Provincie Zeeland overlegt met Connexxion

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Provincie Zeeland overlegt met Connexxion

Bericht door Daniel »

Provincie overlegt met Connexxion
vrijdag 09 januari 2009 | 07:18 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 09 januari 2009 | 10:57

MIDDELBURG - De provincie gaat Connexxion ook aanspreken over de (beperkte) inzet van bussen op lijn 23 Borssele-Goes.

Vandaag is er overleg tussen de provincie en Connexxion over meer knelpunten als gevolg van de 14 december ingevoerde nieuwe dienstregeling.

Zo is er ook in Westkapelle grote onvrede over de gewijzigde tijden die ongunstig zijn voor de middelbare schooljeugd.

Volgens Ferry Chervet, bij de provincie belast met de bussen, is het aan Connexxion om in te spelen op het aanbod en de vraag,

Bij de provincie zijn diverse klachten binnengekomen over lijn 23. Eén reiziger uit 's-Heerenhoek liet gisteren per e-mail weten. "Ik heb positief nieuws: vandaag was de eerste dag dat alle passagiers bij de diverse haltes meekonden. Het negatieve aspect was dat sommige reizigers bijna op schoot moesten bij de chauffeur."

Bij extra vraag op normale tijden moet Connexxion op eigen kosten meer bussen inzetten. Bij wijziging van de dienstregeling, bijvoorbeeld door twee in plaats van één keer per uur te rijden, is de provincie wel aan zet.

Bron: Provinciale Zeeuwse Courant

Connexxion moet lijn 23 snel op orde maken
door Harmen van der Werf. donderdag 08 januari 2009 | 07:27 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 08 januari 2009 | 22:25

HEINKENSZAND - Het is te dol. Lijn 23 Borssele-Goes is een drukke, rendabele busdienst. Toch laat vervoerder Connexxion er sinds 14 december nog maar één bus per uur rijden in de spits.

"Scholieren moeten in de vrieskou wachten, omdat de bus te vol is" , geeft Peter van den Dries van de CDA-fractie in Borsele aan. "Dat kan niet langer. Er moeten weer twee bussen per uur gaan rijden, zoals voordat de nieuwe dienstregeling 14 december inging."

Het CDA in de Borselse gemeenteraad wil dat Connexxion snel de oude dienstregeling weer invoert. Om de druk op te voeren wil het CDA daarover een uitspraak van de Borselse politiek, ook richting de provincie die verantwoordelijk is voor het openbaar busvervoer. "Leerlingen hebben al een handtekeningenactie gevoerd", zegt Van den Dries. "We willen ons daarbij aansluiten. Zoals de busdienst nu is geregeld, kan echt niet. Scholieren missen lessen of moeten op de terugweg veel te lang op een verbinding wachten. Dit moet zo snel mogelijk veranderen. Het gaat tenslotte niet om een onrendabel buslijntje."

Bron: Provinciale Zeeuwse Courant
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Provincie Zeeland overlegt met Connexxion

Bericht door MdJ »

Wat ik me nu afvraag... wordt zoiets uberhaupt overlegd tussen Connexxion en de provincie... Ik zie me het als volgt voor me:
Meneer de woordvoerder van Connexxion klopt bij Meneer de woordvoerder van de provincie aan. Hij heeft de vraag/mededeling dat lijn 23 nu nog maar 1/uur ipv 2/uur. "Oke, dat is goed. Dan moet je €*zoveel* inleveren"

Dan denk ik bij mezelf... Hoe komt iemand op een beslissing dat een bus maar 1/uur ipv 2/uur rijdt? Vast niet omdat die bussen vol zitten. Dan zou ik eerst tellingen houden om te kijken hoe druk die lijn 23 is. Stel dat ze dat wel hebben gedaan, waar komen al die mensen vandaan?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Provincie Zeeland overlegt met Connexxion

Bericht door Daniel »

Tja, sommige vervoerders zijn erg goed in het tellen op plekken die hen goed uitkomen voor de reizigersaantallen :wink: Zo stond Arriva in de zomer van 2006 in Dordrecht alvast te tellen, maar dat deden ze dan wel bij halte Centrum zelf terwijl een flink deel van de reizigers van/naar Krispijn ook een halte ervoor/erna instapt...

Dan heb je dus weliswaar geteld, maar past het nogsteeds niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten