Zomaar wat foto's tijdens werk. ( 15 busfoto's).

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Zomaar wat foto's tijdens werk. ( 15 busfoto's).

Bericht door mijack1985 »

Hier een kleine fotoreportage van tijdens mijn werkzaamheden. Het zijn foto's van afwijkend materieel (veelal OV voertuigen) of op (voor mij) bijzondere plaatsen.

Afbeelding
We beginnen in de regio Haarlem. Naast het groepsvervoer rijden we bij Tours ook een lijndienst. Ook wel de Paswerk Bus genoemd. Speciale buslijn voor mensen (veelal met een beperking) die werken bij Qruiquius Paswerk). Voor dit werk zijn 3 voormalige Utrechtse MAN's aangepast. Met gordels en T100 verklaring.

Afbeelding
In mei, mijn eerste buitenland rit gereden. Hier bij Charleroi Airport.

Afbeelding
Gymvervoer in Amsterdam tussen de Paswerk ritten. Pauzerend bij station Zuid WTC. Ook even een leuke bestemming op de display gezet :wink:

Afbeelding
Tijdens Thomasweekend tijdens Hemelvaart gependeld met met de 4632 tussen P&R Westraven en Het Spoorwegmuseum. Nooit gedacht dat ik ooit nog met een voormalig GVU bus zou rijden. *bus*

Afbeelding
Tijdens Pinksterweekend werd zomerlijn 84 weer van stal gehaald. Helaas zat de lijn nog niet in de omlopen of in de dienstroosters van de chauffeurs. Daarom werd gereden met de omloop van lijn 81 en mochten chauffeurs van Tours (en uitzendbureaus) dit doe n. Op typisch Connexxion Style met A4 papier op de ramen alsnog de juiste lijn proberen weergegeven. Maarja voor meeste reizigers toch al verwarrend. Snap ik ook wel. "Chauffeur, u bent toch bus 81??" :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
Met de bus vanuit België terug naar Nederland. Eerste foto in Brecht, tweede in Leerdam.

Afbeelding
Tijdens het wachten in Den Helder, paar slagen mee geweest met collega van OV. O.a. op lijn 33 *bus*

Afbeelding
Zo kom je nooit in Leerdam (mijn geboorteplaats), en nu ineens paar keer binnen twee weken.

Afbeelding
Collega aflossen in Duitsland bij de Moseltalbrucke aan de A61/ E31.

Afbeelding
Door een foutje van de planning een keer groepsvervoer moeten rijden met OV wagen (dus zonder gordels, kreeg ik vaak genoeg te horen van de begeleiders).

Afbeelding
Mocht een keer de bus meenemen naar mijn vriendin. Kwam de planning zo goed uit. 's Avonds klaar in Den Helder, volgende dag weer beginnen in Aalsmeer. Wogmeer ligt daar redelijk tussen in. Ruimte zat bij hun op het erf :mrgreen:

Afbeelding
Na afloop van de Open Dagen in Gilze weer via Leerdam terug gereden. Moest toch verplicht pauzeren weer.

Afbeelding
Weekend Parijs gedaan.

Afbeelding
Pendeldienst in Leiden met deze oude Citaro. Raampje open en kickdown er op :mrgreen: *bus*

Nu wachten op o.a. Lowlands, weer lekker pendelen met OV wagens. Hopelijk mag ik dan met een 15 meter Volvo 8700 op pad. Die staat nog steeds op mijn "wenslijstje" :mrgreen: *bus*

Fijn weekend.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Zomaar wat foto's tijdens werk. ( 15 busfoto's).

Bericht door Mike »

Leuk om te zien wat jullie allemaal doen bij Tours, kunnen die bus bussen van Haarlem Waardepolder ook echt 100 rijden? Of zijn die gewoon begrenst op 85? Net als rest.

En die Volvo 8700 van 15meter zijn inderdaad heerlijke bussen. Begrijp goed dat die op je lijstje staat.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Zomaar wat foto's tijdens werk. ( 15 busfoto's).

Bericht door bartjemestrom »

De T100 verklaring betekend dat het voertuig 100km/h mag rijden. Daarom moeten er ook gordels en geen staanplaatsen aanwezig zijn.

Citaat:
T100 bus: autobus, ten aanzien waarvan uit een aantekening op het kentekenbewijs of uit het kentekenregister blijkt dat hij zodanig is ingericht dat hij in aanmerking komt voor een maximumsnelheid van 100 kilometer per uur.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Zomaar wat foto's tijdens werk. ( 15 busfoto's).

Bericht door mijack1985 »

@Mike, ze kunnen ook echt 100, en ze zijn niet begrensd op 85/90. Heb zelf even uitgeprobeerd op de A9 paar maanden terug :mrgreen:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Zomaar wat foto's tijdens werk. ( 15 busfoto's).

Bericht door Mike »

Dan moeten ze die ook maar is inzetten op de 175 :D
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Zomaar wat foto's tijdens werk. ( 15 busfoto's).

Bericht door Chauf21 »

Lekker afwisselende bestemmingen!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Zomaar wat foto's tijdens werk. ( 15 busfoto's).

Bericht door Jef400 »

Leuke foto's, vooral de AZ-pendel in het Amsterdamse vind ik erg leuk. Voor de rest heb ik nog een vraagje:
Rijd jij ook nog wel eens de pendel Zekeringsstraat - Laan van Spartaan met schoolleerlingen?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Zomaar wat foto's tijdens werk. ( 15 busfoto's).

Bericht door mijack1985 »

Thanks. @ Jeffrey, ik heb die school een keer gedaan. Maar dan vanaf de Zekeringstraat naar Rinus Michelsstraat. Was maar een korte afstand of zo haha
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Zomaar wat foto's tijdens werk. ( 15 busfoto's).

Bericht door Jef400 »

Ja die bedoel ik ook. Op een Donderdag of niet? Dat was voor ons vorig jaar de dag dat we mee mochten.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Zomaar wat foto's tijdens werk. ( 15 busfoto's).

Bericht door mijack1985 »

JeffreyMeijer schreef:Ja die bedoel ik ook. Op een Donderdag of niet? Dat was voor ons vorig jaar de dag dat we mee mochten.
Nee ik was dacht ik op een dinsdag, ja het was een dinsdag. Had ik de 3522 bij toen.

Afbeelding
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Zomaar wat foto's tijdens werk. ( 15 busfoto's).

Bericht door Jef400 »

Het is wel luxevervoer voor een stukje van een paar kilometer. Dat geef ik ruiterlijk toe. Volgens mij rijdt de gymbus alleen Dinsdag tot en met Vrijdag. En naar verschillende locaties. Het is meerdere malen voorgevallen dat we niet wisten waar we gym hadden. Uiteindelijk hebben wij als 5-Havo klas op 3 verschillende locaties gegymd vorig jaar.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Zomaar wat foto's tijdens werk. ( 15 busfoto's).

Bericht door dylanwild94 »

die MAN komt uit zeeland volgens mij.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Zomaar wat foto's tijdens werk. ( 15 busfoto's).

Bericht door mijack1985 »

Zou kunnen, maar hij begon zijn loopbaan rond Utrecht. Je kan nog zien waar de Voor U stickers zaten ;-)
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Zomaar wat foto's tijdens werk. ( 15 busfoto's).

Bericht door dylanwild94 »

aha
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten