OVer je reiservaringen in juli 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door dylanwild94 »

Maar toen konden er (meer) ramen open. In deze bus moet ik het doen met 2 dakluiken.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Suus »

Ronald schreef:Welke route is dat dan?
Computer Says No Innsbruck - Budapest.

Tja, treinen met verplichte reservering heeft soms toch zijn voordelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:
Ronald schreef:Welke route is dat dan?
Computer Says No Innsbruck - Budapest.

Tja, treinen met verplichte reservering heeft soms toch zijn voordelen.
Klopt, terwijl Budapest er ook al op staat te München, terwijl dat deel er in Wenen af gaat, en het deel wat er in Innsbruck voor komt gaat door naar Budapest.

Overigens verstond ik net in de Hongaarse omroep 1 woord, problemen. We staan al bijna een kwartier in Hegyeshalom..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Suus »

Slechte reisinformatie is een wereldwijd woekerend probleem, dat blijkt maar weer. Eigenlijk vraagt dat om een internationale herdenkingsdag. Ik stel 27 juni voor, ter herinnering aan de wereldwijd gestrande reizigers in het VK, België en Nederland die werden veroorzaakt door het zomerweer van 2011.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Thom91 »

Vlak na mijn vorige bericht volgde overigens een Engels bericht. Problemen met de locomotief. We staan er nog steeds in ieder geval.
Komt wel goed schatje.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door iljitsch »

Ik ben deze week twee keer met het OV van Den Haag naar Hoek van Holland geweest. Normaal neem ik de trein maar het blijkt dat de bus zowaar iets sneller is, dus maandag overgestapt van tram op bus 35. Ik was alleen m'n lunch vergeten en moest even terug naar huis dus volgens 9292 werd dat een half uur wachten, bleek dat ik m'n overstap nog makkelijk kon halen. Extra nog omdat de bus met +3 ofzo reed maar we kwamen toch met -2 aan voor de ferryterminal. (Als je dus zoals ik naar het strand wilt scheelt het flink lopen om een halte eerder uit te stappen.)

Vanmiddag met de hitte leek me het strand wederom een goede bestemming. Voor het eerst tram 20 genomen, waar op de Loosduinseweg nog zowat niemand in zat maar vanaf het gedeelte dat over de normale route van 12 (en 11) gaat liep het vlot vol. Een enorme VIRM richting Dordrecht bracht me naar Schiedam alwaar het een kwartier wachten was, half uur stoptreinen, 2 km lopen en je bent op het megadrukke strand.

Na een kleine strandwandeling tram 11 terug naar huis genomen, die zat ook goed vol en er werd omgeroepen dat-ie per 1 augustus weer de normale route rijdt. Zou tijd worden.

Het is moeilijk te zeggen wat beter is: bus of trein. De bus is iets sneller maar rijdt een kronkelroute waardoor lezen onderweg een stuk lastiger is. Overigens vind ik bijna / ruim een uur voor 20 km hemelsbreed bepaald niet geweldig, met de fiets doe ik het ook in maar net iets meer dan een uur. Ik kijk net voor de volledigheid wat duurder is, en dan valt de trein toch wel tegen: 4,70 voor de trein met korting en exclusief 1,39 voor de tram, terwijl voor de tram + bus eea op 3,85 komt, en dat is vol tarief.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Daantje »

Ik moest laatst van Rotterdam naar's Gravenzande. Met de auto reed ik het in een half uur. Met het OV was ik een uur tot anderhalf uur onderweg. Was toen toch wel blij met mijn rijbewijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Suus »

Ik heb veel klantonvriendelijke werkzaamheden gezien, maar vandaag is toch wel een hoogtepuntje. Als je van Amsterdam RAI naar Hoofddorp wil met de trein moet je vandaag overstappen op Amsterdam Zuid (want de sprinters uit Weesp zijn tot dat station ingekort) én Schiphol (want de intercity's uit Zwolle en Utrecht zijn tot dat station ingekort). Handig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Daniel »

Ik vraag dan meer af waar er dan eigenlijk gewerkt wordt. Of is het net zoiets als in Utrecht waar drie sporen buiten dienst zijn en de corridor Gouda - Amersfoort geknipt is wegens werk op een heel klein stukje van perron 9.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Suus »

De zuidkant van buis 2 is uit dienst. Op spoor 4 t/m 6 wordt gekeerd, op spoor 1 t/m 3 rijdt men een doorgaande dienst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Mr-W »

Vandaag mijn eerste ritje in de Arriva Citea gemaakt *bus*
Afbeelding
Zat op Veghel busstation te twijfelen of ik met Lijn 152 en s9600 of lijn 25 en bus 24. Heb toch maar de 152 gekozen omdat ie sneller is en er in lijn 25 al 2 reizigers zaten,bij een privébus of een stampvolle rit op zondag was ik wel meegegaan. Lijn 152 reed een omleiding over een paralelweg aan de A50 en een fietspad en de kern van Son en Breugel.De route was best leuk,vooral omdat de chauffeur keihard moesten scheuren om de rijtijd te halen :D
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Ardan »

Geen ervaring van mij, maar uit de krant:

DEVENTER - In Deventer is vrijdagmiddag een internationale trein uit Duitsland gestrand door problemen met de airco.
(...)
In Deventer was de temperatuur zo hoog opgelopen dat de hoofdconducteur het niet verantwoord vond om de reis voort te zetten. De passagiers moesten de trein verlaten en de trein werd uit de dienstregeling gehaald. De reizigers zijn met een treinstel van de NS naar Amsterdam doorgereden.

Bron

Lijkt me inderdaad geen pretje..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Daniel »

Ik had aan het begin van de middag een ICMm zonder enige ventilatie, dat is dan toch wel heel stil opeens. Opvallend genoeg was het wel prima uit te houden in deze trein, vooral lekker rustig :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Geert »

Ardan schreef:Lijkt me inderdaad geen pretje..
Mij ook niet, maar om het nou in de krant te zetten...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Suus »

De airco van die Duitse intercityrijtuigen vallen echt met bosjes tegelijkertijd uit, bij de renovatie wordt er ook niets aan gedaan want het is geen technische revisie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Hainje »

Daniel schreef:Ik had aan het begin van de middag een ICMm zonder enige ventilatie, dat is dan toch wel heel stil opeens. Opvallend genoeg was het wel prima uit te houden in deze trein, vooral lekker rustig :wink:
Die dingen maken een godsgruwelijke pokkeherrie inderdaad. Niet grappig gewoon.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Daniel »

Volgens de omroep te Utrecht Centraal reed de IC van 17.02 uur naar Rotterdam Centraal vanmiddag niet vanwege gebrek aan materieel. Omloop nog een beetje in de war na de knip van afgelopen weekend?
Met de zomeruitsnijdingen zou er immers materieel zat moeten zijn, hooguit stond het op de verkeerde plek.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Wubbo »

De trein uit Rotterdam heeft ook niet gereden, dus ja, dan heb je in Utrecht een trein tekort...
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Marc »

Het was gistermiddag een grote puinzooi op Amsterdam Centraal door een aangevaren spoorbrug tussen Centraal en Muiderpoort. Het station liep vol treinen maar vertrekken deden ze niet (of nauwelijks). Volgens mij was de bijsturing z'n personeel en z'n treinen kwijt... In verschillende richtingen (vooral de Zaanlijn en richting Enkhuizen) vertrokken geen treinen of sporadisch eentje. De meeste omroepberichten gingen over het opheffen van treinen richting Muiderpoort, af en toe hoorde ik een spoorwijzinging (van treinen die vervolgens 20 minuten te laat vertrokken)... Op een gegeven moment kreeg ook de lijn naar Haarlem vertraging door de bekende "logistieke problemen".

Even na half vijf werd in Amsterdam Centraal omgeroepen dat de beperkingen voorbij waren en de treinen weer langzaam gingen rijden. Als je dit hoort, dan zou je zeggen dat een IC die een uur later vertrekt wel door gaat. Dus op naar spoor 7/8 voor een trein richting Zaandam, om hier over te stappen op de t865 naar Maastricht. Van een servicemedewerker in de hal kreeg ik gewoon te horen: "Ga maar naar spoor 7/8 en zoek zelf maar uit wanneer er een trein vertrekt"... Op spoor 7 stond een VIRM-IV met op de TBP de sprinter naar Uitgeest van 16:47 en op spoor 8 stond een VIRM-VI met op de TBP de IC van 16:42 naar Den Helder. Bij beide treinen stonden reizigers, maar vertrekken deden beide treinen niet. Het ging ondertussen al richting 17:00, dus besloot ik de sprinter naar Amsterdam Sloterdijk (en verder naar Haarlem en Uitgeest) van 17:04 te nemen. Maar deze trein vertrok niet door logistieke problemen. Uiteindelijk vertrok om 17:12 de IC naar Sloterdijk (en verder naar Dordrecht).
Aangekomen op Sloterdijk kwam ik erachter dat de IC naar Maastricht niet ging rijden. De servicemedewerker vertelde me dat de trein van Amsterdam Centraal ging vertrekken en dat ik met de IC van 17:26 naar Centraal moest gaan. Achteraf bleek hier dus niets van waar te zijn :x :x. Zowel de t865 als de t867 waren opgeheven, de hele serie 800 was zelfs opgeheven tussen Amr en Ht :?. Reizigers moesten met de t3065 mee en in Utrecht overstappen op de t3565. Op spoor 5 van het Centraal station stond een VIRM-IV en volgens de berichten (TBP) zou dit de trein naar Nm van 17:52 worden. Om 17:47 werden we echter uit de trein gejaagd, omdat deze ging vertrekken als IC naar Vlissingen van 17:58. Iedereen moest van spoor 5 naar spoor 8, hier kwam de t3065 binnen met 2x VIRM-IV (uiteraard was deze trein stampvol). In Ut konden we overstappen op de 3565 die ook met 2x IV reed.
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door waldo79 »

Vervelend, maar wat was je vertrekpunt nu?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door ODRAIL »

Gisterenmiddag was er een stroomstoring op station Breda volgens de omroep op Rotterdam Centraal.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Marc »

waldo79 schreef:Vervelend, maar wat was je vertrekpunt nu?
Mijn vertrekpunt was Amsterdam Centraal. Het was eerst de bedoeling om via Schiphol naar Utrecht te reizen, maar toen ik hoorde dat de stremming voorbij was wou ik van centraal naar Zaandam om daar op de 800 te stappen. Door tijdsgebrek ben ik naar Sloterdijk gereisd, om vanaf daar weer terug te gaan richting Centraal...
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Michael »

KM46 schreef:Gisterenmiddag was er een stroomstoring op station Breda volgens de omroep op Rotterdam Centraal.
Klopt. Ik was in Harderwijk en las dat er dus die stroomstoring was. Ik had de s5600 van 17:19 van harderwijk naar Utrecht. Vlak voor Utrechtlas ik dat de storing verholpen was. ben eerst op Utrecht nog wat gaan eten en nam vervolgens de t16073 naar Breda. Het personeel in die trein was zeer vriendelijk en op Gdm moesten we wachten omdat de s3500 vertraagd was die ons moest passeren. We werden keurig geïnformeerd dia de omroep. en toen we Tilburg binnenreden werd er ook nog omgeroepen door het personeel dat er zakkenrollers actief zijn in Tilburg vanwege de kermis aldaar.

het viel mij op dat in ieder geval in SLT m2657 de handmatige omroep goed werkte. Is dat probleem inmiddels verholpen? Want heb er al heel lang niks meer over gehoord.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Suus »

De t3560 vertrok uit Utrecht met +13 door een sein- en wisselstoring tussen Den Bosch en Utrecht die daar optrad terwijl de trein er reed. De trein werd in Utrecht naar spoor 14a gewijzigd, om die reden werd de t3063 naar spoor 12b gestuurd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door waldo79 »

De laatste dagen zijn er regelmatig infrastoringen. Is er een verband met het zomerweer?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten