Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Roeland »

Er is trouwens qua exploitatie een aardig verschil tussen de Zeeuwse lijn en veel andere decentrale lijnen (zoals de Emmerlijn). Bij de Zeeuwse lijn zijn er relatief veel lange-afstandsreizigers, omdat de grootste bevolkingsconcentratie (Middelburg + Vlissingen) helemaal aan het uiteinde ligt. Dat leidt tot een veel betere bezettingsgraad dan bijv. op de Emmerlijn, die op het stukje Zwolle - Ommen vol zit, maar daarna steeds minder mensen, en steeds meer lucht vervoert.
Het relatief grote aantal lange-afstandsreizigers door Beveland heen maakt de Zeeuwse lijn meer IC-geschikt dan bijv. de Emmerlijn of de Hoekse lijn.

Het door mij voorgestelde alternatieve model gaat daarom ook niet uit van integraal 2+2 bediening tot Vlissingen, maar van een rendabele basis-IC die op alle (middel)grote stations stopt, en daarmee zo'n 10-12 minuten sneller wordt dan nu. Dat levert voor die IC een forse besparing op. Die besparing wordt vervolgens ingezet om alleen op dat stukje waar 4 kleine stations liggen (dus niet ten westen van Goes) een kort sprintertje te laten pendelen. Je bespaart hierdoor de hele dag door één grote IC in je omloop, en je hebt overdag 3 korte sprintertjes (avond / weekend 2) nodig, om de overgeslagen stations conform de HRN-concessie te bedienen. Die sprinter is van zichzelf niet rendabel, maar is verantwoord omdat-ie een efficiëntere IC mogelijk maakt.
Ik weet niet hoeveel procent een VIRM-dru meer kost dan een sprinter-dru, maar het zou me niet verbazen als de kosten van dit alternatief nauwelijks hoger zijn dan het doorgaan met de huidige dienstregeling. En als je door die 10-12 minuten reistijdwinst nog wat reizigersgroei op de lange afstand krijgt, kom je per saldo nog dichter bij de huidige kostendekkingsgraad.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Wubbo »

Roeland schreef:Ik weet niet hoeveel procent een VIRM-dru meer kost dan een sprinter-dru, maar het zou me niet verbazen als de kosten van dit alternatief nauwelijks hoger zijn dan het doorgaan met de huidige dienstregeling.
Ik verwacht dat dat erg tegenvalt. In Zeeland rijdt de IC met losse stellen, dus je bespaart 1 conducteur en 1 machinist, maar je hebt er 3 nodig voor de pendel Roosendaal - Goes.

Overigens ben ik wel gecharmeerd van deze manier van lijnvoering, zoiets zou volgens mij ook voor Leeuwarden - Heerenveen een optie zijn, maar dat ligt niet in Zeeland ;-)
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

Beleidsplan Openbaar Vervoer 2015 schreef:Provinciale inzet is om:
· Het bestaande treindienstmodel met twee Intercitytreinen per uur in stand te
houden.
· Samen met de nieuwe busvervoerder periodiek in contact te treden met de NS
over mogelijke wijzigingen in de treindienstregeling en de gevolgen daarvan voor
het openbaar vervoer in Zeeland.
· Op termijn te komen tot een regiotrein in Zeeland, die - in opdracht van de
Provincie - naast de intercitytreinen rijdt (die dan alleen de hoofdstations
aandoen).
Op termijn is het dus de bedoeling om de IC weer te versnellen en een aanbestede sprinter te laten rijden.
Wubbo schreef:
Roeland schreef:Ik weet niet hoeveel procent een VIRM-dru meer kost dan een sprinter-dru, maar het zou me niet verbazen als de kosten van dit alternatief nauwelijks hoger zijn dan het doorgaan met de huidige dienstregeling.
Ik verwacht dat dat erg tegenvalt. In Zeeland rijdt de IC met losse stellen, dus je bespaart 1 conducteur en 1 machinist, maar je hebt er 3 nodig voor de pendel Roosendaal - Goes.
Waarschijnlijk steekt de provincie Zeeland geen geld in conducteurs en wordt regiotrein-dru veel goedkoper dan een VIRM-dru.
Erno-BE schreef:
Z2N schreef:Het enige wat dan nog beter zou kunnen is (zoals ik hier eerder voorstelde) om de trein open te stellen voor busabonees, dan is deze gelijk niet meer zo duur voor de zuunige Zeeuwen
Dit kan toch ook zonder de s2600 te knippen. Busabbonomenten geldig tot Bergen op Zoom of Roosendaal. Zet er desnoods een extra chipkaartpaal neer op de Zeeuwse stations die Busabbonomenten kunnen lezen.
Voor de regiotrein is dit goed mogelijk,voor de IC trein wordt het moeilijker.Daarnaast moeten in zo'n geval ook de regionale producten zoals Zeeuwse Strip en Combikaart geldig worden in de trein (evt.met toeslagkaart zoals in Limburg)
Busfoto.nl schreef:Roosendaal en Vlissingen elk halfuur een snelle Connexxion GTW die de rit een paar minuten sneller doet dan de dubbeldekker nu. Of zelfde reistijd met extra stations in Wouw en Bergen op Zoom zuid. Overal goede fietsparkeervoorzieningen en OV-fiets om de first en last-mile van de reis goed te faciliteren.
Extra station's in Brabant worden waarschijnlijk alleen bedient als de provincie Brabant meebetaald aan de Zeeuwse regiotrein.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Suus »

De provincie zou graag een eigen treindienst willen. De Zeeuwse Lijn is echter onderdeel van het HRN en het is ook geen lijn met een speciale status dus er zal nog heel wat water door de Scheldes vloeien voordat daar iets gaat veranderen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael »

Syntus verliest zaak rond busvervoer Zeeland

MIDDELBURG - De provincie hoeft de concessie voor het openbaar vervoer die ze aan busmaatschappij Connexxion wil verlenen, vooralsnog niet op te schorten. Dat heeft het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) bepaald in een zaak die door concurrent Syntus was aangespannen.


Eind april maakte de provincie bekend dat Connexxion de komende tien jaar het busvervoer in Zeeland mag uitvoeren. Volgens de provincie kwam Connexxion in de aanbestedingsprocedure als beste uit de bus.

Lees verder op: http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/s ... -1.4454787
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Bakpapier »

Roeland schreef:Er is trouwens qua exploitatie een aardig verschil tussen de Zeeuwse lijn en veel andere decentrale lijnen (zoals de Emmerlijn). Bij de Zeeuwse lijn zijn er relatief veel lange-afstandsreizigers, omdat de grootste bevolkingsconcentratie (Middelburg + Vlissingen) helemaal aan het uiteinde ligt. Dat leidt tot een veel betere bezettingsgraad dan bijv. op de Emmerlijn, die op het stukje Zwolle - Ommen vol zit, maar daarna steeds minder mensen, en steeds meer lucht vervoert.
Het relatief grote aantal lange-afstandsreizigers door Beveland heen maakt de Zeeuwse lijn meer IC-geschikt dan bijv. de Emmerlijn of de Hoekse lijn.

Het door mij voorgestelde alternatieve model gaat daarom ook niet uit van integraal 2+2 bediening tot Vlissingen, maar van een rendabele basis-IC die op alle (middel)grote stations stopt, en daarmee zo'n 10-12 minuten sneller wordt dan nu. Dat levert voor die IC een forse besparing op. Die besparing wordt vervolgens ingezet om alleen op dat stukje waar 4 kleine stations liggen (dus niet ten westen van Goes) een kort sprintertje te laten pendelen. Je bespaart hierdoor de hele dag door één grote IC in je omloop, en je hebt overdag 3 korte sprintertjes (avond / weekend 2) nodig, om de overgeslagen stations conform de HRN-concessie te bedienen. Die sprinter is van zichzelf niet rendabel, maar is verantwoord omdat-ie een efficiëntere IC mogelijk maakt.
Ik weet niet hoeveel procent een VIRM-dru meer kost dan een sprinter-dru, maar het zou me niet verbazen als de kosten van dit alternatief nauwelijks hoger zijn dan het doorgaan met de huidige dienstregeling. En als je door die 10-12 minuten reistijdwinst nog wat reizigersgroei op de lange afstand krijgt, kom je per saldo nog dichter bij de huidige kostendekkingsgraad.
Wat ook kan, is om in de spits het sprintertje Den Haag CS - roosendaal te laten doorrijden tot Goes (en de intercity dan de stoptreinstations over laten slaan, m.i. inclusief Kruiningen Yerseke). Buiten de spits kan de intercity gewoon op alle stations blijven stoppen en rijdt de sprinter maar tot Roosendaal. Bij goes moet dan dus een eindhalte komen voor deze spitssprnter. Arnemuiden moet dan worden opgeheven, of het moet worden gebombardeerd tot IC station (zullen de ' Vissekoppen ' blij mee zijn !).

Die spits moet je overigens wel ruim nemen, inclusief de late vrijdagavond en de zondagavond (voor de terugkerende studenten enzo).

Extra haltes openen zou ik in dit geval niet doen, dat kan echt alleen als je een regionale vervoerder ten allen tijde een stoptrein laat bedienen op de Zeeuwse lijn.

Dus:

ma-vr ochtend- en avondspits, vr tot s avonds laat, zondag in 'avondspits':
2x per uur IC Vlissingen - Lelystad/Zwolle/Leeuwarden/Groningen (stopt niet op Rilland-Bath, Krabbendijke, Kruiningen-Yerseke, Kapelle-Biezelinge). Overigens lijkt het me ook beter als deze niet stopt op stations als Blaak, Schiedam en NOI, maar goed...
2x per uur Sprinter Den Haag CS - Goes (stopt op alle tussengelegen stations)

andere tijden:
2x per uur IC Vlissingen - Lelystad/Zwolle/Leeuwarden/Groningen (stopt op ALLE tussengelegen stations tot Roosendaal)


Een extra voordeel van de sprinter is dat deze naar populaire bestemmingen gaat zoals Delft-Zuid (met de TU enzo), Rotterdam Lombardijen en Den Haag Centraal. Dat zal zeker reizigers trekken die normaal in de IC zouden stappen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Wubbo »

Bakpapier schreef:Een extra voordeel van de sprinter is dat deze naar populaire bestemmingen gaat zoals Delft-Zuid (met de TU enzo), Rotterdam Lombardijen en Den Haag Centraal. Dat zal zeker reizigers trekken die normaal in de IC zouden stappen.
Dat vraag ik me heel erg af. De reistijd Goes - Delft Zuid per sprinter zal ongeveer een half uur langer zijn dan Goes - Delft per IC, daardoor zal je per saldo niet sneller zijn. Idem voor Den Haag Centraal.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Ik zou eerlijk gezegd toch meer voelen voor de optie IC voor BoZ, Goes, Middelburg en Vlissingen (geen Souburg dus) en alleen op de geëiste tijden 2x/u sprinter (bij voorkeur door naar Breda trouwens, kan dat ook weer rechtstreeks), daarbuiten 1x/u. De uursfrequentie kun je vanaf Roosendaal tot Dordrecht aanvullen met een Benelux tot precies een halfuurfrequentie en dat bespaart je dan een IC Dordrecht (!) - Vlissingen per uur.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Z2N »

Bakpapier schreef: Wat ook kan, is om in de spits het sprintertje Den Haag CS - roosendaal te laten doorrijden tot Goes (en de intercity dan de stoptreinstations over laten slaan, m.i. inclusief Kruiningen Yerseke). Buiten de spits kan de intercity gewoon op alle stations blijven stoppen en rijdt de sprinter maar tot Roosendaal. Bij goes moet dan dus een eindhalte komen voor deze spitssprnter. Arnemuiden moet dan worden opgeheven, of het moet worden gebombardeerd tot IC station (zullen de ' Vissekoppen ' blij mee zijn !).

[...]

Extra haltes openen zou ik in dit geval niet doen, dat kan echt alleen als je een regionale vervoerder ten allen tijde een stoptrein laat bedienen op de Zeeuwse lijn.
Wat is dat toch dat je specifiek Arnemuiden wil sluiten? Geld voor een bus is er niet, en als je dus een trein hebt in het dorp (die ook nog eens lekker centraal in het dorp stopt) is dat een prima alternatief, het hele dorp heeft binnen vijf minuten fietsen een snelle verbinding met de rest van het land. Er zijn zat dorpen, zelfs in de Randstad, die het slechter hebben.

Overigens zou ik wel een stoptreindienst over de hele lijn bieden: omdat een stoptrein tussen Bergen op Zoom en Middelburg bijna een kwartier langzamer is dan een sneltrein die alleen in Goes stopt kun je dan een kwartiersdienst bieden in de regio Middelburg-Vlissingen, waar bijna 100.000 mensen wonen. De stoptrein kan je dan openstellen voor busreizigers (visgraatmodel ultima forma) en vrijstellen voor fietsers, de IC is dan vooral snel voor vervoer naar Middelburg-Vlissingen.

Om het aantal reizigers op te hogen zou ik in het zuiden van Middelburg een nieuw station bouwen, tussen de Stromenwijk en de Erasmuswijk (met een brug over het kanaal om de westzijde van de stad te bedienen). Via dat station zou het dan voor vrijwel heel Middelburg mogelijk worden om met een fiets en het OV binnen de 20 minuten het Vlissingse centrum te bereiken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Frans F »

Roeland schreef:Bij de Zeeuwse lijn zijn er relatief veel lange-afstandsreizigers, omdat de grootste bevolkingsconcentratie (Middelburg + Vlissingen) helemaal aan het uiteinde ligt.
De regio Emmen heeft meer inwoners dan de regio Middelburg/Vlissingen.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Nitein-Repart »

Frans F schreef:
Roeland schreef:Bij de Zeeuwse lijn zijn er relatief veel lange-afstandsreizigers, omdat de grootste bevolkingsconcentratie (Middelburg + Vlissingen) helemaal aan het uiteinde ligt.
De regio Emmen heeft meer inwoners dan de regio Middelburg/Vlissingen.
Dat geloof ik niet zo snel. De kern Emmen heeft zo'n 60.000 inwoners, ik weet niet precies hoeveel inwoners Middelburg en Vlissingen hebben, maar de som ligt nare alle waarschijnlijkheid boven de 60.000 inwoners. Daarnaast ligt Emmen langs de A37 die uitmondt in de A28. Met de auto ben je een stuk sneller in Zwolle dan met de trein. Vanuit Middelburg rijdt de trein om via Roosendaal, maar de N57 vormt ook niet echt een snelle verbinding met Rotterdam. Naar Breda/Tilburg vormt de overstap in Roosendaal de sterkste belemmering.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Suus »

De gemeente Emmen heeft meer inwoners dan Vlissingen en Middelburg samen. Aan de Zeeuwse lijn zijn de verdere plaatsen van belang Goes en Bergen op Zoom. De Emmerlijn heeft niet van die echt grote plaatsen aan de lijn, hooguit Coevorden. Maar de meeste kernen waar een station is zijn wel duidelijk groter dan plaatsen als Arnemuiden of Kapelle.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Frans F »

@Erno-BE
Omdat het om stations met regionale betekenis gaat is het aantal inwoners van betreffende gemeenten (dus niet de stad zelf) het beste criterium. Dan kom je voor Emmen op 108.000, voor Vlissingen op 44.000 en voor Middelburg op 47.000.

Verder heeft Hardenberg er 59.000, Coevorden 35.000, Ommen 17.000 en Dalfsen 18.000. De Zeeuwse lijn zet daar Goes met 26.000, Reimerswaal met 21.000 en Bergen op Zoom met 66.000 tegenover.

De rest is op beide lijnen kleiner grut.

Als je alles bij elkaar op telt komt de Emmerlijn dus eerder hoger dan lager uit. De doorgaande IC naar Vlissingen is er mijns inziens dan ook vooral omdat hij er vroeger al was, terwijl die naar Emmen er toen niet was omdat de Emmerlijn vroeger niet elektrisch was.

Wat ik met deze vergelijking eigenlijk alleen wil zeggen is dat het potentieel van een versnelde IC-verbinding naar Vlissingen mijns inziens schromelijk wordt overschat en dat Zeeland eigenlijk blij mag zijn met wat ze nu hebben.

P.S. Alle cijfers zijn van wikipedia.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Nitein-Repart »

Kijk eens hoe groot gebied de gemeente Emmen beslaat. Voor een aantal dorpen ligt Hoogeveen en eventueel Beilen een stuk dichterbij en beide stations hebben een snellere treindienst. Idem voor Coevorden. Daarom neem ik het inwoneraantal van de kern als criterium. Sommige gemeentes beslaan een heel groot oppervlak. Naast Emmen zijn dit bijv. Venlo en Barneveld.

Als je naar de aantallen van de kernen kijkt, dan heeft Bergen op Zoom-Vlissingen meer potentie dan Zwolle-Emmen. De plaatsen Dalen en Gramsbergen zijn kleiner dan Arnemuiden en Krabbendijke, om over Marienberg maar te zwijgen (maar dat is meer een overstapstation). Alleen Rilland-Bath is kleiner.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Bakpapier »

Het gaat niet alleen over de grootte van de gemeenten waar de trein stopt, het gaat vooral ook over de achterlandverbindingen. Zo is Goes van belang voor geheel gemeente Terneuzen (alweer 50.000 mensen extra) plus nog delen van Schouwen/Beveland (al gaan deze vaak ook met de bus naar Rotterdam Zuidplein ipv met de trein), Vlissingen is van belang voor gemeente Sluis (boot naar Breskens) en een groot deel van Walcheren, Middelburg voor nog weer een ander deel van Walcheren, etc. Veel mensen rijden met de auto naar één van de stations (i.v.m. parkeren voornamelijk Vlissingen, Goes en Kruiningen-Yerseke) en reizen dan verder met de trein. Dit is meestal een keuze voor comfort en niet per se voor snelheid of goedkoop (zeker vanuit Zeeuws-Vlaanderen), toch gebeurt het regelmatig.

Deze achterlandverbindingen heb je minder met de Emmerlijn, want buiten enkele grotere plaatsen die langs de spoorlijn liggen is er verder weinig van betekenis.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Nitein-Repart »

Klopt
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Is er al iets bekend over de aanbesteding?
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Bakpapier schreef:Het gaat niet alleen over de grootte van de gemeenten waar de trein stopt, het gaat vooral ook over de achterlandverbindingen. Zo is Goes van belang voor geheel gemeente Terneuzen (alweer 50.000 mensen extra) plus nog delen van Schouwen/Beveland (al gaan deze vaak ook met de bus naar Rotterdam Zuidplein ipv met de trein), Vlissingen is van belang voor gemeente Sluis (boot naar Breskens) en een groot deel van Walcheren, Middelburg voor nog weer een ander deel van Walcheren, etc. Veel mensen rijden met de auto naar één van de stations (i.v.m. parkeren voornamelijk Vlissingen, Goes en Kruiningen-Yerseke) en reizen dan verder met de trein. Dit is meestal een keuze voor comfort en niet per se voor snelheid of goedkoop (zeker vanuit Zeeuws-Vlaanderen), toch gebeurt het regelmatig.

Deze achterlandverbindingen heb je minder met de Emmerlijn, want buiten enkele grotere plaatsen die langs de spoorlijn liggen is er verder weinig van betekenis.
Precies, voor Middelburg kun je gezien de busontsluiting heel de gemeente Veere meenemen (plus de toeristen die die gemeente aantrekt) en op Hulst na zal het grootste gedeelte van Zeeuws Vlaanderen over Goes komen. Alles wat van Schouwen naar Brabant gaat komt ook over Goes. Zeeland kenmerkt zich voor wat betreft de gemeente-indeling door het vormen van een gemeente per stad en voor het platteland één grote gemeente per regio, heel anders dan aan de Emmerlijn dus.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael 1988 »

Ooh mijn god :roll: . Echt iedereen heeft het hier over het spoor in Zeeland, terwijl er ondertussen al iets bekend is over de aanbesteding van het busvervoer en nog blijft iedereen door zeuren over hoe de IC en de stoptrein door Zeeland moet gaan rijden. Even 1 ding, allemaal leuk en aardig, maar laat dit duidelijk zijn nu:

Syntus verloor het bezwaar voor opschorting!

Ze moeten nu de gunningsprocedure afwachten. Volgens de voorzieningenrechter mag de provincie nog niet definitief de gunning verlenen aan Connexxion. De provincie Zeeland weerspreekt overigens het feit dat Connexxion over meer informatie beschikte dan diens concurrenten en dat Connexxion bevoorrecht werd.

Zie overigens dit artikel dat door Michael afgelopen vrijdag hier werd geplaatst: http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/s ... -1.4454787
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Bakpapier »

Ik zit eerlijk gezegd ook niet te wachten op Syntus in Zeeland, en ik denk niet dat er velen zijn die die nieuwkomer hier wel zouden toejuichen. Connexion rijdt al jarenlang in Zeeland en ik zie geen enkele reden om daar opeens een bedrijf uit het oosten van het land te laten rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Suus »

Maar zo werkt een aanbesteding gelukkig niet...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael 1988 »

Ik denk ook niet dat velen hier zitten te wachten op een grote treinvervoerder uit de Randstad schijnbaar. Althans wat betreft Zeeland dan. Maar zo werken aanbestedingen nu eenmaal. Daarnaast luisten vervoerders trouwens eerder naar de politiek, dan naar een stel hobbyisten die denken het beter te weten.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Ronald »

Het maakt niemand wat uit welke naam er op de bus staat. Feit is dat er na de aanbesteding een kaalgevreten lijnennet komt en dat wordt de vervoerder meestal niet in dank afgenomen. Of dat nu Connexxion, Syntus of PietjePukBus is.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Bakpapier »

Ik denk dat de Zeeuwen veel liever de NS hebben rijden hier, dan een regionaal boemeltje dat niet verder rijdt dan Roosendaal. Zelfs mocht de frequentie naar een kwartiersdienst uitgebreid worden.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BrengMe »

Volgens mij worden hier nu twee discussies door elkaar gevoerd... Bakpapier heeft het over een spoorverbinding en Ronald over de bus.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten