SRE/Hermes blijft het stil.
Nu de gunning voor Oost-Brabant definitief is weten we dat tussen Gemert en Helmond een nieuwe lijn van Hermes zal moeten komen en dat tegelijk tussen Gemert en Boxmeer door Hermes gereden mag gaan worden.

Weet iemand toevallig hoe de verbinding tussen Gemert en Helmond eruit gaat komen zien en of er een verbinding tussen Gemert en Boxmeer komt?

Vooral in die laatste ben ik erg benieuwd, daar dit de reistijd van Gemert naar Nijmegen een stuk gaat verkleinen. Mogelijk ook handig voor jou, fogeltje? :D
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Als ik binnenkort weer dagelijks naar Nijmegen moet, dan zal ik juist in Nijmegen Dukenburg moeten zijn en dan is de route via Uden juist handiger, sneller en vooral goedkoper (Breng Vrij vanaf Uden) voor mij ;) Dus wat mij betreft laten ze die plannen vallen en voeren ze de verbinding 121/99 op tot 4x per uur in de daluren en 6x per uur in de spitsuren ;)
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Hans »

MrEmiel schreef:
Meltrain schreef:De meeste andere ROCOV's maken dit soort adviezen juist wel publiekelijk bekend, vandaar dat ik verbaasd was dat het RO.SRE het niet doet.
Ik vind het jammer dat ROSRE zo weinig transparant is.
Wellicht heeft het ROSRE daarover bindende afspraken gemaakt met de concessiehouder en/of concessieverlener.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Mr-W »

MrEmiel schreef:
Meltrain schreef:De meeste andere ROCOV's maken dit soort adviezen juist wel publiekelijk bekend, vandaar dat ik verbaasd was dat het RO.SRE het niet doet.
Ik vind het jammer dat ROSRE zo weinig transparant is.

Ook ben ik erg benieuwd naar de veranderingen aan de oostgrens per december 2014. Rondom Deurne/Helmond/Gemert.
Uit adviezen van ROB blijkt dat er geplande veranderingen zijn, maar vanuit SRE/Hermes blijft het stil.
Hermes/SRE liggen echt niet te slapen,ze zijn niet de gemeente Laarbeek of Helmond. Ben ook benieuwd of er extra materieel bij gaat komen en zoja wat voor materieel. Hoop zelf op Volvo 8900,maar dat is niet praktisch in deze regio. Verwacht Amba's of Man Lion's City T(U)/LE (hoop stiekem dat een aantal ex gvu exex Hermes hun laatste dagen in onze regio mogen slijten.
Hans schreef:
MrEmiel schreef:
Meltrain schreef:De meeste andere ROCOV's maken dit soort adviezen juist wel publiekelijk bekend, vandaar dat ik verbaasd was dat het RO.SRE het niet doet.
Ik vind het jammer dat ROSRE zo weinig transparant is.
Wellicht heeft het ROSRE daarover bindende afspraken gemaakt met de concessiehouder en/of concessieverlener.
En terecht anders heeft Hermes bij iedere potentiële wijziging media op de stoep of stakingsacties van Buurtbus verengingen omdat er mogelijk een reizigers stelende stad of streekbus komt....
Meerdere regio's publiceren geen adviezen of hebben zelfs geen website zoals DAV,Flevoland,en Zeeland.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

-x-
Laatst gewijzigd door huibf op vr 03 okt 2014, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Frans F »

MrEmiel schreef: Ook ben ik erg benieuwd naar de veranderingen aan de oostgrens per december 2014. Rondom Deurne/Helmond/Gemert.
Uit adviezen van ROB blijkt dat er geplande veranderingen zijn, maar vanuit SRE/Hermes blijft het stil.
Nu de gunning voor Oost-Brabant definitief is weten we dat tussen Gemert en Helmond een nieuwe lijn van Hermes zal moeten komen en dat tegelijk tussen Gemert en Boxmeer door Hermes gereden mag gaan worden.
De plannen voor Oost-Brabant zijn bij het ROB bekend, maar ook daar geldt geheimhouding.
De adviesronde daarover voor 2015 komt overigens pas begin september.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten