Mag ik even kwijt #11

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door STF »

Mwah ik heb vrijwel nooit kapotte gloeilampen bij aankoop, in dit geval gaat het om een PL lamp die kun je met een mulitmeter of lampentester al geen eens doormeten, laat staan met een spanningszoeker.
Maar ik heb al wat bedacht hoor; ik koop morgen een nieuwe lamp, en een uurtje later kom ik met die defecte lamp (die ik in juni gekocht had) binnenlopen. Dan ruil ik die simpelweg om met het nieuwe bonnetje ;)
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Dubbele P »

Voor PL-lampen gaat het inderdaad niet op. De omruiltruc is dan wel weer handig gevonden! :mrgreen:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Caspar »

ik koop morgen een nieuwe lamp, en een uurtje later kom ik met die defecte lamp (die ik in juni gekocht had) binnenlopen. Dan ruil ik die simpelweg om met het nieuwe bonnetje
Bij een gemiddelde winkel in Nederland werkt dat niet. Lampen worden niet geruild omdat je immers kan testen in de winkel of ze het al doen. Ik weet niet of dat met afwijkende types ook zo is, maar in ieder geval voor alle gangbare meuk.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Daan »

deadlock schreef:Coming to you from Windows 7

Microsoft heeft zóveel goedgemaakt met dit OS. De beta presteert al ongelofelijk veel beter dan een schone Vista SP1 installatie!
Zal hem binnenkort eens proberen :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Geert »

Caspar schreef:
ik koop morgen een nieuwe lamp, en een uurtje later kom ik met die defecte lamp (die ik in juni gekocht had) binnenlopen. Dan ruil ik die simpelweg om met het nieuwe bonnetje
Bij een gemiddelde winkel in Nederland werkt dat niet. Lampen worden niet geruild omdat je immers kan testen in de winkel of ze het al doen. Ik weet niet of dat met afwijkende types ook zo is, maar in ieder geval voor alle gangbare meuk.
Spaarlampen en dergelijke konden in de winkel waar ik werkte geruild worden als ze niet werkten (binnen een paar dagen dan), omdat die niet te testen zijn. Overigens worden spaarlampen getest in de fabriek, en van sommige klanten wist je gewoon dat ze de boel bedonderden, en hun lampen ruilde ik niet. :P Idem voor halogeen, TL en PLC/PLS-lampen.
Gloeilampen ruilden wij in principe niet, maar die werden wel getest van te voren (met zo'n lampentester).

Wat ook wel eens gebeurde is dat er een complete batch niet helemaal goed geproduceerd was, dan zijn ze allemaal erg snel stuk ;-)

@Dubbele P: ik had eens een spanningszoekertje die niet meer helemaal goed was. Toen ik het ding in het stopcontact stopte ging er even 230V door mij heen :? :mrgreen:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door STF »

Caspar schreef: Bij een gemiddelde winkel in Nederland werkt dat niet. Lampen worden niet geruild omdat je immers kan testen in de winkel of ze het al doen. Ik weet niet of dat met afwijkende types ook zo is, maar in ieder geval voor alle gangbare meuk.
Ik heb tot nu toe nog alles weten om te ruilen bij die zaak, spaarlampen, TL en PL lampen die het bij aankoop gelijk al niet deden, spaarlampen die na drie weken er al mee ophielden, gloeilampen die allemaal een productiefout hadden; knipperden i.p.v. constant branden, etc.
Ik koop meestal Osram en daar staat in grote letters op; "6 jaar, 10.000 uur" en dat is makkelijk met het omruilen, gewoon op die tekst wijzen en die mensen achter de balie kunnen dan ook niet protesteren tegen omruilen aangezien ze op het bonnetje zien dat de lamp nog maar enkele weken oud is.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Geert »

Da's niet helemaal waar natuurlijk. Wie zegt dat de lamp in het doosje dezelfde lamp is die je vlak daarvoor gekocht hebt (en niet de wisseltruc hebt gebruikt)? ;-)

(Ik moet zeggen dat het soms wel erg opzichtig is: een stoffige lamp met verfspetters terugbrengen en dan beweren dat die een paar uur geleden gekocht is maar het niet deed. Yeah, right :P)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door STF »

Haha, ja maar een beetje snuggere verkoper ziet dat soort dingen wel; plastic niet meer mooi wit maar beetje geel geworden door zonlicht, kleine insecten tussen de buisjes van de spaarlamp, stof, verfspetters, e.d.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door deadlock »

Daan schreef:
deadlock schreef:Coming to you from Windows 7

Microsoft heeft zóveel goedgemaakt met dit OS. De beta presteert al ongelofelijk veel beter dan een schone Vista SP1 installatie!
Zal hem binnenkort eens proberen :)
Wees voorbereid op bugs. Vooral in Internet Explorer. Irriterende bugs ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door mb90 »

Ik ben weer terug uit het prachtig witte Weert. Vooral de zaterdag zag alles er prachtig mooi wit uit. Het leek toen wel een wintersportvakantie. Koud was het totaal niet, behalve als je naar de thermometer keek. Zaterdagochtend was het bijvoorbeeld -15 graden, maar daar merkte je weinig van door de weinige wind en de zon. Sfeerfoto's volgen nog in het weertopic en het fotosubforum, want er viel nu genoeg te fotograferen. :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Suus »

deadlock schreef:Wees voorbereid op bugs. Vooral in Internet Explorer. Irriterende bugs ;)
Hoe zit het met de MP3-vernietigende bug? Is daar al een patch voor, of zijn ze daar nog mee bezig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door deadlock »

Bee schreef:
deadlock schreef:Wees voorbereid op bugs. Vooral in Internet Explorer. Irriterende bugs ;)
Hoe zit het met de MP3-vernietigende bug? Is daar al een patch voor, of zijn ze daar nog mee bezig.
Die is in de final beta verholpen. Sowieso staat die functie bij mij uit. Het werkt opzich wel aardig maar hij blijft één album maar zien als twee verschillende albums in de library die hetzelfde heten (in 11 tenminste).
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Suus »

Dat is niet afwijkend van Vista, waar dat ook gebeurt. Handmatig ingrijpen en met tracks gaan slepen in WMP wil vaak wel helpen, vervolgens gaat de rest wel goed. Ik dacht dat WMP 12 in Windows 7 zat?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door deadlock »

Omdat het in Vista dus vaak fout gaat en ik mijn eigen collectie al heel goed georganiseerd heb, heb ik het standaard uitstaan dus geen last er van. Ik weet dat handmatig slepen werkt, maar dat is gewoon teveel werk. Alle informatie staat al goed.

WMP12 inderdaad. De library functies zijn heel mooi en toch ook kudt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Stefan »

Ohja, voor de mensen die wel een beetje Duits begrijpen is dit misschien wel leuk! :lol: :mrgreen:

Geen idee wie 'm al kent, ik in ieder geval nog niet. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Ruben »

Paper 1 af, nu verder met Paper 2 die de 22e ingeleverd moet. Zucht. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door mb90 »

Gisteren hoorde ik nog iets heel aparts tijdens het luisteren naar de radio. In ons vakantiehuisje had de radio ontvangst via de satteliet. Tijdens het luisteren vloog er een vliegtuigje over en tegelijkertijd hoorden we ongeveer 10 seconden lang het radioverkeer vanuit het vliegtuigje. :shock: Best wel apart om eens "oke, roger" en nog wat andere vliegtermen te horen. Ik denk dat het vliegtuigje ongeveer op dezelfde frequentie zat als onze radiozender, maar het was best apart.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Daan »

Waar zat je dan?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door webguy »

:P Dat kaan haast niet tenzij je radio echt btje kaduuk is... Normaal zit er een begrenzer op de FM namelijk. Het is wel zo dat tot 108 Mhz FM is, en daarna is het voor vliegverkeer gereserveerd. Maar of vliegverkeer ook Frequency modulation gebruikt :P

Edit: schijnt idd te kunnen, maar de grenzen van die ontvanger zijn dus een beetje fout ;) Moet niet kunnen, maar er zit wel iets op 109.5 Mhz (ben geen ster in die vliegkaarten te lezen) ;)
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Dubbele P »

Maar hij zat in Weert en in Limburg is alles mogelijk :mrgreen:
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door mb90 »

Dat blijkt wel weer ja. Ik was gelukkig niet de enige die het hoorde, dus het lag niet aan mij. :) De frequentie van die zender lag overigens onder de 100 Mhz, dus niet in de buurt van de 108. Blijft vaag, want die radio zag er vrij nieuw uit.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Bastiaan »

Stefan schreef:Ohja, voor de mensen die wel een beetje Duits begrijpen is dit misschien wel leuk! :lol: :mrgreen:
Tja, je zou spontaan gaan stoppen met de hobby door dat soort stereotypes :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Suus »

Een Zune van Microsoft kan je trouwens van landinstelling naar Japan veranderen, en daardoor FM-frequenties onder de 88 Mhz ontvangen op de radiotuner, al vanaf 76 Mhz. Maar toen ik dat hier probeerde was er onder de 88 Mhz niets te vinden, dus ik heb geen idee of daar iets over wordt uitgezonden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door webguy »

Tussen 76 en 88 is in NL toegewezen aan "Landmobiele communicatie, portofoons", waarvan een deel aan Defensie is toegewezen. ZIe hier voor details ;)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Geert »

Ik had een keer een of ander vaag plastic radiootje en die kon ook ontvangen op een te lage frequentie. Toen kon je leuk meeluisteren met de politie in Rotterdam Rijnmond.

"Hier agent ###, graag twee hamburgers en twee milkshakes" :mrgreen:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 gasten