Vergane glorie in het OV

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
timtrein
Berichten: 276
Lid geworden op: di 18 mar 2008, 23:33

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door timtrein »

In Veendam staat nog zeker 1 Interliner fietsenstalling. De andere resten bij de diverse haltes zijn nog niet zo heel lang weg.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Edwin »

Een foto van de busbaan in Almere vanuit een VAD-bus:
Afbeelding
Via Stadsarchief Almere/Facebookpagina 'Herinner je Almere?'.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Mr-W »

Oude Trambrug over het Eindhovens kanaal van de vroege tramlijn Geldrop-Mierlo-Mierlo Hout-Helmond.
Afbeelding
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Milco »

@Edwin: ik herken het gewoon niet... Waar is die foto gemaakt? *droomt van de oude bussen die tot 2004 in Almere reden*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Klaasje »

Alle plekken waarvan ik denk dat ze het kunnen zijn hebben een bushalte. En die is er niet op de foto..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Daniel »

Links voorbij het verkeerslicht is men langs de busbaan aan het graven, zou dat dan niet de aanleg van een halte kunnen betreffen. De huizen zien er immers ook nog niet echt bewoond (meer in aanbouw) uit, dus allicht was een halte die er nu is er toen nog niet :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Klaasje »

Nee, er staat een hek tussen.. En in de stad van de blauwdrukplanning komen geen onnodige hekken!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Daniel »

Ik zie alleen een hek rechts van de bus tot aan het verkeerslicht :wink: Volgens mij kan het haast niet anders als hier zijn. Dat klopt met de plek van het hek en het huizenblok linksachter de kruising is echt exact gelijk aan de foto qua aantal (drie woningen in het blok) en in verdeling van ramen en deuren. Ook klopt het met de foto dat het een kruising voor langzaam verkeer betreft.

Er zijn nog wel wat kruisingen te vinden waarbij de achtergrond van de foto herkenbaarder is, maar daar wijkt het huizenblok links vooraan af.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Edwin »

Milco schreef:@Edwin: ik herken het gewoon niet... Waar is die foto gemaakt? *droomt van de oude bussen die tot 2004 in Almere reden*
Volgens de reacties onder de foto's is het het stukje busbaan bij Overgouw/bij de Gouwen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Edwin »

Ik heb die hele facebook-pagina even doorgespit en vond heel wat oude foto's in/om Almere, (via https://www.facebook.com/Herinner).
Ik zet onder de foto's pas de locatie zodat jullie eventueel zelf kunnen raden. Alle informatie komt overigens uit de reacties van de mensen op die foto's.

Afbeelding
Volgens de comments moet dit vanaf het Amstelstation zijn, waar nu de Eurolines halteren. "Ja de 157, fijne Volvo bussen met rood geblokte stoelen". Het lijkt mij overigens de 152.

Afbeelding
Almere Centrum.

Afbeelding
Bushalte de Werven met de vervelende witte hekjes. Hekjes die ik liever nu zou hebben met alle aanrijdingen met fietsers/scooters vs bus.

Afbeelding
De huidige bushalte N (150) op Almere Centrum, waar je links je abonnement en stamkaarten haalde.

Afbeelding
Keerpunt van lijn 62 in Almere-Stad t.h.v. de huidige halte Passag (Wagenmakerban/Flevostraat), met bussen waar je volgens de comments misselijk van werd.

Afbeelding
Lijn 152 op de Meppelsingel/Amsterdamsweg in Stedenwijk (dat is nu tussen halte Passage en Stedenwijk).

Afbeelding
Vroegâh toen je nog mocht fietsen op de busbaan ("Met paar vrienden rondjes rijden op de fiets over de lussen dan ging het belletje steeds rinkelen" prachtig zo'n reactie, ik heb altijd nog de neiging om op zondag over de brug tussen Flevoziekenhuis en Greta Garbo te fietsen :oops: ) en een VW Bus van aannemersbedrijf ZAM die ontheffing had. Dit is bij bushalte Stedenwijk Midden/op het Hilversumpad.

Afbeelding
Bushalte Almere Buiten Centrum/Station met VAD-bus lijn 11.

Afbeelding
Molenbuurt Noord of Zuid, met de windvrije bushokjes, als de ruiten niet kapot waren.

Afbeelding
Midnet's Almerexpress. Lijnnummer 158 maar ook 151, 155 en 157 worden genoemd. Over de 158: "De 158 reed in de "Almerexpresse-tijd" wel rechtstreeks naar metro Ganzenhoef, maar toen reed het niet meer naar Gaasperplas volgens mij. En later reed de 158 via de Bijlmer naar Amsterdamse Poort en Holendrecht." "Heette deze ook niet tijdens de thuiswedstrijden van AJAX ArenA Expresse?".

Afbeelding
De blijkbaar beroemde buschauffeur Theo v.B. op lijn 11, nu lijn 1.

Afbeelding
Lijn 8A van Midnet op Station Parkwijk.

Afbeelding
De bananenbus van VAD, bij Almere Haven Centrum.

Afbeelding
Toenmalige stalling de Steiger van Flevodienst in 1978.

Afbeelding
Nee, geen echte volle trein tussen Almere en Amsterdam maar de opening van de Flevospoorlijn op 30 mei 1987. Die dag mocht je voor 1 gulden mee naar Amsterdam wat resulteerde in overvolle treinen.

Afbeelding
De beroemde bussluizen, mij onbekend waar. "Die bussen rijden nu in Cuba. Nog met dezelfde bestemmingen bovenop. Het eerste wat ik zag in Havanna, was de bus naar de Bouwmeesterbuurt."

Afbeelding
Busstation 't Oor, alleen in spiegelbeeld.

Afbeelding
Het busongeluk bij de Olstgracht, bus was op een vangrail geklapt. Nog een mooie reactie over deze harmonicabussen. "Die tweeling werkt nog steeds bij ons.....fijne bussen en altijd goed voor lol. Kom bij Muiden midden in de ochtend spits "dames en heren, goedemorgen. Dit is Muiden P&R, het voorste gedeelte gaat door naar Amsterdam, het achterste gedeelte gaat terug naar Almere....Had je die gezichten moeten zien.......hi hi".

Ik moet met heimwee naar mijn vaste chauffeur op de 155 terugdenken 2 jaar geleden 16 weken lang. Dat was ook altijd zo'n pret met enkele vaste passagiers. Als passagiers mochten we zelf kiezen voor de halte links of rechts op Muiden P&R en na P&R mochten we zelf kiezen of we via de A1 of via de Maxisweg naar Diemen, Vinkenbrug reden. De matrixborden werden als richtpunt gebruikt, stonden ze aan dan over de Maxisweg en anders lekker over de A1 en gelijk twee banen opschuiven om de kamikaze-invoegers voor de A9 te omzeilen.


Voor wie nog meer wilt zien, hier is een linkje naar het stadsarchief: http://digitaalerfgoed.almere.nl/detail.aspx?ID=1492276
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door marvinkok »

Voorbij zien komen op Facebook, bus van de Gelderse Tramwegen met nog het tramspoor in Ulft.
Foto uit de jaren '50, vermoedelijk 1955.

Afbeelding
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door Edwin »

Weer een mooi plaatje uit Almere:
Afbeelding
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door Etienne »

Na bijna 2 jaar is de halte Europalaan vlak bij mijn huis eindelijk weggehaald, de vertrekstaten waren zelfs nog aanwezig op de halte. Maar door tussenkomst van de haltedienst heb ik deze vertrekstaten nu in de verzameling zitten. :D
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door ODRAIL »

Dat is mooi werk :wink: . Heb je ook het oude haltebord kunnen bemachtingen?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door Michael »

Ik heb nog een oud haltebord van de BBA:
Afbeelding

En wat oude kaartjes, een kniptang en een boekje 50 jaar BBA:
Afbeelding
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door Etienne »

KM46 schreef:Dat is mooi werk :wink: . Heb je ook het oude haltebord kunnen bemachtingen?
Nee, dat helaas niet. maar dat is ook wel een erg groot verzamelobject :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door iljitsch »

Drie weken geleden sloot het HOVM het museumjaar af met tram- en busritten naar Delft, en dus:

Afbeelding

En daarna kon ik met wat geduld deze schieten net toen lijn 1 door de keerlus kwam:

Afbeelding

(PS. Op een Mac met hogeresolutie ("retina") scherm zien de foto's van 1200 pixels breed er superscherp uit in [smallimg] waarbij ze verkleind worden tot 600 pixels.)
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door htm_tram »

Leuke foto van die naast lijn 1. Is een bekende trambestuurder. ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door Mr-W »

Op het terrein van Kempenheage in Heeze staat deze halteinformatie van BBA.
Dit is volgens het personeel van halte Blankenstein (plaats onbekend) geweest waar (voormalige lijn) lijn 144 en lijn 159 reden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door Anne »

iljitsch schreef:Drie weken geleden sloot het HOVM het museumjaar af met tram- en busritten naar Delft, en dus:

Afbeelding

En daarna kon ik met wat geduld deze schieten net toen lijn 1 door de keerlus kwam:

Afbeelding

(PS. Op een Mac met hogeresolutie ("retina") scherm zien de foto's van 1200 pixels breed er superscherp uit in [smallimg] waarbij ze verkleind worden tot 600 pixels.)
Ik wil dit geen vergane glorie noemen.
De 1210 is in volle glorie een museum wagen.

Mooie foto's van mijn favoriete tramserie.
Zeker de wagens voor de Delftse lijn waarop snelheden van 70 km/h werden gehaald.
Kan me nog goed de terugrit herinneren van een avond bezoek aan prof. Duparc.
Tussen Pasgeld en 's-Gravenmade niet onder de 50 km/h geweest en waar mogelijk 70 km/h.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door iljitsch »

Helaas is de snelheidsmeter van de 1210 kapot, maar de bestuurder zei dat we waarschijnlijk zo'n 60 reden langs de vliet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door Ardan »

In het klein in het midden van de foto zie je een InfoTin. Dit is de voormalige halte Amstellaan op de Deltalaan in Deventer. De kruising Deltalaan-Amstellaan wordt nu omgebouwd tot ongelijkvloerse kruising. Er rijden hier al bijna een jaar geen bussen meer en die komen hier ook niet terug. Maar het paaltje met de InfoTin is dus nog altijd blijven staan..
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door nvdw »

GIGANTISCHE SCHOP

Prachtig oud pareltje in Gorinchem bij de halte van de Interliner Q-liner.

Afbeelding

De 388 volgt hier nog de oude route via de A15 in plaats van de N214.

Aan de andere kant staat nog zo'n kaart, die is helemaal wit uitgeslagen van de zon. Je kunt er nog net lezen dat je in Papendrecht kunt overstappen op de 188 :D
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door Stefan »

Oh ja, ik verbaas me er ook over dat die er nog steeds staat.. Prachtig! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Vergane glorie in het OV #2

Bericht door Hainje »

In Gemert bij de Carrousel staan ook nog van die hokjes, maar wel flink verwaarloosd. :(
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten