Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

Daniel schreef: Qua infrastructuur is deze week de Valeriusbaan afgesloten. Kennelijk is er iets met het wegdek, want over de hele lengte van deze busbaan staat daar een werktent overheen.
In verband met het nog aanbrengen van een toplaag op het beton is de Valeriusbaan, tussen de Croeselaan en het busstation Jaarbeurszijde afgesloten tot en met zondag 20 juli 2014. De bussen moeten vanuit de Van Zijstweg linksaf Croeselaan en rechtsaf Mineurslaan naar het Busstation Jaarbeurszijde. Dit in beide richtingen.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jelmer »

heeft iemand de 4201 al gespot? En het kenteken genoteerd?
Deze rijdt de laatste dagen steeds op lijn 28

Volgens OVAUB rijden op dit ogenblik de volgende dubbelgeledes:
lijn 12: 4203, 4207, 4208 en 4211
lijn 28: 4201, 4202, 4205, 4209, 4213, 4215 en 4217
geen dienst: 4206, 4210, 4212, 4214 en 4216

Opvallend dat de 4206 en 4212 al dagen niet op de dienst heb gezien.
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

De 4201 blijft een vreemd verhaal. Rijd al een poos rond maar tot nu toe heeft nog nooit iemand hem bewust gespot geloof ik.

Heeft iemand de 4554 gespot vandaag? Rijd nu op lijn 377 waardoor ik aanneem dat deze nu ook een kleurendisplay heeft.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jelmer »

als het weer eens wat koeler is toch maar eens naar Utrecht denk ik voor die 4201
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Bumzle schreef:Heeft iemand de 4554 gespot vandaag? Rijd nu op lijn 377 waardoor ik aanneem dat deze nu ook een kleurendisplay heeft.
Helaas... kennelijk zijn de omlopen op de 374/377 nogal vast (zag al dat ze in Utrecht op dezelfde lijn keren) want kom op m'n ritjes van/naar het werk nu al drie dagen constant de 4561 als enige streekgelede tegen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door robertgvu »

Ik heb een heel betrouwbare waarneming van de 4201 ontvangen op woensdag 16 juli op lijn 28. Kenteken gewoon in de ZZ-reeks. Misschien een dooie mus, ik heb hem zelf niet gezien. Kan ook nauwelijks als je beroepshalve de hele week een flink stuk van de stad verwijderd bent. Eerlijk gezegd vraag ik mij wel eens - niet echt serieus - af of er een 4201 bestaat!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Vanaf aanstaande maandag trouwens een correctie op de zomerdienstregeling. Op lijn 24 gaan extra ritten in de spits rijden tussen Utrecht Centraal en Bedrijventerrein Oudenrijn.
Deze vaste ritten komen in plaats van extra bussen die gisteren en vandaag al ingezet werden om de problemen op te lossen die ontstonden door de zomerdienst in combinatie met het verdwijnen van diverse Connexxion-lijnen op de route over Oudenrijn en een ongelukkige tijdligging van lijn 24.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Qbis was bij sommige bussen vandaag kennelijk bezweken onder alle omleidingen in Utrecht... ik zag een enkele rit van drie uur eerder nog in OVinfo staan rond het begin van de avond. Heb er ook een enkele zien rijden met overleden Qbis waarbij bleek dat de handbediening er kennelijk nog in is blijven zitten bij de ombouw: zag er een op lijn 77 met "Bilthoven" in relatief grote letters en daar in kleinere letters onder "Duivenlaan".

Edit: Alvast een voorproefje van de onalledaagse plaatjes die dit weekend te maken zijn... twee bussen naast de busbaan op de Wittevrouwensingel. Die van Qbuzz is net vertrokken van en die van Connexxion halteert bij de noodhalte Stadsschouwburg.
Afbeelding

...Later meer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Via ovaub blijkt nu dat de 4201 op de Europalaan staat, en kan iemand mij het web adres van de kentekens geven, misschien dat het RDW wat in hun bestand heeft
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door robertgvu »

Pascal1998 schreef:Via ovaub blijkt nu dat de 4201 op de Europalaan staat, en kan iemand mij het web adres van de kentekens geven, misschien dat het RDW wat in hun bestand heeft
Ik heb begrepen dat de 4201 is voorzien van het kenteken ZZ-95-57. Let wel, ik heb de bus zelf nooit gezien, laat staan het kenteken. Hij zou op 4 juni al op kenteken zijn gezet. Zie www.rdw.nl.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Suus »

De omleiding door de afsluiting in het centrum duurt een dag langer. Door het warme weer kan het asfalt niet zo snel uitharden als gepland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Zal wel een aardige chaos worden dan in de spits...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door lint41 »

Vrijdag hebben we het ook overleefd met de spits, en ook vanochtend kan mijn 52 redelijk doorrijden. Het is alleen wel wat jammer dat de tekstregel van de DRISsen verdwenen is.
Buschauffeuse hier meldt overigens dat het waarschijnlijk om 17 uur vanmiddag open moet gaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Vrijdag is wel een rustiger dag natuurlijk op de weg he, maargoed, in de vakantietijd zal de maandag ook wel meevallen. Het zijn vooral een beetje veel bussen natuurlijk zo doordeweeks, heeft de verkeersregelaar die in het weekend weinig te doen had bij de kruising Tolsteegsingel / Abstederdijk tenminste ook nog wat te doen :P

Kan zogauw nergens vinden hoe snel asfalt onder normale omstandigheden afkoelt trouwens (alleen dat het rond de 150 °C wordt aangebracht), maar als het tot 17.00 uur vandaag gaat duren is het toch wel heel fors vertraagd. Ik zag vroeg op de zaterdagavond namelijk al de asfalteermachines en walsen e.d. bij het Vredenburg aankomen dus neem toch aan dat ze toen al zijn begonnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Tjekken »

Gistermiddag (zondaag) was er alleen nog zwart asfalt te zien. En ik neem aan dat er een rode laag over heen komt?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Suus »

Het zijn meerdere lagen die allemaal moeten uitharden. De rode toplaag is gisterenavond aangebracht, vandaag volgt nog belijning.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

robertgvu schreef:
Pascal1998 schreef:Via ovaub blijkt nu dat de 4201 op de Europalaan staat, en kan iemand mij het web adres van de kentekens geven, misschien dat het RDW wat in hun bestand heeft
Ik heb begrepen dat de 4201 is voorzien van het kenteken ZZ-95-57. Let wel, ik heb de bus zelf nooit gezien, laat staan het kenteken. Hij zou op 4 juni al op kenteken zijn gezet. Zie http://www.rdw.nl.
Blijkbaar heb ik hem op 5 juli gespot op lijn 28, weet alleen niet of hij toen op ovaub stond
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Ik heb vernomen dat alle haltes nu de nieuwe infovitrines gaan krijgen. Dus ook de haltes met de "vandalisme-proof" U-OV huisstijl P+R Westraven en Merwestein. Ze willen naar 1 formaat (mogelijk voor de posters o.i.d.).

De sloopwerkzaamheden zijn inmiddels goed zichtbaar aan de trambaan. Ook zijn ze de hekken langs de baan aan het loshalen. Dat merkte ik toen ik er tegenaan leunde en ik bijna met mijn schedel op de tramrails lag omdat het hek er zonder schroeven nog in hing *O*

Er zouden 2 tramstellen bij Nieuwegein Zuid staan? Kan iemand dit bevestigen?
Erik030
Berichten: 5
Lid geworden op: za 05 jul 2014, 08:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Erik030 »

Ik zal kijken als 4201 daadwerkelijk op lijn 28 rijd!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik zag vanmiddag trouwens nog wel een hoop vertragingen en naar mijn idee ongeplande MAT-ritten op de tramvervangende diensten. Leek me, gezien de in beide richtingen gelijke frequentie, althans niet logisch om een MAT-rit op de 360 vroeg in de spits langs te zien komen richting Utrecht Centraal.

Toevallig zag ik ook een van de extra's op lijn 24 rijden, die nu een officiële dienstregeling hebben. Kennelijk zijn ze niet in Qbis toegevoegd, want de bewuste stads-Citaro reed met lijnnummer 24 zonder lijnkleur en "Extra bus" als bestemming.
Op 361 reed vandaag overigens geleed (met name stadswagens) en standaard (alleen Ambassadors) door elkaar, dat ziet er gezien de verschillende stallingen waar die bussen staan wel gepland uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door microshit »

lint41 schreef:Vrijdag hebben we het ook overleefd met de spits, en ook vanochtend kan mijn 52 redelijk doorrijden. Het is alleen wel wat jammer dat de tekstregel van de DRISsen verdwenen is.
Buschauffeuse hier meldt overigens dat het waarschijnlijk om 17 uur vanmiddag open moet gaan.
Was vandaag om 18:45 sowieso nog niet open.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ai, m´n bericht van gisteren haal ik nu zelf onderuit... ik had net een 12-meter stadscitaro op de 361, ideaal dat die lijn precies tussen 66 (die ik vaak net mis) en 65 in rijdt :) Bij de stalling Europalaan stonden nog wel een stuk of vier geledes klaar om de dienst op te gaan.
Het onderscheid tussen de tramvervangende lijnen is wel duidelijk trouwens... alles over de Europalaan rijdt met met lijnkleur groen, maar hoewel Westraven ook in het groene gebied ligt blijkt de 360 vanaf CS Jaarbeurszijde met de roze kleur van Kanaleneiland te vertrekken: op zich best logisch.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Afbeelding

Tadaa, niet alle trams staan in de remise. :lol:
Erik030
Berichten: 5
Lid geworden op: za 05 jul 2014, 08:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Erik030 »

De 4201 reed net langs mij op lijn 28 met kenteken ZZ-95-97
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Bumzle schreef:Afbeelding

Tadaa, niet alle trams staan in de remise. :lol:
Eens kijken wat voor kleurstelling die over een maand hebben...

Wel handig als ze met de gecreeerde ruimte alvast wat voorbereidende werkzaamheden kunnen uitvoeren voor de verbouwing van de tramremise, zodat niet over een jaar de tram er wéér uitmoet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten