Abellio raakt de Greater Anglia concessie kwijt
Abellio raakt de Greater Anglia concessie kwijt
De Greater Anglia concessie die nu nog in bezit is van Abellio komt volgend jaar in handen van MTR uit Hong Kong, dat daarmee ook de nieuwe Crossrail Line in handen krijgt. Abellio had niet meer ingeschreven op de nieuwe concessie, waarom is niet bekend.
http://www.railjournal.com/index.php/me ... hannel=542
http://www.railjournal.com/index.php/me ... hannel=542
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Abellio raakt de Greater Anglia concessie kwijt
Vind je topic titel nogal een hoog "Telegraaf" gehalte hebben haha. Abellio raakt helemaal niet de Greater Anglia concessie kwijt. Alleen een paar diensten van die concessie gaan over naar de nieuwe Crossrail concessie. Net als dat de Heatrow Connect overgaat van First en Heatrow Express naar de Crossrail concessie volgens het artikel. (als ik het goed las op mijn gsm ).
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Abellio raakt de Greater Anglia concessie kwijt
Het statement zoals Frans F schrijft klopt inderdaad niet. Abellio rijdt minstens tot oktober 2016 nog gewoon door, maar een gedeelte van het net dat in de agglomeratie van Londen blijft gaat al eerder over naar andere concessies:
In mei 2015 gaan naar London Overground RO over:
London Liverpool Street - Enfield Town
London Liverpool Street - Cheshunt
London Liverpool Street - Chingford
Romford - Upminster.
Deze lijnen worden vanaf dan uitgebaat als Overground en zullen ook op de Tube Map verschijnen.
Ook in mei 2015 gaat dan de stoptrein London Liverpool Street - Stratford - Shenfield over, dit naar MTR onder de naam Crossrail. Dit wordt een van de voorstadstrajecten van de "Londense RER". Aan de andere kant van London gaat de Heathrow Connect-stoptrein van First Great Western over naar Crossrail.
In mei 2015 gaan naar London Overground RO over:
London Liverpool Street - Enfield Town
London Liverpool Street - Cheshunt
London Liverpool Street - Chingford
Romford - Upminster.
Deze lijnen worden vanaf dan uitgebaat als Overground en zullen ook op de Tube Map verschijnen.
Ook in mei 2015 gaat dan de stoptrein London Liverpool Street - Stratford - Shenfield over, dit naar MTR onder de naam Crossrail. Dit wordt een van de voorstadstrajecten van de "Londense RER". Aan de andere kant van London gaat de Heathrow Connect-stoptrein van First Great Western over naar Crossrail.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Abellio raakt de Greater Anglia concessie kwijt
Overigens wil Ed Miliband, de leider van Labour, dat grote delen van het Britse spoorbedrijf genationaliseerd worden.
Lees ook http://www.theguardian.com/politics/201 ... -operators
Lees ook http://www.theguardian.com/politics/201 ... -operators
De mortuis nil nisi bene
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Abellio raakt de Greater Anglia concessie kwijt
Welk (groot) vervoersbedrijf in Groot-Brittannië is überhaupt nog in handen van de overheid? Volgens mij geen een meer. De meeste grote Britse vervoersbedrijven (Arriva, National Express, Stagecoach Group, FirstGroup en Go-Ahead Group) zijn nu multinationals geworden en zijn allemaal beursgenoteerd en in privéhanden (of via een andere multinational in overheidshanden van een ander land).
Re: Abellio raakt de Greater Anglia concessie kwijt
Alleen LUL (London Underground Ltd) is nog altijd volledig eigendom van een overheidsorganisatie. Het is een filiaal van TfL (Transport for London) en dat is weer een onderdeel van de GTA (Greater London Authority), de overheidsinstelling die bepaalde bevoegdheden heeft overgenomen van de individuele Londense gemeentes behalve London zelf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Abellio raakt de Greater Anglia concessie kwijt
Ik zei groot vervoersbedrijf. Je hebt het nu over een bedrijf dat (bijna) alleen maar in Londen zit en niet nationaal.
Re: Abellio raakt de Greater Anglia concessie kwijt
Met 1,23 miljard reizigers per jaar kan ik het toch geen kleintje noemen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Abellio raakt de Greater Anglia concessie kwijt
Bee schreef:LUL
In veel steden van Groot-Brittannië is het transport nog in handen van de overheid (Manchester en Blackpool bijvoorbeeld).Bee schreef:Alleen LUL (London Underground Ltd) is nog altijd volledig eigendom van een overheidsorganisatie. Het is een filiaal van TfL (Transport for London) en dat is weer een onderdeel van de GTA (Greater London Authority), de overheidsinstelling die bepaalde bevoegdheden heeft overgenomen van de individuele Londense gemeentes behalve London zelf.
De mortuis nil nisi bene
Re: Abellio raakt de Greater Anglia concessie kwijt
De uitbating van Metrolink Manchester gebeurt door de RATP, de bussen zijn sowieso allemaal privaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten