Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Jelmer »

De 8501 t/m 8505 nog steeds niet in dienst gezien (via OVAUB)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Milco »

Vraagje, als iemand dit (toevallig weet): Qliner 365 blijft rijden tussen Schiphol en Leiden Centraal; tussen Leiden Centraal en Zoetermeer gaat Randstadnet-lijn 400 rijden. (Raar lijnnummer trouwens, maar dat terzijde.)
Wat voor materieel wordt er straks ingezet op deze lijn? Worden enkele huidige Qliner-Volvo 8900's omgespoten in Randstadnet-huisstijl?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Z2N »

Enkele updates uit het R-net front:
*In september beginnen de werkzaamheden aan de bushaltes tussen Zoetermeer en Leiden Lammenschans. Bij de P+R langs de A4 bij Zoeterwoude wordt een geheel nieuwe halte aangelegd. Bij deze halte en die aan de Meerpolder (nu halte Muzieklaan) komen duurzaamheidsmaatregelen; zonnepanelen die energie leveren en oplaadpunten voor e-bikes. De aannemer (Dura Vermeer) verwacht het werk aan de haltes eind oktober af te ronden, waarna op 14 december de eerste R-net bussen gaan rijden. Deze bussen slaan wel Zoeterwoude over, dat dorp krijgt een belbus, welke ook vanaf 14 december gaat rijden.
*Op de Plesmanlaan, de hoofdweg tussen de N206 naar Katwijk en Leiden CS, komt er een ongelijkvloerse kruising, ter behoeve van de doorstroming en de bereikbaarheid van het Bio Science Park. Hiermee worden de bussen naar Katwijk/Noordwijk sneller in de spits
*Voor de lijnen Alphen - Gouda en Leiden - Utrecht wordt momenteel gewerkt aan een gedetailleerde uitwerking van de nieuwe stations (Boskoop Snijdelwijk, Waddinxveen Coenecoop, Hazerswoude-Koudekerk en Zoeterwoude-Rijndijk), meer daarover wordt duidelijk in het najaar.

Bron: Nieuwsbrief Provincie Zuid-Holland
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door ODRAIL »

Z2N schreef:Bron: Nieuwsbrief Provincie Zuid-Holland
Is er ook een linkje naar deze bron?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Bakpapier »

Wordt dat lijntje Gouda - Alphen - (Leiden) ook ooit nog een keer aanbesteed aan een andere vervoerder, bijvoorbeeld Arriva?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

Aanbesteding is net geweest en NS/Abellio Rail NRW heeft gewonnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Bakpapier »

Vreemd dat de NS zo'n boemeltje wil blijven rijden.

Overigens lijkt het mij ook een idee om op het spoor Leiden - Haarlem een aan te besteden boemeltje te laten rijden dat op meer stoptreinstations stopt. Te denken valt aan:

Warmond (bij het huidige viaduct Herenweg, waar héél vroeger ook een station was). Dan wel alleen voor de treinen naar Haarlem en niet voor die naar Schiphol. Met de OV-chipkaart is zo'n 'bajonet reis' ook geen probleem meer m.b.t. kaartjes (je kunt namelijk dan niet van dit station rechtstreeks richting Schiphol, is toch sneller om de bus naar Sassenheim te pakken).
Lisse-Keukenhof (evt. alleen in de lente of als er daar iets is. Maar het bezwaar dat dit station zo ver van Lisse zelf ligt vind ik een beetje zwak, want station Hillegom ligt ook best ver van dat dorp af.)
Bennebroek
Haarlem-Westergracht

De IC moet deze dan natuurlijk wel kunnen passeren maar dit lijkt me geen onoverkomelijk probleem. De IC stop op Heemstede-Aerdenhout kan vervallen. Dan krijg je dus een rechtstreekse snelle IC en een frequent boemeltje dat op veel stations stopt.

Indien het geen problemen geeft kan dit boemeltje ook als sprinter doorrijden naar Den Haag CS, maar anders moet daarvoor een andere oplossing worden gevonden (b.v. vaker de sprinter Oostvaarders laten doorrijden naar CS en dan samen met sprinter Hilversum/Utrecht een kwartiersdienst).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

Dat lijkt mij niet echt relevant voor dit topic.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Bakpapier »

Hoezo , dit gaat toch over Zuid-Holland Noord (en een klein stukje noord holland zuid)?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

Volgens mij gaat dit over de concessie Zuid-Holland Noord, dat zijn alleen bussen, geen spoorlijnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door BrengMe »

Het past beter in dit topic: viewtopic.php?f=38&t=5372.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Bakpapier »

Wat een onzin zeg. Als het spoor in Zuid-Holland-Noord zou worden aanbesteed, dan behoort dat ook tot de 'concessie Zuid-Holland Noord'.

In plaats van oeverloos discussieren of iets al dan niets off-topic is, kun je beter gewoon inhoudelijk discussiëren.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Chauf21 »

Dit topic gaat over de busconcessie Zuid-Holland Noord. De spoorverbinding Gouda -Alphen of Leiden - Haarlem valt daar niet onder en discussies daarover passen dus beter in andere topics.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Bakpapier »

In de topictitel staat concessie, niet busconcessie. Maak er dan busconcessie van...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

Dat lijkt mij niet nodig, want je gaat er vanuit dat als een spoorlijn wordt aanbesteed in dit gebied deze automatisch bij deze concessie hoort en dat is niet het geval :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door dylanwild94 »

de topictitel is goed zo want de sporen in dit gebied valt onder andere concessies. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door WSM »

Jelmer schreef:vanaf morgen OVAUB in de gaten houden wat betreft de Friese wagen (8501-8506)
De 8504 zag ik vanochtend in Brabant-huisstijl op lijn 365 in Leiden :shock:
(zal volgens Arriva ook wel onder HOV vallen)
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Vanmiddag hoorde ik in de 7732 (Qlinervolvo) een aangepaste haltrafroep: in plaats van het gebruikelijke harde 'tudung'-geluidje en een opname van zeer lage kwaliteit, was een rustig tingeltje (zelfde melodie als voorheen, maar zachter en 'liever') en een kraakheldere stem te horen. Het leek naar mijn idee een beetje op de afroep van DAV, al weet ik het niet zeker. Is dit een nieuwe update, of lag het aan deze bus?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daniel »

De afroep van DAV is allesbehalve kraakhelder hoor...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Stefan »

Ik wou net zeggen.. :lol: Maar ik moet zeggen dat het in onze DAV Volvo's inderdaad ook behoorlijk beroerd klinkt..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daniel »

Het zal dus wel gewoon een update in die ene bus waarin Thom69 het hoorde geweest zijn. Langzaam komt men er wel... met de huidige software kan je tenminste ook nog lezen wat er op de schermen in de bus staat (i.p.v. de pixels te kunnen tellen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door WSM »

Op lijn 365 hing in de bus vandaag een briefje van Arriva waarom men structureel niet-Qliners op de Qliners inzet: er zijn minder Qliners beschikbaar omdat ze omgeturnd moeten worden in de R-net huisstijl...

Mwah, ook als dat niet het geval is rijden er vaak genoeg Citea's en soms zelf van die brakke stadsbussen op lijn 365.
En uiteraard wel cashen alsof er een Qliner rijdt.

Overigens is ook Citea 8503 nu voorzien van Brabantse kleuren.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Daniel schreef:De afroep van DAV is allesbehalve kraakhelder hoor...
Oh, dan had ik het dus verkeerd onthouden. Kan het zijn dat die in Lelystad helder is? Ik kan me toch echt herinneren dat ik ergens ooit een goede kwaliteit afroep van Arriva gehoord heb in een bus :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

Het zou inderdaad goed zijn als er iets aan de kwaliteit van de omroepen wordt gedaan, bij de hybrides van Leiden ben ik altijd bang dat het laatste uur van de boxen heeft geslagen als er weer eens een omroep volgt. Overigens stond bij Connexxion de omroep bijna altijd veel te zacht om het te kunnen verstaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bemined en 42 gasten