Korte vragen #9

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #9

Bericht door Milco »

Zeldzaam? Hoe kan dat dan? Ik merk vaak genoeg vaste haltes op waar chauffeurs hun tijd afwachten. Sowieso de trein- en busstations, maar ook Zeewolde Mast is een voorbeeld waar 9 van de 10 keer gewacht wordt als we wat te vroeg zijn en zo kan ik nog wel meer 'gewone' haltes opnoemen waar wel degelijk gewacht wordt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #9

Bericht door Daniel »

Ja maar wordt daar gewoon gewacht of is het officieel een tijdhalte. Ik weet bv. van de stadsdienst Dordrecht dat er welgeteld twee tijdhaltes waren: Centraal Station en Centrum. Dat betekende echter niet dat er alleen bij die haltes gewacht werd als de bus te vroeg was, verschil was alleen dat het daar moest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #9

Bericht door marlies »

Station Noord in Groningen is ook een voorbeeld, althans, ik denk niet dat chauffeurs zo chagrijnig zouden kijken bij het afwachten van tijd als het vrijwillig was :P
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Korte vragen #9

Bericht door mijack1985 »

Rijdt Connexxion voortaan ook mee in de treinstremmingen van NS. Heb al paar keer gezien dat van die Provincie Utrecht Amba's mee reden. Sowieso dit weekend veel gezien. Volgens mij ook met OV chauffeurs erin, als ik de kleding zo bekeek
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #9

Bericht door Daniel »

De laatste keren dat ik van die provincie Utrecht Amba's op een treinstremming zag waren die bussen door TCR ingehuurd. Nu rijdt TCR ook voor Connexxion in diverse regio's, dus kan best dat er een chauffeur in Connexxion-uniform achter het stuur zat. (Ik zag de keer dat ik dat spotte bv. een TCR-chauffeur in Arriva-uniform in een Connexxion-bus)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Korte vragen #9

Bericht door Stefan »

marlies schreef:Station Noord in Groningen is ook een voorbeeld, althans, ik denk niet dat chauffeurs zo chagrijnig zouden kijken bij het afwachten van tijd als het vrijwillig was :P
Sorry, zal voortaan wat vrolijker kijken als ik weer eens 3-4 minuten sta te wachten.. :lol: Maar goed, moet ook wel zeggen.. Als er iets irritant is, is het tijd afwachten wel. :')

Goed, ik rij niet in Groningen, maar dat maakt voor 't verhaal niet uit.. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #9

Bericht door marlies »

Haha :)

Maar logisch dat je chagrijnig wordt van stilstaan als rijden je baan is :P
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #9

Bericht door Thom91 »

Ik moet me echt inhouden voor een kutgrap..
Komt wel goed schatje.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Korte vragen #9

Bericht door Stefan »

Kom maar op.. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #9

Bericht door Thom91 »

Zeg dat maar tegen een hoer! _O- :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Korte vragen #9

Bericht door zone5324bericht... »

Daniel schreef:De laatste keren dat ik van die provincie Utrecht Amba's op een treinstremming zag waren die bussen door TCR ingehuurd. Nu rijdt TCR ook voor Connexxion in diverse regio's, dus kan best dat er een chauffeur in Connexxion-uniform achter het stuur zat. (Ik zag de keer dat ik dat spotte bv. een TCR-chauffeur in Arriva-uniform in een Connexxion-bus)
TCR is onderaannemer voor bijna alle streekvervoerbedrijven en ze hebben nog hun eigen vervoer.

Als TCR-chauffeurs ergens treinvervangend vervoer of andere pendeldienst rijden (zoals Concert at Sea), moeten ze dat doen in uniform.
Dan staat dat los van de bus die ze voor de pendeldienst toegewezen krijgen.

Trouwens het TCR-uniform voor de Arriva diensten in HWGO is net iets anders dan dat van Arriva zelf...

Heb beide pakjes aangehad (en er ook nog iets van in de kast hangen)...

TCR heeft trouwens bussen in eigendom die wel in de kleuren van de concessie waarvoor ze het meeste rijden gebracht zijn, maar TCR mag die bussen dus ook op andere momenten voor ander vervoer inzetten.

Ik heb net voor de zomervakantie van 2012 met de TCR 399 (een ex-GVBA gelede, maar nu in Arriva kleuren) een rit van Heinenoord naar Westkapelle gereden via een camping ergens bij Vlissingen in de buurt.
Je rijdt dan dus met een TCR-bus ook al staat er Arriva op de zijkant.
Dit is dus ook het geval bij pendeldiensten...

Eind mei was de pendeldienst Amersfoort-Utrecht eigenlijk voor Besseling, maar die kon natuurlijk geen 80 bussen met chauffeurs inzetten en dan zet zo'n bedrijf een uitvraag uit en TCR heeft toen het meeste werk naast Besseling gedaan...

Als het wagenparknummer van de bus niet past bij de andere busnummers van de vervoerder, mag je ervan uit gaan, dat de bus van een onderaannemer is.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Korte vragen #9

Bericht door mijack1985 »

Bedankt voor de reacties
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen #9

Bericht door dennistd »

Daniel schreef:Tijdhaltes zijn wat anders, daar mag de bus namelijk niet te vroeg vertrekken (vaak wegens aansluitingen enzo). Bij een meethalte mag dat wel, maar wordt het dus wel gemeten :wink:
Tijdhaltes zijn wel relatief zeldzaam tegenwoordig volgens mij.
In Twente zijn er nog flink wat tijdhaltes hoor. Alleen zijn sommige haltes tijdhalte zonder dat er een symbool op het haltebord zit, en haltes waar dat er wel op zit zijn niet altijd een tijdhalte.

Meestal zijn de Winkelcentrum-haltes tijdhaltes, wat in Enschede Zuid erg onhandig uitkomt (je staat daar midden op straat bij WKC Zuid, terwijl een halte eerder/later genoeg plek is).
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #9

Bericht door Ardan »

Ik ken hier geen tijdhaltes, maar ik zie wel vaak op mijn lijn 1 de chauffeurs gaan bufferen op dezelfde haltes. Snipperling stad-uit, Biesboschlaan stad-in. Eigenlijk ook wel logische haltes daarvoor. Op andere lijnen weet ik het niet.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #9

Bericht door Daniel »

zone5324bericht... schreef:Eind mei was de pendeldienst Amersfoort-Utrecht eigenlijk voor Besseling, maar die kon natuurlijk geen 80 bussen met chauffeurs inzetten en dan zet zo'n bedrijf een uitvraag uit en TCR heeft toen het meeste werk naast Besseling gedaan...

Als het wagenparknummer van de bus niet past bij de andere busnummers van de vervoerder, mag je ervan uit gaan, dat de bus van een onderaannemer is.
Ja maar daar hadden we het in dit geval dus niet over. Het ging daar echt om een Connexxion-Ambassador in de 42xx-serie waar door een TCR chauffeur op werd gereden, dat was dus gewoon inhuur door TCR omdat zij kennelijk ook niet genoeg bussen ter beschikking hadden. TCR heeft immers ook helemaal geen bussen in provincie Utrecht-uitvoering.

Bedenk me trouwens nog wat anders in relatie tot mijack1985's vraag: je hebt ook nog Tourquase wat diverse diensten in de provincie Utrecht uitvoert voor Connexxion. Die hebben wel eigen Amba's in provincie-uitvoering dus kan ook nog zijn dat die op de bewuste stremming reden (de spot van mij in Amersfoort was er echter juist geen uit de reeks die bij Tourquase zit)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #9

Bericht door Hainje »

Daniel schreef:Ja maar daar hadden we het in dit geval dus niet over. Het ging daar echt om een Connexxion-Ambassador in de 42xx-serie waar door een TCR chauffeur op werd gereden, dat was dus gewoon inhuur door TCR omdat zij kennelijk ook niet genoeg bussen ter beschikking hadden. TCR heeft immers ook helemaal geen bussen in provincie Utrecht-uitvoering.
Misschien heeft ook Projexx een aantal ritten gereden naast TCR.
🍉
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Korte vragen #9

Bericht door Obus »

Even een vraag van een heel andere orde: is het P+R Citybusticket in Groningen, waarmee je met maximaal vijf personen tussen een P+R en de stad kunt pendelen, een enkele reis of een retourticket? Bij voorbaat dank.
De mortuis nil nisi bene
Korot
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 20 mei 2013, 21:45

Re: Korte vragen #9

Bericht door Korot »

Google geeft een antwoord, het is een retour-ticket, via http://gemeente.groningen.nl/parkeren/p ... en-citybus
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Korte vragen #9

Bericht door Obus »

Bedankt, Korot, ik had er over heen gelezen.
De mortuis nil nisi bene
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte vragen #9

Bericht door huibe »

Weet iemand wat de prijs is van een enkele reis Antwerpen - Roosendaal als je deze aan het loket of uit een automaat in Antwerpen koopt?

Ik heb me in NL al een keer gesneden aan het feit dat een e-ticket voordeliger is dan een papieren kaart uit de automaat (op de reis naar Antwerpen).
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #9

Bericht door Hainje »

Uit mijn hoofd dacht ik € 3,20 voor een retour. Dus € 1,60 voor een enkele reis (voor iemand van >26 jaar).
Maar ik ben zaterdag in Gent, zal ik dat daar dan even voor je navragen/nakijken als niemand mijn uitspraak kan bevestigen?
🍉
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte vragen #9

Bericht door huibe »

Als dat zo is koop ik die uit de automaat. Los ticket op internet is 6,10. Ik ga op zondag reizen, dus zaterdag is perfect. :-)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #9

Bericht door Suus »

Hainje schreef:Uit mijn hoofd dacht ik € 3,20 voor een retour. Dus € 1,60 voor een enkele reis (voor iemand van >26 jaar).
Maar ik ben zaterdag in Gent, zal ik dat daar dan even voor je navragen/nakijken als niemand mijn uitspraak kan bevestigen?
Volgens mij zijn dat de prijzen van vorig jaar voor Roosendaal Grens - Essen, Hainje.

De huidige prijzen zijn zover ik weet als volgt:

Enkele reis Roosendaal Grens - Essen (100% korting Nederland aantoetsen bij automaat):
voltarief: 2,20
RailPlus: 1,70
jongerentarief: 1,40

Enkele reis Roosendaal - Essen:
voltarief: 4,60
NL 40% korting zonder RailPlus: 3,60
RailPlus: 3,50
NL 40% korting met RailPlus: 3,10
jongerentarief: 3,00
jongerentarief met NL 40% korting: 2,80

Het jongerentarief kan niet worden gecombineerd met RailPlus. Voor de aanschaf van een RailPlus-kaart (kost 15 euro) is in Nederland een kortingskaart verplicht, in België niet maar daar is de kaart tot wel 30 euro duurder.

Ik weet dat de Belgische kaartautomaten voor sommige tarieven ook de verkoop naar Roosendaal toestaat, ik weet niet of dit voor het standaardtarief enkele reis/dagretour van toepassing is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #9

Bericht door VIRM »

Morgen ga ik naar Hengelo toe, hoogstwaarschijnlijk met de IC Berlijn. Aangezien ik naast mijn gewone 2de klas vervoersbewijs een 2-naar-1 overgang heb, weet iemand aan welke kant van de trein de 1ste klas rijtuigen zijn? Bij de reguliere NS IC's en de SGM hebben ze een mooie extra blauwe streep, maar dit zijn weer andere rijtuigen. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #9

Bericht door Geert »

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten