Het grote OVInfo-app topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door bartjemestrom »

Hainje schreef:Vooral bij Veolia hier in Tilburg zie ik dat nogal eens een keer voorbij komen. Of dat er een paar ritten gewoon niet tussen staan. Maar dat schijnt meer aan Prodata te liggen dan aan de app heb ik vernomen.
Als je witte Veolia bussen tegenkomt is dat vaak dat de GPRS verbinding eruit ligt. Dan krijgt de chauffeur ook geen infoberichten die vanuit de regie verstuurd worden aan de bussen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Hainje »

Oh dat is wel heel slecht dan. Want dit zie ik nogal eens een keer voorbij komen.
🍉
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Etienne »

Volgens de app hebben de ritten van lijn 121 van Zoetermeer naar Delft de halte Raadhuisplein in Krimpen a/d IJssel, maar dit is natuurlijk Pijnacker. In andere richting gaat dit wel goed.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Dat komt door de RET die al tijden issues heeft met haltes waar haltes in verschillende steden dezelfde haltenaam hebben.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door dylanwild94 »

maar de 121 is van veolia. :?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Weet ik maar haltenummer is gelinkt aan RET bushalte, daarom schiet die naam steeds terug (wanneer RET nieuw bestand aanlevert).
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door dylanwild94 »

aha.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Etienne »

Op alle ritten van metrolijn E richting Slinge wordt vermeld dat een defect wissel bij Den Haag Laan van NOI zorgt voor een mogelijke extra reistijd van 15 minuten. Er is alleen echter niets aan de hand, mogelijk een storingsmelding die men is vergeten weg te halen?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Zie zo'n bericht niet? Staat wel
Door een eerdere verstoring bij Melanchthonweg is er op metro E een vertraging. Houd rekening met een extra reistijd tot 10 min.
Maar die is 17:36 geplaatst.

/edit

Oh ik zie hem.. Foutje in mijn server denk ik, krijg hem ook niet zomaar weg dan moet ik de boel herstarten. Vannacht maar..
Flitskikker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Flitskikker »

Somoht schreef:Qua voertuignummers dat staat nu zo'n beetje op nummer 2 van de lijst todo's. Nummer 1 is alleen nogal groot ;).
Waar werk je momenteel dan aan?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daniel »

Op Utrecht CS Jaarbeurszijde verschijnen lijn 160, 360 en 361 (de tramvervangende lijnen dus) niet in OVinfo. Bij het Europaplein zag ik ze er weer wel in staan, maar op Utrecht Centraal staan ze ook gewoon op de DRIPs dus kennelijk gaat het verderop in de keten ergens mis.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Ik zie ze gewoon staan?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daniel »

Even opnieuw gekeken: als ik zoek op CS Jaarbeurszijde zie ik ze inderdaad ook staan, maar als ik onder "Utrecht Centraal" het tabblad "CS Jaarbeurszijde" kies niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Dank voor die aanvulling, inmiddels opgelost.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Etienne »

Somoht schreef:Zie zo'n bericht niet? Staat wel
Door een eerdere verstoring bij Melanchthonweg is er op metro E een vertraging. Houd rekening met een extra reistijd tot 10 min.
Maar die is 17:36 geplaatst.

/edit

Oh ik zie hem.. Foutje in mijn server denk ik, krijg hem ook niet zomaar weg dan moet ik de boel herstarten. Vannacht maar..
Dit is echter nog niet opgelost!
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door MdJ »

In Arnhem gaat het niet helemaal goed bij het Sonsbeek.

Je hebt hier een halte "Centraal Stat. (Sonsbeek)", gelegen aan de uitgang van de loopbrug over het treinstation, daarnaast is er een halte "Sonsbeek" voor lijn 2 en lijn 400 aan de spoorzijde van het park en andere halte "Sonsbeek" voor lijn 91 en 231 aan de andere kant van het park.

Bij de lijnen van syntus (91, 105, 231 en 400) wordt hierbij alles op een hoop gegooid, zodat lijn 91 en 231 ook aan de halte "Centraal Stat.(Sonsbeek)" zouden halteren. Deze komen daar niet echt in de buurt. (je moet het hele park door en dan nog een stukje woonwijk)
Bij twijfel: gebruik beton.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Etienne schreef:
Somoht schreef:Zie zo'n bericht niet? Staat wel
Door een eerdere verstoring bij Melanchthonweg is er op metro E een vertraging. Houd rekening met een extra reistijd tot 10 min.
Maar die is 17:36 geplaatst.

/edit

Oh ik zie hem.. Foutje in mijn server denk ik, krijg hem ook niet zomaar weg dan moet ik de boel herstarten. Vannacht maar..
Dit is echter nog niet opgelost!
Dacht toch echt dat ik die had opgelost maar goed is inmiddels iig weg.
MdJ schreef:In Arnhem gaat het niet helemaal goed bij het Sonsbeek.

Je hebt hier een halte "Centraal Stat. (Sonsbeek)", gelegen aan de uitgang van de loopbrug over het treinstation, daarnaast is er een halte "Sonsbeek" voor lijn 2 en lijn 400 aan de spoorzijde van het park en andere halte "Sonsbeek" voor lijn 91 en 231 aan de andere kant van het park.

Bij de lijnen van syntus (91, 105, 231 en 400) wordt hierbij alles op een hoop gegooid, zodat lijn 91 en 231 ook aan de halte "Centraal Stat.(Sonsbeek)" zouden halteren. Deze komen daar niet echt in de buurt. (je moet het hele park door en dan nog een stukje woonwijk)
Is volgens mij nu opgelost.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Meltrain »

Verschillende trams van de RET kan ik niet vinden via OV AUB, terwijl ik ze wel zie rijden op OV Zoeker. :? Het betreffen allemaal trams van de serie 2100 (Citadis 2).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Geloof niet dat de dev (Alexander Overvoorde) daarvan hier meeleest
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daelea »

Vreemde situatie in de OVinfo-app op station Ede-Wageningen: stadslijn 1 (lus Ede, bestemming Zkh Geld Vallei via Rietkampen) wordt vaak niet getoond als vertrekkende bus van die halte. Bij alle volgende haltes staat de bus wel gewoon getoond, net als de tijd waarop die bus weer aankomt op het station. Alleen de vertrektijd mist dus. Voor mijn gevoel speelt dit bij meer bussen daar, al weet ik het alleen voor lijn 1 zeker.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Mmh snap niet precies wat je bedoelt, ik zie nu lijn 1 richting "Zkh. Geld. Vallei via Rietk." in een net half uur patroon?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Meltrain »

Meltrain schreef:Verschillende trams van de RET kan ik niet vinden via OV AUB, terwijl ik ze wel zie rijden op OV Zoeker. :? Het betreffen allemaal trams van de serie 2100 (Citadis 2).
Ik heb het doorgegeven aan de ontwikkelaar van OV AUB en die heeft me binnen een uur geantwoord dat de betreffende trams geen eindbestemming toonden in de systemen (ook niet op OV Zoeker) en daarom niet getoond werden.
Vanaf morgen zou het verholpen moeten zijn.
De 2100's die op (het noordelijke deel van) lijn 25 rijden, werden overigens wel getoond, aangezien die wel een eindbestemming hadden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daelea »

Somoht schreef:Mmh snap niet precies wat je bedoelt, ik zie nu lijn 1 richting "Zkh. Geld. Vallei via Rietk." in een net half uur patroon?
Het gebeurt ook niet altijd, maar ik zie regelmatig dat wanneer ik in de app zoek op "Ede-Wageningen", het station aantik, vervolgens de tab van het busstation (Noordzijde) open, de vertrekkende lijn 1 niet zichtbaar is. Ik zal het in de gaten houden en melden wanneer dit weer gebeurt. :)
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door matti93 »

Ik kan me voorstellen dat die bus ruim van tevoren klaarstaat, en dan volgens het systeem al is vertrokken, zeker omdat begin- en eindhalte gelijk zijn... Maar ik was er niet bij, dus het is slechts een gok.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daelea »

Makes sense. Nu je het zegt heb ik inderdaad wel eens een verdwenen lijn 1 teruggevonden bij de eerstvolgende halte (De Reehorst) met -34 of zoiets. Vreemd genoeg lijkt dit toch vooral bij lijn 1 te gebeuren, en minder vaak bij lijn 2 (deze rijdt ook een rondje en eindigt bij het station).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten